Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ManSte

ManSte Niet meer actief

@taj; bah bah. Dat lijkt me ook helemaal niks. Ik hoop dat ze er geen last meer van heeft, en er dus niks raars gebeurd! Ons mannetje is ook mega actief. Hij kan gewoon niet stil zitten. Bij het kdv grappen ze altijd dat hij vast en zeker een blokjesbuik krijgt omdat zich altijd aan het opdrukken is. Eerst omdat hij wilde rollen, en nu omdat meneer wil zitten :D

@Lysta; ik werk alweer sinds januari. Dus al flink wat maanden. Bij ons was het financieel haalbaar om thuis te blijven. Ik heb daar wel over nagedacht, maar toch besloten om drie dagen te blijven werken. (twee dagen was helaas niet mogelijk) Met het idee dat ik altijd nog kan stoppen. Maar het bevalt me eigenlijk wel, om ook "iets" anders te doen, ik vind mijn werk ook echt heel leuk., dat scheelt, en Ferry doet het ook heel goed op het kdv. En eerlijk gezegd is het ook gewoon lekker om niet zo op de centen te hoeven letten. :oops:

2. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Kriebels tweede wij hebben altijd heel stellig geroepen: we hopen één kindje te krijgen en dan is het prima. Paar weken geleden begon mijn man ineens: ik vind het toch wel heel erg leuk... en ik begin zelf ook te twijfelen haha! Het zou dan sowieso pas zijn als kleine man rond een jaar of 2 is ofzo, dus we hebben nog even om erover na te denken.

Werken Ik werk één dag in de week, al is dat op het moment wisselend want het is erg rustig en ik heb een 0-uren contract. Mijn man is alleen begonnen met een nieuwe, hele veeleisende baan waar hij al jaren op hoopte. Als het dus mogelijk is ga ik stoppen (even afwachten wat we netto precies overhouden), dan hebben we in ieder geval het weekend samen. Het lijkt mij heerlijk.

Wel leuk om te zien dat iedereen weer begint te delen in de groep =D. Al moet ik zeggen dat ik het nieuwe forum nog steeds helemaal niets vind!

3. ManSte

ManSte Niet meer actief

Tweede; we zijn sinds dit weekend hier weer "begonnen". Nou ja, ik heb ons manneke gekregen met wat hulp. Ik heb pcos, en ik had voorheen helemaal geen cyclus. Met hulp van clomid ben ik toen zwanger geworden. Sinds de bevalling heb ik nu wel een soort van een cyclus. Alhoewel, Ik houd het netjes bij en zie wel dat de tussentijd weer steends langer wordt. Maar voor nu willen we het dit jaar eerst "zelf" proberen. Lukt het; mooi! Ben ik januari niet zwanger of stopt mijn cyclus helemaal dan gaan we weer naar het ziekenhuis. Mijn man denkt niet dat het gaat lukken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje hoop.

4. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Spannend manste! Hopelijk is t voor jullie dan snel raak!

5. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Manste: wat spannend weer! Veel succes!
    De dames die bv geven: hebben jullie je cyclus al terug? Ik nog steeds niet.
    De dames die groente-of fruitpapjes geven: hoeveel eten jullie kindjes ongeveer per portietje? Elise eet nog erg weinig en ik kan voorlopig nog niet echt opbouwen. Dat is geen probleem, want ze krijgt nog bv op verzoek en tussendoor krijgt ze ook wel wat eten uit het vuistje. Ben gewoon benieuwd naar andere ervaringen.
    Lysta: wat grappig, die scheetgeluidjes, haha! Hier vooral smakken en ook wel eens 'pffffffffrrrrrrrt' en 'ggrrrroe', en 'ajjjoooo' :-D
    De nachten gaan hier voorlopig nog hetzelfde. Positief: wel nog steeds in haar eigen bedje. Negatief: ze wordt nog vaak wakker. Meestal al een keer of twee voor middernacht en dan s nachts nog eens een tweetal keer gewoonlijk. Ik leef op turboslaapjes :)

6. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Taj: heel veel succes vandaag trouwens!

7. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @Lysta Haha grappig die scheetgeluidjes :D trekt lekker de aandacht, ons zoontje doet ook veel prrrttttttt en ook nog een korte kreun met de a klank erin verwerkt. dus echt AH maar dan kreunend haha :p

@Moby Is het zo heavy ja..? Wil je even uitleggen hoe dat zo komt voor jullie? Ik ben een stuk later het forum ingekomen.
    Ons zoontje eet in de ochtend fruit: meestal 1 banaan of een halve banaan gemengd met gepureerde appel. Tussen 5 en 6 eet hij groente met aardappel. Meestal zo'n 80-100 gram. Het gaat steeds beter en hij eet bijna altijd alles op. Dat was in het begin bijna nooit.
    Rond 13 uur geven we voortaan een boterham, dat gaat ook verrassend goed. Eerst de binnenkant in kleine stukjes, daarna de korst uit het vuistje. Houdt 'm ook even bezig :D

@ManSte wat spannend! Zou mooi zijn als het spontaan gaat lukken :)

Leuk dat er ook alweer een paar flink de kriebels hebben voor een tweede. Wie had gedacht dat dat zo snel weer aanwezig zou zijn.. Willen jullie een groot gezin?

8. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Moby fruithapje ongeveer zn 100 a 150 gram, en groente hapje verschild per dag ene keer 100 andere keren minder.

Laatste fles zijn wij gaan schuiven afgelopen dagen. Het gaat goed moet ik zeggen! Rond half 8 laatste fles en hij meld zich dan rond 6uur! Trots op me ventje.
    Wel slaapt hij nog bij mij op de kamer, slapen jullie kindjes op eigen kamer of ook nog bij jullie op de kamer?

9. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hier zit nog lang niet aan 100 gram. Tot nu toe eet ze het liefst courgette, bloemkool of witloof met een aardappeltje gemengd...daar eet ze ongeveer 50 gram van. Van de rest meestal maar een paar hapjes. Van wortel is ze geen fan :) Fruit eet ze ook nog niet veel. Peer vindt ze wel het lekkerst.

Vinorosso: het is hier gewoon een beetje heavy soms omdat Elise erg slecht slaapt (al van bij het begin hoor). Ze doet ook amper dutjes overdag. Gewoon een heel wakker kind dus. De eerste vier maanden had ze ook enorm nood aan 'clusteren', dus hele dagen en nachten door bij mama sabbelen, of anders was het huilen. Dat is gelukkig al fel geminderd! Voor de rest doet ze het goed hoor, er zijn geen medische problemen en 't is een schatje ;)

10. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Spannend Manste! Ik duim voor jullie.

Bientjee Hier slaapt hij sinds 2 maanden op zn eigen kamer omdat er ineens een omslagpunt was. Hij werd wakker van ons en andersom, raakte gefrustreerd in de cosleeper. Sinds hij in zn eigen bed ligt komt hij over het algemeen nog maar 1 keer in de nacht en slaapt hij veel rustiger. Overdag slaapt hij nauwelijks dus een goede nacht is wel belangrijk.

Moby Ik geef hem overdag 1 á 1,5 stuks fruit, een boterham en hij krijgt pasta of aardappel met groente. Hoeveelheden qua grammen weet ik niet. Hij drinkt daarnaast nog 5 á 6 keer bij mij.
    Fijn dat het clusteren inmiddels geminderd is, je had echt weinig rust in het begin hé.

Hoe gaat het met jullie kleintjes en tandjes? Heb hier vandaag een heel zielig hangerig mannetje met enorm rode blossen op zn wangen. Hij kauwt enorm. Beginnen twee tandjes door te komen onderin, ze worden steeds duidelijker zichtbaar maar zijn nog niet helemaal erdoorheen.

11. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hier nog niets van tandjes te zien!

12. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Oh wat betreft cyclus moby; ik heb nog niks gemerkt. Nou ben ik ook aan een minipil naast de borstvoeding en die slik je continue door. Je zou wel doorbraakbloedingen kunnen hebben, maar die heb ik ook nog niet gehad.

13. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @moby123 dat klinkt inderdaad wel pittig, dat zal wel veel van jullie vergen. En ik geloof zeker dat jullie een super lief dochtertje hebben hoor! :)

@Biientjeee ons zoontje slaapt vanaf twee weken al op zijn eigen kamer omdat ik zelf dus niet kon slapen door al die geluiden die hij maakte. En gelukkig ging dat gelijk goed.

@Bien1990 Ik ben vandaag weer bij het CB geweest en ik probeer sinds een paar dagen een boterham tussen de middag (wat super goed gaat) maar ze vertelde me dat dit nog niet nodig was, een hele boterham. Korstjes ofzo om te oefenen is prima. Vanaf 7/8 maanden is beter. Denk ik deel het ff

Hier nog steeds geen tandjes te zien.

14. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Leuk om te lezen hoe het met alle kindjes gaat en dat er al weer aan een tweede kindje gedacht wordt. En zelfs al mee bezig zijn.
    Hier nog even niet. Wij willen eerst verhuizen en hebben het ook pittig gehad met ons zoontje. Als hij richting de 2 jaar gaat willen we het weer proberen. Al kriebelt het bij mij soms wel hoor als ik die kleine mini kleertjes weer zie. Vind maatje 68/74 al weer reuze.

Wij zitten nog steeds op 5 flessen.
    -6.30
    - 10.30
    - 14.30
    -18.30
    -22.30

Rond 9.30 krijgt hij 100-150 gram fruit (of een hele of halve banaan etc).
    We willen hem ook met ons laten mee-eten in de avond, maar dat is nog wel eens lastig. Hij doet niet altijd goed een middag slaapje en is dan om 17.30 te moe/jengelig om te eten. Hij wil dan wel wat, maar dan gaat soms de fles er om 18.00 al in. Dat is wel erg kort op elkaar dan. Iemand hier tips over?
    In de ochtend slaapt hij wel goed. Meestal na de fles van 10.30 zo'n twee uurtjes. Na de fles van 14.30 vaak maar klein uurtje. Dan is hij rond 17.30 al echt moe.

15. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Helaas vannacht een slechte nacht :D.
    Vanavond vroeg naar bed! Gaan jullie nog op vakantie?
    Onze kleine slaapt nog bij ons op de kamer en ik ben er zelf nog niet aan toe dat ie naar zn eigenkamer gaat stom hè?!
    Mimi als je hem dan iets eerder geeft? Dan heeft ie toch zn groente binnen? En met de tijd blijven ze ook langer wakker.

16. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @ManSte Hopelijk gaan je cyclussen meer regelmaat krijgen en lukt het dit keer zonder hulp. Weet je toevallig of het vaker is met PCOS dat het na een bevalling de cyclussen wel goed opgepikt worden? Soms hoor je dat een bevalling/zwangerschap toch veranderingen doorvoert in het lichaam.

Cyclus: Ik had met 6 en 10 weken wel een cyclus, maar ben toen toch maar aan de minipil gegaan. Eind februari ermee gestopt maar sindsdien nog geen cyclussen gehad. Ik heb mezelf beloofd elke 2 weken te testen of ik toch tussendoor zwanger wordt zolang ik nog nog geen menstruatie heb gehad. Vooral omdat ik vorig jaar amper zwangerschapssymptomen heb gehad wil ik er wel redelijk op tijd achter komen als het toch meteen zou gaan lukken (al tel ik daar niet op).
    De grootte van het gezin zijn we nog niet over uit. We wilden er wel 2 redelijk dicht op elkaar als dat lukt (2 onder de 2). Mochten we nog een derde willen dan zullen we daar wel wat meer tijd tussen willen.

Hier ook nog op onze kamer aan het slapen, wel al verplaatst naar een ledikant. Heb vandaag het CB gebeld, want ze wordt toch 2 keer per nacht wakker. Niet zo zeer om te drinken, maar lijkt wel of ze wakker schrikt. Begint eigenlijk al rond een uur of 7 dat ze ook overstuur is en moeilijk te troosten. Wanneer ze terug in bed gelegd wordt gaat ze weer huilen tot krijsen aan toe. 's Avonds is dat minder vervelend omdat we dan nog wakker zijn maar begint voor de nacht op te breken. We moeten proberen of we het toch kunnen doorbreken door haar te troosten terwijl ze in bed blijft liggen. Mocht ze overstuur raken mogen we haar uit bed halen, kalmeren en weer terug leggen (ook al weten we dat ze gaat huilen) en eerst 5 minuten aankijken. Zie er nu al tegenop vanavond :(. Ben vandaag ook bij de apotheek geweest of ze geen alternatief middel hebben om mijn meisje te geven om haar wat rust te geven (zonder te drogeren). Helaas was degene die daar meer weet van de homeopathische hoek net weg, dus morgen even bellen.

