@mimi1988 Volgende week woensdag krijg ik de echo. Ben heel benieuwd. Begin wel 's ochtends wat last te krijgen van misselijkheid maar denk dat ik me moet gaan aanwennen om even gauw iets te eten voordat ik mijn dochtertje de fles geef. @ManSte grappig dat je man meteen zo reageert. Veel spullen gehaald (en geïnstalleerd) om het babyproof te maken? Hier moeten we het ook nog babyproof gaan maken. Ze begint wel al veel op haar armen te steunen en vanochtend ging het kontje ook al omhoog maar haar beentjes komen er nog niet onder. Eventuele aanbiedingen maar eens in de gaten houden Gisteren een leuke meevaller gehad, een houten loopfietsje op een rommelmarkt voor 15 euro. Zag er nog als nieuw uit. Mijn dochtertje vind hem ook leuk (even erop gezet en was fier aan het wiebelen) maar voorlopig even naar de zolder tot ze er oud genoeg voor is.
@Lysta; jep. We zijn flink babyproof hier. Wat spannend! Bijna echo. Ik duim mee voor een mooi plaatje! Nou, ik ben vandaag toch geschrokken. Er staat bij ons een kinderstoeltje in de huiskamer (met het geboortekaartje erop. Dit was een kraam kadootje) Trekt ons mannetje zich ineens op en gaat staan! En viel daarna heel hard om. Pff! Huilen natuurlijk. Maar ik schrok er ook wel ff van. Hij kan pas een week kruipen en gaat nu hup zo staan. Ik vind dat nog al wat. In bad ging hij net ook de hele tijd aan de badrand staan. (vooral proberen, nog heel wankel) Vind het wel ineens even snel. Ik vind sowieso dat het ineens snel gaat. De eerste maanden vond ik voorbij kruipen. (Dat kwam natuurlijk ook wel omdat hij zoveel huilde toen) Maar over drie dagen is hij alweer 8 maanden en ik vraag me af waar de laatste twee maanden gebleven zijn. Hebben jullie dit ook ooit?
Manste: hier ging het kruipen en optrekken tot staan ook gelijktijdig. Twee weken daarna kon ze pas echt los zitten, haha. Dus ze kon sneller staan en zelfs trappen opkruipen dan zitten, best bizar eigenlijk de badrand is hier ook favoriet...eigenlijk alles wat op mondhoogte is als ze rechtstaat: kan ze lekker op sabbelen dan, hihi! Dat achterovervallen is inderdaad heel zielig. Ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat ze valt hier, maar soms gaat ze net iets te snel. Soms heb ik ook het gevoel dat ze veel te snel groot wordt! Lysta: spannend, dat wachten op je echo! Hopelijk krijg je niet al te veel last van de misselijkheid en blijft het onder controle als je wat eet in de ochtend.
@ManSte, die gaat snel vooruit. Hier vind ik het wel snel gaan als je terug kijkt maar ze is nog niet mobiel als bij jullie (voornamelijk rollen en kwaad worden als ze ergens niet bij kan) dus in dat opzicht valt het nog mee. Hier toch de hele dag last van misselijkheid, of ik eet of niet, zelfs een paar keer tot flink overgeven aan toe. Denk dat ik vorig jaar meer rust kon pakken toen er nog niet een klein meisje aandacht nodig had. Vorig jaar zo goed als nergens last van gehad (moest toen ook de hele dag door eten maar was meer misselijk omdat ik honger had). Vind het ook heel spannend naar de eerste echo. Nog minder dan een week We hebben trouwens met de mooie dagen wel een nadeel van de Rapley-methode gehad: mieren in huis. Eerst zaten ze op de vloer rond het kinderstoeltje (ondanks dat we echt wel poetsen als ze geknoeid heeft), paar dagen erna hadden ze onze voorraad kast gevonden. Gelukkig had ik toen net mierenlokdoosjes gehaald dus konden meteen in gebruik genomen worden. De dag erna geen mier meer te zien gelukkig.
