Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Wow, even wennen aan de nieuwe site ;)

Julia, lijkt me een heftige periode die je gehad hebt. Jou man was toch vrachtwagenchauffeur als ik me niet vergis? Dan heb je er veel alleen mee gezeten. Wat betekend het precies als ze heupdysplasie hebben?

Moby, fijn dat de nachten beter gaan. Hier blijft ze toch wakker worden 1-2x per nacht (tussen 12 en 6) en dan vaak een half uur tot een uur mee bezig. Ik heb haar ook een keer met de wieg op een andere kamer gezet, maar heeft niet geholpen. Nu 2 weken meivakantie dus ik hoop iets aan haar ritme te kunnen doen.
    Fijn dat het eten ook beter gaat al. Veel hebben ze nog niet nodig naast de bv/kv maar ik vind het leuk om te zien.

Hier kan ze net 3 weken rollen (gelukkig wel meteen beide kanten op) en ze wilt al verder hebben we het idee. Kan echt boos worden als ze even aan het rollen is geweest en nog niet bij haar speeltje is. Op de opvang schijnen de andere baby's (van bijna een jaar en anderhalf jaar) onze meid nu ook leuker te vinden sinds ze kan rollen. Brengen haar nu telkens speeltjes waar ze dan mee kan spelen (en vooral in haar mond blijven duwen). Laatst lag ze al te spelen met de fopspeen van een ander, ondanks dat ze die eigenlijk nooit wilt.
    We gaan nu ook maar een ledikant aanschaffen. De wieg is nog groot genoeg, maar soms als ze tegen ons aan hangt doet ze al pogingen om rechtop te zitten en ze trekt aan het stof wat aan de zijkant van de wieg zit. Dat zit met nietjes vast in het hout en heeft het 2 generaties overleefd, maar die van ons krijgt het klaar om het te los te beginnen te trekken.
    De eerste vast voedsel stoelgang is nu trouwens ook een feit, dacht eerst dat mijn man behoorlijk zat te stinken tot ik de luier van de kleine open deed. Dat stinkt echt :confused:

2. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    haha, lysta! Ik kon het niet laten om even in de lach te schieten met je opmerking over je man! Hier net hetzelfde gedacht! :-D

3. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Haha herkenbaar Lysta! Hele andere geur hangt er nu om hem heen als hij poept xD. Ik moet overigens ook heel erg wennen aan de site.

Wat hebben jullie een lastige tijd gehad Julia en Mimi!
    Hoe gaat het nu met het spreidbroekje Julia?

Leuk om jullie ervaringen te lezen met vaste voeding! Ik ben vrij vroeg begonnen omdat hij er echt nieuwsgierig naar was. Inmiddels eet hij ook een boterham (doet hij zelf, helemaal trots is hij dan), soms wat pap die ik aanmaak met gekolfde melk, wat fruit en groente met iets als rijst, pasta of aardappel. Hij zit altijd bij ons aan tafel en we eten samen, heel gezellig. Toch blijft ons eten en drinken interessanter ;). Hij drinkt daarnaast nog zo'n 6x bij me aan de borst. Overdag heel kort en in de avond en ochtend lang. Heb ook nog 1 nachtvoeding.

4. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Grappig ja hoe die poepluiers nu ineens zo stinken. Ons mannetje is in een week tijd zoveel vooruit gegaan. Van buik naar rug terugrollen kon hij al even maar nu kan hij ook andersom. Hij heeft ontdekt dat ie veel meer kan, alles pakken en doelgericht bewegen naar speelgoed. Super grappig.

Julia26, klinkt als een zeer zware opstart. Ben blij voor je dat je wat meer rust krijgt ondertussen. Ik ben ook benieuwd wat heupdysplasie inhoudt.

Doen jullie de groenten nog altijd heel fijn pureren of al wat grover? En bijvoorbeeld rijst.. ook fijnmaken? Ik merk bij mijn zoon dat hij wat grovere stukjes nog niet prettig vind.

