Eerste Kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Joyce2013, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Kwam die zomaar ineens, of liepen de streepjes al dagenlang langzaam op?

2. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hij kwam zomaar in eens, ik had wel vorige week wat schommelingen maar geen knaller, van het weekend liep het af dinsdag was het een tuurstreepje en gister in ene bam binnen 2 sec zag ik hem al en toen moest hij nog bijtrekken zeg maar.

3. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ja ben echt weer even gelukkig en krijg weer een beetje vertrouwen in me lichaam terug! Maar dat denk ik ook, maar denk ik ga hem niet missen nu dus blijf lekker testen tot hij echt weer af loopt. En lekker om de dag klussen en dan de tip van Blossombaby die granaatappeslap haha! Bij haar heeft het gewerkt hihi!

4. yessy

yessy Niet meer actief

@jij82 Welkom! Ik ben hier ook pas, leuk clubje!
    Hoe was het met bloedprikken?

@Joyce2013 Dat is volgens mij zo duidelijk als wat! Die van mij zien er ook altijd zo donker uit als ik mijn eisprong heb/moet hebben, dus volgens mij had je vorige week geen eisprong maar nu! You go girl!!

@Catmommy Wat vervelend dat je nou niet weet waar die bloeding vandaan kwam. Hopelijk betekend het iets goeds!

@Charlie11 Wel een goed idee om je vriend de zwangerschapstesten te laten verstoppen. Misschien ga ik dat hier ook maar laten doen!

@Blossombaby Praat er maar gerust gezellig over hier hoor. Vind het wel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Hopelijk gaan wij het allemaal meemaken, dus weten we wat we kunnen verwachten ;)
    En kan me inderdaad ook voorstellen dat je niet kan wachten! En net wat Charlie11 zegt, raar en jammer ook dat je zo lang moet wachten...
    Gaan jullie het wel tegen ouders en mensen die heel dicht bij je staan vertellen of wachten jullie daar ook mee tot de cruciale 12 weken?

@mijzelf Mijn nod is dinsdag/woensdag maar voel een hoop. Ben bang dat ik mezelf weer gek aan het maken ben, zoals gewoonlijk in aanloop naar m'n nod. Maar nu voel ik wel andere dingen. Ik zit bijvoorbeeld snel vol, dat heb ik nooit. Heb op zich wel trek maar zodra ik wat eet zit ik propvol. En m'n hele nieuwe ding is dat ik veel boertjes moet laten door het volle gevoel en ook wel last heb van maagzuur. Een beetje misselijkheid op de achtergrond, maar ik hoef niet over te geven. M'n andere nieuwe ding is dat m'n stoelgang niet zo lekker gaat. Normaal moet ik vaak meteen 's morgens als ik mijn bed uitkom of in ieder geval na mijn ontbijt. Maar nu amper en als ik ga lukt het niet zo goed.

Voor alles is een verklaring natuurlijk! Misschien eet ik wel gewoon teveel en dan snap ik dat volle gevoel, misselijkheid en die maagzuur ook wel. Dat boeren sja ook wel dan en een lastige stoelgang is wel wat meer aanwezig als ik ongesteld ben. Niet altijd, maar ben nu ook niet ongesteld nog.
    Dus ik wacht het af.
    Probeer zelf nu in ieder geval goed in m'n achterhoofd te houden dat het vast wel niet raak zal zijn. Teleurstelling voel ik toch wel.

Ik zal hier een van mijn 2 favoriete foto's plaatsen van mijn fotografiewerk. (kom echt niet om reclame te maken hoor :), gewoon trots en hoop dat jullie ze mooi vinden!)
    Dacht dat zwangerschap en newborn wel goed op zijn plaats zijn hier :D

Bijgevoegde bestanden:

5. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    @joyce, wat een goed nieuws:D kan me voorstellen dat het een hele opluchting is! Haha en wie weet heeft de granaatappelsap inderdaad geholpen :D Ik had die van POM. Best prijzig maar het is wel puur sap geloof ik!

@catmommy, ik hoop dat je gelijk hebt en idd op 4/5dpo zit!
    wanneer is nu je nod?

