Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    hoi hoi,

    @mimi1988; veel succes met de therapie. Ik heb een aantal vriendinnetjes die dat gehad hebben na bijvoorbeeld een traumatische bevalling en het overlijden van een kindje. En zij geven allemaal aan daar erg veel aan gehad te hebben. Ze hebben het nu een plekje kunnen geven. Ik hoop ook echt dat het voor jullie alledrie goede resultaten geeft!

    @lystal hoe gaat het daar? Alles goed?

    hier allemaal wat anders...

    Ons manneke loopt al vanaf zijn eerste verjaardag. Nu wordt hij deze week anderhalf en "rent" hij door het leven. Niet te houden hier. We gebruiken de kinderwagen nog nauwelijks. Als we echt een uitje maken nemen we de buggy nog wel mee.. maar meneer heeft geenszins behoefte om daar nog in te gaan zitten. Op het kinderdagverblijf hebben ze hem in de middagen ook al een groep verder gezet. Hij zit dan bij de kindjes van 2,5 en ouder. Hij vind het superleuk om met die activiteiten en spelletjes mee te doen. 's ochtends voor de rust nog op de baby-groep.

    Slapen: gaat hier gelukkig echt heel goed. (nu gingen de nachten eigenlijk altijd al goed, uitzonderingen daargelaten. Dus mocht ik eigenlijk niet klagen.) Alleen het slapen overdag is altijd al een drama geweest. Maar nu we sinds een maandje eindelijk op 1 slaapje per dag zitten gaat het echt veel beter. Hij is dan tot half 1 wakker, en gaat dan naar bed, waar hij minstens anderhalf uur slaapt (vaak ook langer, tot max 3 uurtjes) waarna hij de rest van de dag gewoon vrolijk wakker is, en rond 7 uur half 8 naar bed gaat. Ik vind het heerlijk omdat je zelf ook meer vrijheid hebt, en je niet meer van slaapje tot slaapje leeft. Maar vooral voor ons mannetje gaat het veel beter. Eerst sliep hij vaak maar hazenslaapjes, waarna je met een vermoeide en dus chagrijnige dreumes zat.

    eten: Wij geven geen fles meer. Nu een maand of drie niet meer. Ik vond het wat moeilijk om daarmee op te houden. Ik gaf al vanaf een jaar alleen nog de avond fles, en steeds afgebouwd, maar vond het een moeilijk stap om die weg te nemen. Maar mijn moeder zei; stop er gewoon mee. Gaat hij jengelen, of wil hij niet slapen, dan kun je hem altijd nog geven. We zijn toen die avond nog gestopt, en nooit meer een fles gegeven. Hij was er dus gewoon wel aan toe.
    Ons manneke eet volledig met de pot mee in ongeveer het volgende schema;
    - ontbijt; glaasje melk + 2 boterhammen met beleg + soms nog een cracker
    - tussendoortje; water + vers fruit
    - middageten; thuis; glaasje melk + kom soep + een boterham, op pad/kinderdagverblijf; 2 boterhammen met beleg+ soms nog een cracker.
    - tussendoortje; water + vers fruit / cracker / kinderkoek (dit wissel ik wat af)
    - avondeten; wat wij eten. (avondeten + pudding/yoghurt)

    Denk dat ik zo wel een flink overzicht heb gegeven :roflmao:

    Met de zwangerschap gaaf het gelukkig ook heel goed. Ik ben nu over de helft, en alles gaat voorspoedig. Moet wel zeggen dat ik het wel weer wat spannend vind. Hoe zou het leven dadelijk zijn met twee kinderen? Ook tegen de babytijd kijk ik een beetje op. Met ons mannetje heb ik het eerste half jaar als flink heftig ervaren, en als ik kijk hoe goed het nu gaat.. Maar goed. We zijn nu wel een stuk meer ervaren. Weten ook beter wat we kunnen verwachten. We zullen het zien...
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Fijn @ManSte dat het goed gaat met je zwangerschap en je zoontje! Hij doet het goed lees ik. Fijn dar het slapen ook beter gaat.

    Sinds een aantal weken merken we hier dat er meer rust in ons ventje komt. Daarom gaat de emdr ook niet door. Wel houden we nog een kort lijntje met de orthopedagoog, maar voor nu achten we het niet noodzakelijk. Sinds hij kan lopen zit hij veel beter in zijn vel. Stukken vrolijker! Ook praat hij goed en begrijpt hij heel veel. Hij was een baby dat opgesloten zat in zijn lijf waarschijnlijk. In zijn koppie al verder...

    Hij gaat nu twee weken naar een kinderdagverblijf. De leidsters en wij staan verstelt hoe snel hij iets oppikt. Hele goede keus geweest om te switchen van opvang. Ze zijn ook dol op hem daar. Leidsters en kindjes.

    Van de week zijn er bij mij heel wat tranen gevloeid van blijdschap nu het stukken beter met hem gaat. Slapen in de nacht is nog wel een dingetje, maar dat hij zo vrolijk is overdag maakt ons zielsgelukkig!
     
  3. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    @mimi1988; wat fijn om te horen! ik hoop dat dit doorzet!
     
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ja dat hopen wij ook. Laatste vier nachten heeft hij erg goed geslapen. Hij komt steeds later in de nacht voor een flesje. Vannacht was het zelfs pas 4 uur (had om 19.00 de laatste dus gehad). Misschien werkt hij hem er wel uit op deze manier. Ben benieuwd. Heerlijk om niet elke nacht meer 2 keer of vaker je bed uit te moeten.

    Gisteren zijn we met hem bij de oogarts geweest. 1 oog is scheel en 1 luioog. Eerst gaan ee afplakken drie maanden, als dat niet voldoende werkt krijgt hij een bril, werkt dat niet voldoende dan wordt zijn schele oog geopereerd.
     
  5. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: superfijn dat hij zich beter voelt en vrolijker is nu! Succes met het afplakken van zijn oogje en hopelijk moet er dan niet geopereerd worden,
     

Deel Deze Pagina