Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Nou Pepijn heeft het te pakken hoor.. rollen en dan een super grijns hihi..
    En hij loopt ook de hele tijd geluidjes te maken..

Hij is alleen nog steeds zo benauwd en aan het hoesten. vannacht vond ik het gewoon eng. Thijs en ik wakker en meneer slaapt gewoon, neusspray gedaan, stomen in de badkamer en zijn neusje vrij gemaakt, maar hij blijft lastig ademen. Sneu!

@ opstaan / slapen. We geven om half 8 de fles, Thijs vertrekt dan naar zijn werk. Als we verder niets op de planning hebben blijven we nog even op bed en ga ik tussen 9 uur en half 10 douchen en bedje opruimen boven. Pepijn ligt dan in de wipstoel bij in de badkamer. Daarna Pepijn schone kleertjes aan en dan gaat hij een uurtje slapen tot aan de fles.
    Na de fles van 11 uur slaapt hij wel 2 tot 3 uur.

@ Mimi - wat sneu toch. Wel goed dat jullie het een beetje verdelen en jij ook even bijslaapt.

2. ManSte

ManSte Niet meer actief

@lynn; wat leuk dat Pepijn de smaak te pakken heeft! Wel sneu dat hij zo verkouden is.

Hier donderdag naar de osteopaat geweest. Gisteren de hele dag ontzettend onrustig en humeurig. Pff echt geen land mee te bezeilen. Maar vanochtend super vrolijk. En daarna 3 (!) keer in de box van zijn buik naar zijn rug gerold. Echt super trots! :) hij maakt heel veel geluid als hij zich aan het afzetten is en hij kijkt dan wel echt heel verward als hij dan op zijn rug ligt. Echt grappig :)

3. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Pinkie, prikjes zijn niet zo leuk om te zien. Hier begon ze hard te huilen en de vrouw van het cb wist niet hoe snel mijn meisje weer terug moest geven aan mij. Verder is het hier wel goed gegaan, nergens geen last van gehad. Mooi dat hij zo goed groeit.

Mimi, je zult altijd zien dat wanneer je ergens heen wilt de kindjes besluiten hun ritme om te gooien. Hier ook iemand die daar een kei in is.
    Helpen de houding tips van de fysio bij jullie ook?
    Fijn dat je man de late voeding over neemt, dan kom je er pas achter hoeveel slaap je mist. Jammer dat het nog niet helemaal lekker gaat. Hopelijk groeit hij er snel ineens over heen.

Lynn, heb je al een klein atleetje in huis? ;) Lijkt me ook even schrikken de eerste keer. Toch knap zo vroeg al. Hier is ze in het fysieke nog totaal niet geïnteresseerd, ze gaat vooral voor het kijken, lachen en babbelen.
    Rot dat hij nog zo hoest en benauwd is, best zielig voor zo'n klein mannetje.

ManSte, hier had ze ook een hele sterke voorkeurshouding en het hoofdje was al erg afgeplat met 4 weken en rechts kwam het voorhoofd al naar voren. Ben toen zelf naar de fysio gegaan op aanraden van de osteopaat en niet gewacht tot het cb. De tips van de fysio hielpen hier beter dan die van het cb en er was al snel resultaat.
    Wat rolt die van jou ook al snel :D

Slapen, ondanks dat ze hier goed slaapt 's nachts merk ik dat ik best moe ben. Ik voed 's ochtends tussen 6 en half 7 en ga dan nog even terug te bed tot 9 eet wat en dan om 10 weer voeden. 's Avonds ga ik tussen 10 en half 11 weer slapen. De kleine slaapt hier op de kamer en maakt eerst nog een tijd geluid voordat zij ook echt gaat slapen. Ook 's nachts wordt ik nog wel eens wakker als ze even pruttelt. Maar ik heb ook al een hele tijd heel slecht mijn vitamine D ingenomen dus kan ook daar mee te maken hebben dat ik weer zo moe ben. Moet dat toch weer echt elke dag gaan doen anders gaat het straks met werken niet goed.

