Vreselijk he Mimi, dat verzetten tegen de slaap! Jules kan dan soms ook zo lang doen, op den duur is hij dan zo moe, dat hij niet meer in een diepe slaap raakt. Dan krijg ik hem in slaap, en schrikt hij vijf minuten later weer wakker, zo zielig! Gisteren had ie weer zo'n moment, we waren smiddags inkopen gaan doen en hij had maar kleine stukjes geslapen, en toen we thuiskwamen wou/kon hij echt niet slapen. Uiteindelijk pas tegen 9u in z'n bedje gekregen. En nu slaapt ie nog steeds (wel met Nachtvoedingen natuurlijk ) Vaste voeding wij willen de Rapley methode combineren met nog steeds fulltime borstvoeding, dan is het geen probleem als hij niets of weinig binnenkrijgt van de groenten/fruit. Ik geloof dat het pas vanaf 1 jaar is dat ze de groenten/fruit ook echt nodig hebben toch?
Zolang je volwaardig borstvoeding erbij geeft is elke vorm van vast voedsel extra volgens mij. Met borstvoeding krijgen ze sowieso alles wat ze nodig hebben binnen.
Hoi meiden. Wij hebben net de inentingen gehad zo zielig! Nu hopen dat hij er niet te veel last van krijgt. Mogen 2 dagen de pucababy niet gebruiken word een ramp ben ik bang. Wel is hij weer super gegroeid. Weegt nu 5190 gram & is bijna 60cm. Grote baby voor 8 weekjes 😊. Vast voeding: wij willen wel met 4 maanden fruithapjes gaan doen. Ben benieuwd hoe meneer dat gaat bevallen. 10 januari hebben we wen ochtend op de kdv pff gaat zwaar worden ben ik bang.
Mimi: herkenbaar hoor, dat verzetten tegen de slaap. Heel vervelend omdat je weet dat hij dan wel echt moe is en niet kan/wil slapen. Pinkie: In borstvoeding zit inderdaad al het nodige in, dus de groenten-/fruithapjes binnenkort zijn gewoon een leuk extraatje Bientje: Gelukkig zijn de prikjes voorbij nu. Ik mag op 3 januari weer gaan voor de volgende dosis Gedrag: Heeft er nog iemand een baby die plots op de onderlip begint te zuigen? Haha..hier doet ze dat dus sinds een dag of 2...hup, lipje naar binnen en tutteren maar. Het ziet er heel gek uit...een beetje zoals een oud mevrouwtje zonder kunstgebit in :-D
Vast voedsel; tot een half jaar zeker niet nodig. Maar ik geloof wel dat het de bedoeling is dat als ze een jaar zijn ze met de pot mee eten en zeker niet alles borst/flesvoeding...en geloof dat ze ook al met een maand of 7-8 vast voedsel ook al echt nodig hebben.. maar dat zou ik even navragen bij het cb.... Zie ook; Hoe ik over het hoofd zag dat mijn baby te weinig eten kreeg - Me-to-We De oefenhapjes (4 tot 8 maanden) | Voedingscentrum
Ik ben het toch niet helemaal eens met wat dat eerste artikel beweert hoor! In mijn ogen zijn er twee fouten die die moeder maakt: ten eerste dat ze geen aandacht besteedt aan het feit dat haar kind afvalt en zijn curve afbuigt. Een curve die afbuigt moet altijd onderzocht worden. En ten tweede dat ze haar kind niet altijd voeding aanbiedt, dat gaat ook gewoon in tegen het 'voeding op verzoek' idee dat ze zogezegd wel volgt. Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat wat het cb aanraadt juist is! Ik struikel vooral over het feit dat borstvoeding een 'toetje' is. Het advies voor vrouwen die langer willen blijven voeden en dus ook hun productie op peil willen houden, is juist om altijd eerst borstvoeding aan te bieden, tot een jaar. (rapley « Borstvoeding Aardig) Iedereen doet natuurlijk wat hij wil he! Ik wil maar zeggen dat de adviezen van het cb vaak niet zo borstvoedingsvriendelijk zijn. Ook een interessant schema trouwens! https://www.borstvoeding.com/files/voedselintroductieschema.4.pdf
Waarom mag je na de prikjes twee dagen geen puckababy gebruiken? Hebben ze bij ons toen niks van gezegd 🤔 We werden gisteren gebeld door het cb of onze afspraak van volgende week wel door gaat. Denk om te checken na onze klacht in het ziekenhuis misschien? 😬 Straks komt de homeopaat aan huis voor ons mannetje. Ben benieuwd!
Mimi, vanwege de evt koorts. Zou die zn warmte niet kwijt kunnen en waardoor die koorts stuipen kan krijgen. Gisteren avond koorts gehad vandaag gaat t gelukkig weer beter met meneer😊
@mimi; ik ben benieuwd wat de homeopaat gaat zeggen! @bientje; fijn dat de koorts weer gezakt is! Hier komt de fysio vanmiddag langs. Ik ben benieuwd.
