Cyclus & PCOS; dit kan inderdaad beter gaan nadat je zwanger bent geweest. Maar dit hoeft niet. Ik vind het wel ok mocht het niet lukken. Ik heb een normaal bmi, en de verwijskaart licht al klaar, mocht ik volgend jaar niet zwanger zijn. Ik weet ook waar ik dan aan begin, en dat scheelt. Eten; ons manneke eet echt al veel zeg als ik jullie reacties lees In de ochtends 150-200 gram fruit, in de middag de binnenkant van een boterham met boter (ook helemaal) en in de avond 150-200 gram groente... daarnaast nog 4 flessen. Het lukte me niet om er 3 te geven aangezien hij nog 3x per dag slaapt, dus geef ik nu 150/5. Sprongetje; hier gelukkig net weer over... vind dat soms best wel vervelend, alhoewel ik nu wel weer dat het over gaat. Eigen kamer; hier sinds dat hij twee maanden was op zijn eigen kamer, ik vond het wel jammer, maar niemand sliep, dus dit is voor ons allemaal beter, helemaal nu hij om 7 uur naar bed gaat en dan doorslaapt. Nog een vraagje; ons mannetje slaapt nog steeds 3x per dag, (toch al 7 maanden oud) zijn er al kindjes die al twee keer per dag slapen? Het gaat nu goed, maar zou het stiekem wel fijn vinden als hij wat meer wakker kan blijven ☺️
@Bien1990 Je hebt ook helemaal gelijk, had al gelijk een beetje spijt dat ik het naar je had getypt. Doe wat goed voelt inderdaad en ieder kind is anders. En ieder advies zo blijkt. Ik geef m'n zoontje alsnog die boterham.. hij vind dat lekker en het gaat gewoon super goed. Doe je al beleg op de boterham? @Lysta Wat vervelend zeg voor jullie en je meisje. Hoe gaat het nu? Hoe zijn jullie schema's? Die van mij zit nu op: 7:30 flesje 180cc 10.30 fruithapje 75-100 gram 12:00 boterham met boter + flesje 150cc tussendoor eventueel broodkorstjes 16:00 flesje 180cc (meestal drinkt hij deze niet op) 18:00 warme hap, bijv aardappel met groente en eventueel vlees 19:00 fles 180cc Qua slapen: in de ochtend meestal van 9 tot 10/10:30. In de middag van 13:00 tot 15:00 en soms nog van 17:00 tot 18:00 Ik wil de fles van 16:00 wat gaan minderen dus vanmiddag die broodkorstjes dan geven + nog wat fruit en een kleiner flesje 150cc.
@Amy83 Welkom. Lijkt me ook een minder leuk begin, 1 maand te vroeg. Geeft je toch extra zorgen of viel dat mee? Was het spontaan of vanwege een medische reden? @Biientjeee je mannetje groeit goed niet? Sprongetjes kunnen wel zwaar zijn, hier zijn we er weer uit. Is het bij jou weer over? Op woensdag is ze 's nachts wakker geworden en anderhalf uur op en af aan het huilen geweest voor ze in slaap viel. Donderdagavond begon het om half 11 tot 12 uur en toen was ze ook doodop. Komt zo gemeen over, troosten, terug in bed leggen en dan gaat ze weer huilen, 5 min aankijken (of ze moet echt een keel opzetten en dat gebeurt veel) en weer troosten. Ze begon op den duur zelfs al te huilen als ze haar ledikantje zag. Als ik had geweten waar die vrouw van het cb woonde had ik daar aangebeld dat zij het mocht opknappen. Kijken of ze dat advies dan nog zo makkelijk geven. Om half 4 meldde ze zich weer en heb haar gewoon weer bij me in bed gepakt tot ze sliep en weer terug in haar bedje gelegd. Dacht als het weer anderhalf uur duurt dan hoef ik sowieso niet meer te slapen. Overdag was ze bij de gastouder ook veel aan het huilen en heeft maar weinig geslapen. Denk dat het met de nacht te maken heeft gehad. Afgelopen nacht heb ik haar een paar druppels bach rescue night gegeven iom de apotheek, ze is 2 keer wakker geworden gewoon bij me gepakt en ze kon al een stuk sneller terug in bed gelegd worden. Morgen onze eerste moederdag
Qua ritme: 6:00 bv en een snee brood 10:00 fruit met een beetje water 10:30/11:00 bv 12:00 snee brood met beetje water 15:30/16:00 bv 18:00 avondeten (wat stukjes van ons) 21:00 bv en daarna de fles (mijn borsten zijn dan meestal wel leeg) Tussendoor slaapt ze nog geregeld
Ik had een 360 graden beker gekocht van avent, maar die snapte ze nog niet. Als er water uit kwam dan was dat meer per ongeluk en ze vond het veel te leuk om met die beker op het dienblad van haar stoel te rammen zodat ze telkens de rubber onderdelen lossloeg die er voor bedoeld zijn dat die beker niet lekt. Heb nu een rietjesbeker. Ik deed deze de eerste paar keer goed vol met water en het lange rietje eruit en het flesje wat omhoog houden zodat ze het rietje een beetje onder de knie kreeg (het is niet helemaal makkelijk om uit te drinken, heb het zelf ook geprobeerd ). Maar ze kan het nu vrij aardig. Hier mocht ik van het CB haar 100 ml geven als ze goed gegeten had. Tussen voedingen door niet meer dan een paar slokjes. Mijn bedoeling is als ze straks het drinken goed snapt om dan weer naar de 360 graden beker terug te stappen en dan richting een echte beker zodat ze niet meteen alles over haarzelf heen gooit.
Fijne moederdag. Mijn dochtertje heeft 'n poging gedaan tot 't inkleuren van 'n kleurplaat en 'n potje met scrub (lief van de gastouder). Mijn man was moederdag vergeten. Dadelijk op bezoek bij de oma's. Hebben jullie aangename verrassingen gehad?
Fijne moederdag nog dames! Hopelijk is/was het gezellig @vinorosso Maakt niet uit hoor! Ik hoop dat mn reactie niet te 'kwaad' overkwam ofzo, vind het interessant om verschillen te horen dus dat was niet mijn bedoeling. Ik doe er soms alleen wat boter op, wil rond de 7 maanden eens wat beleg gaan proberen. Slaapjes Onze man heeft overdag echt geen ritme qua slapen. Hij slaapt soms een half uurtje tussendoor en dan is het ook. Hij is echt wel moe, maar vecht er echt tegen. Moet dan met hem rondlopen, dan valt hij wel in slaap soms. Dan moet ik hem ook echt tegen me aan houden (dan ga ik zelf ook liggen) of met hem aan de wandel zijn in de wagen, zodra ik hem neerleg gaan die ogen weer open. Nog tips misschien? Draagdoek werkte perfect, maar hij is me te zwaar aan het worden (heb een rugprobleem). Water Wij laten hem soms wat slokjes drinken omdat hij het leuk vindt. Hij drinkt dan gewoon uit een beker. Gaat goed!
Fijne moederdag iedereen! Wat leuk om alle verschillen te lezen tussen de schema's en zo...wel handig om een beetje te kunnen vergelijken, ook al is het bij iedereen uiteraard anders. Hier nog heel veel voedingen (bv). Ik denk dat ik toch nog zeker aan 7 (soms wel erg korte) voedingen per 24 uur zit. Ik geef van extra voeding enkel in de voormiddag gepureerd fruit (of stukken uit het vuistje), 's middags als ik een boterhammetje eet laat ik Elise sabbelen op een korstje en 's avonds krijgt ze wat groentepap. Maar zoals gezegd eet ze nog niet erg veel vaste voeding. Ach...ze komt voorlopig niets te kort en krijgt nog melk zoveel ze wil...zal wel goed komen Eten jullie kindjes dan echt een hele boterham mooi op? Ik kan me dat zo moeilijk voorstellen, haha! Hier sabbelt ze wat op het korstje, om het vervolgens in haar hand helemaal plat te knijpen en vervolgens alles uit te smeren op haar tafelbladje. Ze zal er wel iets van binnenkrijgen, maar het meeste belandt gewoon op de grond (of plakt ergens in haar haartjes of zo :-D) Qua oefenen met een drinkbeker : Ik wil niet dat m'n melkproductie al te hard achteruit loopt, dus ik vind het moeilijk om te oefenen, maar ik heb nu sinds kort een tuitbeker (met ventieltje, dus zo'n antilek-geval) gekocht voor haar. Daar laat ik haar nu even mee oefenen met wat water in nadat ze bij mij gedronken heeft. Ze krijgt er wel water uit, pakt de beker netjes zelf vast en kan hem ook zelf kantelen, maar het water laat ze nog gewoon naast haar mond terug eruit lopen Ik vind het ook moeilijk om de juiste keuze te maken tussen de verschillende soorten bekers...een open beker is uiteraard het beste, maar dat ging toch echt nog niet. Een rietjesbeker is handig, maar dan leren ze natuurlijk nog niet dat ze hun bekertje moeten kantelen. Met een tuitbeker dan weer wel, maar da's dan weer niet goed voor de stand van het gebit...ach...we zien wel. Ze moeten toch ooit eens ergens uit leren drinken, he
@Bien1990; hier was het ook drama met slapen overdag. Sliep altijd maar heel kort. Alles geprobeerd. Echt alles... Eerlijk... na de eeuwig durende sprong van 5 maanden was het ineens 1000 maal beter. Ik heb helaas geen gouden tip. Had er eigenlijk nog niet aan gedacht om ons mannetje drinken te geven, aangezien die nog zoveel flessen kreeg, maar nu ik allemaal lees ga ik het van de week ook maar eens proberen
@Moby; bij bv is het natuurlijk toch anders. Omdat ze dan echt op verzoek drinken toch? Dat vond (nu is dat gewoon minder moeilijk) ik van flesvoeding wel vervelend. Dat je toch wat meer naar de hoeveelheden en tijden moet kijken. Knap dat je dat nog steeds goed volhoud! Maar de boterham eet hij inderdaad helemaal op. Ik sta er ook van te kijken.