5. ManSte

ManSte Niet meer actief

hoi dames,

Hier ook al lang niks meer gepost. Ik heb her en der nog wel zo veel mogelijk meegelezen. Het was wat. Dat eerste half jaar. :)

Hier gaat ook alles goed. Onze jongen is een ontzettend actieve en alerte baby. Wat zijn voor- en nadelen heeft. :) Groei en ontwikkeling gaan prima op de curve. Hij rolt al een maandje beide kanten op, kan zijn voetjes pakken (sokken uit :)) Kan heel voorzichtig ook al zitten. (op schoot eigenlijk al bijna zonder ondersteuning en ook in de kinderstoel (met een handdoek ertussen gepropt) gaat het prima. Hij is sinds deze week ook al pogingen aan het doen om te leren kruipen. Hij trekt zijn knietjes dan onder zijn lijfje en wiebelt op handen en knietjes flink heen en weer. Wat nu dan eigenlijk altijd resulteert in omvallen en huilen. :) We hebben wat moeite gehad toen we de vijfde fles lieten vallen, (wat nachtelijk spoken, extra voeding) maar nu slaapt ons manneke van 7 tot 7. Met vier flessen, fruithap, avondeten (groente/rijst) en sinds 2 dagen een boterham in de middag.
    Bij de fysio zijn we nu klaar, we zijn doorverwezen naar de kinderarts vanwege helmtherapie, maar sinds ons manneke kan rollen, slaapt hij op zijn buik, waardoor we de laatste maand zijn hoofdje goed recht zien trekken. We hebben dinsdag nog een laatste meting bij de kinderarts, maar zoals het er nu uitzien is een helmpje niet meer nodig. Waar ik eerlijk gezegd toch wel ontzettend blij mee ben. Wat moet dat moet, maar ik vind het fijn dat het zich toch vanzelf weer oplost.

Ik vond de eerste paar maanden best heel zwaar. Ik moest ook echt wennen aan het moeder zijn, en vooral om naar mijn gevoel te luisteren. We hebben dan ook een huilbaby gehad. Heel apart. Met vijf maanden was dit ineens over... Gelukkig maar. Alhoewel ik moet zeggen dat we nog steeds de rust en regelmaat wel aanhouden. Dit werkt voor hem gewoon het beste. Wanneer we een dagje weg zijn, of we afwijken van het ritme door een verjaardag of zo resulteert dit toch weer in huilbuien en overdag slecht slapen.

Ik lees dat het met jullie ook allemaal wel goed gaat. Fijn!

Wel gooi ik nog een vraag in de groep... Mijn man en ik zijn voorzichtig alweer aan het nadenken over een tweede kindje.... Hoe zit dit bij jullie?

6. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Kan nog niet wennen hoor aan die nieuwe site .
    Fijn dat t met jullie kindjes ook allemaal goed gaat..
    Manste wat heerlijk dat t nu zo goed gaat met jullie mannetje! Hoe heb je die laatste fles afgebouwd als ik vragen mag..
    De laatste nachten is t hier weer spoken. 1 tandje is al door en die andere heeft ie denk ik erg last van. Vannacht was t 4uur en daarna weer om 7uur klaar wakker!
    Hij krijgt nu nog steeds 6 flessen van 200cc wel opvolg melk. Rond 11uur fruithapje en met avond eten groente met aardappelen/rijst. Ik doe in zn laatste fles rond 22:00uur 3 scheppen rijstebloem. Wil vanaf morgen proberen fijne granen. Kijken of dat wat meer vult. Want later als half 6 redden we sowieso niet. Tijdje wel gedaan werd ie pas wakker om 7 uur a half 8. Wat heerlijk was helaas van korte duur

7. ManSte

ManSte Niet meer actief

#387 ManSte, 30 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2017
    @bientje; Er zijn natuurlijk meerdere manieren. (rijstebloem toevoegen hielp bij ons ook niet trouwens, heb ik ook geprobeerd) Wij hebben het volgende gedaan, omdat dit voor ons het beste voelde;

