Ik lees ook ff met jullie mee, als dat mag. Zelf gestopt eind sept2014, nu 8mnd verder en pas 4 cyclussen verder. Gemiddeld cyclus 45dgn. Zucht... Nu dag 42 en vandaag redelijk positieve ovutest gehad, dus hopelijk zet het door! Anders toch maar ff x de huisarts inschakelen lijkt mij! Succes allemaal dames! Fijn om ff m'n verhaaltje te kunnen delen en te lezen dat er soortgenoten zijn.
Gezellig Lauraaaa. Ben benieuwd wat je ovulatietest vandaag doet. Doe je ook al temperaturen? @Hoop: hoe is het bij jou afgelopen? Nog ovulatietest gedaan? @hier: 19 mei afspraak gyn...!
@ Help, neee, mijn man heeft alleen zwangerschapstesten gehaald. Daar heb ik nu nog niets aan denk ik. ik wacht nu gewoon 10 dagen af en pak dan zo'n zw-test. Vind het wel spannend! En ben jij al weer een beetje opgeknapt van alles? @ Lauraaaaaaaaa welkom, leuk dat je mee komt praten
Nou hier mix van emoties haha! Gister blij dat ik doorverwijzing heb, vanmorgen afspraak gemaakt bij gyn. Maar net bij dagelijkse checks zag ik donker rood bloed als dat betekent dat mijn ongesteldheid eraan komt, heb ik dus duidelijk niet geovuleerd in deze cyclus, wat mij weer zorgen baart! Maar ja we moeten maar afwachten...
Ja help, ik kan het me goed voorstellen dat je je dan zorgen maakt. Maar daar hebben ze hormoonbehandelingen voor gelukkig. Je bent ook nog niet zo lang gestopt met de pil toch? Welke pil gebruikte je? En hoe was je cyclus voor de pil? Ik begrijp je gemixte gevoelens absoluut en hoop dat je snel goed nieuws krijgt. Was het veel bloed? Donkerrood als in bruinig of? Sterkte meid! X
Mijn cyclussen wisselden in het eerste jaar tussen de 32 en 45 dagen, daarna ineens 2 x 30 dagen en de laatste 60 dagen hopen dat ik er 1 heb overgeslagen en ik vanaf nu weer 30 dagen krijg. Was trouwens aan de implanon dus echt ontpillen was het niet, vroeger was het ook al onregelmatig.
@Hoop: nee tot nu nog geen bloed meer gezien. Was erg donkerrood slijm / bruinig. Ik slikte de Yasmin pil, scheen altijd erg lichte pil te zijn.. Ik weet niet hoe mijn cyclussen waren voor de pil, want vrijwel gelijk na een van de eerste menstruaties begonnen. @Wistaire: klinkt inderdaad niet erg logisch, hopen dat het eenmalig is. Heb je wel een eisprong kunnen ontdekken?
Helaas helaas ovutest niets opgelopen wel lage rugpijn gehad vandaag, maar pff m'n lichaam is m'n lichaam niet meer naar t stoppen met de pil. Rare klachten elke x. Wel de huisarts gebeld, maandag ochtend kan ik er terecht! Hopelijk worden er stappen gezet tot een doorverwijzing. (Mijn vriend gaat mee, gelukkig). Nope, nog geen temperatuur gemeten, alleen ovutesten gedaan... Wil er niet teveel mee bezig zijn, maar kan haast niet anders. Leuk dat ik hier m'n verhaaltje kwijt kan! Thnx meiden
Fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn. Voordat ik de pil Trigynon slikte was ik ook altijd erg onregelmatig soms 60 dagen soms nog geen 20 dagen. Dus gebruik gewoon ovulatietesten anders geen idee waar de eisprong zit. Gebruiken jullie ook ovulatietesten? Ook al is dat dure grap als je ze 30 tot 45 dagen moet gebruiken. Ga morgen ochtend weer is een zwangerschapstest doen. Maar denk dat mijn lichaam mij in de mailing neemt. Vanmorgen en vanmiddag een bloedneus. Gaat mijn mannelijke werkgever klieren of ik niet zwanger ben. Ik wist niet eens dat het een symptoom was. Dus dan toch weer stille hoop.
Jaa ik gebruik ze wel. Van sensietest. De keren dat ik een positieve test had, kreeg ik ook gelijk last van stevige en gevoelige borsten. Nu nog niets te voelen ofzo... M'n hoop is wel beetje weg nu. Maar we blijven positief mensen, toch 😀
Hoeveelste dag zit je op je cyclus? Nog geen positieve ovulatietest gehad? Dit is pas mijn eerste ronde met een positieve ovulatietest. Daarvoor wel gebruik maar iedere keer na 20 dagen gestopt met te gebruiken. Bij de drogist zeiden ze zo snel mogelijk beginnen en zo lang mogelijk gebruiken tot je positieve test heb. Dus deze ronde gedaan. En natuurlijk wel positief blijven hoor! Ik had een inschatting gemaakt dat het misschien wel een jaar bij mij kan duren. Omdat ik altijd lange cyclussen heb gehad. Maar ja, de minder kansen hebben is frustrerend hoor!
