Eerste Kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Joyce2013, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Jaahaaa ook hier weer een supermooie echo!! Genieten! Echt al flink gegroeid en wij hebben hem/haar ook al zien bewegen, zo leuk! Wat fijn Joyce dat jij de echo ook zo bijzonder vond, hier idd ook! We krijgen nu alleen pas een echo weer met de 20 weken ;-(....Zolang kan ik echt niet wachten, haha! Wanneer hebben jullie weer een echo ( met uitzondering van de combitest?) Zoals geslachtsbepaling hebben jullie dat zelf ergens anders gedaan?

Finally88 weer een spannende periode voor jou dus! Ik moet eerlijk zeggen dat wij ook geen ovulatietesten wilden omdat we dit niet natuurlijk vonden maar na de eerste keer MET testen was het gelijk raak!

Hoe is het met jou Blossombaby? Al lekker aan het shoppen of de kinderkamer aan het inrichten?

2. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hi Finally wat fijn meid dat je ook zo'n mooie echo had. Wel grappig je loopt nu precies een week op me achter haha! Ja wij gaan ook geslachtsbepaling doen, we willen het al heel graag weten dus denk met 16 weken. We doen dat bij SAM dat is het zelfde bureau waar we de combinatietest echo laten doen. We willen daar ook de pretecho doen tussen 24 en 28 weken ze hebben 3/4 D. Dus we hebben nog een aantal echo's op ons lijstje staan:
    Combinatie met 12.5 weken
    Geslachtsbepaling met 16 weken
    Termijnecho met 20 weken
    3/4 D echo met 24 - 28 weken
    Heerlijk lekker vaak van die kleine genieten! Zo bijzonder! Wat willen jullie gaan doen?

En wat je zegt over de ovu testen bij mij was het ook de eerste keer toen hup raak. Dus misschien toch een rondje met testen proberen Finally.

3. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Ja als ik nu niet zwanger ben ga ik dat idd doen

4. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

sorry heb even niet zoveel gereageerd, ik ben een beetje ziek geweest! Griep/verkouden :( gelukkig wordt het al weer wat minder maar voel me nog steeds wel gaar!

Fijn dat jullie echo's zo goed waren!! Echt een fijn gevoel he!
    Wij zijn ondertussen al bezig aan het kamertje, de kast staat al en de commode is in de maak. Ledikantje nog even schuren en opnieuw schilderen. En dan kunnen we beginnen met leuke aankleding :D

Nou ik duik weer even mijn bed in ;) fijne dag!

5. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Het is weer stil hier meiden! Hoe gaat het met iedereen?

6. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier alles goed! Ben echt in nood voor goed zittende kleding, dus ga donderdag lekker shoppen met mijn moeder :)

Nog een weekje wachten en dan heb ik de 20-weken echo! Alweer op de helft meiden! Ik voel de kleine nu dagelijks bewegen, zo leuk! Leef dus niet meer zo erg toe naar de echo als in het begin, maar vind het natuurlijk wel super leuk om weer even te kijken :)

Oh en ik heb te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt na 18 april. Maar daar had ik al op gerekend. Ik heb een WW-uitkering aangevraagd en krijg binnenkort bericht of deze wordt goed gekeurd. Ik hoop het maar want ik denk niet dat ik aangenomen zou worden nu ik zwanger ben! Ondertussen ben ik ook nog druk bezig met mijn scriptie, dus eigenlijk wel fijn dat ik me daar dan voor 100% op kan storten.

Hoe is het met jullie? Jullie gingen ook nog op vakantie toch in april/mei? Kijken jullie er ook zo naar uit?

7. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Hier nog op t wachtbankje, eind van de week ga ik testen.. wel al vanaf mijn waarschijnlijke eisprong, onwijs last van mn darmen. En normaal had Ik na mn ei zere tepels. En nu niet. Maar vanaf gister wel pijnlijke borsten, de zijkant

8. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @ Blossom, wat heerlijk dat je niet meer zoveel stres hebt nu en gewoon echt lekker kan genieten. Ik denk dat ik na de echo donderdag ook meer rust heb, dan ben ik 12.2 weken dus dan is het grote risico voorbij. Zal altijd spanend blijven, maar kan niet wachten tot ik die kleine ga voelen! Wat rot dat je contract niet word verlengd meid, wel fijn dat je nu extra tijd hebt dan voor je studie. En lekker shoppen, fijn toch jezelf lekker verwennen!

Ja ik ga eind mei op vakantie samen met me moeder, kan ook echt al niet meer wachten even lekker relaxen en niks doen en genieten van het mooie weer!

@ Finally spannend zeg, het enige symptoom wat ik had was pijn aan de zijkant van me borsten zo erg dat ik er wakker van werd en daarom een test ben gaan doen! Ik duim voor je! Hopelijk ook snel een mooi wondertje voor jou!

9. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Finally, spannend bijna testen! Ik had idd ook pijn aan de zijkant van mijn borsten. Dit verschoof later naar de onderkant en daarna naar de hele borst hahaha. Hoop dat het voor jou ook goed nieuws is deze ronde!

@joyce, spannend morgen je combinatietest! Wat was nou de reden dat jullie daar toch voor zijn gegaan? Gewoon de extra zekerheid?

Een goede vriendin van me is ook net zwanger :D via IVF. Ze whatsappt me nu steeds met allemaal dingen die ik zo herken! Zo bang zijn dat het mis gaat, steeds opgelucht zijn als je geen bloed ziet tijdens wc bezoek etc.. Dan ben ik wel blij dat ik daar vanaf ben maar hoop dat de tijd voor haar ook een beetje snel gaat! Zijn jullie 'samen' zwanger met vriendinnen?

Ik mag ergens deze week de blije doos ophalen van de prenatal! Ik zal jullie wel even laten weten wat er allemaal in zit ;)

Oja en als jullie al bezig zijn met spullen kopen een tip: marktplaats! Misschien deden jullie dat al maar wij hebben echt onwijs veel geld bespaart op een maxi cosi, box en ledikant! Dacht eerst altijd dat ik alles nieuw wilde, maar aan de andere kant ziet het er echt nog prima uit, je kan alle onderdelen wassen en opnieuw schilderen als je wil (doen wij met het ledikant) en je gebruikt het meeste toch maar een half jaar (uitgezonderd van het ledikant dan). Echt super veel mensen bieden hun maxi cosi aan, en ik heb net een nieuwe hoes gekocht voor eromheen dus voelt gewoon als nieuw aan haha.

Fijne dag!

10. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @ Blossom, we willen het inderdaad toch gewoon doen voor de zekerheid. En we hebben ook besloten als we en verhoogde kans hebben dat we een NIPT gaan doen. We gaan er niet vanuit, maar onze mening is dat we een keuze hebben als het kindje een afwijking heeft. En het klinkt misschien heel erg hard maar wij zouden de zwangerschap afbreken, ik wil hiermee geen discussies opwekken ofzo. Het is onze mening en ieder z'n eigen mening.

Er zijn in mijn omgeving wel een aantal meiden zwanger waarvan 2 in mei bevallen en 1 in augustus. Zijn niet echt vriendinnen van me meer kennisen. En me nichtje heeft 2 kindjes en mag van alles van lenen had ze al gezegd. En wie weet ga je wel in ene juist vrienden worden met iemand die ook zwanger is juist omdat je zoiets moois beide meemaakt. Maar tot nu toe is het erg leuk want die kleine word nu al super verwend haha!

Ja ben benieuwd wat er in zit, heb hem ook aangevraagd.

Wat betreft marktplaats ook veel meubels in ons huis komen van marktplaats. Had een mannetje die meubels opknapte had ik 1 klap buffetkast, dressior, salontafel, wijnrek allemaal in de zelfde riviera maison styl. En me eetkamer heb ik zelf helemaal opgeknapt! Dus ben ook al op zoek naar een kinderkamer want die ga ik zelf (lees vl) ook weer helemaal opknappen (ik mag natuurlijk alleen waterbasis verf gebruiken en daar heb ik een hekel aan hahaha). En inderdaad ik wil ook kijken of ik overige dingen kan kopen, bedoel tijd zat dus je kunt lekker zoeken! Heerlijk om lekker te snuffelen op internet naar ideeen enzo.

Vind het nu nog even spannend, maar na de echo morgenavond hoop ik echt te kunnen gaan genieten!

Fijne dag meiden!

11. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Hooi Meiden,

Sorry voor het late reageren, druk druk hier! Haha..

Finally88: Spannend, ooh ik hoop het zo voor je! Zou zo leuk zijn als je ook met ons mee kan kletsen over je eigen wondertje!! Hopelijk heb je binnenkort een positieve test in je handen!

Blossombaby: Hopelijk voel je je alweer iets beter! Vervelend dat je ziek was. Heerlijk dat je al bijna op de helft zit, en fijn dat je bijna de 20weken echo hebt! Is toch wel een hele belangrijke echo lijkt me! En wat naar zeg dat je contract niet verlengd wordt! Echt balen deze dingen! Hopelijk vind je na je verlof weer iets leuks.

Joyce: Dan snap ik inderdaad dat je de extra test doet. Ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed zit en dat je lekker kan genieten. Hoe voel jij je verder?

Hier: Wij gaan inderdaad 18 april naar Sri Lanka en de Malediven :D Die maandag ervoor mogen we nog naar het hartje luisteren. Ohh zo'n zin in de vakantie!! Ik heb vandaag een beoordelingsgesprek gehad en ze waren heel tevreden! Maar ik heb nog niet verteld dat ik zwanger ben, haha. Ze hebben me nu een vast contract beloofd, ik hoop niet dat ze dit gaan veranderen als ze het horen...spannend!!

12. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Orchidee o ik duim echt voor je dat ze dan niet veranderen maar daar gaan we niet van uit! Er moet er toch 1 van ons alle een baan hebben na het verlof hahah!

Verder voel ik me top echt waar, wel wat lui nog maar wel echt super! Geen last meer van maagzuur etc. dat is wel heel fijn hoor hihi! Verder ontstoken verstandkies dat is pijnijk niet normaal kon gewoon niet eens meer kauwen, maar moet spoelen met waterstof peroxide en paracetamol slikken en dat geeft heel veel verlichting! Maar de zwangerschap kwaaltjes nemen af, jippie!

Vanavond me echo vind het wel spannend hoor, kan wel weer naar ons kleine wondertje kijken en dat vind ik heerlijk! En we gaan er gewoon vanuit dat de uitslag helemaal goed is, die krijg ik vrijdag of maandag dus gelukkig wel super snel!

Fijne avond meiden!

13. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou meiden onze echo was super, wat is die kleine al druk zeg geweldig! Maar een nekplooi van 1,9 dus dat is super nieuws. Nu nog hopen dat ook het bloedonderzoek goed is en dan ben ik gerust! Gister ook voor het eerst het hartje gehoord wauw dat is ook heel gaaf! Was heerlijk om ons ukkie weer even te zien, helemaal verliefd hihih!

Fijne dag geniet van het mooie weer (ik zit op kantoor helaas haha):)

14. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Hoi meiden,
    ik weet t niet meer.. Ik ben nog steeds niet ongesteld, had gister mn NOD.. heb al vanaf eisprong heel andere klachten. Normaal na eisprong zere tepels, nu niks. Normaal vlak voor NOD geen zere tepels meer, nu zere borsten voornamelijk zijkant. Vandaag getest met kv 2v5. Voor de 5 minuten om waren dacht ik: zie ik nu wat, of wil ik dat. Rond de 10 minuten een duidelijkere lijn, maar nog lang niet de zelfde kleur als de controle streep. Maar je mag na 5min niet meer aflezen.. deze test was met ochtendurine. Vanmiddag nog een test gedaan een early predictor, deze was na 15min wit dacht ik, Tot ik em opende toen stond er toch een licht streepje. Dat ik een uur later keek was de streep ook te zien Door t venster. Ik heb nog nooit eerder een streep gezien op en zwangerschapstest, ook niet als ik later keek.. Maar volgens de bijsluiters zijn ze dan niet meer geldig.. Ik wacht in spanning af. Trouwens van de week echt super nieuws gehad. Ik krijg en vast contract :)

15. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Joyce super dat je echo goed was en dat je naar het hartje mocht luisteren. Jij bent al lekker 12 weken, fijn zeg!! Nu lekker ontspannen en je verdiepen in babyspulletjes, haha :).

Ohh finally88 wat spannend!! Ik denk dat het dan wel raak is, de kruidvat test wordt namelijk pas later duidelijk. Als je de test idd even laat liggen en dan weer kijkt issie opgedroogd en donkerder :)...ik ga voor je duimen!! Heb je een foto? En test je morgenochtend weer?? Spannend, spannend haha!!:D

16. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    En gefeliciteerd met je contract!! Fijn zeg een beetje zekerheid! Hopelijk kunnen ze het bij mij ook met zekerheid zeggen? Waar werk je eigenlijk?

17. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Ja ik hoop t ook voor je idd. Ik werk in een ziekenhuis.

18. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Pfff weer een licht streepje, deze keer twee verschillende test gedaan. Beide leken binnen de 5 minuten al een licht lijntje te krijgen, wat binnen de 10min donkerder werd. Maar nog wel licht.. miss moet ik ff een dag overslaan met testen.. alleen t stomme is dat mn vriend nu weg is en maandag weer weg gaat voor z'n werk.. En zou t em liever niet via de telefoon vertellen. Heb gister sokjes gekocht met i love papa. Die wilde ik em graag geven. Maar wil ook niet wachten tot volgend weekend..

19. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    He finally wat spannend, kan je nu niet even een foto uploaden? Klinkt wel hoopvol hoor!:D En wat top dat je een vast contract krijgt!

Orchidee, mss nog even wachten met vertellen tot je contract hebt getekend? Of duurt dat nog een tijdje?
    En wat heerlijk zeg, sri lanka en de malediven.. Daar ben ik wel een beetje jaloers op :p

Joyce, wat fijnnnnn dat de test goed was, nekplooi is super netjes toch! En de 12 weken grens over, wat heerlijk he! Vanaf nu wordt het echt steeds echter :)

Ben zo benieuwd wat jullie krijgen dames, een meisje of een jongetje! Zie dat jij al een geslachtsbepaling gaat laten doen joyce, waar ga je heen? En heb je op de 12 weken echo geen nub gezien al?

Oja dit zat er trouwens in de blije doos:
    - een heleboel foldertjes en blaadjes
    - tester van sudocreme
    - flesje van Avent
    - tijdschrift 'geboorte' van wij jonge ouders
    - speentje met I love mama
    - grijs gestreepte sokjes
    - dettol handzeep haha
    - 2x 0% biertjes
    - klein pakje new baby pampers

volgens mij was dat het.. Wel leuk!

20. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    De foto heb ik in mn album gezet, ik krijg em via mn telefoon niet hier..

Deel Deze Pagina