We moesten hem al een tijdje wakker maken voor de vijfde fles. Dus hadden we besloten dit niet meer te doen. Dit ging twee nachten goed, en daarna begon het drama. Hij werd meerdere keren per nacht huilend wakker. Op aanraden van een vriendin (die zei dat je echt even door moest zetten en vooral geen fles meer moest geven) hebben we hem twee of drie nachten steeds weer proberen in slaap te krijgen. Dit voelde voor ons gewoon heel akelig, dus zijn we hem gewoon weer gaan voeden. Werd hij huilend wakker, dan ging ik gewoon naar beneden om een flesje te maken. We hebben toen ongeveer een a twee weken weer 6 flessen gegeven :( daarna liet hij de avondfles vallen, en hadden we alleen een nachtfles. Dat heeft ook nog even geduurd, maar daarna werd deze steeds later. En uiteindelijk eens een nacht niet. Daarna steeds vaker niet, en nu slaapt hij al ongeveer drie weken door. (toen we opeens weer op zes flessen zaten heb ik we de hoeveelheid in de nachtfles wel afgebouwd. van 180/6 naar 150/5, 120/4, 90/3 en uiteindelijk 90/2. Wel uit een kleinere speen zodat het wat langer duurt. ( ik merkte dat de hoeveelheid niet echt uitmaakte. Hij dronk het altijd helemaal op, maar ging wel altijd meteen weer slapen als je hem na de fles meteen weer in bedje legde, ongeacht hoeveel hij kreeg)

We hebben het dus gewoon een beetje op zijn beloop gelaten. Als hij wakker werd kreeg hij gewoon een fles. Met een fopspeen een uur langs zijn bedje staan terwijl hij maar bleef huilen is gewoon niet mijn ding. Als we hem een fles geven ging hij namelijk wel meteen weer slapen. :oops:

8. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Laten huilen is ook echt niet mijn ding! Wij moeten hem ook altijd wakker maken voor zn laatste fles. Ga het binnenkort maar eens op jou manier proberen kijken of dat werkt!

Over een 2e kindje hebben wij het ook, maar wil t pas over een jaar of 1 1/2 gaan proberen, half jaartje zelf a een jaar daarna weer naar het ziekenhuis.

9. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Vinorosso, ik geef geen puree dus daar kan ik geen antwoord op geven. Zou gewoon nog aanhouden wat je kindje het fijnste vind, ze moeten nog wennen aan het eten op zich. Over een paar weken weer iets grover proberen.

ManSte, voetjes zijn hier ook favoriet. Thuis laat ik nu de sokjes gewoon uit. Is er warm genoeg voor en dan raak ik ze eens niet kwijt ;)
    Oei, je mannetje heeft een erge voorkeurshouding gehad dan niet. Hopelijk is een helmpje toch niet nodig. Hier ging ze ook stukken vooruit toen ze geïnteresseerd werd in andere dingen dan rond kijken en wat actiever wordt. Volgende week woensdag is voor ons de laatste keer fysio.
    Lijkt me ook zwaar een echte huilbaby. Ritme doet toch veel goed.

Biientjee, ik vrees voor het krijgen van de tandjes. Hoe ging dat bij jullie? Papfles heeft hier niet geholpen met doorslapen maar bij sommige baby's heeft het toch baat.

Ik zit nu in de tweede week van de meivakantie, vorige week was een drama hier. Ze wilt niet slapen overdag (ook al is ze echt moe), in bedje leggen wordt krijsen en uiteindelijk op een dag maar 1,5 uur slapen terwijl ze normaal tussen elke voeding nog 2 uur sliep. Zichzelf vermaken is er ook bijna niet bij; even in de box, hangen bij mama, even op de grond, hangen bij mama. Continu en als mijn man thuis is wilt ze toch weer veel bij mij zijn. Dacht ook gebruik te maken van de vakantie door het huis weer eens goed te poetsen, maar niet dus. Weet niet of het een sprongetje is, toch tandjes eraan komen of frustratie dat ze niet vooruit kan. Ze kan rollen, beide kanten op, maar het lijkt wel of ze meer wilt. Hopelijk gaat het deze week wat beter, kan ik ook nog wat met haar ondernemen om een dagje erop uit te gaan.
    Het slapen werd ook erger, van ellende maar zo'n hartslag knuffel aangeschaft (hoor wisselende ervaringen, toch maar geprobeerd). Heb het idee dat het wel iets van de onrust in de nacht heeft opgevangen. Van het weekend weer waardeloos geslapen en gisteren kreeg ik ineens het idee om mijn pyjama t-shirt waar ik al een paar dagen in had geslapen om het matrasje heen te doen zodat ze misschien iets van mij bij zich heeft. Ik heb haar vannacht wel een paar keer wakker horen worden (even mopperen) en toen viel ze weer in slaap. Maar 1 keer echt wakker geweest vannacht. Hopelijk gaat het komende nachten ook goed.