Hier moet onze meid toch nog een keer naar de osteopaat. Hij was er niet genoeg van overtuigd dat de beklemming in haar nekje weg zou blijven. We moeten over 5 weken weer terug dan kan hij beter zien hoe ze zich houdt.
    Afgelopen dagen is onze meid wat rustelozer geweest. Op zich nog heel vrolijk, maar het kan ineens omslaan. Ook begon ze zich weer wat vaker te melden maar dan dronk ze even en dan vooral sabbelen. Vroeg mijn schoonmoeder gisteren of ze soms al tandjes begon te krijgen, want mijn man kreeg die blijkbaar met drie maanden al. Ik zie nu inderdaad dat er 2 kleine witte puntjes door haar tandvlees heen zijn geprikt. Vind het toch nogal snel.
    Bij het lachen begint ze steeds meer geluid te maken, ze heeft al verschillende lachjes. Ook babbelt ze steeds meer, net of wil ze al echte gesprekken voeren. "Urre" zegt ze het liefst. Ze begint ook al dingen in haar mond te duwen die ze in haar handen vast heeft, maar het pakken doet ze volgens mij nog per ongeluk. Bij het omkleden en na het wassen moet ik haar wel snel een rompertje weer aandoen, want ze knijpt flink in haar buikje als ze niks aan heeft. Kleertjes vind ik niet erg als ze daar en trekt.

4. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mijn meisje heeft vannacht doorgeslapen! Wow, zo plots! van 23.30u tot 6.15u aan één stuk! Overdag doet ze nog steeds geen dutjes, behalve wanneer ik met haar ga wandelen, dan slaapt ze wel eventjes in de kinderwagen. Maar als ze 's nachts dan goed slaapt, is dat geen probleem. (Al zou een middagdutje wel fijn zijn ;)) Het clusteren blijft 's avonds wel nog heel erg...hopelijk groeit ze daar binnenkort een beetje uit. Ik maak me al wat zenuwachtig voor de feestdagen : Ik zie me daar al de hele avond aan de feesttafel zitten met mevrouwtje aan mn borst :) Ach...als ze zo maar gelukkig is ;)

5. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    lysta. Jij geeft borstvoeding toch?
    Wij hebben sinds drie nachten ons mannetje in zijn wiegje op zijn eigen kamer slapen. En we slapen alle drie veel beter. Ook slaapt hij sneller in na de voeding. Ik vind het helemaal niet leuk, wilde hem tot 6 maanden zeker naast mij hebben liggen, maar goed slapen is ook belangrijk.
    Tandjes? Dat is al vroeg! Hopelijk krijgt ze er niet al te veel last van.

Moby, wat lekker! Als ze overdag weinig slaapt moet ze het in de avond/nacht maar pakken.
    Hier had meneer om 23.30 fles en toen om 5.30 weer. :D

Hier, kreeg meneer 5x 180/6 en 1x150/5 aan flessen. Nu we weer op verzoek voeden drinkt hij 5x180/6 en niet eens alles leeg. Nu hij in de nacht op zijn eigen kamer slaapt, slaapt hij ook langer. Gisteravond de 5e fles om 23.30 en vanmorgen de eerste om 5.30 uur.
    Ik vind het niet leuk, maar het is wel beter voor ons alle drie..

Maat 50 heeft hij een week of 6/7 gehad, toen 3/4 weken 56 en nu gaan we al weer naar 62! Gaat snel!

Gister,iddagnis hij voor het eerst mee geweest naar een kinderverjaardag. Ik wilde hem thuis laten, want normaal slaapt hij rond die tijd. Mijn vriend zou alleen gaan. Prompt was hij na een uurtje slapen wakker. Dus ik dacht: dan gaan we alle drie en kijken we wel of hij het trekt. Hij heeft zijn ogen uitgekeken! Ik had een heerlijk tevreden mannetje op schoot en eind van de middag niet meer gehuild dan anders! Niks niet overprikkeld volgens mij ;) hij wil gewoon overal bij zij..

6. ManSte

ManSte Niet meer actief

wat fijn om te lezen dat alle kindjes het over het algemeen goed doen, en een beetje hun draai beginnen te vinden. Fijn hè? Dat doorslapen. Echt heerlijk.

Hier ging het ook meteen een stuk beter nadat ons manneke op zijn eigen kamer sliep. Wij blij, Ferry blij. :)

@lysta; vind het wel fijn om te lezen dat de fysio bij jullie goed helpt. Hier komt de fysio woensdag morgen. We zijn nu al even intensief bezig, maar t gaat zeker niet beter, dus ik hoop dat de fysio helpt. Ook hier nog een 4e afspraak bij de osteopaat. De osteopaat zegt dat het al veel losser voelt, maar vind het dan raar dat Ferry zijn hoofd maat naar rechts blijft houden.

Dadelijk om 5 uur intake bij de kinderopvang. Om ferry's schema en gewoontes door te spreken...Vind het toch wel een dingetje.... ik heb namelijk nog steeds geen schema. Ja aanmodderen.. ik ben benieuwd!

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hoe is de intake gegaan Manste?

