Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Is niet de eerste keer, dus ik ben het al wat gewend ;). Ik kijk wel de hele tijd op m'n gsm om te zien of m'n man niet belt om te zeggen dat het niet meer gaat.

Maar ik had na enkele dagen alleen met de kleine man waarin ie geen secondenlang m'n zijde wil wijken echt even nood aan een frisse neus halen. Gisteren heb ik hem helemaal niet kunnen wegleggen, ik vind die beslaglegging op mijn lichaam erg vermoeiend!
    Ik vind het ook wel gezellig hoor, lekker met de,kleine man op de bank en gewoon niks anders doen, maar soms is het even te veel.

We hebben nu ook net pizza besteld omdat koken niet lukte, kleine man wil borst :p

2. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bien: leuk die draagdoekconsulent, fijn als je een goede uitleg krijgt.
    Pinkie: Haha, ik moest even lachen als ik las dat Jules kwaad werd op de toeschietreflex en alles liet lopen...kan het me zo levendig voorstellen :) Begrijpelijk dat je even nood hebt aan tijd voor jezelf, ik vind het ook erg zwaar om geen seconde 'alleen' te kunnen zijn, ook al is het wel fijn soms om zo dicht bij je baby te zijn. Die Jules van jou het wel een goede eetlust zo te lezen! Fijn dat je man soms de kleine even overneemt.

Ik heb vandaag trouwens weer helder bloedverlies. Was nu net een paar dagen gestopt met vloeien en nu dus opnieuw bloed. Bleh.

3. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Ik vind nu pas dit topic 😊.. vind t al aardig stil aan d'r andere kant!
    Hoe gaat t met jullie?
    Hier is t best zwaar. Kleine huilt veel en heeft verborgen reflux.
    Borstvoeding heeft hij helaas niet genoeg aan dus dat gaan we afbouwen en verder op fv. Speciale voeding voor z'n reflux en bedje wat onhoog met kussen onder matrasje gelegd hij sliep als een roos vanacht!

4. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Moby: Dat heb ik ook! Ik denk dat ik misschien weer ongesteld ben, maar ik weet het dus niet zeker. Wat denk jij dat het is bij jou?

@Bientje: Gelukkig dat hij met zijn bed omhoog weer goed slaapt! Dat lijkt me heel lastig, verborgen reflux. :( Is dat ook waarom hij veel huilt?

Tijd voor mezelf - heb ik eigenlijk ook bijna niet meer.. is best wel lastig, maar ik raak er al een beetje aan gewend. Helemaal als het zoontje van mijn vriend hier is, dan heb ik helemaal geen tijd meer voor mezelf, haha. 's Avonds ligt ons kleintje altijd bij haar vader te slapen, dus dan ga ik altijd even douchen, dat is mijn momentje voor mezelf. :)

5. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Helaas was valse hoop. Vanaf gisteren 5 uur smiddags tot 12uur vanacht met een huilend kind gezeten. Steeds voeding omhoog en weg slikken. Vanacht 3 uurtjes geslapen allebei. We gaan vanmiddag naar de huisartsen post dit kan zo niet. Echt heel zielig

6. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bientje: wat erg! Die reflux is toch echt iets ellendigs. Het is veschrikkelijk om de hele tijd met een huilende baby te zitten en er niets aan te kunnen doen.

Hier ook nog steeds continue huilen als ze niet aan de borst hangt helaas. Hoewel: daarstraks was ze een halfuurtje goed geluimd, dan was ze volop aan het lachen. Klein gekkie, haha.

Hay lin: ik geniet ook heel erg als ik even twee minuutjes kan gaan douchen, ook al hoor ik ze dan meestal tot in de badkamer als ze bij mn man is. Even het gehuil negeren dan en herbronnen :)
    Wat betreft het bloedverlies: ik dacht echt dat ik ongesteld werd, ook al zou dat heel vroeg zijn met de borstvoeding nu, maar het heeft niet doorgezet. Dus ik denk dat het toch weer bloedverlies van de bevalling is. Maar wel gek dat het weer helder bloed is...raar lichaam.

7. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Oh wat sneu Bientjuh! Zo zielig als je ze niet kan helpen. Hoop dat ze jullie serieus namen bij de huisartsenpost!

Heb je dan ook goed Pinkie. Soms is frisse lucht echt even nodig.

Kleine man had het vannacht moeilijk. Bleef maar willen drinken en wilde absoluut niet in zn bed liggen. Heb gelukkig van 7 tot 10 wel geslapen, toen was het ineens over. Zat me echt te ergeren aan mn man. Die bleef maar herhalen hoe moe die wel niet is terwijl ik hem veel laat slapen. Daar kon ik even niet tegen midden in de nacht met een ontroostbare baby terwijl ik al een paar nachten op 3 a 4 uurtjes slaap doe ;).

Zo...dat was even mijn klaagmomentje. Heb mn ventje nu lekker op mn arm liggen slapen. Kan ik er verliefd naar staren <3

8. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Helaas konden ze niks voor ons betekenen. Moeten eerst 2 weken deze flesvoeding vol houden en dan kijken of t beter gaat. Zo niet dan verdere stappen.
    Als ik het niet meer trek optijd aan de bel trekken met familie etc om daar evt een nachtje te overnachten. 'Maar dat kan ik niet over m'n hart verdragen hoor! Athans nog niet. Wat zouden jullie doen?

Moby vermoeiend he? Ik trok het niet meer bv had tepelkloven en mannetje had echt niet genoeg.

Bien ja dat snap ik volkomen dat je dat even niet trok.
    Mijn vriend slaapt door alles heen ik zit dus ook alleen snachts met hem.

9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wat vervelend dat zoveel van jullie kindjes zo'n last hebben van reflux! Lijkt me echt vreselijk, hier heeft hij het af en toe een beetje als in dat ie na de voeding heel gek gaat ademen en rochelen als ie plat ligt, en ik vind dat al zo zielig!

Bientje heb je al geprobeerd om hem na de voeding een tijdje in een draagdoek te dragen?

Wel stom dat ze nog niks voor je konden doen, dik je de voeding al in? Of is,die,speciale voeding sowieso al dikker? Op zich ook wel 'goed' dat ze niet meteen naar medicijnen grijpen, maar zou fijner zijn als je een oplossing had.

Bien heel herkenbaar, wij hadden twee dagen geleden ook zon moment! Mijn man slaapt overal lekker door en ik maak hem nooit wakker, ook niet in het weekend. Ik,geef toch borstvoeding, en om hem dan wakker te maken voor de pamper vind ik ook maar nutteloos (hoewel,hij altijd zegt dat ik dat mag doen).
    Paar dagen geleden had ik twee hele,zware regeldagen gehad en een nacht waarin ie elk uur voor voeding kwam, ik weet niet hoeveel ik geslapen had, maar niet veel iig :-D
    Toen was mijn man sochtends een pampertje aan het doen terwijl ik nog op bed lag, en het ging niet zo,vlot (de kleine ging kaka en pipi doen nadat de pamper al uit was :p) en hij kreeg z'n slaapzak niet los en en en...

En dan ging ie zooooo klagen, het was een stomme slaapzak, en een stomme vochtige doekjes doos, en ik had hem niet goed uitgelegd hoe de rits van z'n slaapzak los ging etc...

Ik werd ee echt zo kregel van, dat hij een beetje een slecht ochtendhumeur ging hebben terwijl ik daar met mijn slaapkop zat :-D

Maar goed, hij had wel snel door dat ie fout zat. Toen is ie naar beneden gegaan en tegen dat ik beneden was had ie een heel ontbijt klaargezet en was ie de afwas aan het doen :-D

Sinds gisteren zijn de regeldagen hier over, hoera! Gisteren nog wel een beetje een hangerig dagje, maar vandaag heeft ie al,twee slaapjes in z'n eigen bedje gedaan. Wel nog steeds een erg hongerige baby, na elk slaapje van pakweg twee uur vreet ie m'n borst bijna op :-D

Ik ben vanaf vandaag eens z'n ritme aanheb opschrijven. Niet,om.er,zelf iets aan te veranderen, maar om te kijken of er eigenlijk zelf een regelmaat in zit. Ik heb die,zelf nog niet echt kunnen ontdekken, maar wij hebben ook geen vast beginuur van de dag ofzo. Misschien ontdek ik wel vaste tussenpozen en kunnen we ons daar een beetje op richten.

10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat naar van ee babys met reflux. Onze heeft het een beetje, niet heel erg. Welke voeding gebruik je nu bien?

Hier weinig bijzonders. Donderdag op cb geweest en hij was goed gegroeid en aangekomen. Hij krijgt nu 6x 130ml per dag.
    Vandaag een triptrap gekocht met newborn kuipje. Indeaal. Konden we eindelijk weer samen eten vanavond ;)

11. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach lieve Biientjeee, ik leef met je mee! Hier ook dat hele traject gehad. Ons dametje heeft dus ook reflux en een koemelkallergie. Ook speciale voeding (nutramigen puramino). En hoewel het een stuk beter gaat zijn er dagen en nachten bij dat de moed echt ergens tot bij mijn dikke teen is gezakt. Ben net ook huilend het bed uit gegaan. Na elke nachtvoeding ben ik 1,5 a 2 uur bezig om Abby weer in slaap te krijgen. Nu slaapt ze eindelijk weer maar ik was te onrustig en ben opgestaan. Zit hier nu met een kop koffie.

