Mijn borsten zijn inmiddels ook wel een cupmaat groter! Maar weet niet of die al begonnen te groeien in week 6 hoor. Volgens mij merkte ik dat pas rond week 9. Leuk van dat lijstje! En idd waar ga je heen op vakantie? Toevallig zeg want ik ga ook eind april op vakantie! Wij willen nog heel graag 1x op vakantie met zn tweeen (ipv een honeymoon een babymoon noemen ze dat in amerika ) dus we gaan een weekje naar Malta waarschijnlijk. Haha ik las inderdaad ook al "op malta hebben ze lekkere wijn etc" nou niet voor mij! Maarrr maakt me echt niets uit! Ik snap dat je het van de daken wil schreeuwen joyce dat had ik ook heel erg en was ook heel blij toen ik eindelijk de 12 weken grens over was! Wat gaat de tijd langzaam he die eerste weken.. Nog 12 dagen wachten en dan heb ik de echoooooo!!! Zo spannend! Succes vandaag bij de intake van de verloskundige joyce!!
Ja de laatste keer samen op vakantie! Ook heel bijzonder! Wij zijn in oktober naar Thailand geweest 3 weken dus dat was onze laatste vakantie samen. Van de zomer hoop ik nog naar Spanje te gaan naar mijn vriend zijn familie die hebben in de bergen een huisje en mijn schoonouders huren daar een huisje en daar komen we al 6 jaar, heerlijk daar de rust! Malta lijkt me ook heerlijk! Ow een lekker wijntje, heel stom drink nooit echt veel ofzo maar ik heb het het moeilijkste met geen wijntje nemen. Roken doet me helemaal niks, heb ik het totaal niet moeilijk mee maar dat wijntje... Dat word nog doorbikkelen haha! Ik ben echt zo benieuwd of je onderbuikgevoel waar is en je een little baby girl krijgt! Zou toch wat zijn, alles we het alle 3 goed hebben qua gevoel... Zo spannend, maar het aftellen is begonnen! Dank je het is alleen een intake dus verwacht er niet zo veel van, heb veel meer zin in maandag, al vind ik dat ook weer stiekem een beetje eng. Maar we moeten positief blijven!
Ik heb gister mn eisprong gevoeld denk Ik, had ruim een kwartier en hevige steek links onder in mn buik
Ah ik hoop het finally! Heb je ovu testje gedaan of getempt? Of laat je dat allemaal maar even. Veel plezier met klussen! Joyce hoe was de intake? Zeker veel vragen moeten beantwoorden en bloeddruk gemeten etc? Nog 4 daagjes en dan je echo!! Ik heb de 26e weer een controle bij de vk, dan gaan ze het hartje laten horen met een dopptone (heb hem wel al gehoord bij vorige echo maar toch mooi om nog een keer te horen!) Gaat jouw vriend mee eigenlijk? Mijn vriend was vorige keer mee maar hij vond het zo saai (hij zat er ook wel een beetje voor spek en bonen bij er werd misschien 1 of 2 vragen aan hem gesteld en de rest aan mij). Dus volgende keer gaat hij niet mee. Vorige keer had hij ook speciaal vrij geregeld maar dat gaat hij dus niet doen deze keer. Die keer erop gaat ie wel weer mee want dan gaan we het hebben over het 'geboorteplan' Yes onze vakantie is geboekt! Een weekje naar Malta midden april. Ik hoop dat het een beetje lekker weer is al! Zo veel zin in! De afgelopen 3x dat we op vakantie zijn geweest waren we altijd met vrienden, dus ik vind het wel weer leuk om met zn tweeën weg te gaan.
Ja de intake was een hoop info, hoop folders en boekjes meegekregen eigenlijk wel een erg leuk en fijn gesprek. Ik had van te voren al het intake formulier ingevuld dus dat hebben we doorgenomen, en vond het toch fijn dat vl ook mee was want ik weet niet alles over de ziektes in zijn familie etc. Me bloeddruk was goed, dus dat was ook top! Ik kan echt niet wachten tot maandag het lijk me zo een opluchting om de eerste keer al dat hartje te horen. En dan blijft het nog even spannend maar toch. Hebben jullie de nekplooimeting gedaan trouwens, wij moesten daar overnadenken van de verloskundige. Spannend dat je de 26ste weer mag ook alweer bijna, ja heerlijk toch om het hartje weer te horen. Wil je vriend dat dan niet, vind hij dat dan niet bijzonder? Ja mijn vriend gaat gewoon mee hoor, ik vind ook dat je dat soort dingen samen doet. Mijn menig, maar de kerel schopt je zwanger en de rest ligt bij ons, dacht het niet haha! Zo leert je vriend denk ik ook gewoon een hoop als hij wel mee is. Ook de dingen die je als zwangere vrouw wel en niet mag etc. Mijn vriend is dan gelijk zo'n pestkop en zegt dan bij de verloskundige hoor je je mag een beetje chips en niet een hele zak zoals je nu doet haha! Mijn mening is gewoon dat ik het belangrijk vind dat hij mee deelt in alles wat betreft de zwangerschap. Het word ook tenslotte zijn kind, gaat jou vriend ook minder werken als de kleine er is? Mijn vriend gaat ook een papa dag nemen, heerlijk toch! Wat een heerlijk vooruitzicht dat jullie vakantie is geboekt! Laat maar komen die zon lekker met je beentjes om hoog genieten van de warmte mmmm... heerlijk! Snap dat het even heerlijk is om samen nog te genieten! Wat heerlijk zeg!
hahahah ja je hebt gelijk hoor! Als hij verder niet zo betrokken was zou ik het ook wel jammer vinden maar hij is er verder net zo veel mee bezig als ik gelukkig! Hij gaat ook een dag minder werken . Het hartje horen vind hij wel bijzonder, maar hij vind echo's veeeel leuker omdat je dan ook wat kan zien (het blijft een man he haha). 5 dagen erna hebben we ook alweer de volgende echo dus dan zullen we het hartje ook wel weer horen. Fijn dat je bloeddruk ok was! Wij gaan de combinatietest niet doen.. Wij zitten niet in de risicogroep en het komt ook niet voor in onze families. Plus je moet het zelf betalen als je niet in de risicogroep valt (150 euro ofzo?). Ik ga er gewoon van uit dat het een gezond beebje is Twijfel jij nog?
Ja eigenijk wel, ik ben zelf 27 en vl 34 en het komt niet voor in de familie dus vallen niet echt in de risico groep. Maar misschien klinkt het gek maar ik wil het graag toch uitsluiten en dat ik daar rust in heb. Gelukkig is je vriend verder wel betrokken, nou je heb van die botteboeren hoor die denken nou vrouw zoek het uit! Kon het me bij jou ook niet voorstellen dat je zo'n kerel hebt, zijn toch bepaalde dames als ik het zo mag zeggen. Maar als hij inderdaad maar wel lekker mee gaat naar het hartje luisteren dat is toch het mooiste wat er is!
Ja dat snap ik ook wel, het geeft wel een hoop rust als je er al een beetje bang voor bent. Ja ik weet wel wat je bedoeld, van die mannen die ook gewoon nog elk weekend dronken thuis komen want zij "hoeven toch de alcohol niet te laten staan?", en het niet interesseert wat voor kinderwagen je besteld Nou zon man hoef ik niet hoor! Vandaag is mn buik relatief echt groot! Of ik heb een groeispurt gehad of het komt doordat ik gister nogal last had van verstopping zal zo even fototje plaatsen weten jullie al wat jullie allemaal willen kopen qua kinderwagen etc? Jullie zijn vast wel op internet aan het rondneuzen!
haha cool verstopping of niet! Ja juist streepjes valt het extra op.. maar kom op hallo nu kunnen we een keer trots zijn op een dikkere buik haha! Show it off!!!! Ik heb echt een darmen buik, en gestopt met roken dus stoelgang is 0 dus echt ik voel me moddervet. Maar hopelijk trekt het weer bij haha! Maar nee inderdaad zo'n man hoef ik ook niet, verschrikkelijk! Combiwagen gaat mijn voorkeur naar uit, ja ik vind het moeilijk vind de Mutsy EVO en de Maxi-Cosi Mura 4 (4 wieller) leuk, voordeel voor mij voor deze wagens is (wat in van internet begrijp) dat het wendbare wagens zijn en dat is voor mij wel fijn want ik ben maar een uk van 1.55 haha en moet geen buldozer van een wagen. Voorkeur heeft de Maxi-Cosi die heeft luchtbanden en dat rijd in het bos/strand enzo beter. En waar valt jou oog op haha!
Hahaha ja ik zit ook elke keer mijn buik een beetje extra uit te zetten, in de hoop dat mensen niet denken dat ik gewoon teveel heb gegeten Echt super goed dat je zo ineens bent gestopt met roken en ben blij dat het goed gaat! Oja je hebt al goed rondgekeken zo te horen ikzelf en vl zijn juist vrij lang, dus we kiezen voor een wagen waarbij de wieg hoog boven de grond is zodat we niet de hele tijd hoeven te bukken. We gaan voor de joolz day earth in het grijs Maar die bestel ik wel echt als allerlaatst hoor, want zon ding staat alleen maar in de weg. Tegenwoordig duurt het gelukkig allemaal niet zo lang meer voordat je het in huis hebt. De kinderkamer gaan we denk ik van het merk bopita kopen, en een box hebben we gezien bij babydump maar weet het merk even niet! Boxen zijn ook duur joh Vooral als je er een met lade wil! Maar dat is wel zo handig voor het speelgoed enzo.. Ik vind het heerlijk om het internet af te speuren naar leuke dingen voor de kinderkamer of kleertjes ofzo, kan ik echt uren mee zoet zijn! Ben benieuwd of we een beetje dezelfde smaak hebben haha. Ik hou wel van een beetje stoere kleertjes, ook voor meisjes. Ben niet zo van het alles roze en met kant en ruches enzo.
Ja op internet een beetje gezocht en vergeleken maar ik ga na de 20 weken echo denk pas echt shoppen voor kinderwagen/kamer etc die grote dure dingen. En ja dan ga me nog wel extra laten adviseren qua wagen in de winkels enzo. Hahah nee ik vind iets roze wel leuk maar ik ben ook niet van de tutu enzo haha! Ik hou ook echt van lekker stoer zowel voor meisjes als jongens! Ja ik weet het ik kan ook uren lekker op dat internet struinen, werk achter de pc (niet goed haha). En ik was eigenlijk ontslagen (overtallig) maar ja dat kan nu niet, maar ik word nu als nog onslagen na ma verlof dus tja motivatie is 0 haha! Moet mezelf er echt weer tot zetten. Maar bezig zijn met die kleine kruimel in je buik is zo veel leuker haha! Ons hele huis is beetje in de sfeer riviera maison, dat wil ik ook wel doorvoeren in de babykamer. Als het ooit klaar is (over een paar maanden) laat ik wel een foto zien. Vind het zo leuk om zo contact te hebben en lekker te kletsen en tips en tricks uit te wisselen! Box wil ik dus ook wit en eigenlijk ook la en wieltjes, handig met stofzuigen haha! En ja wat ik mooi vind kost altijd een hoop.. alsof ik het er om doe haha! O ik kan niet wachten tot maandag.. hopelijk horen/zien we meteen het hartje kloppen!!
He wat vervelend dat je na je verlof ontslagen wordt! Dat is inderdaad niet echt een motivatie om nog heel erg je best te doen. Weet je al wat je daarna gaat doen, ga je solliciteren tijdens je verlof ofzo? Ik zit een beetje met hetzelfde, ik heb ook geen baan straks na mijn verlof! Ik ben dan net afgestudeerd en zou normaal gesproken in de zomer op zoek moeten naar een baan. Ik ga vanaf mijn afstuderen wel kijken naar vacatures maar denk dat ik het solliciteren nog wel uitstel tot na de bevalling.. Maar lastig is het wel! Ja leuk he om met mensen contact te hebben die in dezelfde periode zitten als jij! Ik heb verder helemaal geen zwangere vriendinnen of nichtjes oid dus moet het ook maar hebben van het forum Riviera maison vind ik ook altijd erg leuk! Ik weet eigenlijk niet wat voor stijl wij thuis hebben, een beetje strak wel en het kleurenpalet is een beetje beige/mosgroen/bruin. De babykamer hebben we dus mintgroen, en de meubels willen we ook wit. Verder wil ik het heel strak en clean houden, ik ga wel leuke lijstjes ophangen met dieren erin. Zal zo even foto plaatsen! Weet jij nog andere leuke merken qua babyverzorging behalve zwitsal en neutral (de drogist merken zeg maar)? Ik ben op zoek naar een beetje originele lekkere producten maar het is best moeilijk!
van deze site: Nursery Art: The Animal Print Shop | Online Art Gallery | Sharon Montrose | Affordable Nursery Art
Wauw Blossombaby mooie buik zeg! Ik ben al een beetje jaloers . En wat spannend bijna de geslachtsbepaling!! Ik ben heel benieuwd. Ons huis is ook in de stijl van riviera maison, wat grappig Joyce! Wij willen dit ook graag in de babykamer, lijkt ons heel mooi. Wat balen zeg dat jullie allebei geen werk hebben na je verlof....pff hopen dat jullie tijdens je verlof nog iets kunnen vinden. Hier verloopt mijn contract in augustus, dus als ze willen kunnen ze mij er ook uitgooien :S.....Ik moet nu als het goed is een vast contractt krijgen, dus wordt nog spannend. Ik kan me niet voorstellen dat ze me er uit zullen gooien naar 2,5 jaar maar je weet het maar nooit natuurlijk. Spannende tijden. Ik heb in maart mijn beoordelingsgesprek en moet dan ook maar gelijk vertellen dat ik zwanger ben en dan maar afwachten. Ik heb me verder nog niet echt verdiept in kinderwagens VL is wel al druk aan het kijken, haha. Ik wacht liever eerst even de eerste echo af volgende week donderdag. Moeders voor moeders komt hier morgenvroeg, spannend! Hopelijk wordt het een knaltest, best eng eigenlijk. Joyce heel veel succes en plezier morgen met je echo. Hopelijk zie je iets moois en hoor je een mooi hartje!! Ik ga voor je duimen! Blossombaby heel leuk die schilderijtjes . Zo leuk allemaal, hopelijk is bij mij ook alles goed en kan ik me ook lekker verdiepen in leuke babyspullen!!
Wowww Ik had gewoon een hele pagina gemist.. @Blossombaby, ik heb deze maand geen ovulatietesren gedaan.. Ik dacht dan ben ik er minder mee bezig. En tempen is lastig met wisseldiensten.. maar ik weet bijna zeker dat wat ik vorige week voelde, dat dat mn ei sptong was. Twas zo'n felle steek. Maarja we gaan t weer zien of er dan nu verder ook wat gaat groeien. Ik hoop natuurlijk heel erg dat t raak is.. voel nu weer van alles, maar de vorige maanden hielt mn lichaam me ook steeds voor de gek met al die klachtjes. Dus ik moet gewoon echt maar geduld hebben en afwachten tot volgende week.
@ Blossom leuk die schilerijtjes met die dieren! Na me verlof moet ik nog 6 weken werken, dan pas mogen ze me weer ontslaan dus dan nog 2 maanden opzegterijn dus ergens mei volgend jaar moet ik hier weg met een afkoopsom. Dus als ik weer aan het werk ben dan ga ik weer op zoek naar een nieuwe baan, tijdens me verlof niet, dan ga ik lekker genieten van die kleine. @ Orchidee ik had ook niet verwacht dat ze me zouden ontslaan, ik werk hier al 6 jaar met vastcontract. Maar het bijven toch aparte tijden, en ja te veel is te veel. Ja ik hoop zo dat ik mooi hartje zie straks, pff anders word onze kinderwens namelijk ook uitgesteld want dan moet ik waarschijnlijk 1 mei dit jaar al weg bij me werk. Maar ik voel me nog zwanger (maag zuur en pijnlijke borsten) dus ik ga er van uit dat het goed zit! Ben alleen wel echt zenuwachtig en ik mag pas om 16.00 uur haha! Qua babyverzorging ik ben gek op zwitsal dus ik ga lekker alles van zwitsal gebruiken. Ben gek op babies die zo ruiken haha! En ik heb ook geen verdere vriendinnen ofzo die met kindjes bezig zijn dus ben heel blij met jullie hihi! Moeders voor moeders ga ik doen vanaf 12 weken ofzo, dan weet iedereen het en dan vind ik het niet erg dat er flessen voor me deur staan haha. Had je een knaltest Orchidee?
En Joyce? Hoe was je echo? Mijn test was mooi Knalde niet heel hard maar dat komt denk ik omdat ik al (bijna) 7 weken ben en dat er dan teveel hcg aanwezig is!! Ik ben echt benieuwd hoe jij de eerste echo ervaren hebt ... Voor mij is dat volgende week donderdag...duurt lang haha!
Joyce hoe was de echo vertel!! We zijn hartstikke benieuwd! Hoop dat alles goed is gegaan. Fijn dat je een mooie test had orchidee en knap van je dat je mvm gaat doen! Toch een hoop energie die je erin steekt. Ik ga zo naar mijn werk maar ze hebben al gezegd dat ik maar tot 13 hoef te blijven, aangezien we met teveel man staan. Het gaat helemaal niet goed met de zaak en komende week werk ik ook maar 8 uur ipv de normale 12 zag ik op het rooster. Ik ben heel benieuwd wanneer ze iets gaan zeggen over mijn contract die half april afloopt. Zou wel zo netjes zijn als ze dat een maand van tevoren zouden melden toch? Ik morgen controle bij de vk, en dan maandag echo leukleukleuk