Hoi meiden, Mijn dochter van anderhalf heeft een ernstige vorm van koemelkallergie. Ze was nogal een huilbaby met veel krampjes, onrustig en wilde veel drinken aan de borst. Op een gegeven moment kwam ze s'nachts ook om het uur (rond de 5 maanden) en kwam amper nog wat aan in gewicht omdat ik ook gewoon op was. Uiteindelijk dus maar een flesje Nutrilon gegeven op advies van het cb omdat we in een visieuze cirkel beland waren (dochter honger, wilt veel drinken, mama moe, voeding loopt terug, dochter nog meer ontevreden etc). Op dit flesje Nutrilon reageerde ze zo heftig (anafylactische shock) dat we op de eerste hulp zijn beland. Uiteindelijk ben ik rond de 7 maanden gestopt met de bv omdat ze onrustig bleef en honger bleef houden en de combinatie van kv (friso allergycare) en bv niet lukte omdat ze smaak van de speciale kv heel vies is en ik te weinig bv had om te kolven en te mengen met de kv. Anyway, Nu ben ik sinds kort zwanger van de tweede en ben dus al aan het nadenken over de bv, nr 2 heeft natuurlijk ook een grote kans op kma. Volgens de ka krijgt de kleine geen koemelk via de bv, maar daar heb ik zo mijn twijfels over en lees ook regelmatig dat dit gewoon niet waar is. Ook vanwege het velen huilen van mijn dochter destijds, het slechte aankomen en het onrustig zijn versterkt dit gevoel alleen maar. Hoe gaat dit nu met kindje 2? Zie er namelijk tegenop om direct een dieet te volgen na de bevalling. Mijn dochter is allergisch voor kippenei en dus koemelk en zou dus ook de andere allergenen buiten de deur moeten houden. Hoe snel kan een kindje getest worden? En wat als de bv direct niet goed loopt, wat moet je dan? Pepti of Hypoallergene voeding zou ik bijv al niet durven omdat dit bij mijn dochter niet voldoende is en ik weer bang ben voor een anafylactishe shock. Iemand die dit heeft meegemaakt? Hoe hebben jullie dit gedaan?
Nog niet meegemaakt, maar een vriendin van mij wel en een nichtje ook. Die hebben beiden bij nr 2 goec opgelet en zodra er krampjes kwamen op dieet gegaan, (want idd: de koemelk komt WEL in de BV... getuige hoe Thirza hier heeft gereageerd op oude afgekolfde melk van voor ik op dieet was). Daardoor waren ze de problemen een beetje voor en was alles veel eerder onder controle. Mijn nichtje heeft dit 2 keer gehad, bij kindjes 2 en 3, en nr 2 had dus wel ook KMA en nr 3 toch niet, (gewoon enkel heftige krampjes geweest). Zij ging gewoon direct op dieet zonder koemelk, ei, soja, noten en vis en dan stap voor stap weer dingen toevoegen aan haar dieet. Zelf ben ik van plan om dit bij nr 2 ook zo te doen, liever onnodig op dieet omdat achteraf blijkt dat het enkel krampjes waren, dan weer de drama's die we hier met Thirza hebben gehad... Via bioresonantie kun je overigens vrij snel laten testen. Hier klopte de test...
Dank je wel voor je reactie! Inderdaad denk ik toch maar het dieet, na de bevalling. Ga me even inlezen over bioresonantie.
Ik zou nu vast even contact opnemen met een lactatiekundige. De meningen zijn nogal verdeeld, maar ik ken moeders die goede ervaringen hebben met 2 weken voor de bevalling te beginnen met een hypoallergeen dieet.