@yessy, mooie fotos zeg!! Heel dreamy en romantisch :D Hoe is de business nu? Veel opdrachten? Wel chill werk om te doen als je zwanger bent ook lijkt me!
    en irritant he, dat wachten op nod en ondertussen alle lichamelijke dingetjes helemaal analyseren ;)

Vraagje aan jullie: wanneer zouden jullie het vertellen aan je ouders/schoonouders/beste vriendinnen (kortom de mensen die echt dichtbij staan)?

'vroeger' zei ik altijd dat ik zou wachten tot 12 weken, maar nu het echt zo is vind ik dat eigenlijk veel te lang duren:) Aan de ene kant wil ik het nog geheim houden voor het geval het nog mis kan gaan, aan de andere kant wil ik mijn vreugde zo graag delen.. Ik zit te twijfelen of ik het aan mijn moeder/schoonmoeder/beste vriendin (tevens schoonzusje dus dat is makkelijk ;)) zal vertellen als we de eerste echo hebben gehad met 7/8 weken en we hebben gezien of het hartje klopt. Met mijn vader wacht ik dan nog wel even want die zet altijd alles gelijk op facebook ;)
    Wat vinden jullie?

6. yessy

yessy Niet meer actief

@blossombaby Ik zou het denk ik sowieso eerder vertellen aan mijn ouders, schoonouders en beste vriendin, omdat je inderdaad je vreugde wil delen. Ik denk dat mocht het misgaan je dan ook op hun steun kan rekenen..

en de business is wel aardig. We maken flink gebruik van facebook en acties en tijdens onze opening hadden we een actie die dag met 50% korting. Dus lekker wat opdrachten wel steeds. Wel is het ook onzeker want je bent niet gegarandeerd dat je altijd opdrachten hebt. En het andere is dat iedereen ineens hobbyfotograaf is en fotoshoots gaat doen dus we krijgen soms wel concurentie. Maar we proberen de prijzen leuk te houden voor elk budget en ook uniek te zijn.

Ik ga vandaag lekker shoppen in alkmaar met mijn moeder. Even lekler ontspannen en vanavond een kerstworkshop!
    Fijne dag meiden!

7. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @ Blossombaby ik ben het met yessy eens, ik zou het ook na de posi test gelijk aan ouders/schoonouders en broer(s) en zus(sen) vertellen. Mocht het mis gaan weten zij waarom je je rot voelt en kun je op ze rekenen en hoef je het verlies niet alleen te verwerken! We gaan natuurlijk vanuit dat er alleen maar positive gevoelens! En vriendinnen het hangt er vanaf hoevee beste vriendinnen je hebt, ik hou het bij vrienden we voor me! Nou ik ga die van de week dan maar even halen en deed je glas per dag of meer? En meid klets lekker over je zwanger zijn, ben blij voor je!

@ Yessy wouw wat gaaf die foto's zeg! Echt heel mooi! Ik duim voor een posi test voor je! En niet te negatief denken he meid, ik weet de teleurstelling is altijd erg groot. Maar dan zou ik gewoon lekker testen na NOD dan ben je alweer een stukje veiliger dan 4 dagen er voor ofzo.

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    @Yessy
    Mooie foto's!
    Ik ben ook een tijdje erg serieus met fotograferen bezig geweest en ken er ook meerdere in mijn omgeving die er serieus mee bezig zijn.
    Inclusief een complete studio (maar wel thuis).
    Ik ken een meisje die nog thuis woont en er sinds een paar maanden mee bezig is en die bouwt soms de keuken om tot complete studio.
    Maar een foto's dat ze maakt, echt geweldig!:$
    En dat zeg ik niet snel, want ik ben kieskeurig en roep niet bij iedereen die een spiegelreflex heeft dat de foto's mooi zijn:p

Ik ken bijvoorbeeld ook iemand die er dag in dag uit mee bezig is, zelfs een facebook pagina en dergelijke heeft, maar die heeft er echt zo geen kijk op. Totaal verkeerde posities en de bewerking is verschrikkelijk slecht.
    Dus ook met de goede apparatuur van tegenwoordig kun je het nog behoorlijk verprutsen hihi.

