Eerste kindje, ongeregelmatige cyclussen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Help85, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Mijn NOD dag.. Sja, weet ik niet zo goed. 14 dagen na je eisprong zou je ongesteld moeten worden. Maar ik weet niet zo goed wanneer dat ding sprong. Stel dat dat gisteren of eergisteren was, dan zou ik nog even moeten wachten. Mijn gemiddelde (als je al kan spreken van een gemiddelde) cyclus is 34 dagen, dus dan zou het op 15 mei zijn. :( En jij/jullie? Je kunt er waarschijnlijk al helemaal geen touw aan vastknopen hoe het zit. Mijn baarmoedermond is ook nog niet echt aan het dalen, ik heb wel het idee dat hij iets gezakt is.. Maar als dat begint dan weet je ook dat je er maximaal 12 tot 14 dagen van verwijderd zit toch?

Hebben jullie wijs advies wanneer ik een test kan doen? En hoe rekenen jullie?

2. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @Denise: Welkom :D Hoe werkt teunisbloemolie? Wat doet het precies en waar haal je het? En hoe gaat het verder bij jou? Ben je al lang bezig of heb je zoiets van "het komt als het komt"?

3. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Welkom Denise :) ik had je ook al een teunisbloemolie vraag gesteld in het andere Topic, maar je zou 'm hier ook kunnen beantwoorden hihi. Ik heb zoveel verschillende verhalen erover gehoord, het zou ook je cyclus in de war kunnen gooien zeggen sommige (bij mij zou er echter niet veel meer in de war kunnen gaan als dag het nu al is hahaha)

Hoop, klopt! Als je zin krijgt, schijnt het dat je vruchtbaar bent haha. Ik voel dus echt niks als ik de status van m'n baarmoeder controleer.... Zou je juist iets hards of zachts moeten voelen? Ik ben het even kwijt! Zal straks die website nog eens doorlezen..

4. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Anna ik zou denk ik wachten tot net na je ongesteldheid met voelen. Je kunt dan makkelijk bij je BM. Verder is het handig om eens een plaatje op te zoeken, dan weet je waar je naar moet voelen. Het is een glibberige bobbel met een soort van kuiltje en rond je menstruatie voelt het meer als een bobbeltje op een dikke bobbel. Tenminste bij mij hahaha.

Het is normaal glibberig maar hard, er staat iets spanning op zeg maar. Wanneer je vruchtbaar bent zit er meer slijm omheen en is het echt een stuk zachter, kun je het makkelijk indrukken en voelt het zo zacht als dat zachte kussentje bij je handpalm tussen je duim en wijsvinger. (Ik zoek even vergelijkingsmateriaal, ik merkte echt dat het zo zacht was).

Maar ja, dat was bij mij zo dan he.. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is. Maar het verschil was wel duidelijk voelbaar bij mij.

Ik ben ook bang met middeltjes gebruiken. Ik weet niet zo goed of je ergens goed mee doet of juist niet.

Ik verlang er echt naar, dat leventje in mijn buik. Zijn jullie ook stiekem al eens aan het rondkijken voor een babykamertje? of kleertjes, of.. Ik doe het niet vaak, maar zo soms.. Vind ik het stiekem best al leuk om over te fantaseren.

5. denise112

denise112 Niet meer actief

Ja ik zag het net pas, sorry ben niet meer zo heel actief op t forum wil er niet al te veel mee bezig zijn hoewel dat wel moeilijk is. Inderdaad na m'n lange cyclus daarmee begonnen, ik had zoiets van meer door de war schoppen kan het niet dus we proberen het gewoon. Gelukkig met goed resultaat tot nu toe. En ovulatietesten zijn ook heel fijn omdat ik anders niet precies weet wanneer mijn ei springt. Merk wel aan rekbaar slijm dat mn ei er aan zit te komen en soms ook last van hoofdpijn voor mn ei.

@hoop 28, je koopt het in capsules en moet er 2-3 per dag innemen (ik doe altijd 2 voor m'n ontbijt), je hebt ze gewoon bij de drogist. Heb eerst Kruidvat merk gehad en toen waren ze op en was ik toevallig bij Etos dus heb ik ze van Etos meegenomen. Ik slik ze vanaf dag 1 van m'n cyclus tot aan m'n eisprong. En m'n vorige cyclus was dus ren stuk korter en nu aks het goed is weer net iets korter, dus dat is fijn. Wil echt niet meer zo'n lange cyclus van 75 dagen. Wij zijn nu overigens in onze 3e ronde, volgende week is mijn NOD.

6. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoop, thanks voor je uitleg! Ik ga het weer even voelen na mijn ongesteldheid (als die ooit nog komt? **positief blijven!**)

Teunisbloemolie, ik heb het volgende gevonden: Efamol. Leek me wel wat omdat er ook andere dingetjes inzitten zoals zink en magnesium (schijnt dat ik die 2 dingen erg te kort had, vorig jaar geconstateerd). Dus wie weet helpt het, maar weten jullie of je die Efamol gewoon elke dag kan nemen?

Ik ga donderdag naar de HA.. Ik ben me nu al aan het voorbereiden, want ik ben bang dat ik niet doorverwezen wordt omdat ik een jaar moet wachten. Maar ik ga er echt op aandringen hoor!!

Spannend, Denise! Volgende week je NOD!

7. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @Denise, dank je voor de uitleg! Echt grappig, je hoort niets van dit soort middeltjes totdat je besluit een kindje te willen. Maar spannend joh! Nog een week en dan heb je weer je NOD. Ik hoop voor je dat je goed nieuws mag krijgen;)

@Anna, ik heb even voor je gekeken. Je neemt elke dag 1 efamol capsule bij een maaltijd. Ik denk dat je zeker bij een zwangerschap je daar aan moet houden. Ook spannend dat je naar de huisarts gaat. Ik begrijp je wel, huisartsen zijn nooit zo happig op doorverwijzen als zij er geen aanleiding toe zien. Maar je kunt het toch een beetje aandikken? Zeg je dat je gewoon al wat langer bezig bent... Of weet de huisarts wanneer je gestopt bent met de pil?

8. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oke, ik ga eerst naar de huisarts morgen en daarna bedenk ik of ik evt Efamol ga halen. De HA weet dat ik in augustus gestopt ben met de pil, want ik was in jan ook al heen. Maar ga gewoon aangeven dat ik last heb van steken en dan een beetje aandikken haha.

9. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hihi precies, zou ik ook doen. Desnoods zeg je dat je er slapeloze nachten van hebt. Ik heb nu zoiets raars, ik heb allemaal vreemde dingen. Urine stinkt, ik heb niets raars gegeten, drink veel water etc.. Krampjes maar anders dan bij ongesteldheid. Alles is opgezwollen, buik, borsten.. soms misselijk. Soms duizelig. Rommelende buik, ontzettend moe, moodswings, ik ruik veel beter en irriteer me ook echt aan geuren, rare smaak in mijn mond, vocht vasthouden, vergeetachtig. En ga zo maar door. Alleen echt geen pijnlijke borsten. Ik ben zo bang dat ik dit mezelf aanpraat. Over een weekje maar weer testen.

Hou me op de hoogte hoe het bij de huisarts gaat!

10. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    He meiden, even afwezig geweest zat even niet lekker in mijn vel!

@Anna01: ben benieuwd wat de dokter zegt, en laat je niet te snel afschepen!

@Denise: spannend duim voor je!

@Hoop: al meer duidelijkheid of je ei is geweest?

Ik ben trouwens ook van alle middeltjes afgestapt, door dingen te slikken duurt mijn cyclus nu nog langer dus durf het niet meer zo goed! Laten moeder natuur maar haar werk doen!

11. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hi Help, ik miste je al. Vind het echt vervelend dat je zo slecht in je vel zit/ hebt gezeten. Ik begrijp dat je van alle middeltjes bent afgestapt. Soms verwacht je ook teveel van de middeltjes. Je lichaam heeft misschien vooral tijd nodig? Heb je altijd zo'n onregelmatige cyclus gehad?

Ja, ik heb denk ik wel mijn ei gehad. Baarmoedermond zit weer een stuk lager, gesloten en niet toegankelijk voor wat dan ook. Ik ben benieuwd.

12. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Oh dat is fijn nieuws hoop! Spannende weken nu dan, duim voor je!

Ik heb toevallig ent de dokter aan de lijn gehad die belde me, maar die wilt me in ene wel doorverwijzen! Dus kan verwijsbriefje ophalen, maar nu wel bang voor de onderzoeken...

13. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Maar Help! Dat is goed nieuws. Je bent nu nog jong, en het kan nog alle kanten op gaan. Een vrouwenlichaam is gewoon gecompliceerd. Heeft de huisarts ook iets verteld over de onderzoeken die ze willen doen? Je hebt een mooi doel, een lief klein hummeltje in huis.. Focus je daarop meid! En hou me op de hoogte x

14. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja is zeker goed nieuws hoor.
    Maar nu het zo dichtbij kom is het ook wel spannend... Ik ga morgenochtend briefje ophalen en afspraak inplannen. Hoop uiteraard dat alles mee valt...

Hou jullie in ieder geval op de hoogte!

15. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Zucht, dit raadt je nooit. Ik werd vandaag opeens heel opgewonden. Ik voelde aan mijn baarmoedermond, weeeeer zacht en hoog en ontzettend veel vruchtbaar slijm. Ik zit op dag 27 van mijn cyclus. Wat moet ik hier nu weer van denken? En dit terwijl ik de afgelopen dagen krampen heb gehad en echt pijn aan mijn baarmoeder. Nou.. stom lichaam.

16. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ovulatietest tegen aan gooien?
    Kan he meerdere keren in 1 cyclus. Soms sprint eitje niet en dan probeert die het later nog keer

17. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Zou dat het zijn? Vreemd dat dat kan.. Ik ga vanavond maar weer aan de slag dan.. :( Thnx

18. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Hoi dames!

Is het goed als ik me bij deze club aansluit?? Ondertussen ruim een jaar bezig en zitten nu in ronde 12, onregelmatige cyclus en de laatste tijd daar erg gefrustreerd over.

Man zijn zaad is net getest en wachten op de uitslag die as dinsdag komt. Ik heb een doorverwijzing voor de gyn liggen maar er is helaas pas plek in juli/aug dus dan horen we meer. Tot die tijd, het zal niemand hier onbekend zijn, wachten... :(

19. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hi Wistaire, gezellig dat je mee komt praten. He wat vervelend zeg, ik kan me goed voorstellen dat je nu wel eens goed nieuws wilt horen. Ja wachten is ook niet echt mijn sterkste punt... Maar ik ben erg benieuwd wat er uit de test komt! Ik heb mijn man aan de pompoenpitten gezet haha, schijnt goed te zijn voor het zaad. Hoe loopt jouw cyclus? Langer dan gemiddeld of blijft het soms zo twee maanden uit?

20. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Mijn cyclussen zijn helaas ook onregelmatig en duren lang. Geen idee wanneer mijn menstruatie komt. Vorige keer pas na 63 dagen.

Nu wel positieve ovulatietest op 30 april en 1 mei. Dus nu wachten...

Daar ben ik niet zo goed in. Gisteren toch test gedaan, veel te vroeg natuurlijk, kwam ook niets uit. Logisch..

Dus ik lees graag met jullie mee.

Deel Deze Pagina