Eerste Kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Joyce2013, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Sorry Wabilla geen ervaring mee gehad, ik werkt niet met ovu testen dus weet niet zo goed wanener me ei is. Maar als de ovu testen negatief waren is dat niet vreemd toch het kan dan nog dat je ei nog later is dus dan test je ook nog niet positief. Maar sorry ik weet het verder ook niet, succes in ieder geval.

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hallo dames,

Even tussen het leren door een berichtje naar jullie. Mijn gedachten zijn totaal niet bij de stof, maar bij het wondertje in mn buik. Scheelt dat ik het wetboek erbij mag gebruiken en daar bijna alles instaat.

Ik ben ook erg benieuwd naar de echo. Laat het jullie weten hoe het is.

@Blossombaby: Ja, wat is het eerste geweest? Ik denk toch mn borsten. Deze waren enorm groot, maar dat had ik ook voor mn ongi. Vanaf maandag (donderdag zou mn nod zijn) voelde ik ongikrampen, maar ook andere krampjes. Meer plopjes enzo. Mn ongikrampen waren ook wel minder dan anders. Mn borsten begonnen ook weer iets te krimpen en ik dacht: nee he, niet raak deze ronde. Donderdagochtend werd ik wakker en totaal geen ongi te bespeuren, terwijl ik het altijd s’ochtends wordt. Tussen de middag kon ik me niet meer inhouden en heb ik een test gedaan. Ik voelde me gewoon anders die donderdag. De dag van mn ei voelde ik me ook ineens heel rustig worden. De dag erna had ik een warme gloed in mn baarmoeder. Die week erna dacht ik te weten dat het niet raak was. Maar het was toch zo.
    Wij gaan het met de kerst vertellen. Een teamleider weet het al wel. Hij wist dat wij bezig waren en ik zag hem vandaag en hij vroeg hoe het ging. Ik vertelde dat het goed ging, maar ik straalde erbij. Hij zei: volgens mij mag ik je feliciteren J.
    Hoop dat je moeder het geloofd ja. Maar die moeders ook altijd. Haha. Succes met klussen. Komt allemaal goed J.

@catmommy: Kwaaltjes vallen nog mee. Heb alleen bandenpijn, vooral in de avond en last van mn rug. Verder een beetje misselijk. Maar eet regelmatig en dan is het goed te behappen. Kan het niet zijn dat je een periode heb overgeslagen (geen ei) en dat die nu pas komt?
    Wat een rare vrouw zeg in de action. Sommige mensen haha….

Ik wil blijven hardlopen, maar doe het nu even niet. Ben ook erg moe s’avonds en wil eerst de echo afwachten. Wandel wel veel. Misschien dat ik het van het weekend ook een klein stukje ga hardlopen. Ik zwem ook één keer per week, al is die ook weer even geleden. Ik wil borstvoeding gaan geven als het lukt. Ik ga niet tobben.

Nou, als je eenmaal zwanger bent, dan groeien je boobies wel. Mijn man mag er alleen maar naar kijken en heel voorzichtig aanraken. Vooral niet te hard.

Hallo Wabilla: gezellig dat je mee komt kletsen. Kan het zijn dat hij al geweest is en dat je een innesteling heb gehad? Zo lastig dat ontpillen. Daar hebben jullie allemaal last van L. Ik heb daar ook last van gehad hoor, maar ik ben al anderhalf jaar geleden gestopt.

Fijne avond allemaal. Ik ga me nog even storten op mn lesboeken.

3. wabilla

wabilla Actief lid

10 apr 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja ben ten einde raad de ovutestje geven telkens negatief aan terwijl huisarts me vertelde vrijdag dat ze nog moet komen maar heb bruin verlies had dit vorige maand ook drie dagen wat bruinverlies enkel bij druk(groot toilet) en dan kwamen ze er door nu si het ook weer zo dus ms of toch babytje

4. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joyce2013: ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik heb precies hetzelfde. Zit morgen ook op dag 36 maar nog geen ongi te bekennen. Echt frustrerend! Wil zo graag verder. Al kan het bij mij nog want heb nog niet getest. Maar durf ook gewoon niet. Heb niet echt ergens last van, alleen best wel wat slijm, gewoon een natte slip:$. Verder valt het reuze mee. Een wat gevoelige rug. Ik wil nog tot vrijdag/zaterdag wachten met testen. Ben benieuwd wat de dokter zegt.

