Eerste Kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Joyce2013, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Mijn vriend en ik hebben gezegt we gaan pas aanpassen in de "levensstyl" als we na een jaar nog niet zwanger zijn. Dan stoppen we met alcohol drinken en sushi eten etc haha.

Nou ik geloof dat het beste verschilt per huisarts wat ze zeggen, maar ik vind het wel fijn dat hij niet bot is maar gewoon menselijk. Het is begrijpelijk dat wij ons druk maken over ons lichaam en daar hoort een dokter je bij gerust te stellen. En dat heeft hij nu toch wel enigzins gegaaan. En ik weet dus ook mocht ik na 2 weken niet ongesteld zijn en niet zwanger moet ik weer bellen, dus dan gaan we verder kijken. Ik voel me serieus genomen en dat doet me goed!

Ik ga komend weekend gewoon kv 2v5 doen, volgens mij zijn die ook prima. Vind het zonde om er een bak geld tegen aan te gooien en vervolgens te lezen niet zwanger! Ik weet dat ik weer terug kan naar me dokter dus stelt me gerust. Hij heeft nog niet aangegeven wat de vervolgstappen zijn, stap voor stap niet te ver vooruit kijken naar dingen die misschen niet gaan komen.. geen beren op de weg zien eigelijk :)

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja daar heeft hij wel gelijk in, ik denk dat het voor ieder anders is.

Aangezien de kans groter is dat het ontpillen is als je onregelmatig bent (overtijd noem ik het bij mezelf niet, want ik heb immers nog geen vaste cyclus) heb ik zelf liever dat mijn huisarts zou zeggen: de kans dat je zwanger bent is minimaal, maar test nog een keer voor de zekerheid.
    Is deze nog steeds negatief en je bent over een paar maanden nog steeds onregelmatig, kom dan maar terug.

Maar dat is gewoon hoe ik in elkaar zit.

Ik zelf ga voor de eisprong geen mixje of biertje afslaan en mijn vriend blijft sowieso alles doen.
    Sushi of biefstuk dat nog rood is houd ik sowieso niet van, dus dat is een makkie!:D
    En roken doen we ook niet.

Hoe doen de andere dames dit?

Ik heb het idee dat mijn eisprong er toch aan zit te komen. Zojuist op de wc had ik hier overduidelijk vruchtbaar slijm, het was niet meer het maximaal 2cm rekbare slijm dat ik de afgelopen dagen had, maar bijna vergelijkbaar met elastiek en bovendien doorzichtig!
    Ik had eigenlijk de hoop alweer opgegeven, dagenlang dat maximaal 2-3cm rekbare slijm dat bovendien wat wittig was, ik denk dat zal vast bij deze lange cyclus horen en zegt niks over mijn eisprong.
    Nu krijg ik toch hoop dat de eisprong er toch aan zit te komen!
    Morgen even een ovulatietestje doen..Eens kijken of het dan al meetbaar is!

3. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hahaha ja ik snap je punt acht ik gooi er nog een testje tegenaan zaterdag en dan zie ik het wel.

Niet toevallig gister het gezellig gemaakt met vl want dat is ook vaak rekbaar. Inderaad een ovu test werpt duidelijkheid op je vermoeden :)

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Nee eergister voor het laatst, in de middag al.

Bovendien zou VL kwakje juist niet rekbaar zijn en zou het slijm troebel maken, dus dat kan ik wel uitsluiten:D

5. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hallo dames,

Was ik weer een keer.

Is er al bij iemand een ongi? Zo te lezen nog niet, maar misschien nu. Vind het echt zo vervelend voor jullie!

@wabilla: wat verveld zeg. Weet je al iets meer? Heb er geen ervaring mee met teunisbloemolie. Mijn cyclus was regelmatig, dus durfde het niet te gebruiken.

@Orchidee: Welkom. Thanks. Hoop dat het voor jou ook snel raak is. Je bent al wel even gestopt. Ook gelijk begonnen toen je gestopt was met de pil?

