Vorige week bij een echo te horen en te zien gekregen dat het hartje niet klopt. We dachten 8 weken zwanger te zijn. We moesten met twee weken terugkomen. De volgende dag heb ik gebeld voor een afspraak eerder. Deze was vandaag. En ook vandaag klopte er geen hartje. Toen kwam de vraag: wat wil je nu. Afwachten, pillen of curretage. Afwachten zag ik absoluut niet zitten. We hebben voor pillen gekozen. Vanmiddag in het ziekenhuis de eerste pil ingenomen en morgen nog 4 kleintjes. Vanmiddag is het bloedverlies al behoorlijk toegenomen, ook al wat kleine stolsels. Het zou de combinatie van de pillen van vandaag en morgen moeten zijn die ervoor zorgt dat de vruchtzak loskomt, maar als er al bloedverlies of krampen waren kon het vandaaggof vannacht al doorzetten. Ik ga het afwachten, heb nu al behoorlijke ongesteldheidsklachten. Wilde dit verhaal graag even kwijt en misschien zijn er meer dames die ervaring hebben met deze combinatie van pillen.
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wilde je even een hele dikke knuffel komen geven en je sterkte wensen
Ach Jeetje, wat naar. Veel sterkte! Ik heb donderdag gehoord dat het hartje niet meer klopte. Nu wachtende tot vrijdag. Dan kiezen voor pillen of curretage. Ik neig naar curretage, omdat ik dan zeker weet dat het in èèn keer schoon is. Ik heb namelijk eind deze maand een belangrijk examen en daarna ga ik op vakantie. Ik wil daar voor gaan, gezien ik nu toch weer wat vooruit moet kijken. Het klinkt wat egoistisch, maar dat zijn wel de dingen waar ik weer energie uit haal voor de toekomst.
Ik heb deze combinatie van pillen ook gehad. Twee keer zelfs, maar bij mij hielp het helaas niet voldoende en was een curretage alsnog nodig. Gelukkig komt het bij jou al goed op gang! Heel veel sterkte gewenst.
Bedankt voor de lieve reacties. Gisterenavond en vannacht al heel wat bloed en stolsels verloren. Vannacht volgens mij ook de vruchtzak. De gynaecoloog had al verteld dat dit kon gebeuren en dat ik dan sowieso de 4 tabletjes vandaag moest innemen. Na het innemen van die tabletjes ontzettende buikkrampen gehad en nog wat bloed en stolseltjes verloren. Nu gaat het best aardig. Verlies nog wat bloed (bijna te weinig voor maandverband) en stolseltjes bij de toiletgang. Ben benieuwd of alles weg is, dat gaan we dinsdag horen.
Je hebt gelijk. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en inderdaad je moet door en leuke dingen in het vooruitzicht hebben. Sterkte vrijdag en succes met je beslissing welke dat ook zal zijn.
Hier toch, op advies van de arts, gestart met cytotec. Heb nu vier pillen gebruikt, maar nog geen resultaat. Dus vanavond verder met een dubbele dosis. Dan maar weer afwachten. Hoe gaat het met jou Imoan?
Whaha net in een ander topic gereageert op jouw verhaal en dat van maanvlinder. Cytotec wanneer werkt het. Vanaf dinsdag krampen, bloedverlies en dinsdag en woensdag ook stolsels. Donderdag, vrijdag en zaterdag bloedverlies zoals een menstruatie. Vanaf vanmiddag heel weinig behalve als ik teveel doe dan iets meer bloedverlies. (Koken, vaatwasser inruimen, spelen met kleine,naar bed brengen ) Dinsdag controle of alles weg is. Dan kan ik tenminste weer vooruit kijken. Hopelijk gaat het bij jou ook op gang komen. Succes(beetje raar om in deze situatie te zeggen)
Vandaag moest ik voor controle terug naar de gyn om te kijken of alles weg is. Vanmorgen nog een behoorlijk stolsel verloren, leek wel zakje met iets erin. Zal dit dan het vruchtzakje zijn geweest? Ik verloor al bijna drie dagen geen bloed ed meer. Behoorlijk gespannen bij gyn aangekomen en wat bleek. ...... ik was helemaal schoon. Een opluchting maar ook heel dubbel. Ondanks dat het niks levends meer was en geen toekomst is het wel definitief. Ik verplaats me over enige tijd weer naar de topics over zwanger worden, want heb gelukkig ook weer clomid voorgeschreven gekregen.
Bah wat naar Sterkte! Ik heb het ook meegemaakt, gigantisch veel gebloed en stolsels en weet ik het (ik stond er echt met open mond van te kijken hoeveel er uit mijn buik kwam na maar 7 weken zwangerschap!) en toen nam het af. Tot een week later, verloor ik het vruchtje pas! Toen nog een week minimaal gebloed. Dus het kan heel goed dat het vruchtje niet meteen meekomt. Ze zeiden ook tegen mij dat ik het waarschijnlijk niet zou herkennen, nou, ik herkende het heel duidelijk hoor.
Ik had inderdaad ook heel sterk het gevoel dat ik het herkende. Heb het ook een beetje geprobeerd 'kapot' te trekken(lekker plastisch) om te zien of het elastisch was of slijm of iets dergelijks. Het is nu ook echt definitief voor mij, ik kan het afsluiten. Jouw banner laat in ieder geval iets positiefs zien!
Dat heb ik ook gedaan en dat ging niet! Was echt niet te missen. Ik was na 2 maanden weer zwanger en nu bijna uitgerekend inderdaad ): Het komt goed, sterkte en koppie op! Fijn dat het nu voorbij is in elk geval, kun je door!