Mimi: hier is het 'gewone' babyspeelgoed ook niet meer zo in trek jammergenoeg...ze vindt het nu leuker om gewoon overal op te klimmen in plaats van rustig op de grond te spelen met iets... Het activitytafeltje waar ze aan kan rechstaan dat ik tweedehands heb gekocht, is nu wel heel populair. Er zit ook een pianootje aan dat muziek maakt als ze op een toets drukt, daar slaat ze heel enthousiast op, haha :-D Je moet dan wel zelf het irritante geluid negeren :-D Ik had van mn zus nog dingen van little people gekregen toen Elise geboren was, maar ik heb die toen direct op zolder gezet omdat ik dacht dat ze daar pas over 2 jaar mee zou spelen...misschien moet ik het toch al eens terug gaan zoeken en afwassen binnenkort.
@mimi1988 heeerlijk! Hopelijk is ie weer helemaal opgeknapt Nu weet ik waar dat drammen huilen etc vandaan kwam/komt. Tand nummer 5 is zo goed als door Pff ze schieten er echt uit niet normaal zo snel arm ventje
@mimi1988 hoe gaat het nu met je zoontje. Lijkt me ook wat minder om op vakantie te gaan met een kindje dat al wat ziek is. Hier vind ze het leukste speelgoed momenteel een fles waar ik wat knopen in heb gedaan. Vind ze heerlijk om een hoop herrie mee te maken @Biientjeee Het is duidelijk dat het eerste trimester erop zit, minder misselijk en minder moe. Alleen heeft ze hier weer besloten om om 4/5 uur weer wakker te worden dus dat merk ik nu wel weer. Gaat wel weer over. Al 5 tandjes bij jou, hier is de eerste pas net door. Ze leek er niet echt pijn van te hebben, maar ook hangerig en wat huilerig. Hier ga ik veel wandelen met haar. Gisteren toevallig voor de eerste keer gaan zwemmen, ze heeft zich helemaal uitgeleefd. Vooral toen ze er achter kwam dat ze met de babyfloat zelf in het ondiepe bad rond kon zonder hulp. Bleef maar alle kanten op aan het gaan (en ondertussen iedereen nakijken die voorbij kwam). Maar om echt voor haar ergens heen te gaan is er nog niet echt. Een kinderboerderij is wel leuk, maar wandelen vind ze ook al goed.
Uitstapjes: ik vind het ook lastig, zeker met binnenkort de vakantie in het verschiet. Ik wil wel wat leuke dingen gaan doen, maar uiteindelijk heeft ze er nog niet veel aan. Ik ga iedere dag een eind wandelen met haar, maar zelfs dat begint lastiger te worden aangezien ze nu niet meer gemakkelijk in slaap valt in de buggy en ze vrij snel 'beu gezeten' is...
Gisteren weer even bij de ha geweest. Oren waren nog steeds rood. Hangt tegen een ontsteking aan. Uit voorzorg antibiotica meegekregen mocht hij koorts krijgen en we in Frankrijk zijn. Tot nu Toe red ik het met 1 zetpil in de ochtend en 1 in de avond. En neusspray, ben zelf ook verkouden geworden, heel fijn... Hoe slapen jullie kindjes overdag? Hier was het 2x 1.5 a 2 uur. Begin deze week 1x 1.5u en 1x 45min. Sinds gisteren 2x 45 min... verder wel vrolijk, wat sneller hangerig en veel gapen...
Uitstapjes: ik wandel elke dag met hem. Vaak tussen het fruit en de lunch in. Dan is hij wakker. Verder vind ik momenteel dat er elke keer wel iets moet gebeuren: slapen, fles, fruit, lunch, slapen, snack, avondeten, wassen en naar bed, blijft weinig tijd over voor mijn gevoel. Als we een dagje weg vaan zorgen we er voor dat hij in de auto kan slapen of bij een van ons in de tula. In de wandelwagen slaapt hij nog maar weinig.