@catmommy: Spannend. Hoop dat je vriend heeft raak geschoten ;).

@joyce: Wat een fijne HA heb jij zeg! Fijn dat hij jou begrijpt. 2v5 is prima! Die heb ik ook gebruikt.

@blossombaby: Ik had juist weinig slijm voor mn NOD. Had 1 of twee dagen wel wat meer en de rest was ik gewoon kurkdroog dat zelfs het seksen zeer deed. Maar bij andere hoor je weer dat ze veel slijm hebben.

@levensstijl: Ik ben gelijk gestopt met alles wat niet mocht. Mijn man niet, die bleef gewoon biertjes drinken. Het scheelt dat hij er niet veel drinkt haha.

Hoop echt dat jullie snel een normale cyclus hebben! Dit is echt niet fijn. Ik heb het ook gehad, maar ik was toen nog niet met kinderen bezig. Heb er dus ook geen last van gehad.

Succes allemaal!

6. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Joyce spannend zeg!! Maar aan de andere kant ook wel verwarrend ik hoop dat je zaterdag meer duidelijkheid hebt ;).

Marievs ik ben niet gelijk gericht begonnen, wel zonder condoom maar nog niet bezig met mijn cyclus. Eigenlijk vanaf juni pas :).

Catmommy dan loop je net iets achter met je cyclus op mij, ik heb mijn eisprong deze week gehad. Straks samen testen, haha.

En wat betreft mijn levensstijl die is nog hetzelfde, ik hou er nog geen rekening mee :).

Liefss

7. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @marievs dank je wel dan gebruik ik die test van het kruitvat. En ja dat vind ik ook, gewoon dat je gehoord word en je serieus word genomen.

Maar meid hoe gaat het met jou, hoe voel je je? Wanneer mag je voor de echo? Al bedacht hoe je het nieuws gaat delen met je familie en vrienden?

8. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Dank je dat hoop ik ook!
    Nou hopelijk hebben jullie raak geschoten hihi, zou toch heerlijk zijn. Ben benieuwd wanneer zou je NOD zijn? En dat heb ik ook het kan nog een jaar duren en daarvoor geniet ik nog te veel van alles wat we dan niet mogen hihi!

9. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joyce2013: ik ga ze volgende ronde ook meenemen naar mijn werk, zit er ook 4 dagen. Heb alleen ook veel vergaderingen enzo, ook tijdens de middagpauze soms. Das dus niet echt ideaal. Vandaar dat ik eerst s'avonds heb proberen te testen. Ik ga ook zaterdag of zondag testen. Vl is er zaterdag niet dus misschien wordt het zondag. Ik heb nog steeds veel slijm. Vanochtend ook eerst wat gelig. De rest van de dag gewoon wit. Heel raar:$. Wel grappig dat jij dat ook hebt. Hopelijk voor ons allebei positief nieuws:D.

@Catmommy: het klopt dat ontpillen naar is:x. Ik heb zelf mijn slijm in de gaten gehouden en weet bijna zeker wanneer mijn ei was. Zo rond 6/7 november. Maar misschien heb ik het mis en had ik wel geen ei of later. Hopelijk krijg jij je ei inderdaad nog:).

@Marievs: nog geen rode duivels vandaag. Ook nog niets dat er op wijst.Heb juist erg veel slijm de laatste dagen, vanochtend ook een beetje gelig, vanmiddag/vanavond wit. Erg vreemd aangezien je vaak voor je ongi 'droog' bent:$. We gaan het zien de komende dagen.. Denk dat ik gewoon ongi ga worden want ben niet misselijk, geen rare geur, niet overdreven moe, niet opvallend vaak naar de wc.

@Levensstijl: ik heb mijn levensstijl ook meteen aangepast. Geen alcohol meer sinds juli. Ik rookte sowieso al niet en van sushi, filet american en biefstuk hield ik toch al niet. Vl is sinds september gestopt met roken. Niet vanwege de kinderwens maar gewoon omdat hij wilde stoppen. Vl drinkt als hij met vrienden wat gaat doen. Dit is echt maar 1 tot 2x per maand en geen hele grote hoeveelheden. We leven dus beiden best gezond;).