Ik ben kooswerkloos zoals jullie weten. Nu had ik gesolliciteerd op twee scholen, waarvan er 1 vandaag contact met me zou opnemen. Had wel een gemiste oproep vanmiddag, terug gebeld, maar geen gehoor. Ik vind dat zo spannend! Heb eigenlijk nog nooit hoeven te solliciteren 😬 Natuurlijk hoop ik op een baan, maar nog even bij ons mannetje vind ik ook wel fijn! Moet er eigenlijk nog niet aan denken om hem naar een gastouder te brengen... ik denk dan telkens: hij heeft mij nodig :(

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ben zostraks gebeld, heb woensdag een sollicitatiegesprek. Dat wordt de eerste in mijn hele leven 😬 Ben nu al zenuwachtig!

9. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Succes Mimi :)

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Zo, eindelijk nog eens hier bijgelezen!

Rollen wat leuk dat jullie kleintjes er helemaal mee weg zijn! Hier gaat dat ook niet zolang meer duren denk ik, als hij op z'n buik ligt, plooit hij z'n beentjes naar boven en ligt te wiebelen op z'n buikje. Alleen legt ie een armpje naar achter waardoor hij niet door rolt :).

Lysta wat vroeg dat ze nu al tandjes krijgt! Ik wist helemaal niet dat dat kon!

Vervelend dat je zo moe bent, hopelijk helpt de vitamine D.

Moby wat goed dat ze heeft doorgeslapen! Viel dat voor jou wat mee qua borstvoeding? Stonden je borsten niet op springen tegen de ochtend? :-D

Hier heeft hij drie nachten geleden eens 'bijna' doorgeslapen, van 00u30 tot 6u, maar de nacht erna sliep hij super slecht en kwam hij elk uur :p

Ik hoop dat het clusteren met de feestdagen een beetje meevalt!

Mimi fijn dat het beter gaat met jullie! Jules kan hier ook enorm genieten van visite en drukte, maar thuis kan hij soms echt wel 'te moe' raken en daardoor erg huilerig en slechtgezind worden.

Succes met je sollicitatiegesprek!

Hier sinds Jules wat ziek geweest is, had hij precies zoveel onrust in z'n lijfje. Hij lag zodanig te kronkelen, zelfs op schoot, dat hij zichzelf telkens weer wakker maakte.
    Ik ben hem sinds gisteren dus beginnen inbakeren met een hydrofiel overdag ('s nachts heeft ie er zo geen last van) en dat helpt gelukkig goed! Ineens doet ie weer lange dutjes in plaats van hazenslaapjes.

Verder gaat het heel goed met ons. Jules is een heel sterk mannetje, die ook steeds meer begint te brabbelen en te lachen. Hij kraait nu ook van plezier, zo schattig! En de helft van de dag hangt z'n tongetje uit z'n mond :D

11. ManSte

ManSte Niet meer actief

@mimi; succes morgen! Spannend!

Intake ging goed. Waren helemaal geen bijzonderheden. Volgende week woensdag eerste wenmoment. Spannend :)

@pinki: fijn dat het zo goed gaat ook slim van de hydrofiele doek

Beginnen jullie kindjes trouwens ook te kwijlen? Hier is het wat aan het beginnen sinds hij op zijn handjes begint te sabbelen. Als hij dat op zijn buik ligt komt er soms wat uit. :)

12. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier ook een kwijler die zijn tong de hele dag naar buiten steekt. Volgens de kinderarts is dat de voorbereiding van de mondmotoriek voor het vaste voedsel straks.

Wanneer gaan jullie beginnen met groenten/fruit? En waar start je mee? ik denk dat wij niet gelijk met 4 maanden beginnen. Zijn darmen komen nu net tot rust, even nog geen zin in weer die krampen. Daarna starten wij met groenten.

13. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Pinkie: Grappig dat je zei dat je na het bijna-doorslaapnachtje van Jules een hele slechte nacht had: hier dus net hetzelfde! Vannacht was een ramp! Hopelijk was het doorslapen dus niet éénmalig maar gaat het stilaan toch meer beginnen lukken...

Mimi: Veel succes morgen met je sollicitatie, wij duimen mee!

Kwijlen: Ik heb niet de indruk dat mijn meisje nu meer kwijlt of zo...Ze sabbelt bijna altijd al op haar handje (hele vuist past er gelukkig nét niet in!) als ze niet aan de borst hangt, dus dat is sowieso altijd nat :)

Groenten/fruit: ik ben daar voorlopig nog niet echt mee bezig...Ik denk wel dat ik ga starten met groenten, maar wil eerst nog een hele poos gewoon exclusief borstvoeding geven

14. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Hoi meiden, beetje lang afwezig geweest. Afgelopen week een zieke man thuis gehad ;)

Wat spannend Mimi,heeeeeel veel succes alvast! Fijn ook om te lezen dat het beter gaat bij jullie!