@Lysta; Wat vervelend dat je toch zo misselijk bent. Ik heb dat ook gehad. Pff... dat is helemaal niet zo lollig. Spannend dat de echo nu al snel dichterbij komt! Hier kan ons mannetje opeens een stuk langer wakker blijven. Wat ik echt wel fijn vind! Het is alleen een beetje puzzelen met 2 of 3 slaapjes op een dag. Komt soms net wat onhandig uit. Had ik net een goed eet/slaap schema, ligt het weer helemaal door de war. Maar goed. Alles is natuurlijk maar tijdelijk.
Wat leuk Dat ze al kruipen en kunnen staan. Hier nog niet. Het tijgeren begint heel langzaam te komen. Soms doet hij het even en vervolgens een paar dagen niet meer. Heb vandaag zijn bedje op de middelste stand gezet. Ik zag op de babyfoon dat hij in bed zijn benen onder zich trekt. Als hij ook door krijgt dat hij ook tegelijktijdig op zijin handen kan leunen... kan het maar beter voor zijn. Balen lysta, dat je zo'n last hebt van de misselijkheid. Nog een paar dagen en dan zie je jullie wondertje nummer twee! Hier gaat het verder goed met ons mannetje. Hij is erg vrolijk en slaapt overdag 2x 1.5 a 2 uur. In de nacht moeten we wel vaak terug voor een speen. Soms 1x, soms 10x. Vermoeiend. Om 6 uur is hij vaak klaar wakker. Dan geven we de ochtendfles en leggen we hem terug in bed. Vaak valt hij dan nog weer een uurtje in slaap. Vrijdag moeten we naar de Mdl kinderarts. Ben benieuwd. Onze kinderarts zal vast wel gezegd hebben dat we van de neocate af moeten. Want tja, geen kma. Ze heeft onze huisarts ook op de vingers getikt omdat zij neocate had voorgeschreven. Gelukkig kon de huisarts er om lachen. Die zei ook: het is zo duidelijk als wat. Als geen allergie is, dan wel zeker een intolerantie. Cb staat daar ook achter. We hebben een machtiging voor de neocate tot 21 oktober. Ga van te voren flink hamsteren denk ik. Huisarts adviseerde om rond een jaar van de fles af te zijn. We zullen zien. We kijken gewoon naar waar hij behoeve naar heeft.
@Lysta wat naar dat je zo ziek bent! Hopelijk is het maar tijdelijk en ben je dr snel vanaf. Mimi vermoeiend hè die gebroken nachten. Hier ook met periodes. Loop af en toe met flinke wallen. Laatste paar avonden een strijd met naar bed gaan. Zodra ik de kamer uit loop brullen. Hartverscheurend maar meneertje begint in de gaten te krijgen dat mama dan terug komt en gaat dan lachen zodra ik de kamer weer in kom. Net even de tanden op elkaar en door zetten. Niet uit bedje en troosten en weer weg lopen. Geen 10 min er tussen veel korter, maar wat voelde ik me slecht! Maar goed hij slaapt nu heerlijk!! Hopelijk gaat het morgen weer wat beter ik voel me dan echt een slechte moeder.
@mimi1988; Klinkt toch wel turbulent allemaal! Ik hoop dat de kinderarts jullie verder kan helpen! Ik hoop dat hij 's nachts ook snel wat minder gaat spoken. 10x eruit is geen pretje. @Biientjeee; Ik herken het wel.... Nog niet in de avond (godzijdank, duimen dat dat nog zo blijft) maar het begint wel al overdag. Als ik van ons mannetje weg loop (richting de keuken of zo) dan begint hij me al achterna te kruipen met zo'n heel klagelijk jammertoontje. Moet echt bewust tegen mezelf zeggen om er dan niet altijd naartoe te lopen en hem om te pakken, maar dat hij ook maar eens moet wachten.
