Eerste kindje, ongeregelmatige cyclussen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Help85, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @Help: Ach meid, wat vind ik dat jammer voor je! Maar wel fijn dat je nu weet dat je je nieuwe cyclus in gaat. Die stomme eieren ook. Ik hoop van harte dat de gyn je verder kan helpen.. Zit je op dit moment toevallig in een stressvolle situatie? Je ei kan daardoor toch bv niet springen? Ik zoek maar naar verklaringen, sorry.

Ik heb zo'n potje foliumzuur aangeschaft. Maar pas 1 keer genomen. Ik begrijp ook niets van mijn vg. Baarmoedermond is nog steeds hoog en zacht. Dat klopt toch niet? Mijn lichaam lijkt flink in de war te zijn. Ik denk steeds.. Ik doe een test de 15e, dan wordt het de 18e, dan de 20e. Omdat mijn lichaam zo raar doet. Maar wat is nu nog wijsheid?

Van alle klachten die ik had heb ik nog weinig last. Ja.. Rommelende darmen, erg moe zijn. En borsten als ik ze aanraak zijn iets gevoeliger. Maar nou niet dat je denkt... Wow. Ik kan daar weinig van afleiden. Kan ook te maken hebben met het hormonale circus wat zich in mijn lichaam afspeelt.

Dus.. We hebben twee zwangerschapstesten. Nog even afwachten.. Of denken F*ck it en gewoon testen? Wat zouden jullie doen?

2. Lauraaaaa

Lauraaaaa Lid

27 nov 2014
    80
    0
    0
    @ help; mega balen dat je geen eisprong hebt gehad zeg! Hopelijk krijg je met 2weken meer duidelijkheid!

@hoop; weet je wanneer je ei geweest is? Anderes zou ik gewoon een testje wagen hoor! Scheelt weer wat "stress" lijkt mij???

Zelf net bij de ha geweest. Ook ik ben doorgestuurd naar de gynaecoloog. Nu afwachtend wanneer ik er terecht kan. Kon wel 4weken duren had hij het over. Toch wel een fijn gevoel dat er actie wordt ondernomen. Scheelt me weer wat stress haha! Misschien komt m'n ei dan alsnog in deze dagen.( nu dag 46 alweer)...
    Gister aav zat ik er trouwens voor het eerst een beetje doorheen! Bah, voelde me zo k*t! Gelukkig is m'n vriend heel nuchter en rustig en kan hij me gerust stellen!

3. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    @hoop: Haha idd stomme eieren :) ach ben er nu gelukkig wel rustig onder hoor. Met name omdat ik weet dat er naar gekeken wordt geeft met dat wel een rustgevend gevoel, tot die tijd kan ik er toch niets aan veranderen.

Wat deed jij ook alweer geen tempen toch? Bij mij bleef mijn BMM ook steeds hoog en zacht en werd ook ongesteld, dus kon daar ook geen touw aan vastknopen. Zelf paar dagen voor ongesteldheid nog draadjes slijm gehad, dus ik dacht dat ei er EIndelijk aan kwam, maar toen kwamen de rode duivels... Lastig he dat vrouwenlichaam.

@Laurraaa wat fijn dat je doorverwezen wordt. Naar welk ziekenhuis ga je? Ikke UMC Utrecht, op zich viel de wachttijd daar wel mee kon volgende week dinsdag terecht, maar helaas kon vriendlief dan niet dus nu nog weekje langer wachten.

4. Lauraaaaa

Lauraaaaa Lid

27 nov 2014
    80
    0
    0
    Ik ga naar het ziekenhuis in Enschede. Is voor ons het dichtste bij namelijk...
    Poeh, voel me best opgelucht eigenlijk haha! Jij ook help?
    Maar aan de andere kant ook wel benieuwd naar wat voor een avontuur ons te wachten staat...
    Temperaturen heb ik zelf nog niet gedaan, en de bmm voelen, ik heb t wel eens geprobeerd, maar voel eigenlijks bijna geen verschil haha.. Dus ik laat het hu zoveel mogelijk allemaal los, en zullen zien wat het ons gaat brengen;)

5. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja ik voel me inderdaad ook een stuk opgeluchter! Nu heb ik ook zoiets van we zien wel wat ze over 2 weken te zeggen hebben en focus ik me een stuk minder op mijn cyclus. Uiteraard ook omdat ik nu toch ongesteld ben en weinig kan doen.

Ik kreeg zaterdag de afspraakbevestiging van het zkh binnen alleen staat er verder totaal niet in wat we kunnen verwachten. Staat alleen vermeld wat we moeten meenemen. Ook geen vragenlijst ofzo, terwijl ik dat wel vaak lees op forums. Hoop dat het niet alleen intake is, maar dat ze ook gelijk even binnen in kijken :).

Spannend, laat me weten wanneer je mag!

6. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    #86 hoop28, 11 mei 2015
    Laatst bewerkt: 11 mei 2015
    Hi ladys, fijn dat je ook naar de gyn mag Lauraaaaaaaaa.. En fijn dat jullie wat meer rust ervaren.. Ik temperatuur inderaad niet, dat brengt mij ook zo aan het twijfelen. Ik voelde iets meer dan twee weekjes geleden allemaal krampjes, dacht dat het mijn ei was. Maar nu.. Ik heb geen flauw benul.

Ik ga straks naar weer even roeren. Wie weet voel ik iets. Temperaturen doe ik maar als deze ronde niet lukt. Houdt de spanning er lekker in zal ik maar zeggen. Ik heb wel iets anders, en dat kan ik echt niet plaatsen. Een verliefd gevoel in mijn onderbuik. In de baarmoeder. En dat heb ik eigenlijk al wel een week. Dit klinkt misschien fout, maar ik ben dan meteen bang voor een schimmelinfectie hahaha. Of een blaasontsteking. Maar het doet geen pijn, ik heb geen jeuk, het is niet rood van onde.. En ik ben ook niet verliefd op de een of ander. (Ja, houden van mijn man, maar dat is anders haha)

Dus. Ik schrijf maar gewoon alles op.

Lieve meiden, ik hoop dat jullie snel resultaat hebben bij de gyn. En dat ik natuurlijk ook niet jaren hoef te wachten. Lijkt me leuk met jullie te blijven praten totdat de baby's er zijn. Kun je toch ergens je "ei " kwijt..

Hou me op de hoogte!

7. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Nou hoop als je naar de gyn ga is het geen garantie dat je snel zwanger bent hoor. Het kan ook zijn dat bij ons niets gevonden kan worden en weer maar moeten handelen met deze irritante lange cyclussen of dat de medicatie niet aanslaat. Wat ik ermee wil zeggen is dat we elkaar gewoon blijven steunen op dit forum hoe dan ook!

Raar van je gevoel zeg, kan ook niet echt plaatsen wat het is eigenlijk. Ik heb wel ergens in mijn cyclus een raar gevoel gehad was sorry verzuring ver onderin mijn onderbuik. Maar toen ook geen idee wat het was.

8. Lauraaaaa

Lauraaaaa Lid

27 nov 2014
    80
    0
    0
    Raar gevoel? Praat me er niet van haha... Ik heb zelf ook echt van alles gevoelt de laatste 8maanden. "Niets is wat t lijkt" tenminste dat is mijn ervaring... Maar er zijn genoeg dames waarbij die gevoelens wel kloppen hoor dus hou vooral hoop, hoop;).
    Voordat wij echt verder zijn, zijn er vast al weer wat maanden verstreken. Zo denk ik op t moment... Zijn leuke dingen aan t plannen samen, dus de tijd gaat vast snel:)
    (Al heb ik stiekum nog hoop op een eisprong deze ronde)... We zullen zien!

We houden contact dames! Ik vind het tenminste erg fijn om ff van me af te schrijven, en ervaringen te delen!
    xxx

9. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    @Help85 wat vervelend zeg, totaal geen eisprong.
    Ben benieuwd wat voor gevoel je voelt in je buik.

@hoop ik zou gewoon testen, zorgt voor rust vind ik altijd.

@lauraa spannend naar het ziekenhuis, erg veel succes.

Vanmorgen weer test gedaan, weer negatief. Zou nu dan toch ongesteld moeten worden. Gisteravond voor de zekerheid ook nog ovulatietest gedaan. Wie weet springt het eitje niet bij eerste keer positieve test deze maand. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat mijn lichaam doet.

10. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @Help, sorry meid.. Ik bedoelde het niet te makkelijk. Ik besef dat er een kans is dat de gyn niets kan doen. Ik ben misschien iets te naïef hierin, maar ik bedoel het positief. Dat gezegd hebbende, meid ik hoop zo op goed nieuws..

En Lauraaa je hebt ook volledig gelijk. Het is ook allemaal nieuw voor me. Ik wacht het rustig af. 8 maanden is niet niks meid. Ben blij dat je niet het jaar hoeft af te maken voor de gyn.

@Soullady, ik kan me goed voorstellen dat je nu wel eens een positieve test of een ongesteldheid wilt. Ik zal morgenochtend een testje doen. Dan weten we het maar gewoon. Moet wel lachen om mijn lichaam. Zodra je zwanger wilt worden gebeurt er echt van alles in je lichaam. Bij mij was het zo makkelijk. Ik voelde een brandend gevoel vlak voor de ongesteldheid, dan duurde het nog 3 dagen en was het raak. Gewoon over een paar dagen nog eens testen. succes meid!

11. denise112

denise112 Niet meer actief

Helaas hier geen positieve berichten :( balen dames.

Zelf ongesteld geworden, gelukkig weer een kortere cyclus nu 31. Ben echt blij dat de teunisbloemolie mijn cyclussen zo verkort.

12. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Meiden! Ik lees gewoon lekker met jullie mee hoor, heb alleen soms geen tijd om iets terug te typen hihi.
    Vannacht gedroomd dat ik ongesteld werd en ik het op het forum met hoofdletters schreef hahaha..

Irritant he al die symptomen!! Pfff

Help, wat apart dat je geen ei heb gehad :(

13. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Oh Denise dat is fijn zeg dat die teunisbloemolie zo goed helpt bij je! Slik je dat tot aan je ei? Ik durf tot aan bezoek gyn niet zo goed om dingen te gaan slikken, wellicht daarna wel als blijkt dat er niets aan de hand is en ik zelf mijn cyclus op orde dient te krijgen haha

@Anna: schrijf maar mee wanneer je tijd hebt gezellig! Ik hoop dat jij ook snel duidelijkheid krijg over je ongi!

14. denise112

denise112 Niet meer actief

Ik slik het inderdaad tot ik een positieve ovulatietest heb. Daarna tot m'n menstruatie niet meer.

Ik ben ook heel slecht met reageren, wil niet al te veel op t forum rondhangen anders ben ik er nog meer mee bezig ;). Ik blijft het allemaal wel volgen en hoop op snelle positieve berichten.

15. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Nou ik heb ook maar een testje gedaan.. En hartstikke negatief natuurlijk. Heeeeel vaagjes kun je wat zien, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. Mocht ik over twee weken nog niet ongesteld zijn, dan test ik wel weer. We zien wel. Ik ben eigenlijk best een beetje opgelucht. We zitten midden in een verhuizing, er gebeurt momenteel van alles. Ik wil, wanneer ik zwanger wordt, als ik zwanger wordt.. er echt van kunnen genieten. Dus we gaan niet meer voelen, roeren, etc. (Wel ga ik beginnen met temperaturen). Gewoon intiem zijn wanneer we zin hebben. En iets meer ontspannen doen.

@Denise, meid ik vind het rot voor je dat je ongesteld bent geworden. Maar tegelijkertijd ook fijn dat je cyclus een beetje op orde komt!

Knuffel voor iedereen met een dipje :)

16. Lauraaaaa

Lauraaaaa Lid

27 nov 2014
    80
    0
    0
    Hoe is het met iedereen? Ik word weer een beetje moedeloos, integenstelling hoe blij en opgelucht ik maandag was met m'n doorverwijzing naar de gyn...
    Heb nog steeds geen ei gehad, en van een menstruatie nog niets te merken... (morgen dag 49 m'n langste cyclus tot nu toe).....

17. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    @lauraaaaa dat is niet leuk! Knuffel voor jou! Hoop dat je snel duidelijkheid heb of ei of menstruatie.
    @hoop, dat is misschien wel goede instelling. Maar soms idd lastig vol te houden. Las een verhaal van een meisje die ook midden in verhuizing zat en steeds maar niet ongesteld werd. Uitoendelijk waren ze over en werd ze op dag 80 (!) ongesteld. Soms kan het ook door stress (onbewuste stress) uitblijven

@hier laatste dagje ongesteld. Benieuwd wat deze ronde gaat brengen

18. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @ Lauraaaaa, ik vind het rot voor je meid. Ik hoop dat je niet meer lang hoeft te wachten.

@ Help, fijn, laatste dag, nieuwe kansen. Ik ben ook benieuwd voor je:)

Stress is inderdaad geen goede factor. Doet iemand aan yoga of iets? Om te ontstressen? Lijkt me een goed plan om mee te beginnen. In deze tijd ga je je lichaam ervaren als een onzekere factor.. Zou toch eigenlijk anders moeten zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ben benieuwd wat jullie vinden.

19. Lauraaaaa

Lauraaaaa Lid

27 nov 2014
    80
    0
    0
    @help, lkkr je laaste dagje. Indd weer een nieuwe ronde! Ik hoop voor je dat die een stuk korter is dan je laatste!!!

Stress in inderdaad niet goed voor je. Maar ongeacht overkomt het je toch he... M'n vriend zegt ook telkens, je moet er niet teveel mee bezig zijn, maar dat kan haast niet anders als je een vrouw bent, je voelt telkens van alles, (Denkt van alles te voelen) ;)
    Een yoga les lijkt mij nog niet zo verkeerd eigenlijks... Precies wat jij zegt hoop, je gaat je lichaam als onzekere factor ervaren. Zo ervaar ik het ook.

20. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat toevallig want ik zat vandaag ook aan yoga te denken. Heb het al een tijdje niet gedaan maar het kan je echt wat rust geven. Vooral in stressvolle situaties. Ik heb 't idee dat mijn menstruatie ook uitblijft door stress. Mja, juist omdat het uitblijft, ben ik er meer meebezig omdat ik me zorgen maak dat er iets is ofzo... En da toch nog niet vervelende buikpijn/kramp.. Pff.

Deel Deze Pagina