Eerste keer zwanger, mijn verhaal...

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Patty01, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Hoihoi,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben Patty, 25 jaartjes jong, 7 jaar samen met mijn vriend Kyrian (29), en ik ben nu zwanger van mijn eerste. Wat is dat bijzonder zeg! Jeetje!

Ik heb al vanaf mijn geboorte een stofwisselingsziekte, en een van de dingen die daarbij horen is de vervroegde overgang. Op mijn 17de kreeg ik te horen dat ook ik vervroegd in de overgang terecht zou komen, en vanaf dat moment vielen mijn toekomstdromen in duigen. Vanaf dat moment praatte ik mezelf aan dat ik niet meer zwanger kon worden, puur uit zelfbehoud.

Toen ik vorige maand al een tijdje met vage klachten rondliep (misselijk, heel erg moe, hoofdpijn etc), begon door mijn hoofd te spoken of ik misschien zwanger zou kunnen zijn. Maar ik durfde er niet echt op te hopen. Hoewel ik wel wist, dat als ik met deze klachten naar een huisarts zou gaan, hij zou vragen of ik niet zwanger ben...

Op 19 mei kon ik de twijfels niet meer verdragen en heb ik een zwangerschapstest gekocht, puur om aan mezelf te bewijzen dat ik NIET zwanger ben! En toen was die test ineens positief.... Ik schrok me dood! Dit kon niet. Eerst kwam de ontkenningsfase, dus heb ik nog maar een test gekocht (want die eerste was wel heel goedkoop, dus dat kan niet goed zijn), nu een dure, en ook deze was positief....

Om een lang verhaal kort te maken (nouja, kort...), ik heb vanmiddag inmiddels mijn tweede echo gehad, en alles ziet er prima uit. Ik ben nu 14 weken en 4 dagen zwanger, en ik ben op 13 december uitgerekend.

Jeetje wat is dit speciaal zeg! Wat een overweldigend gevoel! Ik geniet van elke minuut (misselijk of niet)!

2. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    van harte gefeliciteerd.. en geniet ervan!!!

3. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Gelderland
    Dank je wel, gaat zeker lukken! :D

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Oh, wat leuk! en zeker als je de hoop op een kindje een beetje hebt laten varen vanwege je ziekte. Van harte gefeliciteerd, en ik hoop dat alles voorspoedig mag verlopen! Veel suc6

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wow wat leuk, gefeliciteerd :D

6. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Van harte gefeliciteerd meid!
    Ik weet wat het is als je denkt niet zwanger te kunne worden en ineens met een positieve test in je handen staat...geniet er van, misselijk of niet!

7. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Gefeliciteerd meid!! wat een heerlijk nieuws ik wens je een hele mooie zwangerschap toe en heerlijk gaan genieten van alles wat het inhoud het is je gegunt !!

8. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Gelderland
    Dank jullie wel voor alle leuke reacties :D
    Ik geniet inderdaad van elke minuut! Wat voelt het toch goed, zwanger zijn!

9. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wauw wat super zeg, gefeliciteerd en geniet er maar lekker van:D

10. luna82

luna82 Lid

20 mrt 2012
    28
    0
    0
    Ik vind jouw verhaal onzettend bijzonder en leuk om te lezen!!! Daarop moest ik gewoon effe reageren.. Normaal ben ik niet iemand die snel reageerd op verhalen.. Maar bij deze:

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!!!

11. lola36

lola36 Bekend lid

24 okt 2010
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey weer Patty !

Wat een leuk verhaal en positief !
    Mag ik vragen (want dat wordt mij niet helemaal duidelijk) hoe vroeg je dan in de overgang zou gaan?

Werd je tot nu toe dan wel altijd ongesteld of niet ?

(Ben gewoon benieuwd)

12. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Gefeliciteerd! Wat super! Lekker genieten, maar dat doe je geloof ik al op en top!

Liefs

13. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    super, wat mooi!! gefeliciteerd en heel veel geluk en gezondheid toegewenst :D

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wauw, gefeliciteerd! :D

15. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Gelderland
    dank jullie wel voor de felicitaties! :D Ik zit eigenlijk nooit op forums maar dit is toch wel een leuk tijdverdrijf zo, haha. :)

@Lola36, de gynaecologe heeft nooit kunnen vertellen wanneer ik precies in de overgang zou moeten komen, maar toen ik 17 was, ben ik bij haar geweest voor een onderzoek of ik de Pil wel mocht slikken (omdat daar lactose in zit, en daar ben ik allergisch voor). Tijdens de uitslag van het onderzoek kon ze me vertellen dat de Pil geen kwaad kon, maar ze waren er ook achter gekomen dat
    ik op dat moment al 'richting overgang ging'. Zwanger worden zou dus zoiezo erg lastig worden. De jaren daarna ben ik steds weer op controle geweest om in de gaten te houden of alles volgens het 'ziektebeeld' zou verlopen, en dat was ook zo. Ieder jaar kwam ik dicherbij de overgang, maar ik bleef wel steecs ongesteld worden (onregelmatig, maar dat was normaal bij mij).

Ik hou er zeker ook rekening mee dat dit de enige.zwangerschap is die ik ooit zal meemaken, en daarom geniet ik er nu ook zo van. :D

16. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Van harte gefeliciteerd! :D

17. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Wat fijn zeg! Van harte gefeliciteerd!

18. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Gelderland
    Dank jullie wel:D

19. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Wat een geweldig verhaal! Hartelijk gefeliciteerd... Geniet ervan inderdaad....

20. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    Gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina