Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    #161 moby123, 21 nov 2016
    Laatst bewerkt: 21 nov 2016
    Fijn mimi dat je een soort ritme gevonden hebt en dat het familieweekend goed gegaan is.

Pinkie: Ik ben ook steeds blij als ik erin slaag van mezelf aan te kleden, haar te kammen en tanden te poetsen :-D Dat is al een hele prestatie!

Bien: Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij denk ik: nog geen ritme en 's avonds continue willen 'tutteren'. Daarom had ik schrik om vrijdagavond m'n ouders te laten babysitten, omdat ze dan juist in haar clusteruurtjes zit normaalgezien, maar m'n meisje beseft blijkbaar al goed dat als mama er niet is, dat er dan niks te clusteren valt. Dan is ze dus gewoon een blije baby :) Dus ik zou zeggen: Probeer gewoon eens van 's avonds even weg te gaan na een voeding, wie weet valt het wel beter mee dan je verwacht.

2. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Kleintje heeft hier erg last van verstopping sinds ik kraanwater gebruik ipv barleduc. Zielig hij heeft er erg veel last van nu op advies van cb lactulose gehaald en dadelijk toedienen aan hem. Hopelijk werkt het snel voor hem. Ook weer barleduc gehaald.

3. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik heb ook een fles barleduc staan. Dat ga ik ook proberen dan. Wist ik niet! Hier ook een moeilijke poeperd.

4. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ja sinds zaterdag kraanwater en sinds dien drama met poepen en krampjes. Wel toevallig toch? Heb lactulose vanmiddag gebruikt enja hoor flinke poep luier weer vanavond 😊.

5. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier nu ook lactulose.

Vanavond met Riff. Ik de huisartsenpost geweest. Hij krijste de hele dag (soms even paar minuten stil). Ook. Erslikte hij zich weer heel erg.
    Huisarts luisterde naar zijn longen, nam zijn temperatuur op en hij was allert. Ze hadden het druk dus hij was geen spoed. Moest morgen mijn eigen huisarts maar bellen.
    Gelukkig dacht de apotheker wel mee. Zij gaf als tip om bij de huisarts koemelkvrije voeding te vragen. Riff heeft abnormaal veel kramp, hele harde ontlasting als hij poept, droge huid en pukkeltjes op z'n huid.
    Morgenochtend gelijk maar bellen. Ben dit 'geklooi' ook wel zat. Zo sneu! Heb vanavond even met hem mee gehuild..

6. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Oh wat vreselijk Mimi ik weet precies hoe je je voelt zo machteloos!
    En belachelijk he dat ze je zo afschepen bij de huisartsen post.
    Ik hoop dat je snel er Achter bent waar het vandaan komt.
    Mijn kereltje ook erge krampjes gehad vanacht maar dan komen door lactulose omdat darmen extra gaan werken.

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Aahh sneu bientje!
    hier nu 2x lactulose gebruikt, maar zostraks nog steeds stevige ontlasting.
    Om 11 uur kunnen we terecht.
    Vannacht sliep hij eerst goed. Vanaf 5 tot half 7 huilen in z'n slaap. Alleen de pink hielp. Na de fles viel hij zo weer in slaap. Gebeurt normaal nooit. Denk dat hij erg moe is van het huilen van gisteren.

8. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wat moeilijk Mimi! Ik hoop dat je huisarts zo wel wat meer meedenkt. Dit wil je niet te lang laten duren voor je kleintje!

Bientje wat apart van het kraanwater! Bijzonder dat daar zoveel verschil in zit, zou ook 'schoon' moeten zijn toch.

Ik ga het inderdaad maar eens proberen Moby. En als ik deze week een kolf aangeschaft heb en een voorraadje heb ga ik een keertje met mn man in de buurt uit eten. Als test 3 uurtjes naar mn ouders.

9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hoe was het bij de huisarts Mimi? Hopelijk vinden jullie een oplossing, want dit is wel erg zielig voor jouw mannetje!

Bien welke kolf ga je kopen?

