Ik ben (zoals je aan mn banner kunt zien) 8 wk zwanger en begin nu (pas) misselijk te worden. Hebben anderen dat ook? Dus niet gelijk in het begin maar pas later? Verder heb ik (gelukkig!) erg weinig last van kwaaltjes, behalve dat ik erg moe ben aan het eind vd dag. Ik vroeg het me zomaar even af...
tussen de ik meen 6e of 8e week en de 12-14e is de misselijkheid kans en hoe erg het is volgens mij het hoogst. Dus kan heel goed lijkt mij! Ik was vanaf 1 dag voor NOD misselijk, dat werd vanaf week 6 of 8 steeds erger en duurde lang. Dat wens ik je natuurlijk niet toe! Maar ik bedoel maar: vanaf nu kan het heel goed. Heb je al tips gezocht? Want de tip om als je ' ochtends nog in bed ligt, even wat te eten en liefst drinken voor je ook maar iets anders doet, werkt het best hier! Nog steeds is dat voor mij de beste start: manlief brengt me als hij eruit gaat een kopje thee en beschuitje op bed. Even een half uurtje laten 'inwerken' en dan rustig aan eruit. Rustig aan doen heeft bij mij ook echt invloed gehad. Niet vet eten, regelmatig wat eten, zorgen dat je maag niet leeg is (dan wordt het erger). En verder is het een kwestie van uitzoeken wat voor jou werkt... en soms helpt niets... Ik hoop dat het met een paar weken weer over is voor jou!!
Ik heb de eerste 6 weken nergens last van gehad, alleen erg moe. Daarna begon ik ook pas misselijk te worden, en regelmatig overgeven. De eerste uur, anderhalf uur nergens last van. Daarna begon het feest, tot aan het avond eten aan toe. Daarna knapten ik op. Heb er nu pillen voor die perfect werken. Kan nu weer normaal functioneren.
Ik werd misselijk in de 16e week.... vreselijk, iedere keer het kotsen of het kotsgevoel...... Nog steeds heb ik er last van..... zo raar...
Heel gek antwoord maar: ik twijfel. Voelde niks maar kreeg vrijdag een hele vervelende griep. Griep nam langzaam af maar ik was gisteren nog heel misselijk. Vandaag niet echt meer maar wel migraine. Kan dus of van de griep zijn of dat het nu begint... Keep u posted. JIj heel veel succes ermee. Niks aan dat misselijk zijn!!!!
Ik heb nog steeds nergens last van... (kan nog komen natuurlijk ) maar dan zou het net zo "laat" zijn als bij jou.....
ik werd ook pas 7 weken paar dagen en nu spuug nog iedere dag en niet zon beetje ook dus alles kan en wil niet zeggen dat minder word. liefs
Week 4, ontdekt dat ik zwanger was Week 5, af en toe een beetje weeeig gevoel, beetje wagenziekachtig. 2x overgegeven Week 6, Echt ziek aan het worden. Elke dag s'ochtends en s'avonds overgeven. Week 7, idem als week 6 Week 8, kan nu helemaal niks meer binnenhouden... Wordt opgenomen in het ziekenhuis ivm hyperemesis gravidarum. (was uitgedroogd) Week 9, Gaat alweer iets beter maar nog wel veel overgeven Week 10, ipv 8 uur per dag 6 uur per dag gaan werken.. nog veel misselijk. Week 11, idem als week 10 Week 12, Door Arbo teruggezet naar 4 uur per dag omdat ik nog zooo ontzettend misselijk was en tegen het punt van uitputting zat. Week 13, Nog steeds 4 uur per dag werken.. Misselijkheid gaat alweer iets beter.. Bijna alleen nog maar s'ochtends overgeven. Week 14, idem als week 13. Maar wordt al iets beter.. Er zijn dagen bij dat ik helemaal niet meer boven de wc hang.. Af en toe nog wel de neiging voor het overgeven.. Ga dan gauw even plat liggen dan zakt het vaak wel weer iets..
misselijk echt totaal geen last van gehad kon alles eten en alles rook ook heerlijk dus het hoeft echt niet zo te zijn dat je misselijk moet zijn in het begin kijk maar naar mij bijna 37 weken en net misselijk geweest
Ik ben nu ook sinds twee dagen ECHT heel erg misselijk en overgeven... Voel me echt moe en kan niks doen. Net die week griep gehad en nu dit Heb inmiddels zetpillen gekregen van de ha.
Ik vind dat niet raar laat hoor. De meeste misselijkheid heb je tussen week 6 en 16, wanneer je een piek hebt van het hormoon hCG. Het is denk ik vreemder als je bij week 20 opeens misselijk wordt terwijl je dat eerder helemaal niet was, en toch heb ik dat hier ook wel eens gehoord Wees maar blij dat het je nog een tijdje bespaard is gebleven Hier begon het bij week 6, was het zo erg bij week 10 dat ik me ziek moest melden en het is pas nu dat ik echt weer lekkere trek heb en zelden misselijk ben.
hoi meiden, bedankt voor jullie reacties! gelukkig heeft het niet echt "doorgezet" en ben ik alleen misselijk als ik te lang niet eet of in een keer teveel eet. voor iedereen die er wel veel last van heeft: veel sterkte!! groetjes...
Ik heb er in het begin geen last van gehad maar heb het nu pas sinds een week of 2, heel veel maagzuur en misselijk vooral als ik in bed lig, het is er ook regelmatig uitgekomen.