Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    O ja, scheren! Ik durf ook nog niet zo goed. Op zich zou het kunnen, maar vind de snee van de ks nog best eng. Wel zit hij zo goed als dicht. Nog klein stukje met korst.
    Is het ook niet dat je het besta pas kan scheren als je niet meer vloeid? Ivm infectie gevaar. Er zit toch een wond in je baarmoeder..

2. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Zou kunnen Mimi.... volgens mij staat er 6 weken voor het vloeien en genezen. Maar zien wanneer ik het aan durf. Benieuwd hoe je nieuwe fles bevalt. Wij houden het bij Dr. Brown voor nu.

Tijdverschil geen last van, maar het ritme wisselt sowieso per dag soms nog wel met een uurtje. Ze gooide net de dag voor het verzetten van de klok de hele boel om haha dus nu zitten we sinds gisteren weer redelijk in het goede stramien haha juist door het tijdverschil!

3. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wij gebruiken de Hero nutrasense comfort Mimi.. bevalt goed.. is wat dikkere voeding, dus gebruiken speen nummer 2 van dokter brown..
    Gaat echt stuk beter, wel nog krampjes, maar kortdurend..
    En helemaal niet meer spugen, dat is erg fijn..

4. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dan gebruiken we dezelfde voeding Lynn. Hier heb ik bij dr brown speen 2 et gaatje iets groter moeten maken. Hij kreeg het er niet helemaal door. Hier ook minder heftige krampen. Nog wel veel lucht in z'n darmen. Vandaag met infacol begonnen. Kijken of dat helpt. Hij heeft er soms echt last. Ab.
    Hoe maak jij de fles klaar Lynn?

5. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Hier wel last van tijdsverschil. Of nou ja, last. Ze komt gewoon een uurtje eerder.

@ Mimi fijn dat de luieruitslag zo goed gaat!!

Gisteravond even de thermometer techniek bij Mila gedaan ivm geen poepluier sinds gisteren, veel scheetjes en krampjes. En er kwam ke toch een partij ontlasting uit! Je zag haar echt opgelucht zijn haha.

6. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    #86 1986Lynn, 1 nov 2016
    Laatst bewerkt: 1 nov 2016
    @ Mimi - fles klaarmaken doe ik als volgt..
    90 cc gefilterd water (wij hebben zo'n kraan voor gefilterd water en voor gekookt water).. die doe ik 20 seconden in de magnetron.. dan 3 schepjes voeding, roeren.. druppels sab simplex erbij en roeren.. dan is ie klaar..

@ tijdverschil - wij zitten weer op het oude ritme.. hebben de fles steeds 10/15 min later gegeven.. (moeten hem nog vaak wakker maken).. dit ritme is fijner ivm avondeten en Thijs zijn werk..
    Dus nu weer 6x de fles om 7 uur en dan elke 4 uur..

@ ontlasting - ja, hier als het er is, ook echt veel en dan inderdaad opgelucht kijken.. meestal om de dag hier..

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Kan dan een opluchting zijn hè zo'n poepluier?!
    Thermometer helpt hier ook vaak.

Lynn, heb jij soms ook dat het onderin wat dikker blijft?

Tot nu toe bevalt de difrax fles goed. Geen luchtbellen en ik hoor zijn darmen nu al minder borrelen. Ook is hij beter te pas sinds de laatste keer osteopaat. Heel fijn!

We hebben een poosje geprobeerd om hem na de ochtendfles (6.30u) weer terug te leggen. 9 van de 10 keer wil hij dat niet, maar z'n moeder wel. Vanmorgen om 7 uur zijn we met z'n drieeen opgestaan. Had ik mijn handen vrij on te ontbijten, meneer lag voor het eerst rustig om zich heen te koken in de box en Vl kon zich klaar maken voor werk. Daarna meneertje in badje gedaan en nu ligt hij tevreden te slapen. Denk dat we dit elke dag maar zo gaan doen ;)

8. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik heb wel het idee dat mijn meisje minder last heeft met de infacol. Overdag is ze echt een hele gelukkige baby. Enkel s nachts slaapt ze nog steeds weinig: een uurtje of drie meestal en voor de rest is ze s nachts volop aan het rondkijken en klaarwakker. In de namiddag haalt ze haar slaap in en ik ook dus, haha. Ik kom er wel amper aan toe om te reageren hier, heb zelden mijn handen vrij:)
    Mijn man heeft voor de eerste keer een flesje met afgekolfde melk aan haar gegeven:dat was wel een succes! Ze had het alleen wel heel erg snel op, hahaha! Kleine slokop! Dus nu kan ik wel een voorraadje melk gaan opbouwen in de vriezer voor binnenkort. Ik vind alleen dat steriliseren van de borstpomp en bewaarpotjes en flesjes en spenen wel erg veel gedoe telkens, zeker als je telkens maar een hele kleine hoeveelheid afkolft, heb je toch al dat werk voor telkens een paar cc melk. Ik denk dat ik binnenkort toch eens een volle borst ga afkolven, dan heb ik in één keer genoeg voor een voeding, in plaats van steeds een beetje te kolven na iedere voeding.

9. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn dat die fles zo goed werkt Mimi!
    En het klinkt idd als een goed ritme. Lekker volhouden!

@moby: heerlijk dat ml een flesje heeft kunnen geven. Ik heb niet zoveel verstand van kolven, maar ik kolf idd grote hoeveelheden.
    En fijn dat infancol helpt. Toch fijn voor die kleintjes..

@poepluier voelde me bijna schuldig tegenover haar. Had ik maar eerder de thermometer gebruikt. Voel me soms echt dom.

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wat hebben jullie al mooie ritmes, dat is hier met borstvoeding op verzoek absoluut nog niet het geval ;)

We zijn sinds vandaag begonnen met wat actiever toepassen van rust en regelmaat, en dan vooral door zijn slaapjes allemaal boven te laten doen. Dat werkt echt wonderbaarlijk. Hier beneden sliep hij steeds slechter in het park. Hij werd snel wakker en wou niet alleen inslapen, ging altijd meteen huilen als ie het beu was om rond te kijken.
    In z'n bedje boven daarentegen slaapt hij binnen de vijf minuten (natuurlijk wel enkel als hij nergens last van heeft) en hij slaapt lekker lang.
    Hij heeft vandaag geslapen van 9u tot 11u30, dan gegeten, in bad gegaan, nog even gespeeld en geknuffeld en terug in bed om 13u en nu slaapt ie nog.
    Volgend mij veel beter voor hem, en het zorgt voor veel rust voor mij! Heb al heel wat gedaan gekregen vandaag ;)

Afkolven ik heb hier nog geen flesje gegeven, maar kolf wel af en toe wat af om al een voorraadje re hebben. Ik heb erg veel melk, dus afkolven is geen probleem. Ik kolf zelfs na de voeding vlot 100cc af.
    Ik vind het al,een gedoe met steriliseren, dus ik kan me voorstellen dat jij dat zeker vind Moby als je veel minder kan kolven per keer!

Scheren dat is hier niet echt een issue aangezien ik niet gehecht ben. Ik had enkel een klein schaafwondje en dat is al geheeld. Bloeden is ook zo goed als gestopt nu.

Ik erger me vandaag groen en geel aan m'n man, en ik kan niet bepalen of het hormonaal is of terecht :-D
    Hij is drie dagen thuis, en hij staat erop om die dagen absoluut als vakantie te zien en vooral echt niksssssss nuttig te doen dat niet absoluut noodzakelijk is. We hebben hier een volledige verbouwing waar hij door z'n werk amper tijd voor heeft, maar daar heeft ie dit weekend amper een uurtje aan gewerkt. Voor de rest is hij aan het gamen, en achter z'n pc aan het zitten, zogezegd 'aan het werken', maar eigenlijk is ie vooral de hele tijd Facebook aan het bekijken.

