Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @Lysta dat zal wel even schrikken zijn ja. Helaas gebeuren die dingen ook.
    Zo had ik laatst mn zoontje in de wipstoel gezet en hij was rustig aan t spelen. Ik ging even op zolder een was aanzetten en ophangen. Ik hoorde m overstuur huilen en dachr ohh zijn soepstengel zal wel gevallen zijn. Dus ik ging niet al te gehaast naar beneden, eerst mn werkje afgemaakt. Toen ik beneden kwam bleek dat zijn hoofd over de stoelrand hing en hij kreeg m zelf niet meer terug. Super zielig :( maar gelukkig was het snel weer goed.

Leuk om te horen hoe jullie kindjes allemaal zo hard vooruit gaan! Die van mij ligt nog vooral op buik en rug, draait wel zelf om maar kruipt nog niet. Dus ik geniet nog even van de rust :)

Tot mijn verrassing zag ik dat er 1 tandje tevoorschijn is gekomen :D

2. ManSte

ManSte Niet meer actief

@vinorosso; leuk hè? Die tandjes. Hier ff geleden ook het eerste tandje, en van de week ook alweer de tweede gespot. Van de eerste niks gemerkt, maar deze week wel gemerkt dat hij er wat last van heeft. Heeft jouw mannetje er last van (gehad)?

@Lysta; hoe gaat het met je? Het nieuws van het tweede kindje op komst al wat ingezonken? ;)

Hier gaan we zometeen voor het eerst op vakantie. Een midweekje centerparcs. Spannend :) Gezellig! En de hele auto propvol :) ons mannetje dat zo hard bezig was met (hele kleine stukjes) kruipen tijgert sinds gisteren ineens ook flink. En snel! Haha. Kruipt nu 20 cm, tijgert dan ineens 2 meter, en kruipt weer 20 cm. Haha echt grappig.

3. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    @ManSte Heel veel plezier! Het ziet ernaar uit dat jullie goed weer hebben deze week :D

@Biientjeee toch spannend hoor. Hormonen kunnen gekke dingen doen, dus snap heel goed dat je ze niet meer wilt.

@moby123 Wat een ondernemertje zeg! Geweldige foto!

Vandaag maar een middagje binnen met die warmte. Afgelopen dagen veel buiten geweest en wil zn huid een beetje ontzien. Nu alles nog lekker aan het doorluchten, maar straks alles weer dicht om de warmte buiten te houden. Voelt altijd zo ongezellig om de deur dicht te hebben, maar scheelt toch snel 4 graden :rolleyes:. Geniet van de dag!!!

4. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Vinorosso: heb je helemaal niets gemerkt van het doorkomende tandje?
    Hier nog geen tandjes te zien.
    Manste: geniet van je vakantie!
    Bien: wij zijn ook veel buiten geweest tijdens het weekend. Heerlijk om in de schaduw in het gras te zitten. Gelukkig is dit de laatste dag dat het zo heet wordt, merk toch wel dat het warm is in huis, vooral om te slapen is dat niet zo fijn. Ik vind het ook zo moeilijk om te beslissen wat ik Elise aan doe om te slapen. Vannacht was het gewoon in een luier met een luchtige zomerslaapzak. Het is echt wel warm op haar kamertje.

5. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @vinorosso is wel even rot als je denkt dat er niks is en dan je kleintje zo hulpeloos is. Gelukkig met goede afloop. Lijkt me ook 'n grappig gezicht, eerste tandje.

@ManSte het begint in te zinken. Was wel bewust maar toch niet zo snel verwacht. Heb zaterdag nog eens getest en het begint echt 'n knaltest te worden. Ben er nu ook geruster op dat 't bloedverlies onschuldig was. Maar zal blij zijn als ik de eerste echo achter de rug heb.
    Grappig dat je mannetje 't kruipen en tijgeren afwisseld.
    Veel plezier in centerparcs.

@warmte vind ik hier ook lastig. Zaterdag ook meer binnen geweest. Gisteren op kraambezoek geweest en dat was buiten. Had ik niet verwacht en ze heeft nu wel 'n beetje roze armpjes. Ook zo zielig met slapen. Veel te warm maar 't afkoelen gaat nu zo lastig.

6. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @ManSte fijne vakantie!
    Wat een hitte de afgelopen dagen.. ben blij dat het weer wat afgekoeld is:)
    Hadden jullie kindjes ook moeite met slapen? Hier was t drama maar wel logisch wij konden zelf ook amper slapen!
    Vrijdag nacht werden mijn vriend & ik ineens heel erg ziek. Overgeven etc. Zaterdag toch naar me werk gegaan maar het ging echt niet. Hele middag mer zn 3e in bed gelegen. Kleine gelukkig nergens last van denken een voedsel vergiftiging.

