Tis stillllllllll aan de overkant!! Meiden, jammer dat wel allemaal niet meer zoveel reageren. Ik heb een hysterisch verhaal te vertellen... een niet zo leuke.... Ik ben 12 januari ongesteld geworden en naja volgende ronde in! Vorige week zaterdag heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd (YAYYYYY!!!) en hebben we besloten om een kindje proberen te maken uit te stellen tot na de bruiloft. We willen 20 september trouwen! Alleen was ik afgelopen maandag nog ongesteld... Ik deed 's avonds een test en 2 dikke strepen meteen! BAM! zwanger! Euh ooookeeee!! Omdat ik het niet geloofde, misschien was de test over datum ofzo, deed ik 's morgens om half 6 nog een test en ik was nog steeds zwanger. Omdat die test uit hetzelfde pakje kwam heb ik nog 2 Clear Blue testen gedaan. Een met de ochtendurine van die dag en 1 met urine van dat moment. En hij gaf vrijwel meteen zwanger aan en 2-3. Dat houdt in dat ik rond de 5 á 6 weken zwanger ben. Alleen ik had donkerbruine afscheiding, soms lichtroze, bij het afvegen... en krampjes alsof ik ongesteld was. Niet goed toch.. Ik had voor 's middags een afspraak staan bij mijn huisarts, maar omdat dat een dokter is die volgens mij stiekem een nepdokter is, belde ik naar het geboortecentrum in het ziekenhuis. Ik kreeg een verloskundige aan de telefoon en met haar heb ik de hele situatie besproken. De kans is dat het een miskraam is, maar er is ook kans dat het niet zo is. Volgende week donderdag mag ik langskomen om 11:35 voor een echo. Ze kunnen vanaf 6 weken pas een hartslag vinden. Het is een emotionele rit kan ik vertellen. Ik wil dolgraag zo blij zijn en dit vieren, maar dat kan niet. Ik houd juist in mijn hoofd dat het waarschijnlijk mis is, want dan zal de teleurstelling, die evengoed wel zal komen, misschien minder erg zijn. Natuurlijk zit ik mezelf helemaal gek te maken met allerlei google sessies en informatie inwinning acties hier op het forum, maarja.. het is misschien wel realistisch. Verder heb ik lichtjes last van misselijkheid, m'n borsten zijn gevoelig en heb ik minder eetlust. Of misschien verbeeld ik me dat allemaal. Meiden laat van jullie horen alstjeblieft! Iemand anders wel goed nieuws?? Hoe gaat het met jullie? xx
Hejj yessy wat heftig zeg! Maar wel super leuk dat je gaat trouwen! Ik blijf voor je duimen dat t gewoon goed is. Hier is t afwachten.. ik kan 3februari testen.. Ik ben t wachten zat
Hoi yessy, Super leuk dat je gaat trouwen gefeliciteerd. En wat bijzonder toch onverwachts zwanger!! Ik denk dat het wel goed zit zolang het maar geen bloed is. Roze afscheiding komt wel vaker voor hoor ik, en de kraampjes is denk ik je baarmoeder. Ik ga iig duimen!! Finally88 ik kan 4 februari testen ...spannend hè. Jij al klachtjes? Ik niet ... Xx
Finally88 echt? Al getest? Ik vandaag op 11dpo en volgens mij ben ik zwanger.....kan het zelf nog niet geloven......yessy hoe is het met jou???
Nee ik heb nog niet getest.. maaar gefeliciteerd!!!! Ik zie em ook staan hoor die 2e streep! Super leuk!
Meiden ik ben ook zwanger, wat leuk dat er toch wel weer een klein beetje leven in onze groep zit!!! Ik was natuurlijk zo onregelmatig en had 14 januari een knal ovu test en ik was zondag nog niet ongesteld. Toch maar een test gedaan en BAM knaller gelijk al! Had week na me ei 5 dagen bruin verlies dat hield op 4 dagen voor dat ik ongi moest worden, snapte er dus niks van!! Maar nu wel, en o wat is het heerlijk!! @ Yessy gefeliciteerd, wat spannend allemaal bij jou, maar het zit vast wel goed, maak je niet te druk. Nog 2 dagen en dan heb je duidelijkheid, meid ik duim voor je dat je beebje gewoon veilig op ze plekje zit!!!! En ook van harte met je aanstaande huwelijk!!! @ Orchidee ja girl jij bent echt wel zwanger, dat is geen tuur streepje ik zie hem meteen! Je zult waarschijnlijk wel weer een test hebben gedaan en die zal donkerder zijn! Ik zeg dus gefeliciteerd meid!!! In 1 keer 3 zwanger dat is wel een hoop! Wel heel gaaf!
Ow Finally wat vervelend meid! Maar kom op vol goede moet de volgende ronde in!!! Ik ga voor je duimen!!
Meiden wat fantastisch om te lezen!! Ik heb af en toe nog even mee gelezen met jullie om te kijken hoe het met jullie ging Yessy: dat bruinverlies en kraampjes kan er allemaal bij horen hè! Ik heb de eerste weken elke dag kramp gehad. En bruinverlies kan nog van de innesteling komen. Ik ben benieuwd hoe het met je gaat! En gefeliciteerd met jullie trouwplannen! Finally: balen meid toch elke keer weer en teleurstelling he. Orchidee en joyce gefeliciteerd! hoe voelen jullie je allemaal nog heel onwerkelijk zeker? Last van symptomen? Gaan jullie een pretecho doen met 8 weken of wachten tot de termijnecho? Ik heb maandag mijn termijnecho gehad, en alles was goed een klein mensje gezien en het hartje gehoord. Leuk dat we dan toch hier weer een beetje kunnen kletsen haha, ik zit ook in een augustus-groep, maar die is zo groot ik hou het allemaal niet bij. Elke dag wel 5 pagina's erbij ofzo
Hahah Blossom ik was je net aan het opzoeken en van plan een prive bericht te sturen omdat ik zo benieuwd was hoe het met je ging! Wat super fijn dat alles goed is met jullie uk en dat jullie het hartje hebben gehoord. Ik wil heel graag ook wel een 8 weken echo denk ik, maar ik moet me er echt nog in verdiepen hahah! Ben nu nog aan het uitzoeken welke verloskundige praktijk ik wil, en als je betaald kun je dan overal een 8 weken echo doen? Ik wil het graag na 8 weken aan onze ouders vertellen. Mijn borsten doen erg zweer word er ook meerdere keren wakker van 's nachts, en licht misselijk (deze ochtend wat erger dan de dagen er voor) maar het gaat zo'n beetje de hele dag door.! Het is heel onwerkelijk vooral omdat ik 24 januari had gehoord dat ik ontslagen wordt, en een week later ligt me vader in het ziekenhuis op IC. Dus ik was er zo niet meer mee bezig, maar omdat ik steeds wakker werd in me slaap van de pijn in me borsten ben ik gaan terug denken wanneer nou me ei etc was geweest, en toen dacht ik shit laat ik eens testen en die knalde van de test! Dus het is een hoop tegelijk maar ze kunnen me nu niet meer ontslaan dus dat is een plus haha! En me vader gaat ook weer goedkomen dus ik laat het langzaam tot me doordringen... en het is zo bijzonder.. kan wel janken haha!
Jaa ik zag het haha! Echt toevallig dat ik net vandaag bedacht om dit topic weer even op te zoeken! Wat een heftige tijd heb je achter de rug zeg, maar wat fijn dat alles nu weer de positieve kant op gaat!! Ben super blij voor je Een 8 weken echo is altijd een pret-echo dus die betaal je zelf (ong 35 euro). Dat kan je bij meerdere praktijken doen! Ik heb het ook gedaan, omdat ik zeker wilde zijn dat ik zwanger was Vond het toch raar om van een zw-testje uit te gaan, omdat ik verder ook niet echt klachten had behalve zere borsten en moe. Is het al zeker dat ze je nu niet kunnen ontslaan? Ze hadden het namelijk wel aangegeven voordat ze wisten dat je zwanger was? Weet daar verder niks vanaf hoor dus mss heb je idd wel geluk! Mijn contract loopt af in april, dan ben ik 5 mnd. Komende maand ga ik denk ik een gesprek aanvragen over hoe en wat. Als mijn contract niet verlengd wordt heb ik waarschijnlijk recht op een WW-uitkering en een zwangerschapsuitkering dus we zien het wel.. Sowieso wil ik hier niet blijven werken maar het zou wel fijn zijn als ik een baantje heb om terug te komen na de bevalling, en dat ik dan wel een inkomen heb als ik ga solliciteren!
Ja maar er is nog niks getekend door mij dus me juriste gaf aan dat dat erg mooi was omdat ze me nu niet meer mogen ontslaan dus ik moet gaan nadenken wat ik wil gaan doen. Werk hier 6 jaar en had vast contract dus dat was zeker in mijn voordeel. Hopelijk kom je bij je baas tot een positief gesprek en mag je gewoon terug komen, vanuit werk vind je makkelijker werk dus dat zou erg fijn zijn voor je. Ja echt toeval inderdaad, maar wel gezellig! En ja alles komt even tegelijk maar de zwangerschap was wel echt het lichtpuntje wat ik even nodig had! En nu focus ik me vooral ook daarop! En het geeft erg veel positieve energie. En bij 8 weken klopt het hartje dan al? Want ik denk dat ik anders wacht tot 12 weken, omdat het tot 12 weken nog mis kan gaan. Daarna natuurlijk ook maad is de kans wel veel kleiner. Ik denk wel dat een echo je meer het besef geeft. Zondag ochtend had ik de test positief zondag avond gestopt met roken en nog steeds rookvrij!! Ben trots op mezelf nu volhouden!
Wat goed! Stoppen met roken is heel moeilijk maar nu heb je wel een goede motivatie Het schijnt dat vanaf 6 weken het hartje gaat kloppen, bij mij was ie goed te zien bij 8 weken. Schijnt dat als je het hartje hebt gezien bij 8 weken de kans op miskraam daalt van ong 10% naar minder dan 3%.. Het kan natuurlijk alsnog misgaan idd maar dat gaf mij wel vertrouwen! Plus stel er zou niks te zien zijn met 8 weken kon ik me alvast voorbereiden op een mk ipv dat ik nog wekenlang superblij ben.. Maar kan me ook goed voorstellen dat je zou wachten hoor. Ik ben gewoon echt een stresskip Heb je het nog aan niemand verteld?
Nee vl wil het nog niet, die is bang dat het mis gaat. Daarom wil ik die 8 weken echo dan kunnen we het dan aan familie en beste vrienden vertellen. En met 12 weken maken we het algemeen bekend. Ga gelijk ook aan de verloskundige vragen of ik sushi mag ga zaterdag sushi eten met me mams.. ik ben serieus verslaaft aan sushi!! yum yum yum! De rest wat ik niet mag kan ik wel zonder, maar sushi dan ga ik huilen hahah! Heb jij het gelijk al aan mensen verteld? Het lijkt me zo geweldig om het geluk te delen!
Hoi meiden, Iedereen gefeliciteerd! Wat super leuk een paar tegelijk! Ik heb zelf helaas minder goed nieuws. Afgelopen maandag ben ik het vruchtje verloren en is de verloskundige gekomen. Gister gelijk ter controle naar de verloskundige praktijk en daar zagen ze toch nog wat zitten dus meteen door naar gynaecologie. Daar bleek dat het er 2 waren. Zuur hoor.. Cycotec pillen gekregen om in te brengen en daarmee moet die laatste er ook uit en alle resten. Heb ook nog griep erbij, koorts en een zeehondenhoest dus ben blij als alles achter de rug is. We hebben besloten om hierna dit allemaal even een plekje te geven en na de bruiloft het weer te gaan proberen. Ik zal hier ook niet meer echt reageren hoor maar ben wel heel blij voor jullie en gun het jullie allemaal natuurlijk graag! Succes meiden
Mijn vlk zei dat je gewoon sushi mag eten als je maar wel naar een goed restaurant gaat en niet bv. bestellen of die van de Albert Heijn zei ze En ik hoorde dat je roofvissen moet vermijden dus tonijn, zwaardvis, haai weet niet meer waarom.. Wij hebben het meteen verteld aan het zusje van mijn vriend, onze moeders met 6 weken (toen was het kerst) en verder mensen die dichtbij stonden wel langzaamaan vanaf 8 weken. Heb het gister op fb gezet toen de 12 weken echo goed was Yessy wat verschrikkelijk heel veel sterkte en ik wens jullie veel geluk voor de toekomst en dat jullie bruiloft super mag worden!
O wat van dan ga ik daar heerlijk van genieten zaterdag kan nu al niet meer wachten haha! Ja ik wacht tot mijn vriend ook denk van ja we gaan het vertellen heb net de verloskundige gebeld heb 19 februari de intake en 12 maart eerste echo (12 weken) pfff duurt lang!!! Ik wil het gewoon ook delen met mensen! @ Yessy meid wat een rot nieuws! Heel veel sterkte de komende tijd en we zijn er voor je als je toch wil kletsen!!
Spannend je eerste afspraken gepland!! Geen 8 weken echo dus? Snap dat je het wil delen, had ik ook idd al moet ik zeggen dat dat vooral de eerste weken het ergst was, en dat naarmate ik er zelf meer aan gewend was ik het ook makkelijker voor mezelf kon houden! Ik heb net bij de h&m een nieuwe bh gekocht omdat al mn normale bhs vet strak zaten! Haha even een leuk moment als je altijd mini-boobs hebt gehad. En ik heb mijn eerste echte aankoopje voor de baby binnen... Het zijn multifunctionele doeken (bv als dekentje, om mee in te bakeren, als spuugdoek etc volgens mij gewoon zon hydrofiele doek). Maar zo schattig met dierenprintjes!! Het is een 4-pack en mijn favoriet is die met olifantjes en de andere 3 zijn met giraffen, aapjes en vogeltjes. Durf jij al dingen te kopen?