Maar tegenwoordig kunnen inderdaad wel een heleboel mensen schitterende foto's maken. De camera's worden betaalbaarder, je kunt alles gebruiken als onderwerp..

@blossombaby
    Mijn uiterste NOD is dan 23 November. Maar ik vraag me wel af hoeveel een innestelingsbloeding mag zijn. Ik heb (nog?) geen maandverbandje nodig, maar ik bloed wel al meer dan gister, telkens bij het afvegen.

Hoe dan ook, in beide gevallen ben ik blij.
    Ten eerste blij omdat ik dan 2 weken terug de eisprong heb gehad, en dat ik die goed heb ingeschat destijds met het slijm.
    Aan de andere kant vervelend omdat ik geen positieve ovulatietest heb gehad en ook geen duidelijk temperatuur kaartje heb.
    En ook vervelend dat ik toen wel juist geklust heb, maar dat het ronde 1 dan niet raak is.

Als de menstruatie niet doorzet en het innesteling is (wat dus overeenkomt met mijn temperatuur) dan wordt het nog een lange tijd wachten:p

9. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Heey meiden,

@t Blossombaby: IK denk dat ik het zelf zou vertellen na de 1e echo, maar dat zeg ik nu :p. Ik denk dat als het echt zo is dat ik mijn mond niet kan houden tegen mijn moeder :p haha...Ohja en die granaatappesap :p vanaf wanneer drink je dat? Hihi misschien ook maar eens proberen haha.

@t Joyce: Pff ik snap dat je gister ff een dipje had maar wat fijn dat er toch weer hoop is :D..wel heel vervelend zoveel onduidelijkheid hoor! Idd lkkr om de dag klussen, ik ga er ook weer mee beginnen :D volgens mijn app ben ik vanaf volgende week vruchtbaar haha...Succes!

@t Catmommy: Pff vervelend he zo'n bloeding...ik had het ook ik hoopte ook op een innesteling maar blijkbaar is het bij mij toch mijn menstruatie geweest. Ik hoop voor jou dat het wel een innestelingsbloeding is :D....Duimen en afwachten maar....

@t Finally88: Jammer van de ongsteldheid op naar een nieuwe ronde!!

@t Charly11: Wat heftig vooral zo in je eerste ronde :( Ik snap best dat je er verdrietig over was! Hopelijk ben je sterk genoeg om vol goede moed na de volgende ronde te gaan. En misschien inderdaad pas op je NOD gaan testen, hoe verleidelijk het ook is hoor.....

@t Jessy: Spannend ik ga duimen voor je dat het raak is! Ververlend he zo lang wachten, haha!! Succes! En prachtige foto's heel gaaf!

Hier: NIet veel bijzonders, maar weer aan het wachten op mijn eisprong. Wel een voordeel dat ik straks vakantie heb rond mijn eisprong :D...kan ik extra goed klussen haha...Hopelijk is mijn cyclus weer rond de 35 dagen :D...

10. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @ Orchidee haha kijk dat is wel positief inderdaad kun je lekker veel klussen, maar het beste is om de dag of om de andere dag volgens mij. Want anders gaat de kwaliteit van het sperma achteruit, en dat zou zonde zijn natuurlijk!

@ Catmommy ik duim voor een innesteling voor je!

Om 12 uur nog even een ovu test gedaan en veel minder donker dan gister, maar wel 3 koppen thee ofzo al op dus voor de zekerheid nog even een test om 19.00 uur vanavond. Gister ook echt pijn rechter eierstok dat is nu over, maar nu begind links.. Ben dus weer benieuwd naar de test van vanavond haha.. en morgen weer aan de klus :)

11. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Hey dames

Mag ik hier ook mee kletsen?!

Wij gaan ook voor ons eerste kindje, nou ja eerste?!( ik heb in november een miskraam gehad dus eigenlijk 2de kindje)

12. yessy

yessy Niet meer actief

Bedankt voor jullie complimentjes van de foto's!
    @blossombaby Ik ben heel nieuwsgierig naar je granaatappelsap! Vertel vertel!