Wat een tweede kindje betreft, hier "gaan" we er wel al voor. Dat wil zeggen, ik ben al een tijdje gestopt met de anticonceptie maar ik geef nog steeds bv dus wanneer het bij mij weer allemaal gaat werken is nog een verassing. We zien wel hoe het nu gaat lopen.

10. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ik vind de nieuwe site nog niet zo fijn... Alles went zeggen ze :rolleyes:

Qua wens voor een tweede.. die is hier niet aanwezig. We blijven redelijk stellig daarin, we hebben namelijk altijd gezegd dat we er maar 1 willen. Maar heel soms merk ik dat mijn vriend dingen zegt als: als onze dochter er later zó bij loopt dan.... (maar we hebben nu een zoon dus ;)) en pas zei hij ook van: ik wil echt geen tweede.. althans, voorlopig zeker nog niet.
    Haha dus dat is wel geinig, hij sluit het niet uit.
    Wat mijn wens is.. ik zie zoveel voordelen in het hebben van 1 kindje. Ik zie andere gezinnen met meerdere kinderen alleen maar 'worstelen'. Dan denk ik: maakt een tweede dan echt gelukkiger? Dus voor nu zeg ik, fijn 1 kindje maar ik zeg nooit nooit.

11. ManSte

ManSte Niet meer actief

@Lysta; dat gemopper waar je het over hebt en het slecht slapen is ZO herkenbaar! Ons manneke heeft ook af en toe van die weken. Sprongetje/tandje/krampje, ik weet het natuurlijk nooit zeker. Maar niets helpt dan bij ons. Behalve uitzitten Het wordt voor mij ook altijd wel makkelijker als ik tegen mezelf blijf zeggen dat het een fase is. Het eerste tandje is nu trouwens zichtbaar. Maar hij heeft er nu geloof ik geen last (meer) van.

12. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Lysta, 1e tandje gingen we redelijk doorheen wel lichte verhoging en wat zuurderig. Hebben jullie kindjes al tandjes? De laatste 2 nachten gaat alweer iets beter. Gisteren was het 6uur voor zn fles daarna geslapen tot half 10!! Heerlijk!
    Vanmorgen was t kwart over 5, en daarna geslapen tot half 8 toen wakker moeten maken om hem naar de kdv te brengen.

13. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ons zoontje heeft nog geen tandjes... af en toe vertoond hij wel symptomen maar ik voel en zie nog niks :)

Vorige week ben ik bij een kinderdagverblijf gaan kijken en dit voelde helemaal niet zo goed. Heel klein en de tuin zag er niet uit. Stond 1 speeltoestel helemaal verlept en onkruid met bossen. Ook was een meisje op dat moment 2 kindjes de fles aan het geven. 1 van een half jaar die lag in een wipstoel (was prima) en tegelijkertijd een kindje van 1 ongeveer in een kinderstoel. Dat zag er zo raar uit, dat kindje zat helemaal rechtop en met dr hoofd helemaal omhoog om die fles te kunnen drinken. En de melk liep zo haar nek in...
    Maar de opvang van vandaag... wat een wereld van verschil. Veel beter georganiseerd en alles voelde beter. Ben zo blij nu :D.. Daar durf ik mijn zoontje zeker naar toe te brengen.:rolleyes:

14. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wij hadden dat ook met de eerste kdv. Ik ging er huilend vandaan. Daar wilde ik me kindje niet naar toe brengen! Maar waar we nu zitten echt super. Breng hem met een goed gevoel weg.. maar het blijft moeilijk blijf liever zelf met hem thuis. Hoe houd is jullie zoontje vinorosso?

15. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ja ik blijf ook het liefst met 'm thuis. Heb snel even uitgerekend hoe het zou zitten als ik een dag minder zou gaan werken, tov de opvangkosten. Maar blijven werken loont toch wel meer. En ik heb me erop ingesteld dus vind dat niet zo erg. Zeker niet als hij het goed naar zijn zin gaat hebben op het kdv.

Hij is nu ongeveer 6,5 maand oud :)

Heb hem net in bed gelegd nadat ik hem in bad heb gedaan. Ik leg hem neer en ik wrijf lekker over zijn bolletje en meteen gingen zijn oogjes half dicht van vermoeidheid, zo schattig. Hij vind dat aaien zo heerlijk =)

Hoeveel werk jij Biientjeee?

16. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Haha hier nu ook zie ik en vervolgens opeten :rolleyes:

17. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh mijn hemel wat een waardeloos iets zeg! Nee dit is toch geen vooruitgang zo, het forum? Jeetje...
    Maar goed...hai dames ^_^ Kom ook nog even buurten hier.
    Beetje veel om terug te lezen allemaal. Zal ik straks even doen. Ik heb even wat gescant snel en las wel iets over kriebels voor een 2e? Hier wel! ENORM zelfs!
    Met ons dametje gaat alles trouwens echt heel goed.
    Helaas moeten we maandag naar het ziekenhuis voor de eerste dagopname voor de dubbelblindtest (koemelkallergie). Ben er nu al zenuwachtig om. Ik hoop zo enorm dat ze er overheen gegroeid is en ze beide dagen geen gekke dingen krijgt. Arme scheet! Mijn moederhart huilt bij het idee dat ze wel nog steeds allergisch is en dadelijk weer een hele week van slag is.
    Maar goed, momenteel gaat ze als een speer. Ze is een ondernemende tante. Daardoor ook maar 600 gram aangekomen in de afgelopen 3 maanden. Ze weegt nu 6645 gram. Maar volgens de arts moesten we ons daar geen zorgen om maken want ze beweegt nu al enorm veel. En dan kruipt ze nog niet eens.

18. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Vinorosso ik werk 3 dagen. 1 dag naar de kdv 1 dag bij mij moeder en ik werk op zaterdag dan is het papa dag.
    Taj jeetje meid ik voel met je mee over de zwenuwen! Hopelijk heeft ze dr helemaal geen last van en kunnen jullie dat van jullie lijstje scrappen!
    Bij mij kriebelt t ook vreselijk een 2e maar wil wel nog even wachten en ben me vriend aan het overhalen hihi. Denk dat ik met 2 kindjes wel wil stoppen met werken of in elkgeval nog 2 dagen ipv 3. Moeten finacieel kijken of het dan mogelijk is.

19. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hier absoluut nog niet aan het denken aan een tweede kindje! Misschien ooit...als ik eens langer dan 5 uurtjes slaap achter elkaar krijg...dat ik dan ooit nog eens aan een tweede ga beginnen denken, haha! Nee even serieus : ik vind het voorlopig nog echt veschrikkelijk zwaar en denk niet dat ik het momenteel zou aankunnen om opnieuw zwanger te zijn en een nieuw babytje erbij te krijgen. Ik geniet wel van mijn dochter hoor en ik ben blij dat ze er is, maar ik vind het erg zwaar.

20. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Hier ook nog geen tandjes. Ben ook benieuwd hoe dat gaat met bv, maar daar lijkt ze de laatste tijd toch al minder zin in te hebben. Vast voedsel vind ze volgens mij veel leuker. Ben benieuwd hoe lang het drinken bij mij door blijft gaan. Anders is er altijd nog kv.

Vinorosso, het is heel belangrijk dat je ook je zoontje met een gerust hart achter durft te laten. Bij de beschrijving van de eerste opvang zou ik ook snel zijn omgedraaid. Fijn dat je wel eentje gevonden hebt waar je tevreden mee bent.

Taj, lijkt me stressvol dat dubbelblind onderzoek. Hopelijk is ze er al wat overheen gegroeid. Is wel een lichtgewicht vergeleken met mijn dame van 8 kilo ;). Zolang ze het maar goed doen, dat is het voornaamste.

Moby, met eentje die dag en nacht bij je wilt hangen snap ik meteen dat je een tweede nog niet ziet zitten. Hoe gaat het slapen tegenwoordig trouwens? Blijft ze het volhouden in haar eigen bedje?

Hoe bevalt het jullie inmiddels om de kleine weg te brengen voor het werk? Ik was liever thuismoeder gebleven, maar lukt financieel niet. Ik werk 4 dagen in de week en omdat ik in het onderwijs werk ook alle vakanties gelukkig thuis, maar aan het wegbrengen kan ik toch niet helemaal wennen.

Vandaag naar de ikea geweest om een matrasje voor het ledikant te halen (ledikant wordt morgen bezorgd). Zat madam de halve tijd in de winkel scheetgeluidjes te maken met haar mondje. Haar meest favoriete geluidje ;)
    Hebben jullie kindjes favoriete geluidjes?

Deel Deze Pagina