Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Manste: fijn dat het goed ging. Geniet nog van je laatste weekje!

2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Oh dat zou wel even wennen zijn geweest manste!
    Gelukkig dat hij het zo goed deed!
    Geniet nog even van je laatste week!

Hier vandaag bij het cb geweest. Meneertje is goed aangekomen. Hij tikte altijd net het gemiddelde lijntje aan, hij zat er nu iets boven. Nog niet te veel gelukkig.
    We hebben zijn prikje twee weken uit gesteld. We hebben nu eindelijk een vrolijke baby in huis. De krampen zijn nagenoeg over, minder scheten, en veel meer lachen. Ook zijn zijn handjes meer open, geen vuistjes meer. Het cb vroeg nog wel hoe we dat voor elkaar gekregen hadden, nou niet door hun :p

We hebben hem vanavond voor het eerst horen lachen met geluid. Ik smolt echt even! Zo lief!

Vanmiddag hebben we een speelkleed voor hem voor op de grond gekocht. Met van die 'mooie' felle kleuren en diertjes die boven hem hangen. Hij vindt het fantastisch. Heeft ruim een half uur gespeeld. Alleen! En wij maar genieten!

Wat gaan jullie met de jaarwisseling doen? Wij gaan naar vrienden. We stoppen hem daar na de avondfles rond half 8 in de reiswieg boven. Heeft hij al vaker in geslapen. Gaat goed!
    Alleen hem overhevelen naar de maxi cosi en thuis weer in het wiegje zie ik nog niet heel erg zitten, maar komt vast goed.

Sinds deze week slaapt meneer van ongeveer 19.30uur tot 2.00 uur, fles, en daarna komt hij vaak tussen 6 en 7 weer voor een fles. Best netjes zeiden ze op cb. Uiteindelijk gaat hij steeds langer doorslapen zei de arts. We hopen het! Mijn vriend heeft deze week vrij. We slapen om de dag uit. De gene die uitslaapt hoeft dat ook de nacht en ochtendvoeding niet te doen. Heerlijk! Even bijtanken!

3. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hier is Elise helemaal ontregeld door de feestdagen...ik hoop dat ze snel weer haar ritme terugvindt, want ik ben doodop!

4. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    ManSte, fijn dat je zoontje het naar zijn zin had op de kdv. Dat is in ieder geval een zorg minder.

Mimi, leuk dat je zoontje het speelkleed leuk vind. Je zult wel een heel ander kindje hebben dan een paar weken geleden.

Moby, wat zonde dat Elise weer ontregeld is. En ze is al zo aanhankelijk. Hopelijk krijgt ze snel haar ritme terug, zal voor jullie beide fijner zijn.

Hier ging het op zich goed met de feestdagen. Wel heeft onze meid wat minder geslapen omdat ze alles leuk vind en veel nieuwe stemmen hoorde en andere dingen zag. Met nieuwjaar is ze wakker geworden dus samen naar het vuurwerk gekeken. Verder heeft ze weinig last er van gehad, alleen overdag met de knallen ging het aan de borst drinken ook wat minder omdat ze dan schrok.
    Wie moeten er binnenkort allemaal beginnen al met werken? Ik heb nog 2 weken, volgende week gaat onze meid 2 halve dagen wennen bij de gastouder. Gaat nu toch echt worden. Ik heb veel vertrouwen in de gastouder om haar daar naar toe te brengen, maar zie er nog niet naar uit om haar zorg zo in iemand anders handen te leggen omdat ik moet gaan werken. De staatsloterij hebben we helaas niet gewonnen ;)

5. ManSte

ManSte Niet meer actief

#345 ManSte, 2 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2017
    Hier zijn de feestdagen goed gegaan. Kerst iets minder. Hij slaapt overdag niet zo heel goed als we ergens anders zijn. Oud en nieuw hebben we hier gevierd en dat ging heel erg goed. Helemaal niet wakker geworden.

