Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Vinorosso: dat moeizaam eten is hier helaas ook heel herkenbaar, ik ben blij met alles wat ze eet. Het maakt me al niet meer uit wat dat dan is...verder merk ik nu ook dat ze minder melk (bv) drinkt, dus ik ben wel wat bang dat haar curve gaat zakken. Hopelijk begint ze snel beter te eten. Voor de rest is ze een vrolijk, actief en nieuwsgierig juffertje :)

Lysta: die nachten zullen wel zwaar zijn, zeker met je zwangerschap. Hier moet het knuffeltje nu ook steeds mee als ik haar s morgens bij mij in bed neem. Grappig dat dat nu bij iedereen begint :)

Julia: niet fijn zo'n nachten...ik herken je verhaal en moest er stiekem een beetje om lachen : hier ook zo'n blij ei dat s nachts graag feestjes bouwt en om half zes vrolijk en monter rondhobbelt in de slaapkamer.

2. ManSte

ManSte Niet meer actief

#762 ManSte, 1 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2017
    hoi dames, ik ben hier even een tijdje afwezig geweest. Weer flink actief geweest in mijn oude clomid groepje.Weer in de MMM. De clomid sloeg deze keer niet zo goed aan. We kregen mijn cyclus maar niet onder controle. Ik zou net overgaan op spuiten (dit omdat ik ontzetend veel bijwerkingen heb van de clomid, de prikinstructies al gehad) bij een cyclus die over de 40 dagen ging. Volgens mijn bloed uitslagen had ik wel een eisprong gehad, maar waarschijnlijk terwijl mijn man op zakenreis was. tegenvaller, maar ja, op naar een volgende ronde dacht ik maar, en over op spuiten dan maar. ik zat maar te wachten en te wachten... bleek ik dus gewoon toch zwanger! Tijdens de eerste echo pas wat meer zekerheid, maar eind juli verwachten wij ons tweede kindje! Nu duimen dat het goed gaat! 15 december eerste echo. Ik hoef denk ik niet te zeggen dat ik uitzinnig gelukkig ben :oops:

Verder gaat het top met ons kereltje! Het is echt een blije vrolijke dreumes. Hoe lastig hij als baby was, (veel huilen, slecht slapen) hoe goed het nu gaat. Sinds hij kan kruipen, maar zeker sinds hij kan lopen is er zoveel frustratie uit. Echt fijn! Het eten gaat hier eigenlijk ook wel goed. Hij eet eigenlijk alles, maar wil wel niet meer gevoerd worden. Hij wil echt zelf eten, het liefst ook al met een vork of lepel. Dus zolang hij er zelf aan kan, prima. Wil ik heb voeren (met rijst ofzo) dan is het echt huilen huilen huilen.

ook leuk om jullie verhalen weer terug te lezen! Vervelend om te lezen dat vele van jullie weer gebroken nachten hebben. Ik kan me wel voorstellen dat dat ontzettend uitputtend is. Ik duim mee voor goede nachten!

3. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Manste: wat een fijn nieuws! Proficiat!

4. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @ManSte wat fijn, gefeliciteerd!! :thumup::D

5. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @ManSte gefeliciteerd! Het is jullie gegund!

Ik moet even van me afschrijven....
    Vrijdag hebben we wanhopig de kinderarts gebeld na de zoveelste nacht (lees: 3 maanden) met tebweinig slaap. Ze zei: als je het niet meer trekt gaan we hem nu opnemen. Dat wilden wij niet, heeft in het voorjaar ook weinig geholpen. Nu hebben we voor morgen een afspraak bij haar. Ze heeft dan geen poli, dus neemt dan alle tijd voor ons.
    Onze nachten zien een nu ongeveer zo uit:
    19.00 fles 201/7 en naar bed
    21.30-22.15 om de paar minuten een kik
    23.30 huilend wakker, fles 180/6, verschonen en terug naar bed
    1.45: huilend wakker, ontroostbaar, op de arm even stil, terug in bed drama. In ons bed: woelen, jengelen, niet kunnen slapen. Terug naar eigen bed: drama. In ons bed, jengelen, woelen, zuchten...
    3.30: yes hij slaapt!
    6.00 - 7.00 elke 5 minuten een kik.
    7.00 jammerend wakker.
    Overdag weinig zelf spelen, veel bij papa en mama hangen.
    Middag slaapje altijd na 45 min of 1u en 45 min een kik, slaapt soms nog verder, vaak niet.
    Om 17.00 al dood op.

