Ja ben twee weken geleden ongesteld geworden dus ronde was 56 dagen. Zit nu alweer op dag 14 van nieuwe ronde dus gaat snel. Jeetje soullady dat zijn geen fijne bijwerkingen tijdens je menstrhafie zeg! Zijn er geen middelen behalve aan de pil gaat die dat kunnen verzachten? Hoop voor je dat het snel voorbij is. En dan op naar de nieuwe ronde! Bij ons was ik in eerste instantie ongeduldig, maar kan het nu beter los laten en relativeren. Vriendlief vind het vooral voor mij vervelend en wil nu ook wel duidelijkheid hoe het zit.
Hi meiden, ik heb even alles weer bijgelezen. Mijn man was rustig, ik een kip zonder kop. Elke dag klusse, want stel dat er een ei zou komen. Vervolgens heb ik het los gelaten, kwam mijn man met de stellige overtuiging dat ik zwanger was. Nu hartstikke ongesteld. Ik ben een paar jaar geleden al gestopt met de pil, toen omdat ik heftig reageerde op al die hormonen in mijn lijf. Mijn cyclus was ook vet lang in het begin. Eerlijk, ik was niet gestopt om kids te willen krijgen, dus ik vond het toen heerlijk. Paar jaar verder loopt het nog niet geweldig. Ik vind het vervelend dat jullie echt zo lang moeten wachten. Bij mij wisselt het tussen de twintig en 50 dagen, en weet ik nooit wanneer het komt, Maar langer wachten is gewoon cru. @Anna ik hoop dat je snel een doorverwijzing krijgt! Aan de ene kant lijkt me een doorverwijzing fijn. Aan de andere kant zou het ook een stempel op je drukken of ervaren jullie dat niet zo? @soullady ongesteldheid is hier ook nooit een feest. Hoofdpijn lijkt op migraine, misselijk, rugklachten en krampen. De een heeft dit heftiger dan de ander. Wat ik doe is preventief iets nemen, omdat als ik het eenmaal heb, ik meteen een halve dag geveld ben. Verder veel water drinken. En klinkt raar, maar ik gebruik geen tampons of maandverband meer, maar een ongesteldheid cupje, en de klachten zijn daar ook minder van geworden. Je neemt al die bleekmiddel en troep in een tampon of maandverband op en dat is echt niet fijn. Cupje werkt fantastisch. @ Help, spannend meid! Het is al bijna zo ver voor je! Ik ben mega benieuwd. Hou ons op de hoogte en ik duim voor je dat je hier echt wat aan gaat hebben.
@hoop: cupje? Nog nooit van gehoord, hoe werkt dat dan? Ook gewoon bij drogist te koop? Misschien wel overwegen waard
O, zo'n cupje ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik lijk altijd wel een soort allergisch voor maandverband ofzo. Dus heb toch altijd al die speciale dure zwarte van always. Zonder geurtje en dat soort gedoe. Maar een cupje klinkt beter... Ik ga morgen weer van start met ovulatietesten. Ik moet ze namelijk nog even kopen. En Help ben je alweer met ovulatietesten gestart of met temperaturen? Ik vind het leuk om hier zo te praten. Want alleen mijn man weet het. Verder weet niemand dat wij proberen een kindje te krijgen. En bij jullie al het aan meer mensen verteld?
Ik doe deze ronde tot nu toe alleen temperaturen. En mijn dagelijkse checks van afscheiding en baarmoedermond stand. Bij mij weten twee vriendinnen het. Verder niemand.
Op jullie vraag over deze cup heb ik hier een leuk artikeltje: Menstruatiecup 101 - De Groene Vrouw. Er zit ook een link bij waar je ze kunt kopen. Ook leuk om over na te denken: katoenen luiers ipv die gebleekte zooi, voor wanneer het zover is. Een goede vriendin van mij gebruikt katoenen luiers, en ik vind het eigenlijk wel in werk meevallen. Wat mij meteen opviel was dat haar babe een heerlijk gezond roze kontje had, en niet van die rood aangelopen en geïrriteerde billetjes. Is ook goedkoper dan luiers. Afijn.. even terug naar de menstruatiecup. Ik maak er nu een half jaar gebruik van ongeveer. Het was de eerste paar keer best oefenen.. Maar daarna ging het eigenlijk heel makkelijk. De cup is gemaakt van een soort van rubber waar ze ook speentjes van maken. Je kunt het uitkoken, het is hartstikke hygienisch.. Je stinkt niet, je lekt niet door, en je hoeft de cup maar twee a drie keer op een dag uit je vg te halen om deze te legen. Even afspoelen en je stopt hem weer terug. Geen