Merk het ook aan de bv dat deze flink begint te droppen door de vermoeidheid en de verminderde interesse van mijn meisje om nog aan de borst te drinken. "Echt" voedsel vind ze leuker. Ze duwt nu sneller de borst weg. Ik heb ook mindere opbrengst met het kolven op het werk en thuis kom ik niet echt toe aan het extra kolven om de productie weer op te krikken omdat 's avonds na het eten ik en mijn man telkens in de weer zijn om ons dochtertje te kalmeren. Dus ik vermoed dat het hier op een eind begint te lopen. Aangezien de bv vanaf de geboorte eigenlijk al een gevecht is met ups en downs merk ik dat ik me ook al met het idee verzoend heb. Ze mag vast voedsel, ze krijgt vrij veel binnen, heeft een net gewicht van ruim 8 kilo ondanks dat ze in de lengte iets achter loopt op gemiddeld dus ik wil nu geen kunstgrepen gaan toepassen om het toch weer op te krikken als het voor haar ook niet zo lijkt te hoeven.

17. Amy83

Amy83 Lid

12 feb 2016
    41
    1
    6
    Vrouw
    NULL
    Amsterdam
    Hey! Wat een leuke groep. Ik heb dus ook een kleine man uit oktober. Letterlijk klein, want hij was een maandje te vroeg :)
    Wat een hoop leuke (en minder leuke) verhalen en ook heel herkenbaar.

@Biientjeee, mijn zoon lag al na 1 maand op z'n eigen kamer wat ik heel jammer vond. Maar hij maakt in zijn slaap heel veel geluidjes, wat super schattig is, alleen kon ik er niet door slapen. Met elk geluidje schrik ik wakker en na een paar weken trok ik het slaapgebrek niet meer. Dus op advies van cb naar zn eigen kamer gebracht. Maar hij doet het super! Hij slaapt nu van zijn laatste fles (22:30) tot 7 of half 8.

Ook nog geen tandjes in zicht ;)

18. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @Amy83 wat heerlijk dat ie t zo goed doet! Mochten jullie gelijk vanuit het zkh naar huis? Of moesten jullie nog even blijven? Lijkt me best heftig te vroeg geboorte.

Hier zitten we midden in een sprongetje :confused:, heel gezellig hier! Veel huilen en niet alleen willen zijn Pff wat zwaar dit!
    Nog meer kindjes in een sprong?
    Vandaag naar t cb geweest, goed gegroeid weer, 71cm lang & bijna 9 kilo :).

19. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    @Biientjeee Hier vooral een chagrijnig kind de afgelopen 2 dagen, weet niet of dat ook onder een sprong valt xD. Succes met zn sprong, hopelijk is het snel over. Is fijner voor allebei :)

@vinorosso grappig, bij mij gaf ze juist aan dat hij best de hele boterham mocht opeten. Komt misschien ook omdat hij mij anders echt leegzuigt en nog vaker dan 6x wil. Hij vindt het lekker en het gaat goed dus hij mag van mij zoveel van een boterham eten als hij wil. Er zijn ook dagen dat hij net een kwart eet, ook prima. Zolang hij goed groeit en lekker in zn vel zit vind ik alles best ;).

@Lysta wat zwaar zeg! Hoe is het gegaan met de manier die het cb adviseerde? Ik snap dat je ertegenop zag, ik kan zelf hem echt niet laten huilen (echt huilen dan he). Goed van je dat je kunt berusten in de borstvoeding. Je hebt het al een lange tijd kunnen geven en als het jou opbreekt en haar niet meer interesseert is het misschien ook beter zo. Het moet voor jezelf ook leuk blijven toch?

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hoe is het gegaan Lysta?

Hier ook een mannetje dat ergens tussen 3 en 6 overstuur wakker wordt. We nemen hem dan vaak bij ons in bed. Moeten nog flink slaap inhalen na maanden nachten van 4 a 5 uur gemaakt te hebben. ;)

Deel Deze Pagina