Ja het is niet niks. Met momenten valt het mij allemaal best zwaar. Maar goed, dan relativeren we de super mooie momentjes maar. Want Abby begint steeds meer contact met ons te leggen. Het is te merken dat haar zicht steeds beter word. Heerlijk vind ik dat. Ben echt benieuwd wat we nog meer allemaal gaan merken de komende weken en maanden. Fascineren hoe zo'n kleintje zich ontwikkeld!

Ik lees dat veel kleintjes uit dit topic wat slechtere dagen hebben gehad? Hier eergister weer zo'n sprongetje. Ik kon echt werkelijk niks doen in huis. Ze bleef maar huilen TENZIJ ik haar bij mij pakte. Dus heb zowat de hele dag op de bank doorgebracht met haar op mijn borst. En dan was alles goed. Wel lekker hoor, dat buik op buik contact maar ook wel zwaar als je dan helemaal niks kan doen verder.

Verder doet ze het echt prima. Ook qua groei. Zie net jouw berichtje Mimi. Fijn dat jullie kleine man goed groeit!
    Hier ons dametje ook eindelijk. Nu we de juiste voeding voor haar gevonden lijken te hebben. Laatste keer op het cb was ze ruim 3800 gram. Dus ze zal nu wel over de 4 kilo heen zijn. Met een geboortegewicht van 2874 en een deel afvallen door de reflux en kma is dit natuurlijk heel netjes. Dus we zijn super trots!!

12. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Aahh wat sneu jullie kleintjes met reflux.. knuffel ook voor jullie als mama's, lijkt me echt super zwaar..
    Hopelijk helpt de speciale voeding.. hier helpt de dikkere voeding wel echt veel beter dan de standaard voeding.. Pepijn spuugt nog maar af en toe.. we zorgen er wel voor dat hij na een voeding nog minimaal een half uur rechtop zit..

We hebben gister een kraamfeestje gehad, was erg gezellig en k ze kleine slaapkop heeft de hele middag doorgeslapen..
    Moet wel echt beetje in de gaten houden of hij niet te suf is..

Gewicht - hier nu 5 weken oud en nog maar 500 gram bijgekomen, dat is echt het minimale zeggen ze.. wij blijven hem dus wakker maken voor eten en hopelijk groeit hij nu met de vollere flesjes wel..

13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hier zitten we denk ik in het 1 maand sprongetje :) de borstvoedingsregeldzgen lijken wel voorbij, maar hij,is eeg huilerig/hangerig. Voor het eerst lijkt hij 'om niets' te huilen. Heel frustrerend vind ik,dat!

Je krijgt hel dan wel getroost, maar niets is echt lang goed. Hij kan ook soms huilend wakker worden, zonder duidelijk aanwijsbare reden.

Herkennen jullie dit? :)

14. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Even niet gereageerd maar ben weer bijgelezen ;)

@bien hoe was het draagconsult? Nog wat moois uitgekomen? Ik twijfel om een consult te nemen. Opzich weet ik hoe ik moet knopen maar meer de kleine dingetjes die ik me avraag(is het niet te strak bijv)

@moby: zwaar zo'n regeldag. Heb je het al met draagdoek geprobeerd? Hielp het? Ook hier was er tussendoor weer ineens helder bloedverlies. Na 2 dgn weer over. Heel apart haha.

@lyn heerlijk dat shoppen. De buitenlucht doet een mens idd goed. Al is het wel jammer dat het zo flink aan het afkoelen is..
    jullie kleintje moet nog wat meer aankomen? Lukt dat een beetje??

@bientje; wat sneu die reflux! En balen dat ze niks kunnen betekenen. Weet je al wel de vervolg stappen?

@mimi fijn dat de kleine weer is goedgekeurd. Hoeveel weegt de kleine man nu?
    Wij hebben ook de trip newborn. Ideaal idd!

@taj jullie kleintje doet het goed! Hoe wist je dat Abby kma had? (Of heb ik dat verhaal echt totaal gemist, sorry dan!)

Hier zijn we vrijdag naar manueel therapeut geweest. Was een heel verhelderend gesprek. Het komt er op neer dat Mila het KISS-syndroom heeft en veel klachten die ze heeft zijn te verklaren.
    Eerste behandeling nu gehad en over 2 weken weer terug.
    Merken wel al iets verschil: ze heeft warme handjes haha en is een stuk vrolijker.

15. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het was natuurlijk ook weer uitproberen. Zeker wisten we het niet. Maar mijn man kan ook niet tegen melk(producten). Dus de kans was aanwezig. Vandaar dat we met de nutramigen puramino zijn gestart en tot nu toe lijkt ze daar erg goed op te reageren.
    Ze heeft sowieso overduidelijk reflux. En ook dat kan veroorzaakt worden door een kma.

