IUI in natuurlijke cyclus

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sharon01, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Hallo dames,
    wij gaan volgende week beginnen met IUI in natuurlijke cyclus. Nu lees ik eigenlijk alleen maar verhalen van IUI met meerdere stimulerende hormonen. Ik moet echter alleen 1x pregnyl spuiten. Zijn er hier dames die dit ook hebben gedaan? Misschien succesverhalen? Kan het wel gebruiken. Zal ook leuk zijn als er dames in hetzelfde traject zitten om misschien onzekerheden, vragen, bijwerkingen, enz. te bespreken.
    Groetjes

2. izzy1974

izzy1974 Actief lid

5 nov 2014
    127
    0
    16
    hoi

ik heb de eerste 2 cyclussen in zonder iets te gebruiken gedaan.
    de laatste drie heb ik pregnyl gebruikt, dat kwam eigenlijk dat we de iui beter konden plannen en gaf mij meer rust.
    de ene keer had ik wel wat last van de pregnyl en de andere keer totaal niks. prikken vond ik ook niets oor stellen

groetjes izzy

3. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Hoi

Hier net het zelfde als jij dus natuurlijke cyclus en 1x pregnyl.
    En nu is het wachten...

Was de eerste hier, vorige niet door gegaan omdat ovutesten niet werkten. Deze keer bloedafnames en echo's.

4. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Oké izzy1974, maar je bent er niet zwanger door geworden begrijp ik? Ik moet idd wel 1x pregnyl spuiten. Maar dat is het enigste. Jij hebt het eerst helemaal natuurlijk geprobeerd alleen insemineren? Hoe hebben xe je eisprong bepaald dan? Met echo's? Succes deze keren!

Niny ik krijg nu ook gelijk echo's om eigroei bij te houden. Heb niks gehoord over ovutesten, dus neem aan dat dat dan ook niet nodig is. Heb ook begrepen dat na de inseminatie (op website van m'n kliniek gelezen) word aangeraden om zelf nog gemeenschap te hebben voor extra kans, klopt dat? Zit jij nu in die vreselijke wachtbekken niny? Zou leuk zijn als jullie mee praten, kunnen we gezellig onze vragen enz bespreken als jullie het leuk vinden?

Wat zijn trouwens de redenen voor jullie IUI? Wij vermindert vruchtbaar door mannelijke factor. M'n vriend had na opwekken 2,2 milj over. Eerste test had hij in totaal (zonder opwekken) 2,6 milj.

5. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Direct echo's is goed hoor, je bent toch iets zekerder. Wel de hormonen erbij dan, ga je zelf prikken dan?

Wij mochten niet meer vrijen na iui, enkel met condoom. Je hoort een beetje van alles. O en een volle blaas voor de iui is blijkbaar aangeraden.

Reden is hier onvruchtbaarheid van man. En nu is het inderdaad gewoon wachten helaas nog wel even.
    Hopelijk gaat alles goed daar.

6. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Hey,
    Wanneer heb je die iui gehad dan? Spannend. Hopelijk heb je snel een positieve test! Heb je al symptomen?
    Ik krijg alleen 1x pregnyl om eitje te laten rijpen, maar verder alles natuurlijk, dus niet meer hormonen. Zelfde als jij dus hebt gehad?
    Groetjes

7. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    20 maart heb ik de iui gehad. Ja en symptomen, vooral veel bijwerkingen van de pregnyl. Die allemaal symptomen zijn, dus wordt gewoon wachten. Veel te lang naar mijn gevoel ;)

Ja is net het zelfde. Jij moet nog even wachten zie ik.

8. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Ja bij mij duurt het nog wel even voor ik in die wachtweken zit. Krijg je van de pregnyl zoveel bijwerkingen dan? Ohje wat staat me te wachten? Word elke keer nerveuzer hoe dichter bij het komt. Hopelijk word ik zondag gewoon ongesteld, anders maandag de uitgangsecho afbellen en alleen de afspraak met verpleegkundige laten staan.

Spannend voor jou zeg. Morgen een week geleden... Oeehhh wat duurt het lang of niet.. Ik ga hard voor je duimen!

Groetjes

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Wij zitten ook in het iui traject in natuurlijke cyclus met alleen 1x pregnyl voor de eisprong.

Ik krijg echo's om met follikel groei te volgen en als deze 19/20 mm is dan diezelfde avond pregnyl spuiten. Anderhalve dag later is dan de iui.

