Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    @Lysta Ik heb hem hier nog niet in de tuin laten spelen, maar als ik het voor elkaar krijg de parasol te voorschijn te toveren, leg ik hem op een kleed. Ons gras is nogal wild :rolleyes:

Qua kleertjes zoek ik ook nog. Vond het vandaag erg benauwd en morgen schijnt het 28 graden te worden, dus ik denk dat het een shirt en korte broek worden. Heb hem nu in bed liggen in een romper met zn zomerslaapzak.

2. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Moeilijk om de juiste kleertjes te kiezen nu...gisteren had ik haar een rompertje zonder mouwtjes met daarover een t shirt met korte mouwen en een lange broek aangedaan. In de namiddag kreeg ze wat te warm, dus dan maar een tijdje gewoon in de romper laten rondkruipen tot ze wat afgekoeld was en daarna terug de broek aan :)
    Ze heeft geslapen in romper + winterslaapzak, maar het is nog niet zo warm op haar kamertje.
    Vannacht was ze wakker om 4.45u en ze is nu alweer aan een dutje toe precies! (Het is nu 7.30u, dit wordt een lange dag!)

3. ManSte

ManSte Niet meer actief

moby en lysta; JUJ!! Dat klinkt al goed. In ieder geval al weer een paar dagen goed geslapen. Ik hoop zeker dat het er meer worden!

in de tuin laten spelen; Dit heb ik zondag voor het eerst gedaan. Met moederdag, we gingen bij mijn moeder, oma en schoonmoeder langs, en daar zaten ze overal buiten. Ik heb ons mannetje op een kleed gelegd. (waar die niet echt op wil blijven liggen, dus blijf ik hem maar steeds in het midden leggen :D) Onder een parasol, en met zonnebrand :oops:

kleertjes; Ik heb hier ook zo'n moeite mee. Het wordt vandaag 28 graden, en vanmiddag gaan we lekker bij mijn zus en haar kindjes buiten spelen, maar ik heb vanochtend wel een kwartier voor de commode staan treuzelen. Hij heeft nu een romper met korte mouwen en een driekwart broekje aan. Ik weet ook niet waarom ik het zo moeilijk vind. :D

Ons mannetje is hier nog steeds flink aan het werk. Hij gaat de hele tijd op zijn knietjes zitten en wiebelt dan flink heen en weer, wat uiteindelijk resulteert in een soort "rupsbewegingen" :D:p Super grappig. Maar ik begin al weer te merken dat hij steeds sneller gefrustreerd wordt wanneer het niet lukt. Zucht! (weer een nieuwe fase :p:confused:)

4. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @ManSte Ik geloof dat die beweging die je beschrijft de voorstadium is van kruipen. Nog even spierkracht opbouwen. Lijkt me wel een grappig gezicht. :D

Vandaag was ze om 5 uur wakker, dat is maar 1 uur "te vroeg" dus dat gaat wel. Verder niet meer gespookt. Mijn man was gisteravond wel de druppels vergeten maar ik had nu niet het idee dat ze wakker was geschrokken.
    Ik heb haar nu in een broekje en tshirt met korte mouwen. Is wel een grappig gezicht met de wasbare luier, ze heeft echt een bouwvakkersreet als ze naar voren buigt ;)

Met dit weer laat ik haar trouwens ook wat meer fruit eten waar ze wat makkelijker het vocht uit kan zuigen als het eten nog niet goed lukt. De nectarine van gisteren was nog wat zuur, maar ze bleef het toch telkens terug naar haar mondje brengen en weer een gekke bek trekken :D

5. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Zonnebrand: wij hebben die van vison. Kindje met gevoelige huid en kma. Werkt hier goed.

Kleertjes: lastig. Gister bnaar de gastouder romper zonder mouw, dunnere joggingbroek en dun shirtje met langemouw. In de middag had ze hem het t-shirt aangetrokken dat ik meegegeven had.
    Vandaag heb ik hem een romper zonder mouw aangetrokken, t-shirt en in de ochtend eerst een broekje met lange pijpen. Rond de klok van 12 een kortere broek.
    Hij had het in de wagen eerder nog te warm dan te koud.

Slapen: met slapen heb ik hem overdag in romper zonder mouw, zomerslaapzak met mouw en dun lakentje. Vannacht met een dekentje tot zijn middel. Kamertje was 24 graden vannacht.

Zijn er hier al kindjes die van 3 of 4 slaapjes maar twee slaapjes zijn gegaan? Volgens mij is ons mannetje een nieuw ritme aan het bedenken. ;)

En hebben jullie kindjes al aardbei en tomaat geproefd? Op de een of andere manier durf ik niet. Gevoel, laten we het daar op houden ;)

Als hij straks wakker is gaan we naar het cb. Met zijn 6 maanden controle lag hij in net zh en zijn we niet geweest. Nu hebben we 1 juni weer een afspraak, 8 maanden, maar had afgesproken om eerder nog te komen wegen en meten. Dit stond al eerder op de planning, maar door omstandigheden liep dit telkens anders. Maar vandaag kunnen we wel! Ben heel benieuwd hoe lang hij nu is en hoe zwaar.
    Zit al vanaf eind maand 4 in maat 68, gaat nu langzaam naar 74.

6. ManSte

ManSte Niet meer actief

@mimi; hier nu drie slaapjes. Maar het beginnen wel twee korte en een lange te worden.

Tomaten en aardbeien nog niet gegeven. Vind dat toch een beetje tricky.

Veel succes op het cb!

7. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi : hier ook tussen maat 68 en 74 in. Durf je aardbei en tomaat niet goed voor eventuele allergische reacties? Ik heb Elise al gewoon eens laten likken aan een aardbei. Tomaat heeft ze enkel gekregen als gemixte spaghetti bolognaise (saus was gewoon wortel, tomaat, courgette en ui,daarna gemixt samen met wat gekookte spaghetti). Ze vindt dat voorlopig nog niet echt lekker.

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hij is 71cm en 8.5 kg. Weinig aangekomen sinds de laatste meting ibegin april in het zh. Ze maakten zich nog geen zorgen. Wij ook niet.

Vanavond aten we bij schoonouders en heeft hij spaghetti Bolognaise gehad. Merkte qua uitslag nog niks. Wel jengelig bij naar bed gaan. Maar dat kan ook komen van de prikkels en thuis snel douchen, flesje em hup naar bed. Daar is hij geen kei in. Als dit goed gaat durf ik misschien ook wel een keer tomaat.
    Likken aan een aardbei vind ik ook wel een goed idee.

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat betreft vaak wakker worden kregen we van het cb trouwens het advies om hem een keer te laten uithuilen in de nacht.. we zien dat nog niet heel erg zitten. Zh gaf toen als tip: uit logeren brengen om het Patroon te doorbreken.

10. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @mimi1988 met 71 cm is hij toch al goed gegroeid? Hier heeft ze wel al tomaat gehad. Van die cherry tomaatjes in 4 gesneden. Gaat goed. Ze zuigt het sap eruit en spuugt de rest weer uit. Aardbeien nog niet, maar dat is omdat wij ze nog niet gekocht hebben

11. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Moederdag was een fijne dag voor mij! Ontbijt op bed en een 'eerste tekening' van mijn zoontje hahaha. En een klein cadeau, een ingelijste foto van mijn vriend en zoon. Super lief. Verder was het die dag erg lekker weer dus van genoten :).

Ik heb al een paar keer met mn zoon op het (kunst) gras gelegen. Wel met een dekentje en de schaduw opgezocht. Met wat speelgoed en dan een beetje rollen enzo. Vind ie fijn, dan kijkt hij naar de struiken en bomen die bewegen door de wind. En hij hoort en ziet de vogels. :D Gister met dat hete weer heb ik een klein zwembadje opgezet in de tuin waar je met 2en in kan zitten. Dus daar hebben we in zitten spetteren, heerlijk :D. Ik had zonnebrand op gedaan van nivea 50+ speciaal voor baby's, dat is met een roller. Erg handig vond ik :).

Ons zoontje is een beetje ziek geweest maandag en dinsdag. Vooral hoge koorts en voor de rest deed hij het gelukkig heel goed. Dus hij was net een kachel, we hebben alleen een rompertje zonder mouwen aangedaan en in de nacht een slaapzak zonder mouwen. Dat leek prima. Vandaag de dag is het alweer wat afgekoeld. Nu heeft ie een dun broekje aan met een t-shirt met rompertje. Ik probeer zoveel mogelijk naar ons te kijken wat we aan hebben en dat bij hem ook doen.