Dag 43 nu. Nee nog geen positieve gehad... Jaa wij dachten ook wel dat het zeker een jaar kon gaan duren, dus daar maak ik me niet zo druk om. Waar ik me dus wel druk om maak zijn die lange cyclussen telkens. Wanneer had jij je positieve test? En na hoeveel dagen? Succes met wachten nu hopelijk is het raak voor jullie
Hi meiden, wat een onzekerheid he! Help, ik denk dat een klein beetje bloedverlies niet zo slecht hoeft te zijn. Het klinkt als oud bloed. Is het niet mogelijk dat je bv wel een ovu hebt gehad of nu hebt, maar dat een ovu test het niet oppakt? Hou je het wel bij nu met bv period tracker? Ik ben weer eens lekker bezig. Mijn rug zit van onder tot boven vast en doet enorm veel pijn. Mijn buik is opgezet. Ik heb krampen. Ik kan op dit moment niet plaatsen of het een allergische reactie is of dat het met zwanger zijn te maken zou kunnen hebben.. Voor wie er nog niet een gebruikt.. Ik zou een period tracker downloaden. Kun je lichamelijke klachten, ongesteldheid, ovulatie, etc bij houden. Ik heb zelf geen ervaring met ovu, maar soullady, moet je die al meteen gaan gebruiken? Is het niet beter om het bv vanaf dag 8 te doen? Ik heb er natuurlijk 0 verstand van Dames hou me op de hoogte, leuk dat we nu met zo'n leuk clubje zijn.
@soullady: zou je toch aanraden om te tempen. Alleen hieraan kan je zien of je eisprong hebt gehad. Goedkope en makkelijke manier. Een positieve ovu test zegt nog niet dat je ei springt. Daarnaast heb je gelijk bewijs voor eventuele doorverwijzing, zoals ik. @hoop: ik gebruik wel appjes om dingen bij te houden, waaronder natuurlijk FF voor tempen. Inderdaad; we hebben nu wel leuk groepje zo! Ben benieuwd of mijn ongesteldheid door zet vandaag...
Hoi meiden!! Daar ben ik weer Wat een gezelligheid in de club hihi Wistaire, Soullady en Lauraaaa Welkom!! @wistaire, wat goed dat jullie ook het zaad hebben getest. Ben benieuwd! Lastig dat je al ern jaar bezig bent, met die stomme onregelmatige cyclussen lijkt het alleen maar langer te duren. @Soullady, jij zit nu op dag 63? Ik zit vandaag ook al op 59 @lauraaa, ben benieuwd wat de dokter zegt! Je moet het echt wat indikken anders verwijzen ze je nog niet zo snel door. Ik ben donderdag naar de HA geweest.... Wat zei de HA? Ik moet toch nog wachten tot eind Juni op mijn ongi, ben ik niet ongi geweest dan krijg ik een doorverwijzing. Nouja dat vond ik wel prima, is in iedergeval niet nog een jaar wachten ofzo dus dat scheelt! Verder zei ze wel dat ik me niet gelijk hoef zorgen te maken en dat m'n lichaam tijd nodig hebt... Grrrrr ... Ik kan niet wachten natuurlijk!! @hoop, die symptomen he.. Zucht! Echt vervelend want je weer niet waar het vandaag komt. Ik had ook allerlei symp die op zwangerschap konden duiden,maar nee hoor,m'n lichaam hield me gewoon voor de gek:x maaarr hopelijk is het wel raak natuurlijk! @help, wat fijn dat je wordt doorverwezen!! Dat zal je wat zekerheid geven! Wees niet bang voor dat donkerrode bloed, het is denk ik oud bloed wat je baarmoeder eruit gooit laatmaar zeggen. Om te 'reinigen' lees ik weleens.
Bij mijn drogist zeiden ze je moet zo snel mogelijk met de ovulatietesten beginnen. Omdat ik voordat ik de pil gebruikte ook wel eens opeens binnen 20 dagen of zelfs korter ongesteld werd. Ze zei dat ze een vriendin had die op 3e dag na begin menstruatie al eisprong had. Die had er meer dan een jaar voor nodig gehad om hier achter te komen. En was toen vrij snel zwanger. Ik hoop dat er voor mij een korte cyclus deze maand aan komt. Vorige keer 6 april begin menstruatie en op 30 april/1 mei positieve test. Dus zit nu op dag 31 geloof ik. Snap dat cyclus verhaal niet zo. Gaat in ieder geval een stuk sneller dan vorige maand. @help 85 Tempen zou misschien goed plan zijn. Maar heb daar zo'n hekel aan. En heb eigenlijk het idee dat ik best vaak verhoging heb. Misschien toch maar temperatuur dingen. Heb er geen in huis. Ik hoop natuurlijk dat ik niet ongesteld wordt maar positieve test krijg. En anders hoop ik dat ik snel ongesteld wordt. Omdat ik dan eindelijk deze ronde een redelijk normale lengte van cyclus heb. (Vanmorgen zo dom geweest om toch weer zwangerschapstest te doen, kwam niets uit)
@soullady, Wauw. Na 3 dagen al een ovulatie, dat is inderdaad vreemd. Ben je nog lekker aan het bloede.. Ik maak mijn zin maar niet af. Wel fijn dat je vriendin daar achter is gekomen zeg. Mijn schoonzussen werden ook zo zwanger. Eerste poging en het was gelijk raak. In totaal zijn daar 8 kindjes van gekomen. @Anna, is toch weer wat meer zekerheid toch? Alhoewel het pas echt kikke zou zijn als je geen doorverwijzing nodig hebt. Maar het voor die tijd raak is. Iedereen slikt al foliumzuur zeker? Moet ik nog mee beginnen.. Schaam. Ik ben wel begonnen met hennepzaadolie. Las dat daar een stofje in zit wat heel goed is voor de hersenen. Zowel voor moeder als kind. Ik zie die zwangere dames altijd steeds warriger worden, moet mij niet overkomen haha. @Help, ik duim voor je!!!
Meiden hoe gaat het met jullie? @hoop ik slik multivitamine van Davitamon iets van mama compleet zit visolie en foliumzuur in. @hier helaas ongesteld geworden. Dus cyclus zonder eisprong gehad. Ben nu blij dat ik over 2 weken bij de gyn terecht kan!