eerste kindje inleiden hoelang erover gedaan

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joon1408, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwendel

zwendel Niet meer actief

hier moest ik me om 20.00 uur melden in het ziekenhuis en kreeg toen gelijk een ballon ingebracht. volgende ochtend om 08.00 uur 3 cm ontsluiting en vliezen gebroken. om 14.00 uur 4 cm ontsluiting maar door de hoge weeen pieken kreeg ik geen tijd om tussen de weeen te rusten en kreeg ik een ruggeprik. Om 16.00 ur had ik 8 cm ontsluiting en om 18.00 uur 10 cm. Omdat de gyn met zijn leerling perse bij een keizersnee wilde gaan kijken (deze werd uitgevoerd door een andere gyn maar de mijne vond het wel leuk studiemateriaal )moest ik het maar alleen doen en durfde dus niet te persen want er liep geen gyn meer op de afdeling. Om 20.00 uur kwam hij eindelijk weer eens kijken en om 20.54 is onze kleine man geboren. Als ik weer ingeleid wordt wil ik ook echt absoluut deze gyn niet meer. Hij heeft ook 2 uur over het hechten gedaan omdat hij tussendoor nog even zijn telefoon naar zijn collega moest brengen en toen ruim een uur weg bleef. de assistente wist ook niet waar hij was en ik lag nog lekker wijdbeens in de beugels.....

2. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    #22 Krissiefeur, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt: 3 dec 2012
    8.00 1e gel ingebracht, lichte krampjes. 13.00 volgende gel ingebracht. Wat menstruatiekrampen. Namen wel geleidelijk toe. 22.00 spontaan gebroken vliezen, niet voldoende weeën dus kreeg weeën opwekkers, 10.15 geboren!

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik had al 3cm ontsluiting en ik moest smorgens om 800 melden.

Om ong negen uur half 10 werden mijn vliezen gebroken, kreeg direct weeen. Om elf uur infuus uit omdat de kleine het niet goed meer deed...

Om kwart voor 2 mocht ik gaan persen en 2 min voor 2 is onze kleine man geboren.

Dus zeg vanaf het breken van de vliezen rond negen uur, heb ik er 5 uurtjes over gedaan..

Was wel heel heftig. Een weeenstorm waar je U tegen zei..oh man ..bah..maar wat een heerlijkheid als je dan mag persen ;)

4. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Ik heb 5dagen in het ziekenhuis gelegen! Werd dinsdags opgenomen en kreeg 3x daags 2 tabletjes in mijn baarmoedermond gedrukt! Woensdag en donderdag ook en donderdag werd ik ook nog eens gestript! Vrijdag nog een keer 3x 2 tabletjes en weer gestript en eindelijk had ik aan het einde van de middag 2 cm ontsluiting en ik zou de volgende dag een infuus krijgen om verder te worden ingeleid!!
    Maar om 20:15 in een volle ziekenhuiskantine braken spontaan mijn vliezen en begonnen gelijk de weeën en die zijn niet meer gestopt! Heb gesmeekt/geschreeuwd om een ruggeprik en dat hielp enorm om een beetje te kunnen ontspannen! En om 1:09 werd mijn zoontje geboren!

Succes meid

5. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    2x ingeleid door middel van vetertje, maar baarmoedermond bleef potdicht zitten.
    Gelukkig werd hij 3 dgn later geboren

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    hier ook ingeleid met gel. 's ochtend om 8 uur de eerste, 's middags om 13 uur de 2e gel en 's middags om 17 uur had ik 4 cm en toen hebben ze mijn vliezen gebroken.

Om 2.15 uur begonnen met persen en 3.10 is onze dochter geboren.

Vanaf de eerste gel t/m de geboorte dus 19 uur gedaan zo'n beetje

Maar geen pijnstilling of weeversnellers nodig gehad. Ik had ook geen weeënstorm of niks.

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Vanaf het breken van de vliezen ´s-morgens om 7 uur (en tevens aanbrengen van het oxitine-infuus) 10 uren en 8 minuten.

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier op 25-11 om 7.00 aan het infuus (had al 4cm), 8.30 hebben ze mijn vliezen gebroken en uiteindelijk op 26-11 om 0.30 bevallen

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    oh en succes morgen!

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vrijdag 's ochtends 8.00 begonnen met gel, 's middags nog een keer, 's avonds pijnstilling en slaapmiddel, zaterdag ochtend zijn mijn vliezen gebroken, zaterdag om 16.45 bevallen.

11. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor de inleiding had ik 1 cm ontsluiting. Ik heb om 8.30 uur de eerste x gel gehad. Dit deed niks. Om 11.30 uur de tweede x gel gehad. Toen had ik weeën. Deze waren goed op te vangen. Om 13.30 uur had ik 4 cm en hebben ze de vliezen gebroken. Toen kreeg ik een weeenstorm die ik echt vreselijk vond. Ik heb toen ook direct om pijnstilling gevraagd, omdat het zoveel pijn deed en ik geen adempauze had. Dit mocht nog niet, omdat ik eerst weer aan de ctg moest en we zijn ook nooit meer aan pijnstilling toegekomen, want om 15.04 uur was de kleine man er!!!! Uiteindelijk viel het mee, omdat de erge pijn maar kort heeft geduurd. Want zodra ik mocht persen vond ik het weer niet erg. Als ik van tevoren had geweten dat de weeenstorm maar 5 kwartier zou zijn, had ik geen pijnstilling gevraagd. Ik dacht alleen dat het uren zou gaan duren.

12. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    38 uur...

13. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hier ook ingeleid met 41+2 dagen.
    Savonds om 7 uur melden eerst een uur CTG gehad.
    Om 8 uur gel ingebracht toen kreeg ik gelijk krampen.
    Werden steeds meer..
    Om half 11 braken mijn vliezen volgende ochtend om 10u 10cm ontsluiting maar ivm met ruggenprik kon ik nog niet persen.
    Uiteindelijk om 1 uur begonnen met persen en om 14.24 was ons meiske er!
    '
    Bij mij is het gelukkig snel gegaan maar ze zeiden ze dat het ook best 3 dagen kon duren dus ga van het langste uit dan kan het alleen maar meezitten.

Heel veel succes en geniet er vooral van meis!

14. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Hier nog geen ervaringen met inleiden maar ik wil je wek vandaag heel veel succes wensen!! Hopelijk gaat het allemaal snel en hebben jullie snel jullie kleintje vast!

Succes, sterkte en geniet ze!

Liefs

15. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Hey Joon, sterkte vandaag. Bij mij duurde het trouwens bijna 12 uur. Ik kreeg eerst een ballonkatheter, en later gel. Was al met al 4 dagen in het ziekenhuis. Hoop voor je dat je niet lang meer hoef te wachten.....

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Allereerst, succes!

Bij mij hoefde geen gel te worden ingebracht, had al 2 cm ontsluiting dus ik kon na me te hebben gemeld meteen aan het infuus. Vanaf daar heeft de bevalling 6 uur geduurd, plus nog 52 minuten persen dus zegmaar 7 uur totaal. Het verschilt erg per persoon dus zoals je hier al leest!

Deel Deze Pagina