@Lysta hoe voel je je nu? Al last van hormonen ;)
    2e tandje is hier ook door. :)

7. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ai bientje: niet fijn om misselijk te zijn met zo'n hitte. Hier viel het slapen nog best mee, ondanks de warmte. Ze werd wel één keertje meer wakker 's nachts.

Zijn jullie kindjes ook aan het oefenen met water drinken van een beker? Hier verslikt ze zich wel erg vaak in het water. Ze wordt wel helemaal blij als ze haar beker ziet, om dan vervolgens veel te gulzig te slikken natuurlijk...had gelezen dat je dan beter met een iets dikkere vloeistof begint om te oefenen, maar eigenlijk wil ik haar nog niets anders aanbieden omdat ik nog borstvoeding geef. Ik laat haar ook enkel oefenen nadat ze bij mij gedronken heeft, ofwel na haar maaltijd. Lukt het bij jullie kindjes al beter?

8. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @moby123 ik merkte al een tijdje dat het tandvlees niet meer zo zacht was dus had al een vermoeden. En door het tandvlees heen aan de voorkant leken zich ook 2 tandjes te vormen. Bobbeltjes zeg maar. En opeens was ie er =)
    En leuke foto! :D
    Ik probeer ons zoontje al een beetje water te laten drinken, ik heb zo'n drinkbeker gekocht waar hij de beker schuin mee moet houden. Maar die snapt ie nog niet. Als ik het probeer met een losse beker dan lijkt het wel wat te lukken. Ik blijf af en toe proberen :)

@ManSte ik geloof niet dat hij er echt last van heeft gehad... niks aparts gemerkt.

@Biientjeee wat gek zo ineens...dan voel je je goed ellendig he? Zijn jullie alweer beter? Ik had maandag ochtend ook iets raars. Vanaf 5 uur in de ochtend tot 11 uur om het half uur overgeven en diarree. En ineens was het over, na een dutje van 2 uur. Nergens meer last van gehad :confused:

Ons zoontje heeft verder geen problemen met slapen, ik heb 'm in een heel dun slaapzakje en dan alleen een luier aan. Dat werkte goed met de extreme hitte. Op zijn kamer was het 26 graden.

9. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Biientjeee Geen last van de hormonen. Mijn man vind me wel wat chagrijniger maar kan ook door het weer komen. Vorige keer had ik ook bijna geen last van symptomen, dus hopelijk nu ook.
    Fijn dat je weer opgeknapt bent. Voordeel van een voedselvergiftiging is dat het niet lang duurt ;) En gelukkig heeft je kleintje dat niet gegeten.

@moby123 hier laat ze het vooral het water weer uit haar mondje lopen. Snap dat je nog niks anders dan water aan wilt bieden ivm met de bv. Ze hoeven het ook nog niet te kunnen. Ik heb met de hitte hier haar een paar keer wat water aangeboden uit de fles om zeker te weten dat ze genoeg vocht binnen kreeg.

@vinorosso Dat is ook raar zo plotseling (en weer plotseling af). Gelukkig ben je weer beter.

Hier heeft ze wel heel veel last van de hitte gehad, ook met slapen. Ze heeft al een flinke bos haar dus daar heeft ze nu ook een nadeel van. Ze had met de hitte eigenlijk alleen maar een luier aan (in de maxicosi wel een rompertje of een truitje vanwege de bandjes).

10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Veel plezier manste!

Lysta
    fijn dat je (nog) niet echt last hebt van de hormonen en dat de testen oplopen!

Warmte: hier een hydrofielen slaapzak besteld. Heb meneer wel in de zomerslaapzak liggen, maar op de laatste warme dag was het toch 30 graden op zijn kamertje. Zonder slaapzak gaat hij een uur lang zijn bed door

Even een vraagje: zijn jullie cyclussen al weer normaal?
    Voor de zwangerschap had ik cyclussen van 35-40 dagen. Nu heb ik na de keizersnede erg lang gebloed. Even niet en toen ongesteld. Vanaf toen ben ik gaan rekenen. Daarna werd ik mooi na 35 dagen ongesteld, 38 en nu zit ik al op dag 41. Vind het gek dat mijn cyclussen steeds langer worden.

11. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @mimi1988 het duurde erg lang voordat ik mijn eerste menstruatie had. Toen ben ik meteen aan de pil gegaan, dus ik speel vals en ben dus 1x per maand ongesteld :)

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: ik zo het niet kunnen zeggen, want ik heb nog steeds geen cyclus na de bevalling :)
    Voor mijn zwangerschap, toen ik gestopt was met de pil, had ik enkele zeer wisselende cycli. (tussen de 26 en de 56 dagen als ik me niet vergis).
    Ik denk dat je lichaam wel een hele tijd nodig kan hebben om weer in een normaal ritme te komen na een zwangerschap.

13. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Mimi: ik durf het ook nog niet te zeggen, heb ook nog geen cyclus gehad.

@moby123 laat hem ivm de borstvoeding ook niet echt wat erbij drinken. Heel soms een slokje, ene keer probeert hij te drinken en de andere keer laat hij alles eruit lopen en ligt hij in een deuk. Komt vanzelf wel denk ik dan :)

14. ManSte

ManSte Niet meer actief

@mimi; Tsja.... ik heb PCOS, mijn cyclussen waren voor de zwangerschap niet bestaand.... was al meer dan anderhalf jaar niet meer ongesteld geweest. Na de zwagerschap 5 maanden lang vrij netjes (tussen de 30 en 35 dagen) maar nu al twee en een halve maand niets meer. Zucht... had even goede hoop dat we misschien eens zo zouden kunnen proberen voor een tweede kindje.. ik wacht het nog twee maanden af, ben ik dan niet ongesteld geweest laat ik me maar weer doorverwijzen. Jammer. Maar het is niet anders.

@zomerslapen. Hier slaapt ons mannetje snachts nog steeds door, geen verandering door de hitte (afkloppen). Ik heb een heel dun linnen slaapzakje gevonden waar hij nu in slaapt. Toen het 30 graden was lag hij snachts alleen in een luier in bed.

Hier is het echt heerlijk om met zijn drieën op vakantie te zijn! Even lekker uit de dagelijkse hectiek en lekker tijd samen. Wel echt leuk; Zat net nog samen met mijn man aan tafel terwijl ons mannetje op de speelmat lag, komt hij ineens voorbij gekropen (!!! op handen en knieën!!) hup zo richting de keuken. Hij kon wel al wat tijgeren en heel moeizaam kleine stukjes kruipen. Maar dit ging gewoon best heel goed. Haha meteen een snoekduik gedaan naar de camera. Haha echt ff trots :oops::D

15. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    @ManSte Geniaal! Jammer dat jullie blikken niet op camera gevangen zijn haha! Wat ben je dan trots he als ze ineens zoiets doen :) Fijn dat jullie vakantie zo goed bevalt!

16. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @mimi1988 ook zwanger :p? Van cyclussen heb ik geen verstand. Ben met 8 weken aan de minipil gegaan en toen geen cyclus gehad. Na 't stoppen in die cyclus uiteindelijk zwanger geworden maar die duurde voor zover ik nu weet 3 maanden. Kan ook door de bv zo'n lange zijn geweest en dat je lichaam weer erin moet komen.

@ManSte jammer dat je cyclus weer gestopt lijkt. 't leek toch gunstig omdat je ze weer had na de bevalling. Hopelijk start 't nog uit zichzelf op.
    Wat knap van je ventje. Hij weet wel meteen waar die heen wilt ;). Ik weet niet of ik zo snel aan de camera zou denken.

17. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hier weer goed opgeknapt gelukkig.
    Vinorosso oh jeetje nu wel weer helemaal de oude?
    Cyclus is hier ook nog maar de vraag hoe die gat worden ben benieuwd . Vrij snel na bevalling was ik weer aan de pil gegaan.

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Balen manste! Ik hoop dat je dan toch een deze weken ongesteld gaat worden.

Lysta heb er al drie testen op zitten, maar zijn mooi wit. Kans is ook klein, maar was wel even aanwezig. Meende mijn ei gehad te hebben rond 14 mei. Maar we zijn nog niet bezig voor een 3e. We willen eerst komend jaar verhuizen!
    Wanneer heb je de eerste echo?

Hier heb ik een hydrofielen slaapzak besteld. Het is nog 27 graden op zijn kamer. Sneu!

19. ManSte

ManSte Niet meer actief

We zijn gisteren avond weer thuis gekomen van vakantie, zitten we vanochtend aan de ontbijttafel, kijkt mijn man naar ons manneke die richting de keuken kruipt, krijgt hij het toch op zijn heupen! Er moest vandaag ingeslagen worden, traphekjes, kinderbeveiliging voor de keukenkastjes, van die dopjes voor op de salontafel. Haha schattig :rolleyes::D

20. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Maste hebben jullie t leuk gehad? Ja dat is inderdaad wel een goeie om het baby proef te maken. Hier wel alles in huis Maar moet nog gedaan worden. Onze kleine boef kruipt ook nog niet dat scheelt.

Deel Deze Pagina