Soms zit er ook een goede nacht tussen. Dat is voor ons momenteel: 23 fles, ergens tussen 3 en 6 kiks (lees: wij zijn dan ook wakker tot dat hij zelf weer in slaap valt), maar dan hoeven we er niet uit...

Het lijkt gewoon of hij niet goed in zijn diepe slaap komt en daardoor ook niet uitrust.
    We hebben alles al geprobeerd: pap, bedje andere plek, probiotica, veel eten geven, minder eten geven, bepaald eten weg laten ivm allergie misschien, neusamandelen er uit, buisjes, niks helpt...

Wij zijn dood en dood op....

6. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @ManSte wat leuk nieuws. Zal voor je duimen voor een mooie echo.

@mimi1988 wat een ellende. Gebruik ons vooral om tegen te klagen. Hopelijk komen ze achter een oorzaak. Misschien moeten ze hem toch weer eens opnemen om te kijken wat er 's nachts precies gebeurd (en dan niet enkel om jullie een nachtje slaap te gunnen). Jullie blijven wat dat betreft toch sukkelen met hem met heel de voeding en alles erom heen. Hij heeft inmiddels ook al zoveel stempels gehad met wat het zou kunnen zijn en dan kwam er ineens weer iets anders.

Hier hebben we vorige week een behandeling gehad van de osteopaat. Er was spanning in haar nekje te vinden. We moeten het nu twee weken aankijken en zien of er verbetering is met het aankleden en met het slapen. Tot nu toe nog niet.

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @Lysta ja klopt. Onze eerste kinderarts geloofde ook heel sterk niet in koemelkallergie. Gelukkig hebben we nu wel een prettige arts. Ik schrijf nu al een paar dagen op hoe hij slaapt, hoe zijn humeur is etc.
    Het gekke is, hij valt rond 19.00 wek gewoon rustig in slaap. Maar omdat hij in de nacht niet in zijn diepe slaap komt is hij gewoon ontzettend moe. Vandaag ook weer... van 12.00 tot 14.30 geslapen. Hel nestjes! Maar om 16.00 wrijft hij al weeen in zijn ogen, begint hij te jammeren en wil hij bij ons hangen en moeten we hem afleiden...

Ben benieuwd of jullie resultaat gaan zien van de osteopaat. Wij zagen toen pas na 2 behandelingen resultaat.

8. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Jeetje Mimi dat sloopt. Hier zijn de nachten ongeveer hetzelfde geweest de afgelopen maand. Precies hoe jij het beschrijft. Ik werd er ook wanhopig van, dacht eerst ook pijn en oren. Later had ze een hoest, maar leek uiteindelijk inderdaad het meest op een vicieuze cirkel van oververmoeidheid en daardoor niet in diepe slaap kunnen komen. Ik vond het contrast ook zo groot van altijd nachten van 12/13 uur en overdag 2x 1,5 uur naar overdag 2x 45 minuten en dan overstuur wakker en elke nacht naar hetzelfde wat jij schreef. We hebben ook gedacht aan sprong, nachtangsten. Je weet het niet meer en ik werd ook boos op mijn man omdat hij er nooit is en het echt sloopt. Zou bijna de relatie kosten.... Nu het zoveelste homeopatische middel en sinds deze week gaat het beter en wordt ze nog maar 1x per nacht wakker en dan is ze s morgens 6 uur weer paraat. Overdag 2x een uurtje. Er blijken ook een paar kiezen door te zijn gekomen. Dat scheelt ook. Heel veel sterkte Mimi. Het is heftig!

Lysta hopelijk helpt de osteopaat!

