We hebben het erg leuk gehad zondag! Wat een geluk met het mooie weer! Zoontje is goed verwent. Hele leuke cadeautjes en heel veel... sinterklaas hoeft hier niet langs te komen over twee maanden Vanavond ga ik op Ali expres kijken naar wat kleine dingetjes voor sinterklaas. We vieren het bij beide families. En ik wil graag een houten loopfiets voor hem alvast.
Oh leuk Mimi dat het zo geslaagd was! Sinterklaas hebben wij nog niet echt plannen. Ons ventje staat jeaah! Zaterdag word mijn vriend 30 en hebben we een Suprice feest, party tent in de tuin zanger erbij, word vast hardstjkke leuk komt rond de 40 man Pff. Maar ben ook benieuwd hoe ons ventje er op reageerd, die gaat rond half 8 naar bed. En mocht ie echt niet kunnen slapen door alle remoer neemt me moeder hem mee naar haar huis, blijft ie bij oma logeren.
Sorry was even wat drukker thuis. @vinorosso dat is minder leuk nieuws van het hartruisje. Hopelijk binnenkort goed nieuws wat dat betreft Je mannetje doet het verder wel goed zo te lezen. Hoe gaat het nu met zijn oogjes? @Biientjeee de badkamer inmiddels af? Zal er wel wat ingehakt hebben met het op en neer geleur. Maar het zal het wel waard zijn . Jou mannetje doet het ook al goed, wat een grote al. En knap dat hij nu kan staan. Mickey mouse thema is ook leuk voor de verjaardag. Hier hebben we het themaloos. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend. Alles goed gegaan? @mimi1988 en @moby123 nog gefeliciteerd met jullie kindjes. Hier hebben we afgelopen zondag de eerste verjaardag gehad. De tijd is toch voorbij gevlogen. We hebben het ook klein gehouden, enkel opa en oma's en broers/zussen met aanhang. Vind ik ook wel genoeg, de huiskamer zit dan toch al vol en ook maar een paar uurtjes. Ze had van ons een duwwagentje gekregen die ze helemaal geweldig vind. Ze klimt er telkens op (er achter aan lopen gaat nog niet) en wilt dan rondgevaren worden . En nog een houten treintje met diertjes. Van mijn moeder heeft ze een gehaakte mat gekregen die ze ook fantastisch vind. Ze gaat er op liggen (lekker zacht), er op en eraf kruipen, erop zitten en giebelen of in haar handjes klappen, ze probeert zelfs te staan op die mat (zal wel denken dat het zacht valt als het misgaat). De eerste avond heeft ze een half uur zo gespeeld met de mat. Verder nog wat boekjes gekregen en een houten stapeltoren. Het uitpakken van de kadootjes was ook grappig, ze trok telkens een klein snippertje los en gaf die dan aan mij of mijn man. Mijn man had alleen minder geduld dan haar om te zien wat er in zat dus trok telkens stiekem wat meer los
onze oude lijst : 1-okt @Lysta - 31 jaar - Meisje @mimi1988 - 28 jaar - Jongen 4-okt @Anonimo - 27 jaar - Jongen @Taj87 - 29 jaar - Meisje 6-okt @moby123 - 28 jaar - Meisje 7-okt @julia26 - 32 jaar - Meisje @1986Lynn - 29 jaar - Jongen 8-okt @Bagheera3 - 30 jaar - Meisje 9-okt @Hay Lin - 26 jaar - Meisje 10-okt @ManSte - 27 jaar - Jongen 11-okt @Rosalyn - 23 jaar - Meisje 13-okt @Pinkie88 - 28 jaar - Jongen 16-okt @vinorosso - ? jaar - Jongen 20-okt @IrisBloem - 34 jaar - Meisje 24-okt @Bien1990 - 25 jaar - Jongen 26-okt @Biientjeee - 24 jaar - Jongen
Ik moet het even kwijt... Gisteren was het 3 jaar geleden dat ons meisje stil geboren werd. Gisteren maakten vrienden bekend, door middel van een taart samen met familie, dat ze een meisje verwachten. Ik kon alleen maar huilen daarna. Ik vind dat zo ontzettend moeilijk.... eerder oog ze al of ik haar babyshower wil organiseren. Heb daar nu echt even geen zin in. Vind het ergens heel egoïstisch van mijzelf, maar ben nu al 2 dagen van slag. Terwijl ik iedereen een gezond kindje gun! Ook hun! Zoontje zou morgen voor de eerste dubbelblindtest moeten, is hij verkouden. Gaat dus niet door... dat vind ik minder erg, nog even geen melk in zijn lijfje
Helaas is de badkamer nog steeds niet af. Gefeliciteerd meiden met jullie kindjes! Pff t jaar is echt voorbij gevlogen!
@mimi1988 wat erg.. hoe gaat het nu? Heel logisch dat dit je weer van slag brengt en dat je even genoeg hebt aan je eigen verdriet. Nog veel sterkte
Hola! Ik ben weer even terug aan t lezen! Leuk dat het forum is doorgegaan. Onze zoon is ook vorige week 1 jaar geworden 11 kilo en 79 cm echt een reusje. Nog leuker is dat ik inmiddels 2 maanden zwanger ben van nr 2 wie zijn er ondertussen ook weer zwanger?
Hoi gefeliciteerd met de verjaardag én de komst van je tweede! Inderdaad een klein reusje, die van ons is 9,2 kilo en 75 cm. Verschil mag er zijn he =) Hoe voel je je? Ik heb zojuist een spiraaltje laten zetten dus voor ons (voorlopig) geen tweede.. @Biientjeee inderdaad, ik zei van de week tegen mijn vriend van, dit jaar is voorbij gevlogen, voelt alsof het niks was, qua tijd. Heel apart. We zijn trouwens gisterochtend bij de kinderarts geweest voor zijn hartruisje en we hoeven ons gelukkig geen zorgen te maken
@mimi1988 logisch dat je zo voelt! Blijft een groot verlies. @Anonimo gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier gebruiken wij geen pil of iets, mochten we volgend jaar nog njet vanzelf zwanger zijn geworden willen we na de zomer weer ivf gaan doen. @vinorosso toppp! Gelukkig gefeliciteerd
Anonimo: Gefeliciteerd! Hopelijk voel je je goed met je tweede nu op komst. Hier nog geen plannen voor een tweede. Mimi: Dit is een hele heftige periode voor je, ik snap dat je het moeilijk hebt met je vrienden die een meisje verwachten. Voel je daar niet schuldig over. Hier zijn de nachten sinds een week alweer een drama, hopelijk snel weer beter want ik ben echt op. Ik heb het er soms wel moeilijk mee dat iedereen zo lijkt te genieten van zn kindje, terwijl ik het als een hele opgave ervaar om haar dagelijks bezig te houden. Ik weet niet waaraan dat ligt. Ze vraagt ontzettend veel aandacht (wat normaal is), jammert erg veel als ik even iets in het huishouden wil doen en haar dus even niet 'entertain' en hangt hele dagen door aan mijn benen. Ze speelt amper op de grond, want ze klimt continu op mijn schoot als ik even een minuutje wil gaan zitten. Dutjes overdag gebeuren enkel op mijn schoot, als ik haar probeer weg te leggen is ze onmiddellijk wakker dus sommige dagen probeer ik het zelfs niet meer, aangezien dat halfuurtje dan het enige moment is waarop ik zelf even kan zitten. Ikzelf weeg intussen 8 kg minder dan voor mijn zwangerschap. Wij hebben amper 'hulp' van grootouders of anderen die eens een uurtje of zo zouden kunnen inspringen. Het weegt ontzettend op onze relatie merk ik ook, wij leven nu echt naast elkaar en zijn erg chagrijnig. Pffff...soms zie ik het even niet meer zitten. Ik heb gewoon even wat tijd voor mezelf nodig denk ik en dat gaat nu niet.
@moby123 ik herken je verhaal behalve dat mijn kleine 2x nog slaapt overdag. Willen je ouders niet een keer oppassen dat jullie meisje daar een nachtje gaaf slapen? Jullie even lekker samen uit eten en tijd voor elkaar? Wij hebben ook alleen mijn ouders die oppassen, ons ventje gaat 4 november weer daar logeren, gaan papa & mama naar een feest ( iets wat wij graag samen doen) en merk ook echt dat ik zoiets nodig heb.
Het is zwaar.. ons ventje slaapt pas nu door. ( tot vorige week gerust om 02:00 en 04;00 wakker worden en flesje eisen) hij Wil alle aandacht en ik werk 4 dagen per week (ben dan 10 uur per dag van huis). Ik lig er om 8 uur in. Geen oppas en geen ouders in de buurt. Maw afgelopen jaar geen enkel uitje/dinertje/nachtje gehad met Mn man maar we leven nog als ik ons ventje zie dan is het vergeten nu ben ik door Mn zwangerschap extra moe en dus nog vroeger naar bed.. en forget alle bijzaken!! Als er maar gegeten en gedoucht is is alles goed
Anonimo: dat klinkt erg zwaar! Ik zou een tweede zwangerschap echt nog niet aankunnen nu. neem je rust wanneer het kan en inderdaad: al de rest is even bijzaak Bientje: Een nachtje mijn ouders laten oppassen zit er voorlopig nog niet in door de borstvoeding en flesjes weigeren. Ze heeft een tijdje goed geslapen (tot 5u 's morgens) maar nu sinds een goeie week wordt ze steeds om 22.45u wakker en dan is ze echt ontroostbaar tot een uur of 2. Zelfs als ik haar bij ons in bed neem, blijft ze huilen tot ze echt doodmoe in slaap valt uiteindelijk, maar ze blijft onrustig dan. Rond 5.15u is ze weer op en monter. Ik hoop echt dat deze fase snel weer over is. Ik zou echt al blij zijn als de grootouders eens een uurtje of twee zouden willen overnemen of zo, maar ze staan er niet echt om te popelen lijkt het. Ik snap het echt niet, soms dan denk ik dat het komt door het feit dat ik bv geef dat ze niet durven te vragen of ze eens kunnen inspringen of zo, omdat ze weten dat ze nog zo vaak drinkt. Ik ben ook niet iemand die zelf snel hulp vraagt. Ach...het eerste jaar hebben we toch mooi weten te overleven, dus het ergste zal voorlopig wel achter de rug zijn hopelijk. (Dat maak ik me zelf dan wijs )
@mimi1988 Dat is wel een ongelukkige timing van je vrienden om bekend te maken dat ze een meisje verwachten op de sterfdag van jou meisje. Snap dat je nu van slag bent. Misschien even tijd geven en dan nog eens denken of je de babyshower wilt organiseren. Als je het dan uitlegt zullen ze er wel begrip voor hebben. Het blijft voor jullie toch lastig rond deze tijd. Vind het wel mooi dat jullie er zoveel aandacht aan blijven schenken en over een paar jaar zal je zoontje mee kunnen doen. Op zich wel fijn dat je ventje verkouden is en de dubbelblind test nog even wordt uitgesteld. @Anonimo Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je zoontje. Al een groot mannetje zo te lezen. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben momenteel 25 weken zwanger van nummer 2. Kijk er echt naar uit, ben vooral benieuwd hoe mijn dochtertje er straks op reageert en hoe alles gaat. @vinorosso Fijn dat jullie je geen zorgen meer hoeven te maken over het hartruisje. Is wel even spannend geweest voor jullie. @moby123 Zonde dat het bij jou meisje nu zo escaleert en zo te lezen vooral met het slapen. Hier wordt ze sinds een paar weken ook weer 's nachts wakker en standaard een uur voor de wekker weer. Overdag kan ze heel erg vechten tegen de slaap. Wat de aandacht betreft heeft ze hier er ook een handje van. Als ze wakker is krijg ik niks gedaan, ze wilt telkens bij me in de buurt zijn, aan mijn benen hangen als ik sta (dus afwassen of zo gaat dan niet), wanneer ik zit bij me op de bank klimmen en er weer