Hier werkt een speentje van avent ook het best, heb jij een gewone of die soothie speen Bagheera? Hij heeft ze vandaag nu al twee keer langere tijd in z'n mond gehad, hoera! Vannacht hier weer krampjes van 3 tot 6 heb nu op aanraden van de vroedvrouw protectie druppeltjes gehaald, die zouden goed zijn voor de darmflora. Vandaag weer kraamhulp hier, ze is beneden aan het poetsen en straks heb ik weer fruitsalade voor de rest van de week Jules is vanochtend weer gewogen en weegt 4kg100. Donderdag 3kg800. Volgens de vroedvrouw heb ik slagroom in m'n borsten
Wij hebben de shootie speen. Andere wil ze niet haha het is wel een enorm ding zeg! Ow zo vervelend die krampjes!! Hopelijk werkt het spul goed voor Jules! Hier wakker aan het blijven voor de kleine meid. Ben erachter dat ze een stuk rustiger is en , na de vorige voeding, sneller slaapt als ze in zijligging ligt. Maarja..dat mag natuurlijk niet. Dus nu wachten tot ze slaapt zodat ik haar daarna op d'r rug kan draaien.
Hoe ging dat Bagheera.. slaapt ze nu lekker? En lukte het jou om wakker te blijven? Fijn dat het nu met de speentjes wat beter gaat, kunnen jullie ook meer uitrusten Pinkie en Bagheera.. Pepijn heeft ook last van krampjes, zielig.. Ik ga hem sab simplex geven, druppels door zijn flesje.. En verder veel met hem knuffelen en wiegen en dan over zijn buikje wrijven.. Hij slaapt nu weer na de fles, dus ga ik ook maar weer slapen hihi..
Ja super! Geen overstuur kleintje meer! Duurde wel even voordat ze sliep, zal rond 2 uur zijn geweest..maar ze is pas nu net weer wakker. Hopelijk helpt de sab slimplex! Stomme krampjes!
Goed dat het bij jullie jet de speentjes begint te lukken! Hier voorlopig nog geen succes. Gisteren zijn we voor het eerst gaan wandelen met elise in de draagdoek, daar zit ze ongelooflijk graag in! Ze valt dan wel onmiddellijk in slaap
Wij hebben ook de shootie speen van avent. Top ding! Lijkt het meest op je pink en dat is wat meneertje graag wil. En als hij geen speen wil schud hij al duidelijk nee met zijn koppie Dr brown flessen zijn fijn hè? Als het nog te snel gaat kan je de prematuurspeen er op zetten. Werkte hier heel goed. Lyn, waar koop jij de sab? Ik dacht dat je die alleen in Duitsland kon kopen.. Gisteren met Riff naar de huisarts geweest. Heeft extreme luieruitslag. Had al crèmes en huis tuin en keuken producten geprobeerd, maar werkte allemaal niet. Nu hebben we Miconazol. Had hij toch even een mooie poepluier daar. De huisarts keek me eerst wat raar aan omdat ik er zo blij mee was (later maar even uitgelegd). En uiteindelijk plaste hij de onderzoekstafel ook nog onder goede eerste indruk Daarna hadden we controle bij het cb. In 1 week 200gr aangekomen. Bijna vier kilo nu. En thuis weer een poepluier. De nieuwe voeding gaat werken! Nog wel veel lucht in z'n darmen, maar minder kramp. Vanmiddag tweede keer osteopaat..
Ik heb de sab simplex in Hengelo gekocht bij de DA drogist.. was een tip van de kraamverzorgster dat ze het daar verkochten.. Misschien kun je het online bestellen.. Wat sneu, die luier uitslag.. hopelijk helpt het snel..
Ik heb vandaag voor het eerst infacol gebruikt tegen krampjes en vastzittende lucht. Ik denk dat dat ongeveer dezelfde werkzame stof bevat als sab simplex maar het is iets minder sterk denk ik.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen moby en Lynn. R. Heeft veel last van lucht in z'n darmen. Last veel scheetjes. Hij poept nu wel bijna elke dag met de nieuwe voeding.
Ik heb voorlopig nog niet het idee dat het echt werkt, maar ik zal het eerst een paar daagjes gebruiken voordat ik er iets over kan zeggen.
Hier bezig met protectis tegen de krampjes, duur spul, dus hopelijk werkt het Sinds de dramanacht dinsdag op woensdag is het sowieso wel niet meer zo erg geweest. Soms heeft ie nog wel wat last, maar meestal is gewoon dicht bij mama zijn en eventueel een warmtekussentje op z'n buik voldoende. Onze nachten gaan nu ook best vlot. Hij blijft snachts echt vaak drinken, om de 2-2,5 uur, maar hij gaat daarna altijd snel terug slapen. De voedingen duren ook niet zo lang meer, alles samen een klein half uurtje, dus ik hou toch telkens een 2u slaap tussen de voedingen over. Na de voeding van 6u slaapt hij langer, tot 9u/half 10. Dus als we geen afspraken hebben 's ochtends kan ik dan ook lekker blijven liggen Donderdag voor het eerst naar kind&gezin voor de gehoortest, ik ben benieuwd! Mijn man is sinds gisterenavond weer thuis tot woensdag, dat is wel heerlijk. Dan heb ik tenminste weer iets vaker m'n handen vrij
Wij geven Pepijn nu comfort voeding en de sab simplex in elke fles.. heb wel het idee dat het helpt.. hij geeft ook minder over, omdat het dikkere voeding is.. heeft nog wel krampjes, maar zakt dan snel weer af.. geen rijden achter elkaar meer.. Vandaag met hem naar de huisartsenpost geweest.. hij zit onder de vlekjes.. zalfje gekregen.. Hij doet het verder heel goed Vandaag even gewinkeld met elkaar, we hebben een nieuwe bank besteld..