@ManSte moeilijk hè.. zodra ik me hielen wil lichten begint het.. behalve als er iemand anders is die hem kan vermaken. Hopelijk is dit weer zn fase van korte duur vind het heel erg vermoeiend. Hoe gaat het met zitten met jullie kindjes? Hier nog erg onstabiel (Tis een kleine druktemaker ) dan ziet ie weer wat en hup valt meneertje weer om Haha
@mimi1988 ik zou ook neocate hamsteren als hij daar zoveel beter op doet. Er moet haast wel iets in de andere voeding zijn waar hij op reageert. Hoe gaat het trouwens met zijn "gewone" hapjes? @Biientjeee Hier was het vorige week drama met slapen. Telkens heel hard huilen maar wel ontzettend moe zijn (flink in de ogen wrijven en in haar oortjes). Laten huilen vind ik nog steeds moeilijk maar ze had het echt nodig. Telkens niet langer dan 5 minuten (met de babyfoon uit) en dan sliep ze eigenlijk meteen. Maar als we meteen terug kwamen, dan ook vrolijk in bed liggen (waardoor we haar er weer uit haalden en haar eigenlijk nog vermoeider maakte). Gelukkig lijkt het deze week weer weg te zijn. Hier kan ze zelf nog niet tot zitstand komen, dus zet haar zo min mogelijk in haar stoeltje. Op zich kan ze daar wel redelijk stabiel in zitten maar de fysio had tegen mij gezegd dat de spieren pas echt op het zitten berekend zijn als ze vanuit de ruglig tot zitstand kan komen. En omdat ze toch nog steeds een lichte voorkeurshouding heeft wil ik het zeker niet forceren. Maar ze zal ook moeten eten dus dat zijn eigenlijk de enige momenten dat ik haar laat zitten. Morgen de eerste echo. Vind het nu wel heel spannend.
Spannend @Lysta ! Komt vast goed. Laat je even weten hoe het was? Hier gaan de andere hapjes goed. Hij houdt van eten. Waren rapley begonnen, maar dat vindt hij zelf niks. Hij vindt het ge lekker en dan lukt het hem niet. Dus sommige dingen gaan ook gepureerd. Hij eet in de ochtend fruit, krijgt 1.5 boterham, kokosyoghurt en avondeten. Daarnaast nog wel fles. Ongeveer nog 700cc per dag. Voor mijn gevoel is het veel, maar was prima zei cb.
@Lysta super spannend! Heel veel plezier morgen komt goed. Laat je t even weten . @mimi1988 fijn dat de hapjes zo goed gaan. 1.5 boterham al netjes hoor!
Met ons mannetje gaat het ook goed. Ik merk dat ik met avondeten nog voorzichtig moet zijn want hij spuugt het uit als zijn maagje er nog niet klaar voor is. En dan vooral met potjes.. Ik maak dus echt alles vers, dat kan hij het beste hebben blijkt. Echt zo zielig hoe ziek hij anders wordt Ik ben nu dan ook aan het koken haha, om het in de diepvries te kunnen doen in porties. Wat geven jullie je baby's voor het avondeten? Bij ons is het ook zo dat als we hem in bed leggen dat ie vaker gaat huilen, wat ie voorheen nooit deed. Maar als ik dan wegloop dan issie alweer stil als ik de trap afloop. Gelukkig.. Ons zoontje kan nog niet zelf gaat zitten en kruipt ook nog niet. Hij blijft dus nog op zijn plek, behalve dat hij zich omdraait. Als dat voorlopig nog even zo blijft ben ik blij, dat geeft je toch nog wat meer rust haha. We gaan zaterdag op vakantie voor 2 weken. Naar Italië. Ben zo benieuwd hoe dat gaat met een baby. Heb er super veel zin in!