@Catmommy: het klopt idd dat je pas laat je ei kan hebben maar het is idd niet gebruikelijk. Ik ben ook al ruim 4 maanden gestopt maar ook verre van regelmatige cyclus en veel te lang naar mijn mening. Ik wil ook wel naar de ha maar ik weet niet of hij nu al wat doet. Het jaar is pas komende zomer om. Ik heb ook geen overgewicht, wel behoorlijk wat acne, geen overbeharing en ook niet veel last van menstruatie. Wel lange cyclussen en haaruitval:$. Ik hoop ook dat het bij mijn nog van het ontpillen komt en geen PCOS.

@Marievs: hier nog geen tekenen van ongi. Alleen last van veel slijm en wat rugpijn. Wordt dus vast weer een lange cyclus....Fijn dat je kwaaltjes nog meevallen. Ik snap dat je je moeilijk kan concentreren. Veel succes met studeren nog!

@Wabilla: Welkom, klets gezellig mee:)! Het klopt dat je wel ongi kunt zijn maar geen ei hebt. ik heb zelf ook erg lange en onregelmatige cyclussen en sinds 4 maanden gestopt. Ik heb ook positieve verhalen over tarwekiemolie gehoord. Heb ze nu ook maar aangeschaft. Nog niet geprobeerd trouwens.

@Ego: hier nog geen tekenen van een ongi. Ook niet veel kast van kwaaltjes behalve wat rugpijn en slijm. Afwachten maar dus...

5. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mag ik meekletsen? Wij gaan ook voor ons eerste kindje, sinds januari gestopt maar onregelmatig ongesteld rond de 40 dagen.
    Als het goed is vandaag of morgen mijn eisprong :).
    Hopelijk is het deze ronde raak.
    Marievs gefeliciteerd!! Super leuk dat je zwanger bent.
    En voor de andere dames.....hopelijk deze ronde zo net voor kerst :).

Liefs

6. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Orchidee88! Ik heb ook cyclussen rond de 40 dagen gemiddeld helaas. Ben nog niet zo lang bezig, sinds juli. Op welke dag zit je nu (dan weet ik wanneer je je ei hebt)? Ik denk dat ik zo rond de 20ste - 22 ste dag mijn ei heb gehad. Idd hopelijk is het deze ronde raak! ik zit op het wachtbankje. En anders op naar de volgende ronde en met de kerst zwanger:D. Voor jou ook bijna het wachtbankje, spannend:).

7. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt MZ25

Ik zit nu op dag 24/25 en volgens mijn app heb ik morgen mijn eisprong.
    Vanaf vorige week vruchtbaar slijm, dit is vandaag minder geworden.
    Ik maak nog geen gebruik van ovutesten. Vorige maand 1 dag een bloeding, heel raar maar wel een cyclus van 34 dagen ineens daarvoor 43 of meer. Erg verwarrend dus. We hebben wel om de dag geklust, hopelijk met resultaat haha. En morgen idd maar weer op het wachtbankje. Gezellig ;). Ik ben trouwens 25 en werk in het onderwijs.

Liefs

8. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had mijn kortste cyclus ingevuld op de app maar wel wat langer doorgeklust:D. Ik had rond mijn ei ook 2 dagen wat bloed bij het slijm. Heel apart. Ik had de eerste ronde een cyclus van 36 dagen. Zit morgen al weer op dag 36 maar nog geen ongi te bekennen. Hopelijk voor jou ook resultaat:p. Ik ben ook 25 en werk bij de overheid. Ik zit al weer bijna twee weken op het wachtbankje:(. Kan deze week wel testen. Heb niet het gevoel dat het is gelukt.

9. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Oh spannend zeg! Verder al klachten? Dag 36 schiet al mooi op. Ik ga voor je duimen, zou toch super zijn om zwanger de feestdagen tegemoet te gaan :):) ik was de vorige rondes amper ongesteld, ook zo vervelend haha. Maar als ik jou was zou ik idd nog ff wachten met testen, hoe moeilijk het soms ook is ;).

Liefs

10. wabilla

wabilla Actief lid

10 apr 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    vandaag mijn nod dag met cyclus van 24 dagen. zal bekijken wat het met zich mee geeft de tarwekiemolie capsullen. had ook veel gelezen over teunisbloemolie iemand ervaring mee?

11. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Orchidee88 welkom, gezellig dat je mee kletst! Vervelend he die cyclus waar je niet van op aan kan. Ik ga komende maand met ovu testen werken anders weet ik nooit wanneer me ei is en we dus extra moeten knuffelen :)

@MZ25 ik duim voor je meid dat die ongi weg blijft!

12. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Welkom wabilla en orchidee88!

@teunisbloemolie: ik gebruik dit sinds 8 november, ik zit vandaag op CD50.
    Aan het toenemende rekbare slijm te zien krijg ik hopelijk binnen enkele dagen mijn eisprong! En ik hoop dat de teunisbloemolie dit heeft veroorzaakt :)

@tarwekiemolie: dit ga ik slikken na de eisprong. Dus teunisbloem voor de eisprong, tarwekiemolie na de eisprong.

@feestdagen: het lijkt mij ook heerlijk om de feestdagen zwanger tegemoet te gaan! Ben al zo gek op de feestdagen, en dan zwanger zijn tijdens de feestdagen lijkt me helemaal super..:D

13. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Meiden ik heb zojuist mijn huisarts gebelt (ik wil echt nooit meer een andere dokter hij neemt je altijd serieus zo fijn). Maar ik vertelde hem dus wanneer ik gestopt was met de pil dat ik 2 normale cyclussen heb gehad maar nu toch op dag 43 zit. Waarop hij vroeg, of we inderdaad bezig waren om zwanger te worden. Ik natuurlijk Ja haha! Maar hij zegt zo lang je niet ongesteld bent moet je rekening houden met een zwangerschap (qua eten/drinken etc) ook al test je negatief. Toen begon hij over vals negatief (bestaat dus toch dat ook weer helder haha) en zei dat een zwangerschapstest eigenlijk alleen werkt als hij aan geeft dat je zwanger bent en het kan dus als nog zijn dat je zwanger bent ook al test je negatief. Ik moet dus deze week een test doen en volgende week weer, mochten die nog steeds negatief zijn en geen ongi moet ik weer bellen. Word dus vervolgt...

ps me laatste test was 16 november..

14. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Joyce2013, spannend! wat vond je van dit advies? Heb je nu een beetje hoop dat je misschien zwanger bent of voelt dat niet zo? Je volgende testje wordt dus komend weekend? Gezellig samen met MZ25 testen haha :D

Welkom Wabilla en Orchidee88!

@MZ25, kan me voorstellen dat je die wachtbank nou wel zat bent na bijna 2 weken haha, welke test heb je in huis gehaald? En ik denk niet dat je pcos hebt joh, na 4 maanden is het toch heel normaal om nog geen regelmatige cyclus te hebben! Trouwens, veel slijmverlies is wel een zwangerschapsverschijnsel he (niet dat ik je valse hoop wil geven hoor haha), had gelezen op fertilityfriend dat je slijm vrij snel opdroogt na je eisprong en dat ook zo blijft tot je menstruatie!
    After ovulation, fertile fluid dries up very quickly and the vagina remains more or less dry until the next cycle. Some women may notice small amounts of fertile-looking fluid after ovulation as the corpus luteum produces small amounts of estrogen

@catmommy, heb je de ovutestjes al geprobeerd? Misschien kan je daaraan zien of je eisprong eraan komt!!

@ego: hier officieel de klustijd aangebroken, vanochtend voor het eerst vruchtbaar slijm gesignaleerd! Jammer genoeg heeft vl uitgerekend nu avonddienst, maar morgen heb ik pas laat college...;);)

15. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Orchidee88: nog steeds best veel slijm wat wel raar is als je ongi moet worden. Verder soms wat steken in mijn borsten en een beetje rug-/buikpijn. Ik ben elke ronde nog gewoon 4/5 dagen ongi geweest net zoals toen ik de pil nog slikte. de vorige rondes had ik wel veel meer rug- en buikpijn dan dat ik nu heb en ook paar dagen van te voren al wat rozig slijmverlies. Ben benieuwd of het duimen heeft geholpen:). Ik kan gelukkig prima wachten, geen testdrang ofzo. Deze maand zet ik het makkelijk van mij af.

@Wabilla: ik heb geen ervaring met teunisbloemolie. Hoor wel dat je dit absoluut niet na je ei mag gebruiken i.v.m. een miskraam.

@Joyce2013: ovutesten zijn wel fijn maar als je niet altijd op dezelfde tijd test schiet het ook niet op:(. Volgende maand moet ik ze maar meenemen naar het werk zodat ik rond dezelfde tijd kan testen. ook merkte ik dat ik s'middags veel positiever testte dan s'avonds. Thanx voor het duimen, ik ben benieuwd of het helpt;):). Goed van je dat je de huisarts hebt gebeld. Ik durf dat nog niet. Zal toch wel niks voor mij doen met die lange cyclussen. Heb net een nieuwe huisarts dus nog nooit geweest. Voorheen had ik vrouwelijke maar ik ben verhuist dus vandaar een nieuwe. Wel positief dat er nog kans is:). Maar ik zou je idd niet te veel verheugen op iets. Een kans is echter wel een kans:D. Ik ben benieuwd zeg, zal ook voor jou duimen:p. Gaan we gezellig samen testen vrijdag of zaterdag!!

@Blossombaby: ik heb de tests van de Action en van clear blue. Eerst de Action tests maar proberen mocht ik het weekend halen. Het klopt idd dat het nog veel te vroeg is om over PCOS te beginnen maar als je die dingen dan leest wordt je toch een beetje bang. Ik ben benieuwd of dit bij mij ook een zwangerschapsverschijnsel is:p.
    Lekker klussen dan morgen:D. Kan prima toch als je net pas vruchtbaar slijm hebt. Ik las ook dat de spermakwaliteit s'ochtends beter is dan s'avonds:).

@Ego: hier nog geen ongi te bekennen. Ook geen buik-of rugpijn die er op duiden dat de ongi er aan komt. Of het wordt een lange cyclus (vrees ik) of zwanger. Heb nog wel steeds behoorlijk wat slijm.... Ga sowieso in het weekend testen:). Gelukkig hou ik het nog prima uit op het wachtbankje vergeleken met vorige maand.

16. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    #136 Joyce2013, 21 nov 2013
    Laatst bewerkt: 21 nov 2013
    @ Blossombaby Ja en ik weet niet of ik daar nou zo blij mee ben, als het nou niet raak is heb ik 2 keer in 1 cyclus een klap in me gezicht. Maar zoals de dokter zei beschouw je zelf alsof je zwanger bent dat is de nummer 1 reden dat niet ongesteld word... Ik ga zaterdagochtend testen dan is vl er ook en die wil echt niet dat ik het alleen doen haha!

En voor jou meid lekker knuffelen met vl! Genieten ;)!!!

17. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @MZ25, Nou inderdaad snap wat je bedoeld met de ovu testen, volgens mij moet je ze ook in de middag doen. Mocht ik toch ongesteld worden dan ga ik ook met ovu testen werken en doe het dan ook gewoon op me werk, zit hier tenslotte 5 dagen in de week haha!

En ja ik stond behoorlijk perplex van wat de dokter zei, het zorgt er weer voor dat mijn gedachten weer behoorlijk vaak afdwalen haha! Maar ik wil zaterdag ochtend weer gaan testen dan is vl ook thuis en ik mag het echt niet zonder hem doen haha! Gaan we samen testen zaterdag :)

Ik heb ook nog steeds behoorlijk wat slijm dus wie weet is dat een goed teken voor ons! Ik duim voor je dat je ongi weg blijft en je van het weekend een mooie test in handen hebt.

18. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind wat jouw huisarts zegt eigenlijk helemaal niet fijn! Naar mijn idee geeft hij je hoop terwijl de testen negatief zijn, dus dan is je teleurstelling alleen maar groter als je niet zwanger blijkt omdat de huisarts je weer hoop heeft gegeven.

De nummer 1 reden dat je niet ongesteld word als je pas bent gestopt met de pil is ontpillen, geen zwangerschap!

Hoe groot zou de kans zijn dat je ondanks je negatieve zwangerschapstest toch zwanger bent in een periode dat je aan het ontpillen bent?

Begrijp me niet verkeerd hé, ik hoop heel hard voor je dat je zwanger bent, maar wil je alleen behoeden voor een grote teleurstelling.

Je ziet mijn cyclus, 14 - 81 (lang!) - 27 (ik dacht jippie, ik ben weer regelmatig) en nu alweer 51!
    En zo zijn er veel dames op dit forum, dat ontpillen is gewoon erg naar:(

Ik heb ook nog steeds behoorlijk wat slijm wat lijkt op vruchtbaar slijm, ik denk telkens dat mijn eisprong nadert, maar volgens mij is het slijm tijdens een lange ontpil cyclus ook gewoon in de war.

19. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @ Catmommy ik ben me er van bewust dat het erg apart is allemaal. Maar als mijn dokter mij deze info geeft aan de hand van mijn verhaal over wanneer ik gestopt ben met de pil, cyclussen daarna, neem ik aan dat hij zijn studie heeft afgerond en weet wat hij kan zeggen. Hij zegt ook hou een grote slag om de arm maar ga met je lichaam om alsof je zwanger bent. Er zijn mensen die nooit positief testen met test ook niet met bloed het was alleen te zien op een echo. Ik heb niet te veel hoop, ik ga er van uit dat ik ongesteld word. Maar ik wil wel in het geval dat goed zijn omgegaan met mijn lichaam. Ik deel deze info omdat het forum hier ook voor is.

Zoals je zelf aan geeft dat je nog wacht op je ei, misschien was mijn ei ook wel later. Je weet het niet, een doktor moet zich toch indekken voor het feit stel dat ik wel zwanger ben en neem lekker me wijtjes etc. Dan kan ik hem er op aan spreken dat hij me niet gewaarschuwd heeft. Dat heeft hij nu wel, en nu wacht ik gewoon af wat er gebeurd.

20. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Uiteraard is het goed om op te passen met roken/drinken/eten.
    Dat doe ik bijvoorbeeld ook al nu we het alleen nog maar proberen.

Hihi ik denk dat als ik nu naar de huisarts zou gaan dat ze zeggen, 6 maanden geleden gestopt? zwangerschapstest negatief? dan ben je niet zwanger, we zien je over een half jaar wel weer terug:p
    Maar dat komt denk ik omdat we in Friesland zitten, daar zijn ze nogal nuchter:)

Maar ik duim voor je dat je zwanger bent!
    Ga je het met clearblue weken indicator doen? Heb gelezen dat die behoorlijk betrouwbaar zijn en dat je daar ook wel vroeg mee test.

Heeft de huisarts gezegd welke stappen hij gaat ondernemen als de test negatief is? Bloedtest proberen, of echo?

Deel Deze Pagina