Manste: je hoeft nog niet echt te oefenen natuurlijk. Melkvoeding alleen is voorlopig ook prima. Bij mij is Elise nog steeds een flesweigeraartje en ik wil gewoon dat ze ergens uit kan drinken als er met mij iets zou gebeuren en ze dus niet van de borst kan drinken
@Bien1990 helaas geen tips voor 't slapen. Lijkt erop dat hij jou gebruikt om te slapen omdat 't in de draagdoek wel goed gaat. Geen idee hoe je dat kunt doorbreken. @moby123 Jammer dat ze nog zo de fles weigert, maar als je bedenkt dat ze eerst het liefst continu aan de borst hing is ze al ver gekomen. Keus van de bekertjes is ook lastig, hebben allemaal voors en tegens. 1 snee brood eet ze vrij goed op. Ze wilt ooit meer maar dat krijgt ze toch niet. Ze heeft inmiddels wel verzonnen dat de kat mee mag genieten van haar eten dus als die naast de stoel ligt laat ze wat eten vallen voor hem . Ze krijgen toch al veel verzonnen zo jong. Ze kan inmiddels al rollend en schuivend de kamer door en vind op de grond liggen nu nog leuker. Valt wel nu op dat ik weer vaker moet stofzuigen als je haar kleertjes ziet
Hier gemiddeld ook nog 3 slaapjes. Verschilt heel erg hoe laat hij wakker wordt. Ene keer is het om 7 uur en de andere keer om half 9. Na de fles van 11 slaapt hij vaak 1.5 a 2 uur. We maken hem ook na 2 uurtjes wakker. Als hij drie uur slaapt, wil hij in de middag met geen mogelijkheid slapen. Als hij om 7 uur wakker is doet hij rond half 9 ook nog een dutje van 45 minuten ongeveer. Ik zou ook wel graag naar twee keer 2 uur willen gaan, maar goed, hij bepaalt. Woensdag gaan we maar eens naar het cb. Ben er sinds de laatste prik niet meer geweest ivm ziekenhuisopnames en bezoekjes kinderarts.
Elise heeft twee nachten doorgeslapen van 21.00u tot 5.30u! Wauw! Hopelijk zijn we nu vertrokken :-D Om 5.30u is ze dan wel klaarwakker en wilt ze echt opstaan (kruipt heel het bed door en klimt tegen het hoofdeinde, dus ik kan ze echt niet nog even in bed laten snoezelen). Ik denk dat ze zo vroeg wakker wordt doordat mijn man dan moet opstaan om te gaan werken...hij probeert wel stil te zijn, maar 't is zo'n beetje als een olifant in een porseleinwinkel, haha! Daar wordt ze dus wakker van helaas. Maar het is een begin
Hier al 'n overwinning. Eergister nacht werd ze wakker van 't gesnurk van mijn man maar was ook weer snel vertrokken. Vanacht van half 10 tot aan de wekker van 6 geslapen. Als dat zo doorzet durf ik te zeggen dat de druppels werken. En na 'n weekje goed slapen weer eens zonder proberen om te kijken of ze van de onrust 's nachts af is. Morgen belt 't cb terug over 't slapen. Ben benieuwd wat zij daarover te zeggen hebben. Hoe laten jullie de kindjes al buiten "spelen"? Gewoon in 't gras of op 'n doek? We hebben nog pop up tentje voor easy bescherming tegen de zon en wind maar zal me met dit soort weer ook maar eens verdiepen in zonnebrand.
Volgens mij is het sprongetje weer verdwenen hier jippie! Wat heerlijk moby dat het nu zo goed gaat! En Lysta ook echt super, zijn dat homeopatische druppels? Hoe kleden jullie je kleintjes met dat warmere weer? Ik vind het zo moeilijk!
@Biientjeee fijn dat 't sprongetje voorbij is. Ik geef haar nu druppels van bach rescue night. Het is geen slaapmiddel maar homeopathisch en zou helpen bij onder andere bange gevoelens. Ze schrikt vaak wakker 's nachts vandaar. 't is ook begonnen toen ik ben gaan werken, zeer sliep voorheen altijd goed door (was er heel snel mee) Aankleden vind ik ook lastig nu. 's ochtends nog net wat koud en 's middags zo heet. Toen ik gister mijn meisje ging ophalen had ze alleen nog 'n broekje en tshirt met korte mouwen aan. Rompertje had de gastouder al uitgedaan. 's avonds ook enkel 'n rompertjes met lange mouwen en broekje aan.