broeiende bacteriën, een onbehaaglijk gevoel en al die poeha. En je kunt er heerlijk mee zwemmen, dansen springen rennen zitten liggen etc. Ik voel het cupje niet eens zitten en vergeet soms dat ik ongesteld ben, totdat die vervelende krampen weer komen. Tot nu toe heb ik mijn zusjes, schoonzusjes en een paar vriendinnen ook aan de cups geholpen.. Allemaal zijn ze dik tevreden en willen ze niet meer terug. De reden dat ik hier mee ben begonnen is het feit dat we gewoonweg niet weten wat we in onze vg stoppen. Die tampons zijn gebleekt en behandeld met de meest chemische troep, om ze er mooi uit te laten zien en te ruiken. Maar we stoppen deze kurk wel in de buurt van onze baarmoedermond, onze huid neemt alle stoffen op, Joost mag weten of je hier baarmoederhalskanker en vleesbomen van kunt krijgen. Ik bedank liever. Ik voorspel bij deze dat over een jaar of 10 blijkt dat de tampons van nu zwaar slecht voor vrouwen zijn en er daardoor een hogere kans bestaat op onvruchtbaarheid. (Uiteraard hoop ik dat ik er naast zit, maar heel simpel, nu is al bekend dat veel stoffen in je tampony en in de maandverband slecht zijn voor je lichaam). Cupje kost je dacht ik 15 euro en je kunt er iets van tien jaar mee doen. Is nog kostenbesparend ook hahaha. Heel verhaal, ik dacht ik geef even mijn ongezouten mening. Bij mij weten twee schoonzusjes het, een vriendin en mijn ouders. Ik had alleen pas mijn jongste zusje over de vloer, heerlijke puber, en ze zag een paar babyslofjes liggen. Die had ik gehaald voor het kind van mijn schoonzusje. Maar vervolgens bleef ze me betekenisvol aankijken. Ze zal wel denken, verhuizen+ babyslofjes= baby. Nog niet dus. Ik voel me nu wel even heerlijk tot rust komen nu de ongesteldheid bijna afgelopen is. Het is jammer, maar het feit dat je er nu even niets aan kunt doen geeft best wat ontspanning. Hoe ervaren jullie dat?
Echt interessant dat cupje! @hier: ben vanmorgen geweest voor intake bij gyn. Temp kaartjes en laten zien en allemaal algemene vragen doorgenomen over mij en vriend. Vriend moet nu semenonderzoek doen aanstaande maandag inleveren dan twee weken later worden gebeld voor de uitslag. Zelf moet ik bellen op de eerste dag van mijn menstruatie dan moet ik echo doen en bloed laten prikken en gaan ze mijn cyclus begeleiden. Maar goed het is dus afwachten wanneer ik weer ongesteld wordt. Hopelijk is dat op tijd anders zit ik dus met vakantie. We gaan namelijk de 20e op vakantie, dus als ik dan ongesteld wordt kan ik niet bloedprikken etc en moeten we zo weer een cyclus gaan wachten. Dus duimen draaien maar!
O, zo'n cupje wordt dus niets bij mij. Kan niet tegen latex (is geen grapje). Help85 hoop dat je voor de 20ste ongesteld wordt. En fijn dat er dan wat meer duidelijkheid komt. Ik zit hier met stomheid geslagen op de bank. Dacht vanavond ga toch maar even ovulatietest doen. De eerste weer van deze ronde. Normaal pas na 25 dagen positieve test. Nu meteen positief, en ik ben pas paar dagen klaar met ongesteld zijn. Omdat ik wel liefst meer dan een week ongesteld was. Raar he? Misschien dat het deze maand niet zo lang duurt of ik krijg 2x een positieve test deze maand.
Ik hoop voor je dat je gewoon niet zo'n lange maand heb dan! Spannend hoor! Hoe is die vandaag weer positief?
Hoihoi allemaal! Ff tijdje tussenuit geweest, wat afstand doen, iedereen kent t wel. @help, fijn dat je een intake hebt gehad! Geeft je vast weer iets meer rust? Wel weer een spannende tijd, en weer veel gewacht! Hopelijk komt je ong. Optijd deze ronde, en voor je vakantie! Wel heerlijk dat tde vakantie gepland staat meid! We gaan met ons allen voor je duimen! Zelf afgelopen vrijdag bericht gehad, we kunnen 2juli terecht... Zucht, nog 5 weken wachten. En tot op de dag van vandaag nog steeds geen Pos. Ovutest gehad. Op dag 62 beland ofzo nu... Hoop zakt wel erg ver weg laatste week moet ik eerlijk bekennen! M'n ouders/schoonouders hebben we t verteld, en 2vriendinnen die et weten... Toch fijn om er af en toe over te hebben maar gelukkig kan ik hier m'n verhaaltje ook kwijt! Thnxxx!