Wij hadden vandaag een goede nacht! Gevoed toen ik ging slapen om 23u45, dan terug om 4u, terug om 7u en daarna heeft ie nog een uurtje geslapen. Zo mag het altijd wel zijn!
    Vanochtend heeft ie braaf een slaapje in z'n eigen bedje gedaan van 10u20 tot 12u20 en nu is hij na de voeding ook meteen weer in slaap gevallen. Hij ligt nu nog even op m'n schoot.
    Slapen jullie kindjes ook nog zo veel? Als Jules een goede dag heeft en dus nergens last van heeft, dan is hij eigenlijk enkel in de voormiddag twee uurtjes wakker en dan in de vooravond terug (meestal net wanneer wij willen eten ;)). Voor de rest slaapt ie gerust van voeding tot voeding.

10. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Pinkie: Wat slaapt Jules veel! Hier meestal maar één dutje op heel de dag van maximum 2 uur en zelfs dat is zeldzaam. Gisteren heeft ze bijvoorbeeld slechts 3 kwartiertjes geslapen 's middags en pas om 1u 's nachts viel ze weer in slaap. Dan was ze wel pas wakker rond 3.45u, dan om 5 u en om 7.30u weer.
    Hoe was het bij Kind en Gezin? Ik moet er over een uurtje naartoe.

11. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Zo...we zijn terug van bij de arts. Ons meisje is 4.6 kg en 56cm (op 6.5weken). Dat is heel mooi volgens de arts. Ik had even het clusterverhaal ook aangehaald bij de arts. Ze was heel begrijpend, maar wist ook geen oplossing behalve het proberen aanbieden van een fopspeen, maar dat lukt hier voorlopig nog niet. Ze heeft het doorgegeven aan iemand die er meer van weet en die gaat me deze week contacteren. Binnen twee weekjes moet ik al teruggaan voor de eerste prikjes.

12. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat slapt hij veel pinkie. Hier slaapt ons mannetje een stuk minder. Al maakt hij altijd wel een lange nacht (fles en verder slapen).
    Vandaag slaapt hij wel veel. Waarschijnlijk uitgeput door gisteren

Moby, fijn dat ze het goed doet en ze je terug bellen voor het clusteren. Vermoeiend lijkt me dat soms.

De huisarts denkt ook dat ons ventje koemelkallergie heeft. Heb nu nutrilon pepti gekregen. Over 6 weken terug komen. Merken we geen verbetering, dan eerder bellen. Of als we verbetering merken en na een poosje weee dat het slechter gaat dan ook bellen. We krijgen dan een verwijzing voor de kinderarts. Moeten ook nog even twee weken de lactulose gebruiken. Even de darmen opgang helpen en hopelijk doen ze het daarna zelf goed met deze voeding.

13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ze groeit goed Moby!
    Ons ventje was met 5.4 weken 58 cm en 5kg700, een klein reusje dus ;) op 13 december moeten we terug voor de prikjes.
    Moby, ga jij ook dat vaccin voor het rota virus halen?

Mimi hopelijk helpt het! Hoe snel zou je verbetering moeten zien?

Wij hadden vannacht een goede nacht! Normaal komt hij ongeveer om 12u-2u-4u en 6u, maar vannacht om 23u45, 4u en 7u! En daarna heeft hij nog een uurtje geslapen, heerlijk ;)

Slapen jullie denken toch niet dat het abnormaal is dat hij zoveel slaapt? Hij is wel heel alert als hij wakker is hoor, maar hij slaapt gewoon best veel overdag (en snachts dus ook voldoende).
    Vandaag was hij bvb wakker om 8u, om 20'na 10 is hij dan aan z'n eerste slaapje begonnen tot 12u30. Dan heeft hij gegeten, maar tijdens het eten viel hij eigenlijk alweer terug in slaap. Hij heeft dan wat afwisselend op mijn schoot en in de wagenbak geslapen tot ongeveer 15u20 wanneer hij weer gegeten heeft.
    Dan is hij een half uurtje ofzo wakker geweest, om dan weer op m'n schoot in slaap te vallen, in z'n wagenbak werd hij dan steeds wakker, maar hij leek wel moe dus rond 17u30 ben ik he' boven in z'n eigen bedje gaan stoppen en daar slaapt hij nu nog steeds. Ik verwacht hem elk moment voor het eten :)

14. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    @ Pinkie, wat slaapt en eet je kleine reusje goed.. Pepijn slaapt ook zoveel ;) Als hij wakker is, is hij inderdaad alert en vrolijk of heeft hij krampjes..
    Denk dat ze het slapen gewoon nodig hebben..

Pepijn slaapt tussen elke fles ook zeker 2 tot 3 uur en vanaf 23.30 tot 07.00 uur..

@ Moby - heb je al eens een druppel sab simplex of druppel vitamine op de speen gedaan.. dan smaakt ie lekker en kun je meer laten wennen misschien.. de kids gaan gelijk op qua gewicht.. Pepijn ook 6,5 week en hij weegt 4400 gram en is 58 cm..

@ Voeding - Pepijn zou eigenlijk nog wel 6 voedingen moeten aldus het CB, maar gezien hij zo lekker slaapt en nu wel aankomt in gewicht, mogen we het voor nu op 5 flessen houden.. die moeten dan wel op.. over 2 weken terug komen en dan opnieuw bepalen aan de hand van zijn gewichtstoename..

Hoe vaak oefenen jullie met op het buikje? En laten jullie ze ook wel gewoon eens zo een tijdje liggen? Of op de zij?

15. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Lynn, volgens mij heeft Pepijn nog niet met Riff gesproken of wel? ;)
    Hij komt nog steeds rond half 2 voor fles nummer 5.

Pinkie, ik weet niet wanneer we verbetering moeten merken. Ik hoop snel!

De nieuwe voeding, nutrilon Pepti, is dunner dan de Hero comfort. Zijn van de dyfrax fles met speen S weer terug naar de Dr Brown fles met prematuurspeen. Alleen verslikt hij zich nog een aantal keren per voeding. Heel naar! Misschien moet hij doorkrijgen dat deze voeding dunner is. Minder hard zuigen.
    Vandaag heeft Riff giga veel geslapen voor zijn doen en niet eens echt een huiluurtje gehad! Wel tussen de slaapjes door wakker voor de fles of had hij een krampje..
    Denk dat hij erg moe was van gisteren..

16. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik denk dat Pepijn het al wel tegen Riff gezegd heeft.. die moest alleen eerst nog even bijslapen en als hij zich wat fijner voelt op de nieuwe voeding, dan gaat hij dat doen :)

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dat is lief van Pepijn!
    We hadden net een beetje ritme met vaste tijden van slapen, heeft meneer jet bedacht weet anders te doen ;)

Wel vanmorgen een flinke poepluier gehad! Eindelijk :D was even vergeten hor dat er uitzag 😬

18. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Hihi, hier gister voor het eerst een vrieze romper.. dus papa snel onder de douche en Pepijn erbij ☺️😄

19. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Haha, poepluiers, daar kunnen wij hier wat van! Standaard na elke voeding, maar poepen in een propere luier, of zonder luier, is natuurlijk veel leuker dan in een luier.

Dussss, er worden hier vaak drie of zelfs vier luiers gebruikt per verschoonbeurt, en ik ben de hele tijd hydrofiele met gele plekken aan het weken :p

20. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Ons mannetje slaapt ook nog zoveel hoor Pinkie. In de nacht is het eten en boem, weg. Overdag even rondkijken en lachen, gapen en op mn arm indutten. Bedje vindt hij overdag niet heel tof.
    Ik ga denk ik de Medela swing maxi kopen. Lees dat dubbele kolf beter is dan enkel en dan neem ik liever niet de gok met zo'n dure aanschaf. Ben dubbel ook gewend vd kraamweek.

Oh ik hoop dat dit de oplossing is Mimi!

Lynn ik leg hem meestal 2x per dag op zn buik als hij echt wakker is. Drukt zich flink op en trekt zn benen op. Leuk om te zien. Hij gaat zelf van zij naar zij in de box dus dat oefen ik niet extra.

Ik verwacht over een half uurtje weer te moeten voeden en ga daarna lekker even wandelen. Frisse neus halen:D

Deel Deze Pagina