Sowieso leuk om te lezen dat de kleintjes al zo snel groeien en gaan rollen etc. Het is zo bijzonder om te zien.

Tong hangt hier sinds een paar dagen ook vaak uit zn mond. Constant zn lip aftasten en hij begint ook meer te kwijlen. Hij vindt het overigens hilarisch als wij onze tong naar hem uitsteken en doet dan gezellig mee haha.

Groente/fruit ik laat het ook een beetje afhangen van zn interesse erin. Vanaf 4 maanden mag het dus zal dan af en toe wel wat groente geven. Kijken of hij het wil proberen. Zo niet dan wacht ik gewoon nog even.

Doorslapen Wat fijn dat bij jullie een nacht zo lang goed ging! Beetje jammer van de nacht erna... Hier had hij een paar nachten rond 22/23, 03 en 08 voeding. Was ik ook al heel erg blij mee! Hij is nu ziekjes dus komt vaker, onrustige nacht gehad. Ligt nu weer heerlijk tegen me aan in de draagdoek te slapen.

15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Moby haha, moet dan toch iets met elkaar te maken hebben. Ik dacht zelf dat die lange tussenpozen misschien niet goed waren voor mijn productie, en dat hij dus wat vaker kwam om die weer op te krikken.

De laatste twee nachten waren weer normale nachten, dan drinkt hij nog rond middernacht als wij gaan slapen, dan rond 4u en rond 6u30 en dan slaapt hij nog verder tot 8u.

Bien aaaah, wat sneu dat jullie mannetje ziek is, wat heeft ie?

Kwijlen hier met momenten ook, kwijlt ie m'n hele draagdoek onder :-D soms geeft hij precies ook gewoon speeksel terug, dan komt er eerst een mondje melk en daarna een hele mond speeksel.

Vaste voeding ik zou graag tot 6 maanden exclusief borstvoeding geven en daarna beginnen met de rapley methode. Voorlopig nog geen papjes hierzo dus ;)

Mannetje ligt nu tegen me aan te slapen, uitgeput na een gigantische huilbui. Z'n slaapje van drie kwartier vanochtend was blijkbaar niet voldoende.

16. ManSte

ManSte Niet meer actief

@vast voedsel; ons manneke heeft erg last van zijn darmen gehad. Geef nog steeds omneo (speciaal voeding) ik heb vorige week nog proberen af te bouwen naar standaard. >> huilen >> terug aan de omneo >> weer goed. In overleg met het cb besloten dat ik voorlopig echt nog niet ga beginnen met vast voedsel. Denk dat als hij 5-6 maanden is wel een poging ga wagen. Ik wil dan wel graag met groente beginnen. Op het kdv geven ze namelijk fruit. En ik wil dat toch wat afwisselen.

Verder gaat het hier eigenlijk best heel goed. Sinds hij kan duimen vind hij het bijna altijd prima om in zijn bedje gelegd te worden. Hij gaat dan meestal duimen en valt in slaap. Echt top

17. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Afspreken...

Dames, we hebben op Facebook het idee gevat om met elkaar en de kindjes af te spreken in denbosch.. (ligt het meest centraal voor iedereen)..
    Ik ga een datumprikker aanmaken.. als je het ook gezellig vindt om mee te gaan, stuur mij dan even je emailadres in een privé berichtje..

18. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Vast voedsel - Pepijn heeft ook nog steeds last van zijn darmpjes en ook speciale voeding, dus ook wij wachten wat langer met het aanbieden van vast voedsel.. ga dan beginnen met groente (denk rapley, maar nog even verder in verdiepen)..

Wie kiest er nog meer voor rapley of juist niet en waarom?

19. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Lynn ik ga het combineren denk ik. Wil hem sowieso lekker laten klungelen en zal soms het een beetje pureren en soms zo iets aanbieden. Wil me niet te strak vastpinnen op iets en kijken waar hij het beste op reageert.

Pinkie Ik denk dat hij wat meegekregen heeft van de griep van papa. Ben zelf nu ook gigantisch verkouden. Ik hou meneer lekker in de draagdoek, dan slaapt hij heel tevreden en gaat het goed.

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Zo te lezen zijn er dus meer die later gaan starten met vast voedsel.
    Wij willen misschien ook wen combi doen van rapley en pureren.

Vandaag heeft meneer wat meer gehuild dan de laatste twee dagen. Hij ligt nu in zijn bedje met de stofzuiger app. Hij is doodop. Amper geslapen. Mijn schoonmoeder was oppassen. Hij verzet zich dan tegen zijn slaap. En ik zit er daarna mee, maar dat heeft meneertje nog niet door haha.

Deel Deze Pagina