Heeft hij goed geslapen bientje? Fijn dat de koorts gezakt is. Ons mannetje heeft geen koorts gehad toen. Homeopaat: hij heeft een pittige start gehad. - tijdens de zwangerschap antibiotica van mij voor mijn longontsteking - spanning - veel voorweeen - lange, zware bevalling - keizersnede - veel krampen - vaccinatie Zijn allemaal factoren volgens haar die kunnen meewerken. Haar advies was om de prik van volgende week uit te stellen (hij zit duidelijk niet goed in zijn vel). Ook moet ik hem nu 2x per week druppeltjes geven. Deze druppels moeten er voor zorgen dat er rust in zijn lijf komt. Als dit niet voldoende helpt dan zijn er nog andere mogelijkheden. Moeten vrijwel direct of begin komende week resultaat merken. Hij sliep net wel snel in, maar dat zou wel toeval zijn
Mimi. Redelijk geslapen alleen vanmorgen om half 6 wilde die niet meer slapen dus toen maar bij ons in bed genomen 😊. Ik hoop dat het werkt voor jullie, ik duim!
Hmmm. Fysio was niet echt heel nuttig. Ze was verrast dat we zoveel dingen al deden. Daar moesten we mee doorgaan. Verder heeft ze wel laten zien hoe ik hem rollend naar de voorkeurshouding kant moet oppakken, daarmee moet hij zelf zijn hoofdje ophoog doen en traint hij daarmee de juiste nekspier. Beetje lastig uitleggen Dus ik hoop dat dat gaat helpen! Ze heeft me wel gerustgesteld dat het eigenlijk altijd wel goed komt, maar dat we daar echt nog genoeg tijd voor hebben. Verder gaat hier het feest/kerstweekend van start. Ik weet nog dat ik vorig jaar met kerst net de eerste kuur had gehad en me vertwijfeld bomvol hormonen afvroeg of we ooit nog een kindje zouden krijgen. En nu zitten we hier met onze kleine frummel op schoot Jullie nog plannen deze kerst?
Fijne kerstdagen iedereen! Hopelijk lukken de drukke dagen goed met de kleintjes! Straks gaan we bij m'n ouders kerstavond vieren en morgen bij mijn man zijn familie. Ben benieuwd hoe alles gaat verlopen met Elise erbij. Ik weet ook nog exact hoe ik me voelde vorig jaar rond deze tijd...aan het balen dat ik nog steeds niet ongesteld was met mijn superlange cyclus! Ik kon niet wachten op mijn volgende eisprong En nu zit dat eitje op mijn schoot te kirren. :-D Vannacht heeft ze goed geslapen van 22.30u tot 5.00u, vanaf toen was ze wakker...één en al gewriemel tot nu dus Hebben jullie baby's dat ook? Dat ze onmogelijk stil kunnen liggen? Elise zit altijd wel met haar armpjes of beentjes te zwaaien of met haar hoofdje heen en weer te wroeten...en het is niet uit honger of door een volle pamper, maar echt gewoon van 'Ik ben wakker hoor!'. Wel vervelend als je ze dan tegen je legt in bed dat het gewriemel gewoon doorgaat
Jep! alleen zie ik wel precies wanneer onze frummel iets ziet wat hij mega interessant vind. Dan verstilt namelijk het hele lijfje meteen (en dan steken zijn armen soms echt in zo'n rare stand in de lucht) En dan heel intensief staren, echt grappig. Verder ligt hij eigenlijk nooit meer bij ons in bed. (ergens wel jammer) Hij slaapt altijd tot minstens 6 uur. Maar meestal wel tot een uurtje of 8. (afkloppen!) En dan staan we gewoon op.
Mimi, misschien is je zoontje inderdaad te nieuwsgierig dat hij alles wilt meemaken. Hier ook zo'n kleintje. Daarom moeten we haar altijd boven te bed leggen anders slaapt ze voor geen meter. In de wandelwagen slaapt ze ook al niet meer, ook niet tijdens het lopen. Pinkie, fijn dat het inbakeren helpt. Dan heeft hij t toch even nodig. Biientjee, grote jongen heb je. Hier zit mijn meisje pas net in de kleertjes van 62. Ze zweeft eigenlijk nog tussen 56/62. Mimi, hopelijk merken jullie iets van de homeopaat. ManSte, dat oppakken dat je verteld moesten we hier ook al meteen doen. Vond het eerst wat akelig omdat het hoofdje dan los bengelt (wordt geleerd in de kraamweek om altijd te ondersteunen) maar de spieren worden al heel snel sterk. Lijkt me nu inderdaad speciaal voor je om op dezelfde dagen vorig jaar terug te kijken. Moby, hier is ze ook flink haar armen en benen aan het bewegen. 't Is dat ze niet kan kruipen anders ging ze als een speer. Vast voesel: Ik ga voor 6 maanden bv, maar zal ook aan onze meid liggen. Het kan zijn dat ze daarvoor al behoefte heeft aan wat vast voedsel. Ga er vanuit dat zij het beter zal weten dan de boekjes. Ook ben ik nog niet uit wat er nu gezegd wordt over de oefenhapjes vanaf 4 maanden (pap van fv of bv en dergelijke). Vind daar ook veel tegenstrijdige dingen over. De methode weet ik ook nog niet. Weet wel dat ik geen speciale voedselpotjes ga kopen, gewoon met de "pot" mee (dan wel wat zij wel mag hebben). Ben ik ook groot op geworden Wel blijft de bv dan nog even het hoofdvoedsel. Tong: Die blijft ze hier ook uitsteken. En natuurlijk ook haar handje in haar mond steken (of wat ze dan toevallig vast heeft in haar handje). Gelukkig steekt ze nu ook haar linkerhandje in haar mond, dat is wat beter ivm de voorkeurshouding. Met slapen steek ik nu ook haar rechterarm onder de deken zodat ze links sneller gevonden heeft. Anders gaat ze weer naar rechts slapen. Dat wilde we net niet hebben. Ik heb de witte plekjes bij onze meid op het cb laten nakijken. Ze denken daar dat het toch geen tandjes zijn (maar weten het niet zeker) maar spruw. Hoop wat dat betreft ook dat het nog geen tandjes zijn, dat ze nog maar fijn even wegblijven. Zou er zelf ook niet aan gedacht hebben, is dat mijn schoonmoeder melde dat mijn man ze met 3 maanden al begon te krijgen. Ik was ook naar het cb gegaan om nog eens te laten wegen omdat ik een voeding weg heb gelaten. Ze is nog steeds stijgend van de gemiddelde lijn af dus dat is wel fijn. Ze is nu 5,8 kilo. Vind alleen irritant dat je overal leest dat weinig voedingen funest kunnen zijn voor je productie later, maar verschillende vrouwen van de generatie van mijn moeder zeggen dat ze allemaal al vroeg op 5 of zelfs 4 voedingen hebben gezeten en nergens geen last van hebben gehad. Weet wel dat het nu voor mij en mijn meid zoveel fijner is en ze groeit er nog steeds duidelijk heel goed op. We vieren vanavond met ons drietjes de kerstavond, morgen komt mijn schoonfamilie hier kerst vieren (dat is makkelijker met onze meid, want ze wonen op een uur rijden) en overmorgen bij mijn ouders. Vorig jaar begon ik met een rode kerst (precies op kerstavond). Toen ook nog niet verwacht om daarna zwanger te geraken. Wat er veel kan veranderen op een jaar
Hoe waren jullie dagen? Hier hebben we het erg gezellig gehad! Meneertje heeft het beide dagen goed gedaan! Overdag ook weer meer geslapen en dat resulteert ook in een blijere baby als hij wakker is. Afgelopen week was het drama met slapen overdag. Las gisteren dat week 12 een sprongetjes week is en dat soms bij week 11 al start. Vandaar dus... herkende hem er aardig in. Vorig jaar hadden wij rond deze tijd net een miskraam gehad. Verdrietig, maar heb het altijd geweten: na Mila eerst een miskraam en dan een zoon. Had niet durven hopen dat onze zoon er in 2016 al zou zijn. Volgens het ziekenhuis zou ik verminderd vruchtbaar zijn. In de maanden dat we zwanger probeerden te worden ben ik 1x ongesteld geweest, daarna een miskraam en toen gelijk weer zwanger. Mila is door het condoom heen gezwommen... ik noem dat meer: heel erg vruchtbaar Deze moeder gaat vanavond nog naar een 90's feestje! Heb er wel zin in! Vriendlief doet de voedingen, kan ik morgen gelijk even uitslapen en doen we een relaxed dagje.
Wat fijn dat hij blijer is mimi! Hopelijk zet dit nu door Feestdagen gingen hier prima. Kerstavond met mijn ouders en de rest vd kerst werken. Ik heb nog verlof, maar ben tweede kerstdag voor de lol een paar uurtjes gaan helpen. Kon ik meteen testen hoe het was om meneertje bij mijn ouders te laten. Die heeft zich voorbeeldig gedragen, flesje met gekolfde voeding ging er zo in! Hij komt nu wel sinds twee nachten ineens weer elke 3 uur voor eten ipv een keer 5,5 en een keer 4,5 uur. Hopelijk even een fase.... Gek he dat het vorig jaar rond deze tijd er nog zo anders uitzag. Wij waren de eerste maanden heel obsessief ermee bezig en besloten na de kerst dat we het los zouden laten. Vlak daarna dus zwanger en nu ons mooie kleine ventje hier! Het is een heel mooi en bijzonder jaar voor ons geweest. Heel veel dromen zijn gerealiseerd.
Zo ons mannetje is vanochtend voor het eerst naar het kinderdagverblijf geweest. En ze zeiden dat hij het echt goed had gedaan, en heel vrolijk was. Hij vind andere baby's en kindjes erg leuk. Fijn, weer een zorg minder. Vrijdag middag ook weer wennen en dan volgende week echt einde verlof