@Lysta fijn dat het beter gaat nu met je misselijkheid & vermoeidheid! Wel vervelend dat de kleine al zo vroeg wakker is dan! @mimi1988 hopelijk blijft het jullie bespaard dat het doorzet. Maar gelukkig heb je van de huisarts wel antibiotica mee gekregen. Geeft denk ik iets meer rust? De uitstapjes vind ik hier ook lastig, ik woon dichtbij de kinderboerderij ben ik woensdag voor her eerst geweest met hem. Hij vond t erg leuk dus voor herhaling vatbaar. Hier ook weinig tot niet slapen in de wagen. Slaapjes: hier smorgens 1 slaapje a 1 1/2uur ongeveer (verschild per keer) en smiddags vaak 2 slaapjes ene keer langer als de andere keer
pff... jongens.. het was vanochtend weer kwart over 5. klaarwakker. Hij is al de hele week wat aan het spoken. Vaak s nachts een keer wakker of dus heel vroeg. (en ik weet echt wel dat ik niet echt mag klagen want het is immers maar 1 keer, en sommigen moeten er de halve nacht uit) maar ik ben gewoon ff hondsmoe. Hij wilde na een papfles ook niet terug naar bed. Vanavond maar extra vroeg onder de wol. Ik zag boven ook het begin van tand nummer 5 en 6... vandaar. @mimi1988; pff balen zeg! En ook zo net voor je op vakantie gaat. Succes! Ik hoop dat jullie mannetje zich snel beter voelt! @Lysta; zo! het eerste trimester zit er alweer op! Wat gaat het toch snel. Fijn dat je je al eens stuk beter voelt. Hier slaapt meneer op het kdv 2 slaapjes, en thuis nog drie. Vaak de eerste in de ochtend 1,5 uur (soms 1, soms 2) en daarna in de middag nog twee keer een slaapje van een uur. Ik vraag me af wanneer hij thuis ook naar twee slaapjes gaat. Ik probeer het wel te rekken, maar hij is dan duidelijk moe, begint te mopperen/jengelen en zodra je hem in bed legt is hij meteen vertrokken. uitstapjes. We gaan sowieso vaak wandelen als hij wakker is. Het vaakst na het avond eten en voordat hij naar bed moet. Even naar de hertenweide, of de eendjes voeren. Of een stukje fietsen. Ik ga ook steeds vaker op de fiets naar mijn ouders. ik ga ook vaak na het tweede slaapje naar de stad of naar een binnenspeeltuin. (nou ja, zo'n krijspaleis met zo'n grote babybox) En dan het derde slaapje in de auto terug. We zijn vorige week met vrienden en hun kindjes een hele dag naar de dierentuin geweest. Ik vond het best spannend. Maar het ging super goed. Tijdens het eerste slaapje heen, tweede slaapje in de wagen, en tijdens het derde slaapje terug. Maar ons mannetje wil dan ook nog wel in de wagen slapen.
Hier heeft ze een nieuw favoriet uitje: De bakker! Ze krijgt nu telkens een stukje brood, smikkelt ze helemaal op. De bakker vind het ook leuk om te zien hoe ze er op reageert. Ze sjanst toch al met iedereen. Zijn die van jullie ook al echte clowntjes? Hier heeft ze echt in de gaten als mensen naar haar kijken als ze iets doet en gaat zich dan echt aanstellen. Smakken met haar mondje, roepen, lachen, nee schudden en ja knikken. Ze vind zichzelf ook echt grappig, ze lacht om wat ze doet
Lysta: wat leuk zo'n aandachtstrekkertje Heeft er iemand van jullie al een 'goedkope' plooibuggy gekocht voor uitstapjes of zo te doen? Als tweede kinderwagen bedoel ik dan...ik ga binnenkort naar een bungalowpark en denk eraan om mij zo'n klein kinderwagentje aan te schaffen, gewoon al om mee naar het zwembad te wandelen bijvoorbeeld. Ik laat niet graag mijn dure mutsy onbeheerd achter in zo'n buggypunt, ook al staat die dan op slot...als er iets met die goedkope buggy zou gebeuren, kan het geen kwaad Nu twijfel ik toch weer of ik echt voor het goedkoopste modelletje zou gaan, of toch maar eentje die op meerdere standen kan.
Lysta gezellig zeg! @moby123 ook hier zitten wij met het zelfde, maar ik zou gaan voor een die ik kan stellen. Binnenkort maar even voor kijken.
@moby123; hier een dure buggy gekocht... De easywalker buggy.... Ik denk ook dat je die lang gebruikt. ik wilde graag een degelijke. Een die goed in de auto past, makkelijk in- en uit te klappen is, veel standen heeft (ook helemaal plat), goede rugleuning, fijn zitkussen, en met grote zonnekap, die in de ligstand niet mee buigt naar achteren. (hier irriteer ik me echt helemaal wild aan bij mijn mutsy wandelwagen) beetje gigantische eisenlijst.... past eigenlijk ook niet echt bij mij. hahaha
Manste: ik heb ook de mutsy, maar ik beken dat ik die nog nooit volledig op ligstand heb gezet, dus ik heb het probleem met de zonnekap nog niet ondervonden. Als ze slaapt, zet ik hem op 'half schuin' en als je dan de kap volledig openritst, zit ze in de schaduw. Ik denk dat ik ook wel eentje ga kopen die ik toch kan verstellen...dat zal nog wel van pas komen bij uitstapjes of zo.