Vroeger verdeelden we het huishouden heel gelijk, maar sinds hij heel veel hier in huis is beginnen werken neem ik het huishouden grotendeels op mij. Het enige wat hij nog doet is 's avonds de afwas.
    Nu heb ik daar geen problemen mee als hij ook effectief in huis werkt, maar de afgelopen dagen heeft hij ook echt niks, noppes extra je huis gedaan.
    Ik heb vandaag de keuken gepoetst, stof afgedaan, gestofzuigd en de was weggewerkt. Je zou denken dat ie dan eens een emmer en een dweil zou nemen, maar nee...

En elke avond klaagt hij dat hij 'weer geen tijd gehad heeft om te gaan lopen'. Dus ik vraag vandaag al vijf keer of ie nu niet gaat lopen, nu Jules op bed ligt. Want wil graag dat ie er straks is als hij wakker is omdat ik dan z'n kamertje wil stofzuigen/dweilen. Maar nee, liever blijven stinken in de zetel en gamen (want ja, douchen is voor na het lopen he...).

Buh! En als ik er iets van zeg dan wordt ie kwaad, want hij verdient wel wat vakantie want hij werkt super hard.

En pas op, dat is echt waar, hij werkt super hard en ik kan helemaal niks verkeerd zeggen over hem als papa. Hij zou alles doen voor Jules en hij neemt me op vlak van zijn verzorging echt wel veel uit handen. Maa rik zou zo blij zijn als hij spontaan gewoon elke dag minstens iets nuttig deed...

11. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Bien, ook welkom hier en nog gefeliciteerd.

Bagheera, hier zit ook een hechting ingekapseld, ben ook blij als die opgelost is want vooral met wandelen trekt die.
    Fijn dat je iets hebt gevonden om je dochtertje beter in slaap te krijgen. In slaap vallen met de kleine nog in je bed lijkt me ook eng.
    Thermometers zijn idd multifunctioneel (hier ook wel eens toegepast). Je hoeft jezelf niet dom te voelen, we moeten alles nog met vallen en opstaan leren.

Pinkie, fijn dat Jules zo groeit. In het openbaar bv geven gaat hier nog niet lukken. Ben nu aan het proberen om bv te geven zonder kussen, maar omdat madam nog steeds aan het klungelen is met aanhappen heb ik het idee dat ik dan handen te kort kom. Dus nog even door oefenen. Lijkt me wel fijn als dat straks lukt zodat je buiten ook wat meer vrijheid hebt.

Mimi, leuk als ze zo indruk maken op de dokter. Hier had de kleine ook een compleet volle luier in petto toen de dokter haar kwam controleren (en een paar dagen ook voor de intake van de cb). Scoren ze meteen punten. De vrouw van het cb herkende haar meteen toen we twee weken later kwamen wegen (misschien scheelt het ook dat ze één van de babys met veel haar is).
    Fijn dat de nieuwe voeding werkt en de krampjes minder zijn, zal een flinke opluchting zijn.
    Gefeliciteerd met je 1 maand oude baby!

Julia, maizena is wel een goede tip. Weet dat de kraamzorg hier niet te spreken was over zinkzalf en liever gewone creme gebruikt als het nodig is.
    Scheren heb ik helemaal onderaan nog niet gedaan. Alleen voor. Weet wel dat het dicht is daar, maar durf het nog niet goed.

Babyacné, hier zit de kleine ook goed onder, maar heb het idee dat het al weer wat minder wordt. Vooral de wang waar ze veel op slaapt heeft er veel last van.

Tijdverschil is hier niet aan de orde geweest, maar ze heeft nog steeds niet echt een ritme. Vooral omdat ze vaak 's middags veel aan de borst wil hangen en zo het ritme van de hele bv door elkaar gooit. Ben telkens bang dat ze dan weer niet genoeg binnen krijgt. Ze drinkt dan ook niet echt maar laat de melk gewoon langs haar mondhoeken weglopen.

Voor degene die bv willen combineren met af en toe flesjes geven, gebruik brede spenen (die lijken meer op de tepel, was een tip die de verkoper ons gaf) en laat ze bij de fles ook "aanhappen" zodat ze dit geen problemen gaat geven bij het aanhappen aan de tepel (is misschien vooral in mijn geval belangrijk omdat dit bij ons van begin af aan al een probleem is, maar zou zonde zijn als jullie kindjes ook voor de makkelijk weg gaan kiezen en is pijnlijk voor de tepels wanneer ze die gewoon naar binnen gaan zuigen om te drinken).

Hier is de kleine nu boven de 4 kilo, dus ze krijgt toch telkens genoeg voeding binnen. Ga ook experimenteren met het badje naar de middag te verschuiven, misschien is ze dan wat meer moe en wilt ze wat minder aan de borst hangen want ben telkens bang dat ze dan te weinig binnen krijgt omdat ze zich zo vaak meld. Ook viel het ons op dat ze moeilijk lijkt te boeren dus komende week gaat een osteopaat naar haar kijken en naar de voorkeurshouding. Ze blijft stug één kant op kijken. Wanneer ik haar hoofdje de andere kant opdraai kijkt ze binnen 5 minuten weer de andere kant op, behalve wanneer ik een muziekspeeltje aanzet in de box. Dan duurt het wat langer zolang ze het interessant vind. Bij het cb viel het ook al op dat ze best wat weerstand heeft met het hoofdje draaien en zal het ook niet uit zichzelf de juiste kant op doen. Ben dus benieuwd wat de osteopaat zegt.
    Vandaag al 1 maand oud, de tijd gaat echt snel. Ze lacht af en toe al als je er tegen praat en wanneer ze naar muziek luistert en wilt ook al dingen aanraken. Ze wordt ook boos wanneer het boxmuziekje ophoudt en dan moet die weer opnieuw aan. Is leuk om te zien.

12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik had sneller moeten klagen, mn man heeft net de kinderkamer gestofzuigd en gedweild en spontaan ook de benedenverdieping mee gedweild en da de was ogeplooid die ik had laten liggen omdat de kleine huilde :-D

Lysta wat fijn dat ze al zo leuk reageert op jullie en de omgeving! Ik kan echt niet wachten tot hij bewust lacht. Ik heb hier wel het gevoelndat ie al echt vrolijk kan kijken als hij iets leuk vindt, maar echte bewuste lachjes nog niet. Wanneer was haar eerste echte lachje?

13. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Lysta:leuk om te zien dat de baby zo reageert op alles!
    Hier sinds een paar daagjes ook echte lachjes bij ons meisje :)
    Pinkie: ik snap je frustraties hoor. Gelukkig is je man dan toch nog in actie geschoten vandaag!

14. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Onze uk is vandaaag 'alweer' 4 weekjes oud..
    Je ziet echt al dat hij veranderd, sterker, alerter..
    Helaas wel nog echt veel last van krampjes..

Hoe is het met jullie ukjes?

15. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Vandaag is mijn meisje vier weekjes en twee daagjes oud. Ze is ook heel alert lynn, en nieuwsgierig. Leuk om te zien hoe ze alles volgt en wilt gezien hebben. Ze slaapt nog steeds heel erg weinig en eet nog steeds heel erg veel, haha :)

16. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wat leuk om hier alles te lezen over de ontwikkelingen van de kleine!

Ik krijg eindelijk wat meer tijd weer voor mezelf en kan dus weer wat meer reageren. Kleine man heeft nog geen ritme (ik voed op verzoek en hij was echt veel aan het vragen). We leggen hem sinds een paar dagen nu overdag in zn bedje als hij moe is en nu begint er eindelijk wat meer rust te komen! Hij viel blijkbaar niet in zn diepe slaap beneden.
    Ik moet voeden met een tepelhoedje (tepels worden echt te snel weer klein en het doet me echt te zeer ook al hapt hij goed aan.) Gelukkig werkt dit goed, productie goed op gang en meneer zit alweer dik op zn geboortegewicht.

