Lieve meiden, Na 11x IUI en 3x IVF ben ik radeloos... Mijn eitjes zijn zo goed als op, en degene die er zijn, zijn van zulk slechte kwaliteit, dat mijn lijf ze vanzelf afstoot na innesteling. 5 jaar geleden heb ik een paniek- en angststoornis gehad en deze steekt nu weer helemaal de kop op. Ik slik af en toe een kalmeringspilletje, maar de paniek blijft. Hoe ga je om met zo'n groot verdriet?? Iemand tips? Of ervaringen? Ik ben (wanhopig) op zoek naar meiden die in het zelfde schuitje zitten,... XX Kiki
Hoi Kiki, ik heb niet dezelfde ervaring en kan je geen raad hiermee geven...ik kan alleen met je meeleven en je heel veel sterkte toewensen. Hopelijk is hier iemand die jou wat advies kan geven
Hier hetzelfde, alleen bij mijn man. Wij hebben via een sociaal-maatschappelijk werkster via Freya hulp gehad. In ons eentje was dit te groot om te verwerken. Na een hele poos hebben we in onze tuin het kindje van ons samen gecremeerd. De spulletjes die we hadden hebben we verbrand, de as bewaard om een asbeeld van te maken. Het was onmenselijk verdrietig en heftig. Na een half jaar na het afscheid, konden we voelen het meeste verdriet verwerkt te hebben. We zijn wel heel erg veranderd. Doordat we alles hebben kunnen verwerken, kunnen we nu toch nog proberen om een kindje te krijgen d.m.v. iui-d.
Ik bedenk met net dat ik volgens mij ook destijds een topic heb geopend met deze titel. Dan weet je pas echt wat radeloos zijn is. Heb je iemand om je heen die naar je luistert en er voor je kan zijn? Je kan mijn verhaal trouwens hier vinden: http://mamazonderkind.wordpress.com Misschien heb je er iets aan. Ontzettend veel sterkte!
Hoi Kiki, Is je AMH al eens bepaald? Er is een topic over dames die bijna geen bruikbare eitjes meer hebben! Het poffertjes forum heet het Dusseldorf is de kliniek die veel vrouwen met een laag amh behandelt. . Ik zou beide topics eens bezoeken
@ wishfulthing: 2 jaar geleden was mijn AMH 0,05... @ Lotje84: ik heb mij aangemeld bij jouw blog. Die ga ik uitgebreid lezen. Wie weet helpt de herkenning.. 3 weken geleden hadden wij een afspraak in Gent bij dr de Sutter. Zij vertelde dat er met zo'n laag AMH, niets aan te doen is. ZIj heeft voorgesteld om toch nog 1 keer ICSI te proberen, omdat ik bij alle behandelingen toch nog wel 3 (!!) eitjes per keer had... Maar zij zegt ook eerlijk, dat de kwaliteit van de eitjes met mijn AMH, erg slecht is. En dat dat de reden is waarom ik 2 keer een miskraam heb gehad en de IVF's zijn mislukt... T is dus niet zo raar dat mijn angst en paniek gevoelens weer opspelen. Wel heel erg vervelend, omdat die gevoelens mijn denken over nemen. Vandaar het woord radeloos... Niet zo zeer om het (misschien) nooit ene biologisch kindje te krijgen, als wel vanwege de paniek! Dank voor jullie berichtjes!