Mochten we nu na een weekje nog te weinig verbetering zien dan moet ze ook nog aan de omeprazol.

16. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wat lastig al die kleintjes met reflux. Lijkt me heel zwaar om aan te moeten zien. Ik heb net als Pinkie het al moeilijk als ik hem soms hoor roggelen en een beetje zie spugen.

Pinkie Wat 'fijn' dat je het herkent... Het is voor hen natuurlijk ook wennen, maar als we ze al proberen te ontzien in die zin kan het soms even helemaal verkeerd vallen. Ik probeer hem ook zoveel mogelijk te laten slapen, hij moet er weer uit om te werken, dus vind ik wel net zo fijn voor hem. Vannacht was dat mislukt (kleine huilde hele huis bij elkaar tot ik erachter kwam dat hij wilde clusteren). Nou je moet hem dan eens horen als hij weinig geslapen heeft ;)

Ik vond het draagconsult erg fijn Bagheera. Wij wisten nog niet hoe we moesten knopen. Dan is het supernuttig. Kunnen het nu allebei (worden ook steeds sneller) en we weten nu welke stof we prettig vinden. Ga vandaag een doek bestellen, dan kan de geleende doek weer terug. Zit nu ook met de kleine in de doek, zo fijn :).

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    taj, vervelend van de kma, maar gelukkig wist je er van! Heb dat van dichtbij gezien bij een vriendin waarvan ze toen vermoedden dat haar zoontje het had. Wat had dat jongetje een pijn en uitslag. Heel sneu!

Lyn, leuk zon feestje! Is Pepijn goed verwend?
    Hopelijk komt hij nu goed aan. Hier kwam hij ook slecht aan in het begin. Geboren met 3724 en nu 4440. 6 weken oud. Zijn gewicht zit iets onder het gemiddelde zeiden ze op het cb, maar was niet erg.

Pinkie, herkenbaar. Hier vorige week zo een week gehad. Spruw en sprongetje volgens mij. Heel hangerig en huilerig. Gaat nu al beter. Alleen door de medicatie van de spruw kreeg hij weer meer kramp. Gelukkig is die medicatie nu klaar.

Bagheera, hij weegt nu 4440 gram met 6 weken en 55 cm. Geboren met 3724 gram en 50cm.
    Hier ook het Kiss syndroom. Zijn drie keer bij de osteopaat geweest. Kan hem nu al veel vaker verschonen zonder krijsen en huilen. Zo fijn! Hij ligt soms helemaal ontspannen op het kussen. Heel fijn om te zien! Als we bij zijn hoofdje in de buurt komen huilt hij nog wel eens, maar is ook gewenning denk ik soms. Even doorbreken dat patroon.
    Fijn dat je al. Ereschuld merkt bij Mila!

18. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Naar he taj!
    Lyn leuk z'n feestje leek me eerst niks maar achteraf heb ik spijt haha we zitten bijna elke avond met visite.
    Kleintje hier kwa reflux veel beter al! Alleen is hij nu verkouden arm ventje. Geen koorts etc en slaapt goed.
    Gisteren ben ik voor t eerst alleen even de deur uit gegaan omdat ventje zo verkouden was en vriendlief ook geen puf had.
    Op naar de supermarkt, maar wat is dat raar zonder kind op pad!
    Hele overwinning voor mezelf.
    Einde van de maand gaat ie een nachtje bij m'n ouders slapen. Mijn beste vriendin is dan jarig en wil er heel graag naar toe samen met m'n vriend even weer wat samen doen. Maar ben benieuwd of ik hef wel kan haha

19. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wat is het stil hier &#128522;
    Vandaag met ons kereltje naar t cb geweest om te wegen. Meneer is super gegroeid! Ruim 400 gram!

20. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Goed hoor Bientje! Ik moet volgende week dinsdag om te meten en te wegen gaan. Ben benieuwd.
    Ja het is hier best stil, maar dat is heel begrijpelijk! Ik kan ook enkel typen en op internet met m'n dochter aan de borst en met één hand vrij, haha. Da's nu eenmaal niet zo praktisch :)
    Voor de rest gaat alles z'n gangetje hier...Voeden, verschonen, voeden, spelen, voeden, in badje gaan, voeden, wandelen, voeden, clusteren, eventjes slapen en dat is zo ongeveer m'n dag. Wel fijn hoor, maar toch erg zwaar vind ik :-D Hoe gaat het bij jullie?
    Mijn meisje heeft een nieuw ritme gevonden...Sinds twee dagen is ze heel de dag wakker tot de minuut dat m'n man thuiskomt van z'n werk...dan valt ze onmiddellijk als en blok in slaap voor een dutje! haha, wat een timing zeg!

Deel Deze Pagina