Hoihoi, Ik ben nieuw op het forum. Ik ben Patty, 25 jaartjes jong, 7 jaar samen met mijn vriend Kyrian (29), en ik ben nu zwanger van mijn eerste. Wat is dat bijzonder zeg! Jeetje! Ik heb al vanaf mijn geboorte een stofwisselingsziekte, en een van de dingen die daarbij horen is de vervroegde overgang. Op mijn 17de kreeg ik te horen dat ook ik vervroegd in de overgang terecht zou komen, en vanaf dat moment vielen mijn toekomstdromen in duigen. Vanaf dat moment praatte ik mezelf aan dat ik niet meer zwanger kon worden, puur uit zelfbehoud. Toen ik vorige maand al een tijdje met vage klachten rondliep (misselijk, heel erg moe, hoofdpijn etc), begon door mijn hoofd te spoken of ik misschien zwanger zou kunnen zijn. Maar ik durfde er niet echt op te hopen. Hoewel ik wel wist, dat als ik met deze klachten naar een huisarts zou gaan, hij zou vragen of ik niet zwanger ben... Op 19 mei kon ik de twijfels niet meer verdragen en heb ik een zwangerschapstest gekocht, puur om aan mezelf te bewijzen dat ik NIET zwanger ben! En toen was die test ineens positief.... Ik schrok me dood! Dit kon niet. Eerst kwam de ontkenningsfase, dus heb ik nog maar een test gekocht (want die eerste was wel heel goedkoop, dus dat kan niet goed zijn), nu een dure, en ook deze was positief.... Om een lang verhaal kort te maken (nouja, kort...), ik heb vanmiddag inmiddels mijn tweede echo gehad, en alles ziet er prima uit. Ik ben nu 14 weken en 4 dagen zwanger, en ik ben op 13 december uitgerekend. Jeetje wat is dit speciaal zeg! Wat een overweldigend gevoel! Ik geniet van elke minuut (misselijk of niet)!
Oh, wat leuk! en zeker als je de hoop op een kindje een beetje hebt laten varen vanwege je ziekte. Van harte gefeliciteerd, en ik hoop dat alles voorspoedig mag verlopen! Veel suc6
Van harte gefeliciteerd meid! Ik weet wat het is als je denkt niet zwanger te kunne worden en ineens met een positieve test in je handen staat...geniet er van, misselijk of niet!
Gefeliciteerd meid!! wat een heerlijk nieuws ik wens je een hele mooie zwangerschap toe en heerlijk gaan genieten van alles wat het inhoud het is je gegunt !!
Dank jullie wel voor alle leuke reacties Ik geniet inderdaad van elke minuut! Wat voelt het toch goed, zwanger zijn!
Ik vind jouw verhaal onzettend bijzonder en leuk om te lezen!!! Daarop moest ik gewoon effe reageren.. Normaal ben ik niet iemand die snel reageerd op verhalen.. Maar bij deze: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!!!
Hey weer Patty ! Wat een leuk verhaal en positief ! Mag ik vragen (want dat wordt mij niet helemaal duidelijk) hoe vroeg je dan in de overgang zou gaan? Werd je tot nu toe dan wel altijd ongesteld of niet ? (Ben gewoon benieuwd)
dank jullie wel voor de felicitaties! Ik zit eigenlijk nooit op forums maar dit is toch wel een leuk tijdverdrijf zo, haha. @Lola36, de gynaecologe heeft nooit kunnen vertellen wanneer ik precies in de overgang zou moeten komen, maar toen ik 17 was, ben ik bij haar geweest voor een onderzoek of ik de Pil wel mocht slikken (omdat daar lactose in zit, en daar ben ik allergisch voor). Tijdens de uitslag van het onderzoek kon ze me vertellen dat de Pil geen kwaad kon, maar ze waren er ook achter gekomen dat ik op dat moment al 'richting overgang ging'. Zwanger worden zou dus zoiezo erg lastig worden. De jaren daarna ben ik steds weer op controle geweest om in de gaten te houden of alles volgens het 'ziektebeeld' zou verlopen, en dat was ook zo. Ieder jaar kwam ik dicherbij de overgang, maar ik bleef wel steecs ongesteld worden (onregelmatig, maar dat was normaal bij mij). Ik hou er zeker ook rekening mee dat dit de enige.zwangerschap is die ik ooit zal meemaken, en daarom geniet ik er nu ook zo van.