af. Ze wilt nu ook telkens aan de handen proberen te lopen. Soms speelt ze een paar minuutjes en dan wilt ze mij er weer bij. Ik ga soms gewoon met haar op de grond liggen en laat haar over me heen klimmen langs me af lopen. Ben ik toch erbij en is even minder vermoeiend dan telkens met haar rond lopen. Voel het nu ook in mijn buik als ze zoveel aandacht vraagt en ik haar bezig probeer te houden. Het is hier ook niet altijd rozengeur en maneschijn. Ze slaat nu vaak 's ochtends haar dutje al over en ben blij als ze s middags slaapt dat ik zelf even rust heb en iets kan doen. Het huishouden staat hier op het meest noodzakelijke, af en toe is het net of hier een bom is ontploft. 's Avonds na het werk ben ik moe dus heb dan ook niet veel zin om nog veel te doen lig er vaak al vroeg in. Wat het slapen betreft heb ik weinig tips voor je. Volgens mij is je meisje daar altijd al wat slechter in geweest of niet? Er wordt wel veel gezegd dat het normaal zou zijn als ze slecht slapen maar als jij er aan onderdoor begint te gaan en het effect heeft op je relatie heeft je dochtertje er ook niks aan. En ik weet niet of enkel dutjes op schoot doen hier ook onder vallen. Heb je al eens met een dokter of alternatieve dokter daar contact over gehad? Misschien heeft ze ergens ongemerkt ongemak? Hier heeft ze een tijd gehad dat ze 's nachts in paniek wakker leek te worden. Van het CB moest ik toen slaaptraining proberen en ik zat er na de eerste rond al doorheen (ze heeft 1,5 uur gehuild en wij telkens maar troosten en wegleggen tot ze van uitputting ging slapen). Ze heeft daarna homeopathische druppels gehad en t heeft hier geholpen. Ook overdag was ze vrolijker. Niet iedereen geloofd in homeopathie maar op den duur probeer je alles.
@moby123 wil ze overigens dutjes met jou in bed doen? Misschien scheelt dat ook voor jou om wat rust te pakken overdag.
@Lysta : ze is inderdaad nooit echt goed geweest in dutjes overdag...ik herinner me nog de eerste dag dat ik de babyfoon nodig had (dus dat ze in haar eigen bedje overdag een dutje deed) en toen was ze 6,5 maanden, haha! Ze is gewoon een heel wakker kind denk ik. Soms slaapt ze eventjes bij mij op schoot na een voeding, ik probeer echt mijn best te doen om haar in haar eigen bedje te leggen dan, maar dat lukt echt zelden. Meestal is ze dan direct weer klaarwakker. Dus misschien kan ik het inderdaad beter opgeven en me er letterlijk bij neer leggen en samen in bed even rusten...dat gaat alleszins minder frustrerend zijn dan haar steeds proberen in haar eigen bedje te krijgen, want dat lukt toch niet en ik merk dat ik daar zelf ontzettend opgejaagd van word. Ik herken je verhaal helemaal van dat rond de benen hangen trouwens! Ik krijg hier ook geen afwasje gedaan, want dan staat ze weer gevaarlijk achtjes te draaien tussen mijn benen en op de schappen in de keukenkasten te klimmen, haha! Dat is echt niet praktisch! Ik vraag me af hoe andere mensen dat doen
@Anonimo gefeliciteerd met je tweede zwangerschap! Hoe voel je je? Zoontje hier 75cm en 10.5kg week of 4 terug. @vinorosso wat een goed nieuws! Super fijn! @moby123 wat zwaar! Hier een kindje dat in het begin erg slecht sliep overdag. De eerste weken/maanden heb ik veel naast zijn bedje gezeten en zitten wachten tot hij sliep. Het waren veelal hazenslaapjes en erg onrustig. We hadden al snel door dat hij ergens last van had (kma en eczeem). Nubdat onder controle is gaat het goed! Als hij nu slecht slaapt zijn jet tandjes, een sprongetje of honger. Een tweede zwangerschap: bij mij kriebelt het af en toe al weer. Alleen wachten wij nog even. Het was de eerste maanden echt zwaar. We willen nog even lekker rustig alleen van hem genieten en eerst verhuizen.