@vinorosso hier ook nog geen kruipen. Wat heerlijk naar Italië waar gaan jullie heen? Wij gaan volgende week zaterdag ook naar Italië ben ook heel erg nieuwsgierig Haha vind t ook wel ene beetje spannend
@Biientjeee ik vind het ook spannend. Vooral de autorit, hoe zal hij zich houden. En hoe alles daar loopt.... is allemaal nieuw/anders en vooral niet thuis haha. Vorige week hebben we een weekendje op de camping gezeten dus dat was een soort van oefenen. Dat ging gelukkig heel erg goed. Wat vind jij spannend? We gaan naar het Gardameer, en jullie?
Lysta: ik ben erg benieuwd! Vinorosso en bientje: fijne vakantie alvast! Toch een beetje spannend met een baby, maar het komt vast helemaal goed Mimi: fijn dat hij graag eet. Hij eet al best veel brood ook, leuk. Ik geef voorlopig enkel wat korstjes brood, die smult ze wel op, maar ik gebruik het meer als een manier om haar bezig te houden terwijl wij zelf iets eten, al ben ik het nu wel een beetje aan het opbouwen. Ik geef ook regelmatig wat voedsel in stukken, maar beperk het wel een beetje, dus ik doe niet echt aan Rapley. Ik zal bijvoorbeeld geen rauwe appel in grote stukken geven, maar dingen die gekookt zijn of waar ze op kan zuigen of slierten pasta bijvoorbeeld wel. Hapjes eet ze wel, maar nog steeds geen echt grote hoeveelheden. In de voormiddag fruit en s avonds groente. Ik probeer het stilaan wat minder fijn te prakken, maar ik merk dat ze dat zelf nog niet echt leuk vindt. Slapen: de laatste dagen echt een ramp om haar in slaap te krijgen! Ik ben er echt twee uur mee bezig, daarna kruip ik zelf ook mijn bed in.
ze verzet zich gewoon heel fel tegen haar slaap. Om half acht s avonds is ze echt doodmoe en in haar ogen aan het wrijven, dus dan laat ik haar drinken en leg ik haar in bedje, maar dan blijft ze gewoon nog rondkruipen in bed en aan de kant zich optrekken en huilen. Als ik dan terug naar haar ga, lacht ze onmiddellijk naar me totdat ik haar weer weg probeer te leggen....t is een heel gedoe soms lijkt het wel zo'n spelletje van : wie houdt het het langste vol. Ach ja...zal ooit wel beteren zeker?
@vinorosso; veel plezier op vakantie! Ik vond het ook mega spannend. Op vakantie met een baby! @Lysta; veel succes vandaag! Ik hoop op een mooi plaatje! zitten; Ons manneke zit nog niet helemaal stabiel op zijn kontje (los, wel met ondersteuning van de kinderstoel, de bank, of tegen ons), maar hij sinds hij twee weken geleden begonnen is met kruipen zo hard vooruit dat het vast een kwestie van tijd is
@vinorosso dat is wel zielig dat hij met het avondeten zo spuugt? Is het niet net iets teveel of dat hij gulzig is? Raar dat hij van potjes meer last heeft dan wanneer je het zelf maakt, ze zouden daar in principe niets extra's aan toe behoren te voegen. Hier eet ze met de pot mee, dus telkens kleine beetjes van wat wij eten. Lijkt me spannend voor de eerste keer op vakantie met zo'n kleintje. En ze hebben stiekem veel bagage @Biientjeee jij ook alvast een fijne vakantie toe gewenst. @moby123 vind ze fijngeprakt eten wel al fijn of vind ze het eigenlijk allemaal nog niks? Lijkt me vermoeiend ook om haar zo naar bed te moeten brengen, vooral als je merkt dat ze er een spelletje van maakt. Echo gehad, het ziet er goed en het hartje klopte. De bevaldatum staat voorlopig op 26 januari. Over 3 weken weer een echo en dan wordt de echte datum bepaald (ze kunnen nu ook niet van de laatste menstruatie uitgaan omdat ik die niet heb gehad sinds de pil). Wordt in ieder geval iets leuks om te melden aan de grootouders met vaderdag.