Qua slaapjes doet ons zoontje sowieso 2x 2 uur. En soms laat in de middag nog 30-60 min. Uitstapjes... wandelen inderdaad. Vlakbij is een groot meer met eendjes. Die voeren we soms en een hele grote fontein die hij reuze interessant vind haha. Mijn vriend wil heel graag een keer naar een dierentuin, lijkt mij ook leuk maar weet niet of ons zoontje daar al zoveel plezier van beleefd. Al vind ie onze katten en andere honden wel heel interessant =). Misschien toch maar gewoon eens doen dan. Qua buggy heb ik mezelf nog niet georiënteerd. We gebruiken de kinderwagen gewoon, al is die wel groot in gebruik. Ons zoontje kan sinds een klein weekje tijgeren dus hij heeft genoeg te doen haha. Ook vind ie de bounce bounce baby heel leuk om in te zitten/staan. Gelukkig vind ie de box ook nog wel prima af en toe. Ook is zijn 3e tandje doorgekomen. Daar heeft hij veel last van gehad.
Mijn meisje krijgt het toch wel voor elkaar. Ze kan sinds deze week zelfstandig vanuit de kruiphouding zitten, meent ze ook dat ze meteen kan staan. Ik deed wel eens de luier verschonen op de bank, maar dat doe ik nu maar op de grond. Ze gaat meteen tegen de rugleuning omhoog staan met haar blote billetjes. Echt staan lukt nog niet, telkens maar een paar seconden maar ze probeert het toch telkens. Is zich ook overal aan het optrekken. Zitten gaat haar gelukkig ook vrij goed af, ze speelt meteen heel anders en af en toe meent ze dat zwaartekracht een fabeltje is. Dan kan ik haar even troosten omdat ze met haar hoofdje toch naar achteren is gevallen op de vloer. Gelukkig gebeurt dat niet al te vaak. Merk wel dat ik af en toe echt op mijn handen moet gaan zitten om niet te snel in te grijpen als ik haar zo zie wiebelen. Ze zal zelf haar grenzen moeten leren, maar vind het toch wel spannend.
@Lysta; heel herkenbaar, ik vind het ook wel moeilijk om er niet altijd mijn handen onder ons mannetje te houden. Helemaal omdat het een echte ontdekker is, en nu ook probeert om overal op te klimmen. ik heb ook al gemerkt dat het "opvoeden" langzaam aan begint. Ons mannetje weet al goed wat "nee" betekent (hij wil de hele tijd aan de plant trekken, of het telfort kastje uit de tv kast trekken) Als ik zeg dat dat niet mag trekt hij mooi zijn handjes terug, maar begint wel flink te jammeren Hier de box maar opgeruimd. Hij wil er absoluut niet meer inzitten, en eigenlijk werd de box al zeker twee maanden niet meer gebruikt. Als ik nu snel weg moet (als er iemand aan bent ofzo) zet ik ons manneke maar in de kinderstoel.
@Lysta dat gaat ineens snel! @ManSte heel herkenbaar dat opvoeden alleen onze meneertje denk doei hahaha Vandaag ging vandaag ineens zitten wel 3x!! en begin t begin van kruipen ipv tijgeren is ook ineens aanwezig heel leuk om te zien! Zo trots als een pauw! Hopelijk heeft ie t zitten nu goed door en kunnen we snel een keer met de fiets oppad. De nachten zijn sinds deze week wel weer drama. Elke nacht wilt hij ineens weer een voeding. Sprongetje? Tanden? Hopelijk maar weer van korte duur zeker met werken breekt het op. Hij heeft ook sinds maandag 4 a 5x een vlinke poep luier die heel lekker ruikt Fietsen jullie al met jullie kleintjes?
Manste: de box al opgeruimd, wat gaat het snel he! Hier gebruik ik de box eigenlijk vooral s morgens. Dan zet ik haar daar een kwartiertje in zodat ik zelf een kopje koffie kan drinken zonder dat ze langs mijn benen omhoog wilt klimmen, dat is een beetje gevaarlijk met hete koffie of thee Ze speelt er wel flink in dan, maar de rest van de dag wilt ze er niet meer in Ik maak ook gebruik van de momenten dat ze in haar kinderstoel zit om snel eventjes iets in een ander kamer te doen of iets op te ruimen. Bientje: ik heb nog niet gefietst met haar, moet me nog even oriënteren op fietsstoeltjes. Ik ben dan ook niet echt iemand die graag fietst, maar het zou wel handig zijn. Mijn man wilt als ze groter is zo'n fietskar en een elektrische fiets aanschaffen, dan ga ik haar waarschijnlijk toch altijd met de fiets naar school brengenook, dus dat zullen we dan nog zien. De eerste twee tandjes zijn door! De bovenste twee staan nu op doorbreken, dat gaat snel!
@Biientjeee; wat leuk! grappig gezicht is dat he? hier fiets ik wel al met ons mannetje. maar hij kan ook al een ruime tijd zelfstandig zitten. Jammer dat het deze week tijdens de nachten weer drama is. Hier hebben we het ook weer anderhalve week lang een nachtvoeding gehad. Aan het begin van vorige week waren er boven ook weer twee nieuwe tanden te zien. Sinds afgelopen woensdag slaapt hij weer door. Ik vind het wel balen maar erger me er nu een stuk minder aan, aangezien het na een week of zo altijd vanzelf wel weer over gaat. vandaag ons manneke alweer 10 maanden!