Hoe kolven jullie? Wat voor een kolf? Ik wil langzaamaan dat ook op gaan pakken, maar vind het best lastig.

17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Leuk,dat je wat meer tijd vindt om te reageren Bien! En super dat alles zo goed gaat. Voeden op verzoek is best wel en dingetje he zo kn het begin! Ik voed ook nog steeds op verzoek, maar nu na 3 weken begint er min of meer een ritme in te komen. Tenminste, ik kan min of meer inschatten wanneer hij gaat willen drinken, en echt hele korte tussenpozen zoals soms in het begin (minder dan twee uur) zitten er niet meer bij.
    'S nachts is het maximum tussen de voedingen jammer genoeg nog steeds tweeeneenhalf uur.

Ik kolf voorlopig nog steeds met een simpele,had kolf van avent. Ik kolf ook niet regelmatig, gewoon af en toe na de voeding als ik er zin in heb. Ik heb echt veel melk, dus kan vlot hele wa kolven. Vandaag hebben we voor het eerst een flesje gegeven, en dat ging heel goed! Ik ga nu ook beginnen uitkijken naar een elektrische kolf, ik denk dat ik meteen zelf investeer, omdat ik toch echt wel graag borstvoeding zou blijven geven als ik terug aan het werk ga. Het gaat immers super goed, zou zonde zijn om dat te laten vallen!

Lynn ik begin nu ook echt veranderingen te zien! Jules is al vanaf de geboorte een erg stevige, sterke baby, maar nu echt helemaal. Je hoeft z'n hoofdje amper nog te ondersteunen, enkel als hij slaapt.
    Hij begint ook,meer en meer echt naar dingen te kijken. Eerst luisterde hij enkel naar zijn mobiel, maar nu zie je hem ook al echt naar de beestjes kijken.

Z'n eerste lachje is ook niet meer veraf denk ik. Hij kan soms al echt vrolijke gezichtjes trekken, maar nog geen echte bewuste glimlach. Ik kan niet wachten!

Verder groeit hij letterlijk als een kool! Hij woog bij de geboorte drie kilo en een half, en is op drie weken al ruim een kilo aangekomen en vier cm gegroeid! Het is dat ik weet dat je van borstvoeding niet te veel kan geven, of ik zou denken dat we hem vetmesten :D

18. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Bien, fijn dat het zo goed gaat en jullie een ritme beginnen te vinden..

Pinkie, super leuk he, gewoon al meer interactie..
    Pepijn is nu 200 gram aangekomen, dus dat is wel echt minder dan Jules hihi.. dinsdag voor het eerst naar het consultatie bureau.. het is echt een heel tevreden mannetje..

Vanmiddag waren hier alle vrienden met de kindjes, 12 in totaal.. en Pepijn heeft echt 3 uur lang alleen maar geslapen, terwijl hij ook van adm naar arm ging om te knuffelen.. pas na 3,5 uur werd hij een klein beetje wakker en keek rustig rond naar wat er gebeurde..

Hij vond het prima, maar papa en mama gaan nu wel lekker even uitrusten hihi..

19. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Lynn: hopelijk hebben jullie nog wat kunnen rusten.
    Pinkie: fijn dat alles zo goed gaat!
    Bien: Ik gebruik ook de handpomp van avent voor te kolven, maar ik gebruik hem ook maar af en toe. Ik heb niet zoveel melk als pinkie, dus ik spaar alle beetje op die ik kan kolven.

20. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ooh wat gaat de tijd hard he!! Alweer kindjes die 4 weken zijn!!

@bien: fijn dat je weer wat meer tijd hebt. Ik kolf zelf met de Medela swing (enkele kolf). Doet het prima.

Leuk he dat de kids al meer reageren op geluiden/stemmen/licht/ donker. Merk het bij Mila ook.

Hier fysio net geweest. Mila moet naar de manueel therapeut, ze kamerthermostaat niet naar links draaien. Dus daar zo een afspraak voor maken.

Deel Deze Pagina