Ferry's ritme is de laatste week flink veranderd. Hij wil om de drie uur echt eten. Vervolgens heeft hij dan al de vijfde fles ergens tussen 7 en 9 en slaapt dan meestal tot de volgende ochtend! En overdag maakt hij opeens alleen maar kleine slaapjes van een uurtje. Beetje raar opeens. weet ook niet of hij wel zolang zonder voeding kan, maar om 11 wakker maken voor een laatste fles stelt meneer niet op prijs. Hij drinkt hem dan ook gewoon niet op. Heb overdag ook al geprobeerd meer of minder te geven maar dat maakt voor de tijden niet uit. Toch eens overleggen met het cb of dit zo ook goed is.

Vandaag weer voor het eerst gaan werken. Was wel even wennen, maar gelukkig heeft Ferry het goed gedaan op het kdv.

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Manste, kan best zijn dat hij in een sprongetje zit die is in week 11 - 12. Hadden we hier toen ook 'last' van. Knap dat hij al door slaapt. Ons mannetje krijgt rond 7.00 fles, 11.00, 15.00, 19.00 (dan naar bed)en dan meldt hij zich vaak zelf pas tussen 2.00 en 3.00. Laatst 1x pas om 5.00. Terwijl hij met zijn gewicht genoeg zou moeten hebben aan vier flessen.
    Dat zou inderdaad wel even wennen zijn het werken. Fijn dat het goed ging op het kdv.

Hier een ziek kindje. Virusje waarschijnlijk. Al paar avonden knal rode wangen en verhoging. Sinds gister ook twee rode vlekjesbop zijn lijf. Toch even de huisartsenpost gebeld en die wilde hem toch even zien en ik werd gerust gesteld voor de nacht. Vanmorgen weer verhoging, twee uur huilen... zetpil gegeven en een fles en toen viel hij in slaap. Hij slaapt nu nog. Al bijna twee uur. Dat doet hij bijna nooit overdag.. ik hoop dat hij zo een stuk beter wakker wordt, maar hij mag van mijn
    Nog wel even door slapen.

7. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi gaat het al beter ondertussen?
    Manste: fijn dat het goed ging op het kdv, dat zal toch wel wennen zijn voor jullie beiden.

Elise is nog eens gewogen en gemeten. Ze komt goed bij en groeit goed. Ze zit nu bijna aan 6 kilo en 62 cm. Maar helaas heeft het slapen een nieuw dieptepunt bereikt: het begon goed, ze viel rond 23uur in slaap tot 2.45u, maar vervolgens was ze wakker tussen 2.45u en 7.30u (en dan bedoel ik echt klaarwakker!)...daarna heeft ze wel nog een uurtje gesnoezeld, maar niet echt in een diepe slaap geraakt. Overdag slaapt ze nog steeds nauwelijks. Pffft... Ik ben nogal chagrijnig de laatste tijd. Het lijkt wel of haar slaappatroon steeds slechter wordt. Misschien komt het ook wel doordat ze deze week weer een vaccinatie gehad heeft, dat zou kunnen.

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Jeetje moby, wat zwaar dat Elise in de nacht zo veel wakker is.
    Denk dat je alles al geprobeerd hebt om naar verder Te laten slapen?
    Hoe laat komt ze voor voedingen? Misschien kan je daar iets in schuiven?

9. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: Ik denk dat ze gewoon snel overprikkeld raakt en nu met al die familiebezoekjes door de feestdagen is dat niet echt goed voor haar ritme. Ik probeer de prikkels te beperken en rust en regelmaat te brengen en vooral 's avonds haar niet te veel te stimuleren. Nu al de familiefeesten achter de rug zijn, zal het hopelijk wel weer wat beter worden.

10. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Hoe is het nu met het slapen Moby?

Hier gaat het aardig goed. Hij heeft een week doorgeslapen maar komt nu weer rond een uur of 3. Slaapt nu 2x zo'n 6 uur. Vorige week zn eerste vaccinaties gehad. Zo zielig. Hij werd er gelukkig niet ziek van ofzo.

Hoe is het met de dames die weer aan het werk zijn? Ging het een beetje de eerste dagen? Ik mag zaterdag weer aan de slag. Zijn de heren de hele dag alleen thuis. Ik heb als het goed is genoeg in de vriezer qua voeding dus dat moet goed komen. Ik hoop alleen dat op mn werk de kolfopbrengst wat beter is dan dat ik nu heb. Ik krijg er met een kwartier kolven maar 30 tot 45 ml uit (dubbele kolf). Is altijd een issue geweest dat kolven.