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Is er al iemand die het babybedje al op de laagste stand heeft staan?
    Ik denk dat het hier al nodig wordt, want Elise zat vanmorgen toen ze wakker werd rechtop in haar bedje, met haar hoofdje over de rand te kijken. Ze kan nu sinds een paar daagjes zelfstandig 'los' zitten en zich optrekken aan alles. Ik denk niet dat ze al echt over de rand van haar bedje kan vallen, maar ik vertrouw het toch niet meer.
    Ik vind het zo jammer dat ze al zo snel groot wordt, ik word er echt emotioneel van soms! :(

13. ManSte

ManSte Niet meer actief

@Moby; dat gaat snel! Dan is het idd wel tijd om het babybedje naar beneden te zetten. Hier duurt het ook niet zo lang meer vrees ik. Maar tot hij echt goed kan zitten vind ik het nog zo fijn dat je niet zo ver hoeft te bukken.

14. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wij hebben hem een tijdje terug al naar beneden gezet. Toen hadden we er tijd voor en vonden het zelf een prettig idee nu hij zn hele bed rondgaat. Hij vindt het ook wel leuk zo door die spijlen loeren.

@vinorosso heerlijk zo'n badje! Wij hebben een familie opblaasbad gekocht. Lekker met zn 3en erin deze zomer, nu al zin in!

Tomaat en aardbei beide al gegeven, gewoon wat fijn gemaakt. Vooral aardbei was een succes. Fruit sowieso. Groente is heel wisselend.

Ik moet even mopperen. Moet morgen sinds lange tijd weer werken (0-uren contract dus ik had even 'pech') en er wordt best moeilijk gedaan over kolven, kan ook niet echt heel rustig zitten. Mn man is daarnaast begonnen aan een veeleisende baan en is helemaal moe. Hele week nauwelijks gezien. Heb er echt even de balen van. Ik weet dat ik niet mag piepen met maar 1 dag, maar soms spelen die hormonen nog enorm op. Trek me alles iets te persoonlijk aan (zo ben ik ook altijd wel....pfff)

15. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bien: het moet voor jou erg vervelend zijn dat je man zo moe is. Herkenbaar. Hier is het ook zo dat mijn man direct een dutje gaat doen als hij thuiskomt van zijn werk. Niet leuk. Wat jammer dat ze op je werk zo moeilijk doen over het kolven! Dat zou toch niet mogen? Lijkt me echt niet fijn. Natuurlijk mag je hier altijd even komen klagen!

16. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @vinorosso Heerlijk dat ze zo genieten van alles dat ze zien. Hopen dat ze zo makkelijk tevreden blijven ;) Fijn dat hij is opgeknapt inmiddels.

@moby123 Je dochtertje is er wel heel snel bij. Zou in jou geval ook alles op de laagste stand doen, bed en box. Voor je het weet krijgt ze het volgende truukje door. Ze wordt echt snel groot. Hier is het nog veilig rollen en schuifelen.

@Bien1990 wij zijn er ook om tegen te mopperen ;) Feitelijk mogen ze niet moeilijk doen over kolven. Snap dat het voor de werkgever (en misschien naaste collega's) niet altijd fijn is dat je even "weg" bent maar dat weten ze als ze je inzetten. Je hebt recht op 25% van de tijd die je die dag werkt. Meestal wordt die tijd niet eens volledig benut. Ook vervelend dat je je man zo weinig hebt gezien. Zou ik ook van balen.

Ik heb iets raars aan de hand. Ik heb 2 weken geleden nog een negatieve zwtest gehad. Afgelopen maandag minimaal bloedverlies, geen krampen of niks verder, leek ook niet op menstruatie (terwijl je wel eens hoort dat de eerste keer na de zwangerschap flink aanwezig kan zijn). De rest van de week ook minimaal bloedverlies. Vandaag toch maar een test gedaan en die is positief. Ik weet even niet wat dit nu is. Heb het ook in het forum gezet als vraag in de hoop dat misschien iemand weet hoe of wat.

17. ManSte

ManSte Niet meer actief

@Lysta; kan mss een innestelingsbloeding zijn geweest? Ik heb dit vorig jaar ook ook gehad. Een week later ook een positieve test! Een vals positieve test komt ook niet zo heel vaak voor..... ik ben benieuwd!

18. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @ManSte waar ik de vraag stelde gaven ze dat idd ook als optie. Ik ben ook benieuwd. Mijn man en ik zijn nu voorzichtig blij. Even afwachten wat 't komende week doet

vinorosso en ManSte vinden dit leuk.
  19. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Zou best kunnen...spannend Lysta!

Lysta vindt dit leuk.
  20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat leuk Lysta! Voorzichtig gefeliciteerd!!

Lysta vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina