@Catmommy: klopt, kan van alles zijn dat slijm. Idd vrouwen onder elkaar dus geen moeilijk gedoe. Misschien dat ik die thermometer ook maar eens ga aanschaffen dan. Het klopt idd dat je bij een keer klussen veel geluk moet hebben om raak te schieten, maar het kan natuurlijk. Er zijn vrouwen die pas op NOD positief testen dus alles kan nog. Dag 39 al weer? Is ook een lange cyclus voor jou. Ik zit al op dag 25. @Blossombaby: ik zal ook eens naar dat Maca kijken. Nooit van gehoord. Van dat slijm klopt idd wel. Had dat gister nog steeds een beetje maar vorige weekend ook al, beetje lang een dag of 6 he. Ik vind het ook erg spannend wat het gaat worden. Waarschijnlijk gewoon ongi:x. Maar ik moet nog minstens tot 21 november, dan is mijn NOD. Ten minste op basis van een cyclus van 36 dagen. Hier gisteraaf niet meer geklust, vl had geen zin. Zo nog maar effe klussen, hopelijk heeft dat eventueel nog effect
Hebben jullie al gekeken naar de zorgverzekeringen voor 2014? Er zit volgens mij nogal wat verschil tussen, ook qua kraampakket en dat soort dingen.. Ben benieuwd wat jullie kiezen!
Vandaag een flinke temperatuur daling.. ben benieuwd of ik nu eindelijk op dag 40 ongesteld ga worden?
@Catmommy: Goed idee zeg. Meteen ff gekeken. Wat is dat lastig zeg. Wij zitten nu bij CZ (jongeren pakket) maar daar zit niets van kraamzorg bij en je kind is ook niet meeverzekerd. Aan welke verzekering zit jij te denken??
Fbto leek mij wel wat maar ik zie nu helaas dat de pretecho en het sensormatje er wordt uitgehaald. Aangezien ik thuis wil bevallen en op med indicatie in het ziekenhuis in de basis zit zou ik de aanvullende versekering nodig hebben voor: kraampakket, de combinatietest zonder dat je 35 plus bent, de eigen bijdrage tot 200 euro voor kraamzorg, de pretecho. Voordeel van fbto is dat je de module kunt aan en uitzetten. Als ik pas volgend jaar later zwanger zou worden dan zou ik bij een andere verzekering wel het hele jaar premie betalen zonder dat ik er iets van ga gebruiken (de meeste kosten komen immers pas na die eerste maanden) Mijn temperatuur is vandaag opnieuwgedaald. Zou wel heel tof zijn als ik ongesteld word! Dan klopt dat temperaturen echt..
Temperatuur is nog steeds lager dan het was, en vanochtend roze slijmverlies. Hopelijk zet het door! Hoe gaat het bij jullie?
Hey meiden, wat is het rustig hier! Ik ben zelf een paar dagen niet online geweest omdat ik ongi was.. dus een paar dagen niet bezig geweest met zwanger worden haha, best lekker even! Ben wel begonnen met tempen, en dat gaat best goed. Heb al 4 dagen precies dezelfde temp! Vroeg me bijna af of dat wel normaal was maar t zal binnenkort wel gaan schommelen zodra ik dichterbij mijn ovulatie kom. Ik heb echt zo totaal geen verstand van verzekeringen.. Maar wel een goede van jullie! Ik moet me er eens in gaan verdiepen! Catmommy waarom wil je thuis bevallen? Ik kan wel wat voordelen bedenken hoor maar ben benieuwd naar jouw reden En ben je al ongesteld?
@Catmommy: Hopelijk wordt je idd snel ongi, of ben je dat al?. Ik heb nog geen verstand van temperaturen. Wil er komende maand wel mee beginnen. Ik wil juist graag in het ziekenhuis bevallen. Lijkt mij wel erg fijn. Ken ook verhalen van collega's die maar net op tijd in het ziekenhuis waren en zo veel bloed hadden verloren dat ze bijna dood waren. Het ziekenhuis is hier 25 minuten rijden vandaan dus je bent er ook niet zo maar even. @Blossombaby: op naar de volgende ronde dus. Heb jij pas zo laat je ei bij een cyclus van 30 dagen? Werkt het temperaturen goed?? Ik snap dat je niet bezig bent met zwanger worden. Ik zit op het wachtbankje maar moet zeggen dat ik er minder druk mee bezig ben dan tijden de ovulatietesten. Heb het druk op het werk dus dat scheelt ook wel weer. Ik ben erg benieuwd. Nog geen bloed gezien wat betreft innesteling. Wel wat last van mijn borsten, ten minste dat denk ik. Wat steekjes af en toe. Ik moet nog even geduld hebben.
Ik twijfel dus een beetje, wanneer ik mijn eisprong heb gehad vorige cyclus! Volgens mijn app had ik mijn ei op CD17 maar die rekent een standaard luteale fase van 14 dagen dus geen idee of dat ook op mij van toepassing is. Ik ga nu kijken naar mijn temperatuur en dan kom ik er hopelijk achter waar hij zit. Wat een enge verhalen over die collega's van je! Ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen.. Geeft me denk ik een geruster gevoel ofzo, dat ik meteen aan de monitor kan en al op locatie ben als het opeens niet goed gaat. VL heeft een hekel aan het ziekenhuis, maar helaas voor hem maak ik toch echt die beslissing vervelend he dat wachten, gelukkig heb je afleiding! Ga je wachten tot je nod of ga je al eerder een testje wagen?
Nog steeds niet ongesteld! Snap er niets van! Ik ga vrijdag nog een testje wagen. Ik heb op mijn uiterste nod getest en misschien hoor ik wel tot de weinige meiden die pas later duidelijk positief testen. Ik dacht altijd dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen maar ik hoor er niet echt positieve verhalen over. Je ligt met meerdere dames op een kamer vaak en in de avondiren, nacht en weekend is er geen gyn ofzo aanwezig. Daarnaast hecht ik denk ik wel veel waarde aan in mijn eigen omgeving zijn en ken ik niemand uit mijn omgeving die zonder med. Indicatie naar het ziekenhuis ging. En het ziekenhuis is op normaal tempo 15 minuten rijden. Met flink doorrijden valt er zo een winst van 5 minuten te halen. Verder leek bevallen mij niks met die rommel enzo. Maar ik hoor dat de kraamverzorgster dit heel rap heeft opgeruimd nog voor je knippert met je ogen haha. @blossombaby: zelfde temp is poitief! Dan ben je mooi stabiel. Als je temp ineens zakt en vervolgens blijft stijgen en daarna hoger dan eerst blijft heb je de eisprong gehad. de lutuale fase is heel vaak 14 dagen soms wat korter, zelden langer. succes met wachten en klussen beide!
@Blossombaby: Ik twijfel met je mee. Ook niet echt een idee wanneer ik mijn ei heb gehad. Had zondag 3 november een vrij donkere ovulatietest en dinsdag 4 en woensdag 5 november wat bloed bij het afvegen. Denk dus ergens rond die tijd. Ik beval ook het liefst in het ziekenhuis, ook geen rotzooi en zo. Wachten is idd vervelend maar ik moet zeggen dat het mij deze maand goed afgaat. Heb echt zoiets van ik zie wel. Anders op naar de volgende ronde. Ik weet dus niet wanneer mijn NOD is. Als ik uitga van een korte cyclus (36 dagen) dan is die de 21e. Ga ik uit van mijn langste cyclus dan pas op 26 november. Misschien dat ik gewoon een dag in het midden pak. Ergens in het weekend van de 23e ofzo. Ga jij eerder testen?? @Catmommy: balen zeg nog steeds geen duidelijkheid. Gewoon af en toe testen als je nog steeds niet ongi wordt. Testen van de Action zijn goedkoop en vrij goed volgens mij. Het klopt dat je met meerdere dames op een kamer ligt maar dat is maar even als alles goed is. Soms mag je dezelfde dag nog naar huis. En 1 nacht overleef ik nog wel. Ach, eerst maar eens zwanger worden. Hopelijk snel duidelijkheid voor jou.
@marievs Ik heb er zijd Nog nooit een gedaan.. Maar zo te zien is er toch duidelijk en streep te zien.. gefeliciteerd!!
Hallo allemaal, nu dan toch even wat schrijven. Ben nog steeds aan het dromen. Zo speciaal is dit. Ben echt zo blij. Hoop dat het goed mag blijven gaan. Ik wil graag thuis bevallen. Ik zit thuis rustiger dan in het ziekenhuis. Tenzij het niet anders kan natuurlijk. Het ziekenhuis is hier ook ver vandaan. Maar toch vind ik thuis fijner. @catmommy, al een ongi te ontdekken? Zo balen zeg dat het niet door wil breken. Heb je al naar dat teunisbloemolie gekeken. Ik wilde er ook aan beginnen, maar omdat mijn cyclus regelmatig is, durfde ik het niet. Kan heel je cyclus in de war brengen. @blossombaby: Lastig zeg dat je niet weet wanneer je ei is. Had ik ook hoor. Ik keek naar mn slijm en dat was echt rauw eiwit. In die dagen ook veel geklust.
Hoi meiden! Wat een goed nieuws Marievs! Heeerlijk!!! Sorry dat ik hier al zo'n tijd niet ben geweest, ben in me hoofd nogal bezorgd aangezien ik nog steeds niet ongesteld ben en ook niet zwanger (omo witte testen). Ik wil zo graag door, maar ben nu zo bang dat heel me cyslus in de war is en ik misschien me ei niet heb gehad, en dat ik nu gewoon echt weken kan wachten tot me ongi er is. Sorry voor me ego!!! @ zorgverzekering ik zit gewoon bij Zorg&Zekerheid met een extra pakket Standaard. Dat is gewoon prima voor nu en tijdens de zwangerschapsperiode. Je kunt volgens mij ook pas een verzekering afsluiten met gezin als je ook echt al een kindje hebt. @ bevaling, ik hoop thuis te mogen bevallen als het zo ver is. In me eigen omgeving, me eigen huis, vertrouwd.
Hoi Joyce, Oh, wat balen zeg. Dat is echt niet fijn. Ik las wel dat meer meiden hier last van hebben (ontpillen), maar leuk is het niet. Ik was al anderhalf jaar gestopt en mijn cyclus was sinds dit jaar regelmatig. Maar dit is zo niet leuk. Misschien is teunisbloemolie wat voor jou. Dat verkort je cyclus. En misschien even naar de huisarts bellen?
Marievs dank je wel ik ga is googlen! Wil gewoon weer ongesteld worden en hup door naar de volgende ronde!
@Marievs: gefeliciteerd zeg!! Mooie test!! Hoe gaat het verder met je, last van kwaaltjes?? Hoop idd dat het goed gaat! Heb je de vk al gebeld? @Joyce2013: ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik had dit de vorige ronde ook. Was toen ook overtijd en werd pas na 41 dagen ongi. Zo frustrerend. Ik was ook echt in staat om naar de huisarts te gaan e.d. Zit nu inmiddels ook al op dag 31 en nog niks te bekennen. Ik hoop echt voor je dat je snel ongi wordt!! Mocht het bij mij ook weer zo lang duren dan ga ik de huisarts bellen en maak ik een afspraak in december. Wordt er zelf ook gek van:x. Ik heb zelf geen ervaring met teunisbloemolie of tarwekiemolie. Hoor er wel meer mensen over. @Finally88: spannend zeg. Ik weet nog dat ik dat ook echt een mooi moment vond. Hopelijk krijg je snel je onttrekkingsbloeding en dan op naar de eerste ronde. @Ego: Hier al weer dag 31. Wel een beetje beurs gevoel in mijn borsten. Al een paar dagen. En lagere rugpijn, ook al wel een weekje ofzo. Verder geen bloedverlies gehad wat kan duiden op een innesteling ofzo. Juist nog steeds behoorlijk wat slijmverlies. Wat zouden jullie van NOD aanhouden? Kortste cyclus of langste cyclus?