11. ManSte

ManSte Niet meer actief

@bien; Dit is nu de tweede week dat ik aan het werk ben. En het begint wel al wat te wennen. Aan de ene kant lijkt het alsof ik nooit weg ben geweest, en is het leuk en gezellig, maar aan de andere kant ben je natuurlijk veel liever thuis. Het wordt vanzelf routine denk ik.

Dat klinkt inderdaad als weinig. Met flesvoeding krijgt Ferry nu 5x 180/6 (dat is dan ongeveer 200 ml per keer geloof ik) maar ik heb geen idee hoe dat met borstvoeding zit... Er zit bij iedereen natuurlijk ook niet dezelfde hoeveelheid voedingsstoffen in... Ik hoop dat het kolven wel wat beter gaat lukken als je weer gaat werken. Het is jammer als het niet zou lukken wanneer je dit wel graag zou willen.

Hier gaat het op zich heel goed. Ferry heeft de afgelopen dagen ineens weer wat nieuwe dingen geleerd. Echt leuk! Maar van een echt ritme is hier nog niet echt te spreken... overdag is het heel erg wisselend. Ik heb de drie R's echt strak vastgehouden en kwam bijna nergens meer. Maar nog steeds geen ritme. Hij heeft ergens tussen 19.00 uur en 21.30 zijn laatste fles en slaapt dan tot we hem wakker maken rond 7 uur. Daar ben ik echt wel blij mee. Ik vind het dan ook niet erg dat het overdag nog zon chaos is. Ik heb dat hele strakke nu ook maar gewoon een beetje losgelaten. De nachten zijn al top, en de dagen, dat komt allemaal vanzelf wel. Maakt het leven in ieder geval een stuk aangenamer. Zowel voor mij als voor Ferry.

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bien: dat kolven loopt bij mij ook niet zo gemakkelijk. Het is allemaal niet zo evident, hopelijk lukt het binnenkort beter bij jou.

Manste: Fijn dat de nachten op zich wel al goed zijn, dat ritme overdag zal ooit wel eens komen. (hopen we ;))

13. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Zijn jullie baby's ook zo aan het kwijlen? Sinds een paar weken moet ik overal een 'kwijllapje' hebben liggen om het speeksel af te vegen, haha! Ze blaast ook heel graag belletjes. Ik heb wel de indruk dat het deze week een klein beetje minder is dan ervoor. Weet iemand hoelang deze fase ongeveer duurt?

14. ManSte

ManSte Niet meer actief

Moby; ik heb geen idee. Ons mannetje was al een aantal weken flink aan het kwijlen. En deze week is het ineens zo goed als over. Hoop dat dat even zo blijft :)

15. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Pinkie: ben jij toevallig al eens in het 'huisvanhetkind' geweest? Ik ben er daarstraks even een kijkje gaan nemen en heb er ineens borstvoeding gegeven en Elise verschoond...handig, zo'n plek in de stad waar je rustig kan zitten met je kleintje!

16. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Hoi

Sorry, ik ben hier ook al n hele tijd niet meer geweest. Zijn er nog wat actieve mama's? Hoe bevalt het tot nu toe? We zijn nu allemaal ons 4e trimester voorbij.

Ik werk weer sinds 17 januari en vind dat toch best pittig. Onze meid is 's avonds moe, omdat ze bij de gastouder minder slaapt door alle indrukken. Hierdoor ging ze zich 's nachts weer melden wat vies tegen valt als je net weer aan het werk bent. Gelukkig slaapt ze al wat meer bij de gastouder. Ze is flink met haar handjes bezig, wilt alles vastpakken en in haar mond stoppen. Sabbelt flink op haar handjes (zelfs als ze op de buik ligt) en kwijlt zo alles onder ;).
    Als ze op haar rug ligt doet ze wel al pogingen om op haar zij te komen, maar ze kan het nog net niet ver genoeg. Wel heeft ze al een keer van haar buik naar de rug gedraaid. Ik moest haar van de fysio regelmatig op de buik en weer op de rug draaien ivm de voorkeurshouding, dus ik maakt er ook een spelletje van door met een beetje hulp haar zelf te laten draaien.
    Verder is het een vrolijk meisje, ze lacht veel, brabbelt en doet spuugbellen blazen.

17. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Hoi hoi!

Het is al een tijdje rustig inderdaad. Moet ook zeggen dat ik een stuk minder actief ben op de laptop en dus ook op het forum haha.

Het gaat snel he! Ik heb er inmiddels ook 4 zaterdagen opzitten. Kolven op het werk gaat gelukkig een stuk beter en ook thuis is de opbrengst gemiddeld al hoger. Mijn man vindt het heerlijk om die dag alleen met de kleine thuis te zijn, ideaal zo.

Overdag slapen is nog steeds lastig voor hem. In een draagdoek lukt het gelukkig wel, dus doe ik dat gewoon. Heeeeel soms lukt een half uurtje in de box, blijf het gewoon proberen. Hij babbelt enorm, kwijlt heel erg, pakt alles vast en stopt alles in zn mond. Hij wil het liefst overeind zitten of 'staan' want dan kan hij alles zien. Geniet enorm van hem, hij is zo vrolijk en lief :).

Hoe zijn nu de nachten dan Lysta? Verbetert dat ook al weer iets? Ik zit inmiddels nog op 1 nachtvoeding.

18. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bien en Lysta: de gedragingen die jullie beschrijven zijn zeer herkenbaar: brabbelen, kwijlen, alles in de mond, pogingen tot rollen (bijna!) en sinds kort ook hele hoge en luide 'IIIIIIiiiiiiiiii-gilletjes', haha! Net alsof ze wilt testen hoe luid ze kan roepen :)

Ik heb me intussen een draagzak van Bykay aangeschaft...dat vindt ze fijner dan de draagdoek en het is makkelijker voor mij om aan te doen. De enige dutjes die ze overdag doet zijn ofwel al wandelend met haar in de kinderwagen, ofwel al wandelend met haar in de draagzak.

Over de nachten ga ik het maar beter niet hebben, want die zijn nog steeds vreselijk...maar ooit zal het vast wel beteren ;)

Straks moet ik weer naar het cb.

19. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Eergisteren vond ze t een goed idee om om half 1 en 4 zich te melden en om 6 gaat de wekker. Ze kan goed doorslapen, maar lijkt er vaak geen zin meer in te hebben. Had liever gehad dat ze dat tijdens mijn verlof besloten had.

Bien, fijn dat t kolven goed gaat. Hier op zich ook, maar vind t eerlijk gezegd niet de leukste bezigheid. Fijn dat je man geniet van de mannendag ;)
    Hier moet ze ook alles kunnen zien, klein nieuwsgierig aapje.
    Hopelijk leert hij t alleen slapen overdag nog, lijkt me toch wat beperkend in je doen.

Moby, dat gillen doet ze nog niet. Wel probeert ze af en toe geluid te maken met lachen, heel lief. Gilt ze vaak of is t goed te hebben?
    Je zou denken dat als je dochtertje overdag weinig slaapt ze het s nachts wel in zou halen. En dan klaag ik over 1 of 2 keer per nacht ;)
    Alles goed bij het cb?

20. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Lysta: Da's vermoeiend, zo'n nachten. Ik heb het geluk dat ik niet hoef te gaan werken voorlopig, dus niemand ziet het als ik er als een zombie bijloop :)

Het gillen doet ze hier enkel als ze speelt onder zo'n activity-boog met muziekjes en lampjes. Wel leuk om te zien dan, maar heel schel aan de oren!

Op het verzorgingskussen brabbelt ze ook veel, maar dat is meer 'groegroe en grigri' en niet zozeer 'IIIIIIIIIIiiiiieeee!', als je begrijpt wat ik bedoel, haha :-D

Alles was goed bij cb: 6.550kg en 64cm intussen en 2 prikjes gehad. Geen koorts gekregen achteraf.

Deel Deze Pagina