@mimi hoe is het met de luieruitslag? Helpt het zalfje een beetje? @infancol; hier ook gebruikt..lijkt niet te helpen. Dus zijn na 1 flesje gestopt. Ze vond het wel lekker haha. Wij zijn over op hypoallergene voeding om te zien of dat helpt tegen de krampen. @pinkie fijn dat je man er weer is! Scheelt toch even in alles. @lynn: hopelijk helpt de zalf snel! Is het dan een soort eczeem ofzo?
Hij noemde het een huidinfectie.. denk inderdaad wel soort exceem ofzo ja.. gaat nu vast snel weer over Wij gebruiken de comfort voeding.. Heb wel het idee dat het goed werkt in combi met de sab simplex..
krampjes Ik heb ook sab simplex in huis voor de krampjes. Mimi, je kunt het via internet bestellen. Zelf heb ik het nog maar 1x gebruikt. Het lijkt nu zonder namelijk ook redelijk goed te gaan. Maar als het weer de kop opsteekt ga ik het wel door de fles doen. Ik hoor veel mensen in mijn omgeving die er goede ervaringen mee hebben. Beter dan infacol. Mila geeft wel nog voeding op of krijgt de hik. Vooral omdat ze soms niet goed kan boeren. Slapen gaat de laatste 2 dagen redelijk. Daarvoor drama door de kramp en spugen en wilde ze alleen maar bij mama zijn. luieruitslag gouden tip, maizena! Ons meisje had tussen de billetjes ook knalrood en zelfs open. Zinkzalf en sudocreme enzo geprobeerd en kreeg toen de tip om met een watje een dun laagje maizena erop te deppen. Ik merkte na 2 (!) verschoningen al duidelijk verschil! Beetje gekke vraag hoe doen jullie dat met scheren van de onderkant? Na bijna 4 weken wordt het een aardig oerwoud daar beneden haha. Volgens mij zijn mijn hechtingen wel opgelost. Ben nu 3,5 week geleden bevallen maar durf nog niet zo goed met een scheermes erover heen te raggen 😶
Hoi lieve meiden, Vanaf nu ga ik ook gezellig hier meekletsen. Heb net het hele verhaal nog in de andere groep gezet .
@ Julia.. ik heb toevallig gisteren de scheermes er over gehaald hihi.. heel voorzichtig natuurlijk.. bij mij waren de hechtingen namelijk geknapt, dus heb nog lange tijd een open wond gehad.. ben daar uiteraard uit de buurt gebleven met de scheermes ☺️
Haha dank je voor je reactie Lynn! Ja ik weet nog niet zo goed hoe ik het ga doen. Kan de wond ook niet meer zien door het haar haha. Naar achteren toe blijf ik gewoon weg, maar het lastige is dat mijn rechterschaamlip schuin naar boven naar mijn clitoris gescheurd is. Nou ja, binnenkort maar proberen Gezellig Bien!!
Welkom Bien! Gezellig dat je erbij bent! @julia, toevallig heb ik van de week geschoren omdat het een oerwoud werd haha. Idd heel voorzichtig eroverheen. Vooraan kon ik alles gewoon weghalen en achteraan voorzichtig zonder echte deuk scheermessen erover. Zal dus niet het allernetste zijn maar jammer dan. Ik heb achterin nog een scheurtje of iets zitten in mijn schaamlip, dus wilde daar ook niet te hard overheen haha!
Lynn gebruik je de Hero comfort? Wij hebben deze en merken al verschil. Hij heeft minder last van krampen. Wel nog veel lucht in zijn buik en laat de hele dag scheetjes. Ik ga vanmiddag daar druppels voor kopen. Even kijken wat ze hier verkopen.. las dat infacol minder sterk is dan sab semplex. Ook gaan we een difrax fles uitproberen vandaag. Met de luieruitslag gaat het goed! Zijn billen en liezen zijn helemaal genezen. Nogmaals gefeliciteerd Bien! Hier heeft de luier vannacht gelekt. Ik doe de nachtvoeding zodat Vl kam blijven slapen. Maar nu was ik wel even druk met de fles, bed en baby verschonen. Lag daarna ook klaar wakker in m'n bed. Nog baby's die last hebben van het tijdsverschil? Hier niet gelukkig.