Van de pregnyl heb ik weinig last gehad, het voelde bij mij alsof mijn buik was opgeblazen was. Een soort van aanwezige druk van binnenuit.

Als de hoeveelheid zaadjes na bewerking boven de 1 miljoen is, dan is dat prima genoeg voor iui.

10. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ik ben er enorm moe van, verder duizelig, misselijk en hoofdpijn. Is er ondertussen bijna uit denk ik want is een stuk beter.

Hopelijk inderdaad zondag ongesteld dan, dan kan je er aan beginnen. En het duurt lang ja ;) dankje!

11. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Hallo goldfishie,
    Klets je ook mee? Hoeveelste iui is dit voor jullie? Ligt aan je vriend/man zijn spermakwaliteit? Ik ben best bang dat we veel net onder of net boven de 1 milj zullen komen en dat we dan alsnog ivf/icsi moeten. Zie daar als een blok tegenop, als ik al die verhalen lees.
    Hebben jullie trouwens een plan gekregen hoe vaak jullie iui gingen proberen? M'n gyn heeft daar niets over gezegd.
    Ik hoop dat ik net als goldfishie maar paar klachten krijg vd pregnyl. Of helemaal niets haha. Wel vervelend dat jij zoveel bijwerkingen had niny. Denk je dat het niet raak is dan? Omdat de klachten afnemen? Ben nog steeds aan het duimen voor je!
    Succes dames. Denk aan jullie

12. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Wij gaan hier 6x proberen, dan eerst terug overleg met professor. En dan waarschijnlijk nog 6x. Afhankelijk dan met of zonder extra hormonen.
    Raar dat ze dat bij jou nog niet hebben gezegd, misschien wachten ze de spermakwaliteit af?

Voorlopig niks van symptomen. Geen idee of het gelukt is of niet, wordt wachten... danku ik duim hier ook ;)

13. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Ja heb ook geen idee waarom ze het niet hebben gezegd. Misschien krijg ik dat morgen te horen. Ben zooo zenuwachtig. Heb er aan de ene kant zin in, want toch meer kans.. Maar aan de andere kant... Dat spuiten lijkt me wel eng. Heb je dat zelf 'makkelijk' gedaan of viel het tegen?

Succes wel spannend. Tijd gaat zeker langzaam nu of niet? :(

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik heb 2 iui's gehad. De eerste was begin november 2014 en de tweede begin februari 2015. De eerste was verkeerd getimed op een cyste ipv een follikel en met te weinig zaadjes doordat manlief koorts had gehad. De tweede was wel goed getimed, maar manlief had weer koorts gehad. Vandaar ook de tijd ertussen, we werden steeds in de wacht gezet omdat de zaadjes 2/3 maanden nodig hebben om weer op te bouwen. Donderdag gaan we een potje inleveren voor een tussentijdse check voor de hoeveelheid zaadjes. Als dit na bewerking boven de 1 miljoen is dan mogen we verder met iui. Als dit aantal onder de 1 miljoen is, dan moeten we door naar icsi.
    De gyn had in oktober gezegd dat wij 3x iui zonder extra hormonen krijgen en daarna 3x met extra hormonen.

15. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Wat vervelend goldfishie. Ze zeiden ook tegen ons dat koorts idd voor slecht zaad zorgt. Was dit zo super groot verschil dan? Ik hoop voor je dat je gewoon IUI kan doen.. Ivf/icsi lijkt me erg heftig. Wij gaan ookn3 x in natuurlijke cyclus doen. Vandaag uitgangsechomgehad en prikles zoals de fert.arts het zei Hihi.. Vond best wel apart om bij mezelf te prikken.. Maar volgens de verpleegkundige was ik een natuurtalent , want pakte alles snel op. Nou niet vertellen hoe... (Trillende handjes, zweet overal pff) en ik ben al zo'n zenuwpees Hihi.
    Ik ga donderdag hard duimen dat je een goede uitslag krijgt voor IUI. Wel vervelend dat je vriend twee keer koorts had. Zouden vitaminetabletjes niet een oplossing kunnen bieden?
    Hoe is het niny? Jij mag eind deze week testen toch ?

16. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Goed dat je je echo al hebt mogen doen, en super dat jij prikles krijgt zeg. Ik kreeg gewoon zo alles mee naar huis. En wees gerust was hier de eerste keer ook met trillende handjes ;)
    Binnenkort dan echo's terug?

Hopelijk zijn jou resultaten deze keer goed goldfishie! Ik duim alvast voor je mee.

Ja ik mag inderdaad eind deze week testen, spannend. Hopelijk goed nieuws. Voorlopig niks van symptomen, enkel moe. Dus word afwachten.

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Lief dat jullie duimen!

Niny: spannend dat je nod al bijna is! Ik duim voor jou! :)

Sharon: fijn dat je prikles hebt gehad. Ik kreeg toen de pregnyl gewoon mee naar huis. Maar waarschijnlijk als ik meer hormonen moet spuiten, dan krijg ik vast ook die prikles. Vind het ook eng hoor, in mezelf prikken.

Manlief had in oktober 2013 ook zijn zaadjes laten checken en toen waren het 53 miljoen zonder bewerking. Dus het kan wel, ze moeten dus alleen weer opbouwen na koorts. Sinds afgelopen oktober slikt hij braaf iedere dag zijn vitaminepil. In de kerstvakantie heeft hij ook een tussentijdse check gehad en toen het alweer iets beter. Alleen kreeg hij daarna weer koorts... :(
    Hoop zo dat het deze week weer beter is.

18. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Oh dames wat raar dat jullie beide de pregnyl zo meekregen en red je ermee? Ik heb netjes alles uitgelegd gekregen. Jullie moeten et toch ook mengen? Ik moet de poeder met de vloeistof mengen.. En dan pas inspuiten. Ik schrok me ook eerst een hoedje toen ik de naald zag, maar dit bleek de mengnaald te zijn. Heb mezelf ook 'proef' mogen spuiten. Haha wel fijn dat ik niet de enige ben met trillende handjes ;)

Spannend hoor niny. Ik had bij m'n dochtertje voor NOD niet echt symptomen. Achteraf alleen wat meer witte afscheiding en vaker plassen en moe. Maar dat was minimaal. Bij de mk die ok 2 jaar geleden heb gehad was ik voor NOD kotsmisselijk.. Elke avond vroeg op bed. Toen heel veel symptomen.. Dus allebei kan ;) maar dat weet je vast wel. Kun je het wachten nog btj aan? Vind dat altijd zo vreselijk.

Goldfishie wow, 52 milj? Heb je dat zeker goed? Daar kan ik alleen van dromen haha. M'n vriend had vorige keer (in dec) na opwekken maar 2,2 milj. Hoeveel was het toen die ziek was dan? Heb je dat ook gehoord? Ik ga echt hard duimen dat jullie weer verder kunnen met iui! Hou ons op de hoogte he. M'n duimen draaien uiteraard voor jullie beide!

19. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ja moet het ook mengen. Is altijd zo denk ik? Ja met die mengnaald zou het mij niet lukken denk ik, veel te groot. Hier nooit prikles gehad, ging uiteindelijk wel goed. Is wel fijn dat je het al eens hebt gedaan. Minder stress als je moet prikken dan. Hopelijk krijgt goldfishie wel nog prikles.

Vind het wachten ook altijd vreselijk, je wilt het gewoon weten. Ondertussen zoveel mogelijk bezig zijn, helpt een beetje.

Sharon, jij volgende week terug waarschijnlijk voor de echo's?

20. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Haha die mengnaald zou ik niet eens in me lichaam durven te steken :) denk dat goldfishie ook geen prikles meer krijgt. Ze had toch al iui's gehad? Vond de prikles wel fijn. Apart dat ze dat niet overal doen.

Spannend hoor niny! Heb je al enig idee wanneer je gaat testen? Of wil je liefst zo lang mogelijk wachten? Goed dat je idd afleiding zoekt, maar das makkelijk gezegd he.. Ik ken het: afleiding zoeken, maar toch nergens anders aan kunnen denken. Haha. Had ik zelf met onze mk. Zou die maandag gecurreteerd worden en zondag 'ter afleiding' naar dierentuin geweest met ons meissie en m'n ouders.. Nou dat was geen goede afleiding ;) Heb helaas geen andere tips voor je. Idd gewoon uitzitten. Kun je van pregnyl positief testen dan als je te vroeg test?

Ja ik moet dinsdag weer terug voor follikelmeting. Ben erg benieuwd' :)

Deel Deze Pagina