Manste superleuk nieuws, gefeliciteerd! Duimen voor een mooie echo :)

9. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Julia en mimi: dit is nu heel toevallig, maar hier klinken jullie nachten net hetzelfde als bij mij de laatste weken. Het is echt verschrikkelijk en lijkt steeds erger te worden. Ik ben ten einde raad. Heb ook een afspraak bij de huisarts gemaakt, maar denk dat dit gewoon een fase is. Waar ik eind november nog schreef dat ze s nachts vrolijk (maa wel wakker) rondhobbelde in bed, is dat nu omgeslagen naar huilen. Ik vermoed dat er ook een stukje verlatingsangst 's nachts meespeelt, ik krijg haar enkel in slaap door een uur te wiegen en liedjes te zingen en bij haar te blijven staan tot ze echt diep slaapt, anders zet ze het weer op een huilen. Vervolgens wordt ze na anderhalf uur weer krijsend wakker, dan ga ik haar weer in slaap wiegen tot ze slaapt. Dit lukt meestal niet meer, dus moet ik haar noodgedwongen bij mij in bed nemen, waar ze dan een tweetal uren rondkruipt, brabbelt, huilt, lacht, alle mogelijke slaaphoudingen uitprobeert, maar de slaap niet kan vatten. Vannacht was ze bijvoorbeeld pas rond drie uur in slaap (naast mij in bed dus, ik heb het opgegeven om haar terug te leggen, want dat lukt dus echt niet meer) en zo gaat het al een paar weken door. Slopend. Stiekem hoop ik dat er kiezen doorkomen, dat er een oorzaak is...

10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    We zijn vandaag bij de kinderarts geweest.
    We hebben drie opties mee gekregen.
    1: naar een allergoloog en kijken of er nog meer allergieën spelen. Al denken wij en de kinderarts dat dat niet het geval is.
    2: naar de orthopedagoog/kinderpsychologe met hem
    3: opname + orthopedagoog/ kinderpsychologe

Tijdens de opname wil de kinderarts kijken hoe hij slaapt. Wat gebeurd er in de nacht. Als hij wakker wordt in de nacht willen ze hart, longen, darmen luisteren. Kijken of daar iets speelt. Zo niet, dan willen ze hem uit de visuele cirkel halen.
    De kinderarts zei: het is of een heel slim mannetje dat ons nu aan het bespelen is, of hij denkt misschien wel dat hij dit gedrag moet laten zien als hij ergens last van heeft. Dit omdat hij dat met 5 maanden ook deed.
    De kinderarts wil, als we voor de opname kiezen, eerst met de andere artsen en verpleegkundigen om de tafel. De hele situatie uitleggen en vertellen wat ze graag wil zien en wat er gedaan moet worden.
    We willen dan zelf in de nacht ook in het ziekenhuis zijn. Dat wij hem troosten. Dan kunnen ze zien dat hij. Aak niet te troosten is. Vreemde ogen dwingen soms, maar we willen dat ze een helder beeld krijgen van hoe het thuis gaat.

Gek hè dat het bij jullie kindjes ook zo gaat! Het kan heel goed een fase zijn inderdaad, maar drie maanden vond de kinderarts nu wel te lang. Hij blijft hangen dus...

11. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Ja dat is inderdaad erg lang. Goed dat jullie verder kijken Mimi. Hopelijk komen ze er tijdens de opname achter wat er aan de hand is zodat ze hem kunnen helpen of de vicieuze cirkel doorbreken.

Moby dat is fijn he aan zo'n forum, herkenning! En hopelijk ook de geruststelling dat het na een paar weken over is ;)

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: ik ben benieuwd voor welke optie jullie gaan kiezen en hoop dat het snel allemaal weer beter gaat.
    Julia: de herkenning doet me deugd, fijn ook om te lezen dat die moeilijke slaapfase bij jullie beterde na een paar weken. Dat brengt dan toch weer wat hoop.

13. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Ja maar het uitslapen tot 9 uur is er niet meer bij. Ze is er nu ineens standaard rond 6 uur

Wij morgen de 14 maanden inentingen. Bah! Maar dan zijn we er voorlopig weer even vanaf

14. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Sterkte morgen @julia26 ! Hier maandag 1 van de 2 prikken. De tweede krijgt hij met 18 maanden.
    Nooit leuk die prikjes!

15. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Nee inderdaad. Onze homeopaat had ons aangeraden er 1 uit te stellen, ook ivm haar allergieen en lage weerstand, maar ik wil het gehad hebben. Dit zijn voorlopig de laatste dacht ik... ze krijgt wel iets ondersteunends van de homeopaat de komende week en ben al 2 weken begonnen met vitamine c bijgeven. Zal mij benieuwen of dat werkt haha. Zijn we er maar vanaf en dan hopelijk na de winter gewoon een blij en gezond kind zonder toestanden. Is er bij jullie al iets bekend over de opname? Wanneer kun je terecht?

16. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    We hebben besloten niet voor de opname te gaan. Laatste nachten gaat goed. Op afgelopen nacht na, maar dat had een andere oorzaak.
    Gisteren met de arts gebeld en het volgende is er uit gekomen:
    1) We gaan naar een orthopedagoog / kinderpsychologe. Die gaat mee kijken naar hoe we sneller uit de visuele cirkel kunnen komen de volgende keer.
    2) het plan is om 1 januari te starten met nieuwe voeding. Hier zitten wel eiwitten in, maar erg verknipt: nutramigen. Als hij reageert terug naar de neocate.
    Half januari bellen wel weer om te kijken hoe het met hem gaat. Bij bijzonderheden gelijk bellen. Ze de kt enorme mee. Erg fijn!

Gisteren heeft hij brood gehad van de bakker. Mijn vriend het het brood gekocht. Ze beweerden 3x dat het brood koemelkvrij was. Gisteravond en vannacht drama: huilen, scheten, krampjes. Zo sneu! En wat waren wij boos op die bakker. Heb maar even heel hard mee gehuild met hem. Uiteindelijk sliep hij tussen ons in, maar vaak wakker..
    hopen dat het vannacht weer beter gaat!!

@julia26 hoe zijn de prikjes gegaan? Last van? Wij doen maandag de MenC. En de Bmr met 18 maanden.
    Waar is de vitaminen C voor?

17. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Hoi,

Prikjes vielen ontzettend mee! Onze homeopaat had ons aangeraden als we wel voor beide prikken tegelijk (of eigenlijk sowieso) zouden gaan haar lijfje goed te ondersteunen om het beter op te kunnen vangen. Zeker omdat ze al zo kwakkelde. Van 2 weken voor het prikken tot 2 weken erna dagelijks extra vitamine c voor de weerstand en de dag van de vaccinatie tot 2 dagen erna korrels om de bmr en menc sneller te kunnen verwerken. We hadden al een accuut middel tegen pijn en wat troost door die slopende nachten. Vitamine c klonk voor mij wel logisch, neem ik ook meer van als ik ziek ben. Geen idee of het toeval is of niet haha, als ik niet zo moe was geweest had ik het misschien zweverig gevonden, maar ze is er goed doorgekomen. Geen verhoging, supervrolijk en slaapt weer helemaal door. Ik ben een blije mama :) zo weinig last hebben we nog niet eerder gehad.

Wat ontzettend fijn dat jullie arts zo meedenkt zeg!! Het zou fijn zijn als de nutramigen ook lukt. Dan ben je toch alweer een stapje verder en wie weet van daaruit uiteindelijk naar Pepti en dan 'gewoon' ook top dat je meteen aan de bel mag trekken als het niet gaat en ze je niet aan laten modderen. Dat hoor je nog wel eens. Hoop dat er met dit plan meer rust in de tent komt voor jullie! Hoe ging de nacht?

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Oh wat fijn! Goed idee van die vitaminen C. Welke gebruik je voor de kleine?

Vannacht ging aardig goed. Kwam wel voor een klein verdund flesje, maar ach, dat was alles.
    Hier krijgt hij morgen alleen de Menc prik. De bmr met 18 maanden.
    Daarna lekker veel knuffelen. Hopen dat het mee valt!

19. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Ik heb deze. Maar Mila is dus al 2 weken voor de prik gestart. Doe 5 druppeltjes door de ochtendfles, want je moet het verdunnen. Dat gaat prima.

Sterkte morgen, hopelijk valt het bij jullie ook mee. Lekker knuffelen inderdaad. Fijn bij mama.

Manste! Deze week de echo! Hoe voel je je?

Bijgevoegde bestanden:

20. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Wat erg allemaal die drama nachten. @mimi1988 ik leef ook echt met jullie mee. Dit zal loodzwaar zijn. Gelukkig lijkt het ietsje beter te gaan alweer. Hopelijk zet dit door.
    Sterkte voor iedereen.

Hier over een week ook de prikken. Voorlopig de laatste. Verder gaat het gelukkig goed hier, onze zoon heeft ook echt minder in zijn vel gezeten. Wat resulteerde in gebroken nachten en veel huilen en hangen overdag. Dat lijkt weer voorbij.

Deel Deze Pagina