@joyce2013 Ik probeer niet al te negatief te zijn haha maar verheug me er nu zo op. En als ik dan in mijn achterhoofd hou dat het vast nog niet raak is, valt de teleurstelling misschien mee en kan ik harder juichen als het wel raak is.
    Maar je hebt ook wel gelijk hoor, absoluut niet testen voor nod, hoe moeilijk dan ook haha. En dinsdag of woensdag? Aangezien ik afgelopen keer 4 dagen ervoor bruine afscheiding had en ik in plaats van woensdags, dinsdagavond werd.
    En ik houd altijd in mijn achterhoofd dat het gaat zoals het ergens in het universum is uitgestippeld voor ons. Dan gaan we weer vrolijk verder naar de volgende ronde! Ben benieuwd naar je ovu test van vanavond!

@catmommy Wat leuk dat je ook hebt gefotografeerd! En zo begonnen wij ook inderdaad. De studio opzetten in de woonkamer. Maar het liep nu wel een beetje uit de hand.
    waarom fotografeer je niet meer nu?
    Hoop dat er snel duidelijkheid komt over wat het nu is en hopelijk innesteling! Jouw nod is 3/4 dagen na mij. Spannend!

@orchidee88 Inderdaad heel vervelend ja! Van alles voelen en het kan ongi worden of een baby... pfff. Ooit gaan we er komen. Als ik lees hier op het forum hoe lang sommige mensen bezig zijn en welke weg ze hebben afgelegd, dan heb ik eigenlijk nog niets te zeuren. Wel vet goed gewoon dat je vakantie hebt dan! 6 keer per dag klussen, dan kan het niet misgaan whaha!

@Cindy29 Wat heftig :'(
    Zie 8.6 weken staan. Was je 8 weken zwanger?
    Hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en dat jullie snel weer goed nieuws hebben!
    Hartelijk welkom!

13. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    8 weken en 6 dagen toen de miskraam op gang kwam, kindje was minder ver en officieel pas niet meer zwanger met 10 weken.
    ik zal mijn verhaal hier even neerzetten dan snap je het ;)

Dinsdag 12nov hadden wij onze eerste echo met 8 weken
    Oh wat waren wij blij en opgelucht (na die 4 weken wachten) dat we eindelijk ons kindje zouden zien
    Niets was minder waar helaas :(

Tijdens onze echo zagen we alleen een vrucht en dooierzakje, de vk dacht dat ik misschien minder ver was en ik moest over 2 weken terug komen
    Wat een domper was dat zeg :(

Weer thuis ben ik gaan rekenen en ik kon gewoon echt niet minder ver Zwanger zijn, toen wist ik dus al dat het goed fout zat. ... maar toch hou je hoop!

Woensdag rode afscheiding met afvegen en ik zag 2 rode propjes/vliesjes in de wc liggen

Donderdag vk weer gebeld want ik wilde echt geen 2 weken in onzekerheid zitten
    We mochten meteen weer langskomen voor een echo
    Dit keer konden we zien dat het in mijn baarmoeder heel onrustig was en ik al geen egaal vrucht en dooierzakje meer had, dat was dus de bevestiging het zat dus goed fout!
    Daar kwam de vraag of ik wilde afwachten of mijn lichaam het oplost of niet

Nou als het vruchtje al weken geleden gestopt is met groeien dan had mijn lichaam het dus al moeten oplossen maar niet dus

Vrijdag naar het zh naar de gyn en besloten met cytotec te proberen een miskraam op te wekken

Maandag en dinsdag moest ik 2x2 pillen vaginaal inbrengen
    Na een paar uur kreeg ik de heftigste krampen ooit en begon flink te bloeden met flinke stolsels!
    Dacht dat ik na die 2 dagen alles kwijt was en weer ''schoon'' was
    Woensdag terug naar de gyn en helaas nog niet schoon

Afspraak voor een curettage gemaakt

Donderdag weer heftige krampen en steken in mijn darmen
    zaterdag kon ik er niet meer tegen dus naar de eerste hulp, na allerlei onderzoeken bleek dat mijn baarmoeder nog flink aan het krampen was en ik osteopathie had... vandaar de pijn
    Morfine gekregen en poeder voor de darmen, toen mocht ik weer naar huis

Dinsdag eindelijk de curettage (even 10min pijn) maar daarna wel overal vanaf

Dat is nu 2.5 geleden en ik heb gelukkig vanaf dag 1 na de curettage nergens meer last van :)

Lang verhaal maar nu snap je het hopelijk een beetje

14. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    @yessy ik heb even terug gelezen en zag jou kwaaltjes staan
    Wil je geen valse hoop geven, maar dat had ik toen ik zwanger bleek te zijn :)

Veel boeren
    slechtere stoelgang
    Maagzuur
    Vlagen misselijk en duizelig
    opgeblazen gevoel
    en pijnlijke en gespannen borsten

Dus hou hoop, maar maak jezelf niet te gek :)

15. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @ cindy wat een verhaald meid! Pff... Maar je bent hier van harte welkom om mee te kletsen!

@ yessy ik had die kwaaltjes ook allemaal enzie mijn cyclus in me hamdtekening, ik dacht ook nou ben zwanger. En nu na al sie tijd blijven ovu testen blijk ik nu pas me ei te hebben. Natuurlijk hoop ik echt voor jou dat je wel zwanger ben, maar het lichaam haalt gekke dingen met je uit!

Ik zal straks even foto maken van de test van vandaag en gister!

16. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    @yessy: ik fotografeer nog wel, maar alleen nog in privé sfeer en voor mijn eigen werk. Ik ben niet op zoek naar opdrachten of iets dergelijks. Soms kriebelt het wel enorm en dan ga ik er gewoon met de camera op uit hihi!
    Wie weet ga ik er ooit nog eens wat mee doen!

@cindy: jeetje wat heftig! Jou verhaal is eigenlijk een bevestiging dat ik echt niet zolang wil wachten met het vertellen van mijn ouders en vriendinnen over de zwangerschap. Als zoiets gebeurd heb ik graag mensen om me heen en dat ik het niet alleen met mijn partner hoef te verwerken.
    Ik hoop dat je snel zwanger bent en dat je dit ditmaal mag blijven, maar oh wat zullen die eerste weken voor jou nog spannender zijn dan voor een ander..

@ego bloeden zet nog niet door! Ik heb voor de zekerheid een maandverbandje onder gedaan omdat ik me daar prettiger bij voel maar tot dusver blijft het alleen bij het afvegen.
    Je zou zeggen dat het nu na 1,5 dag al lichtjes bloeden toch wel zou moeten doorzetten als het echt van de menstruatie zou komen!
    En ben benieuwd naar mijn temperatuur morgen, of deze opnieuw hoog is! Want bij een menstruatie moet deze gewoon echt gigantisch dalen.

17. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hi meiden, hier me testjes van gister en vandaag, wat denken jullie? Dit is voor mij de eerste keer ovu testen en gelijk een rare cyclus dus graag jullie advies. Gister wel echt mega steken rechts in me onderbuik/ eierstokken, nu nergens last meer van.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,4 KB
      Weergaven:
      12
  18. yessy

yessy Niet meer actief

@cindy Dat is een heftige periode meid! Hoop echt dat jullie snelxweer geluk hebben!
    Toevallig dat jij die kwaaltjes ook had!

Ga gewoon voor 50/50 nu hihi.

@joyce ik vind die allereerste van links het donkerst.

Yayyyyy ei!!!!!

19. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @ yessy that's the spirit girl! Zou die donker genoeg zijn voor me ei? Het zou betekenen dat me ei vandaag of morgen springt, dus een tweede kerstdag test! Zou een geweldig cadeautje zijn!

20. yessy

yessy Niet meer actief

@joyce Na vergelijking met mijn ovu testen zou ik absoluut zeggen dat je ei er is!
    Superleuk man 2e kerstdag. Een leuker cadeau is er niet!
    Hoop het voor je!!!

Deel Deze Pagina