Hoii, daar ben ik ook weer Ik had nooit gehoord van een cupje. Interessant Fijn dat er nu onderzoek word gedaan Help! Vanuit daar kunnen jullie weer verder. Lekker toch dat je op vakantie gaat! Lekker relaxen! Waar ga je naartoe? Lauraa, fijn dat je ook een afspraak hebt! Ik heb het alleen verteld aan een oud collega/vriendinnetje, zij is het zelf ook aan het proberen dus wel fijn om het ook meta haar over te hebben. Verder weet niemand het, dat hou ik liever even zo hihi. Ik ben inmiddels bijna 2 weken na mijn donkere streep op de ovu test, maja, weet nog steeds niet zeker of het een ei was, omdat die ovu testen bij mij op en af gaan, toch was de streep het donkerste van allemaal, en geloof me, ik heb er heel wat hahaha. Ik ben dinsdag grieperig geworden, last van m'n keel en heel erg moe en slap. Ook onwijs veel last van onrustige benen (heb ik wel eens eerder gehad maar nu sinds lange tijd weer en wat erger). Ook sinds ik grieperig ben behoorlijk krampachtig/warm gevoel in mn onderbuik. Ook heb ik het idee dat ik dingen een stuk sterker ruik.... Maarrrrr, dit kunnen nog steeds 'ontpil' verschijnselen zijn dus ik wil mog nergens op hopen! Haha. M'n lichaam is helemaal een beetje wappie
@Laurraaaa; hoe reageerden je ouder/schoonouders. Ik zit zo in dubio om het te vertellen... lijkt me zoveel leuker om ze straks te kunnen verrassen en ik wil er ook geen druk op leggen dat ik steeds de vraag krijg en lukt het al... @@Anna: we gaan twee weekjes naar Egypte. Eerste week Nijl cruise 2e week relaxen. Heb je zelf trouwens nog andere dingen gemerkt rondom je positieve ovutest bijv. rekbaarslijm hoge baarmoedermond? Spannend hoor! @Hier: ziekenhuis belde dat ik toch aanstaande maandag onderzoeken mag starten! En ook zaad van vriend moet inleveren.
@anna; spannend zeg deze verschijnselen, maar Indd ons lichaam kan ons goed voor de gek houden. Hoop het natuurlijk niet voor jou.... @help, ze reageerden beiden niet verrast, ze hadden al een flauw ideetje dat we "bezig" waren... Mijn mams was wel iets emotioneler, maar wel met opbeurende woorden het heeft mij goed gedaan dit te vertellen aan haar. Wel nadrukkelijk bij gezegd dat als we meer wisten ze het wel te horen kregen, en dat ze niet telkens hoeven te vragen. En wat fijn dat je maandag al terecht kan meid! Lkkr nog voor de vakantie!
Update: vandaag testje gedaan, na een half uurtje had ik een heeeeeeel licht tuurstreepje.... Maar echt zo kicht dat 't nieteens lukt om een foto te nemen. Denk dat het maar zo lijkt of dat het een opdroog lijntje is.... Ik ga zondag de clearblue test gebruiken die ik nog heb liggen. Vandaag namelijk wel vage steekjes weer en kokhalsingen haha... Ook stront verkouden en moe... Naja, zondag maar weer even kijken en voor de zekerheid een alcoholvrij weekendje... Xx
Anna01 wat spannend. Hoop zo dat het een hele duidelijke streep wordt. Ik duim mee. Inderdaad even geen alcohol. Hou je ons op de hoogte? En help85 zeker genieten naar Egypte. Bij mij is weer iets vaags aan de hand. Tot 22 mei was ongesteld. De 25ste en 26ste mei positieve ovulatietest. Veel vroeger dan normaal. En dan vandaag een beetje bloed alsof ik ongesteld wordt. Dat zou veel eerder zijn dan de andere maanden. En amper 2 dagen na mijn positieve ovulatietest. Ik snap het niet meer.. Wat toch al ingewikkeld was met mijn cyclus. Zit nu toch ook maar te denken om een keer na de huisarts te gaan.
whaaa wat spannend Anna!!! Hoop voor je dat hij duidelijke gaat worden! Ga voor je duimen! Indd ff geen alcohol dan voor de zekerheid. Wat kan ons lichaam toch raar zijn he soullady... Waren de testen echt mega knal dan? Heel vaag verhaal... Indd misschien keer de huisarts inschakelen.
@anna: super spannend! Ik ga voor je duimen! @soullady: dat is idd eeg vaag zeg. Wel heel snel ook een positieve ovulatie test. Komt wel eens voor dat vrouwen beetje spotting hebben. Of ben je al erg aan het bloeden?
Vandaag weer ovulatietest gedaan en weer positief. Dit betekend dat ik vanaf de 25ste positief ben. De 25ste was het streepje iets donkerder. Dit keer is het een super test (streep mega donker vergeleken met het testvenster). Het is mij nu echt een raadsel. Verlies redelijk bloed (1 maandverbandje toch wel vol). Bah, wat een vieze details. Maar begrijp het gewoon niet. En klussen heb ik nu al 2 dagen geen zin in, met bloed lijkt mij niet echt een succes.
Heel raar... Heb je ook zwangerschapstesten op voorraad? Anders zou ik die morgen voor de zekerheid doen. Was tot 25 mei echt ongesteld of licht? Kan anders ook ovulatiebloeding zijn maar dat is meestal beperkt bloedverlies. Anders even naar de dokter klinkt niet echt goed en logisch... Of hier op verloskundige forum de vraag zetten...
Ik zou ff een zwangerschapdtest wagen soullady... En anders maandag ff de huisarts bellen? Hier nog steeds geen positieve ovutest gehad op dag 65... Om gek van te worden.!!