@Ego: hier nog geen ongi of tekenen van een naderende ongi. Echter ook niet echt zwangerschapskwaaltjes zoals ik vorige maand wel had. Morgen al weer dag 38 terwijl 41 dagen tot nu toe langste cyclus is. Ik verwacht gewoon ongi te worden gezien de weinige kwaaltjes die ik heb.... Heb nog wel veel slijm (soms wat gelig).

10. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Leuk dat sommigen van jullie een beetje in dezelfde periode van de cyclus zitten :D samen testen of samen op het wachtbankje.. ik heb mijn eisprong denk ik binnen nu en 2 dagen. Ik heb sinds gisteravond opeens tamelijk heftige krampen in de buurt van mijn baarmoeder/eierstokken, heel raar. Heb dit nog nooit gehad maar sinds we echt 'bezig' zijn heb ik dit rond mijn ovulatie. Herkent een van jullie dit? Ik vraag me echt af hoe het nou kan dat dit opeens zo is, misschien een reactie op sperma??:( Ik kan me haast niet voorstellen dat het alleen komt doordat ik er nu meer op focus, want het doet echt in zo'n mate pijn dat ik er een kruik op moet leggen of een pijnstiller moet nemen! In ieder geval vind ik het wel handig want dan weet ik dat mn ei eraan komt ;) (in combinatie met slijm observatie)

@levensstijl: ik drink geen alcohol meer behalve als ik ongesteld ben of vlak erna. Maar ik dronk sowieso al niet veel dus het is niet echt een aanpassing. Ook rood vlees (wat ik wel echt heerlijk vind haha), sushi etc eet ik alleen in die periode dat ik zeker weet dat ik niet zwanger ben! Hoewel ik de laatste tijd steeds meer hoor dat het echt niet zoveel kwaad kan als iedereen denkt..

Soms vraag ik me af of ik er niet een beetje teveel rekening mee houd. 2 vriendinnetjes vroegen me laatst mee naar een feestje, maar dit was pas in februari (ze vroegen het in oktober ofzo). Ik dacht toen ja dahaagg dan ben ik zeker al zwanger en dan heb ik er echt geen zin in (het is wel een 'wild' feestje). Maar nu denk ik ja, ik had best wel een kaartje kunnen kopen want misschien ben ik dan nog lang niet zwanger :)
    Hebben jullie dit ook of helemaal niet zo? Ik heb gewoon dat ik dit nu het belangrijkste vind en andere dingen zijn even niet zo interessant..

11. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Blossombaby: ik heb rond mijn eisprong wel wat krampen in mijn rug en had nu ook voor het eerst wat bloedverlies. Wat iedereen voelt is ook wel verschillend volgens mij. Ik let vooral goed op wat ik eet of drink. Ik dronk eerst nog wel eens koffie. Nu eigenlijk vooral cafeïne vrije thee en veel water. Maar ik ga nog steeds lekker wat drinken met vriendinnen of lunchen, uit eten, naar een feestje. Dat is denk ik ook wel belangrijk. Gelukkig heb ik om mij heen veel zwangeren dus die denken precies zo, dat is wel makkelijk. Maar aan de andere kant denk ik dan wel altijd van dat wil ik ook:p.

12. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    ik voel me belabberd, maar zo gelukkig! Ben erg misselijk, maar neem alles voor lief. Vanochtend een half bakje koffie op, maar die smaakte zo vies. Terwijl ik normaal koffie erg lekker vind. Moet me er echt toe zetten om 2 liter water te drinken. Meestal lukt me dit wel, maar nu.... Verder heb ik weinig last, alleen erg moe.

Ik mag 2 december, dus nog een dag of 10! Ben zo benieuwd :). Neem die middag ook vrij van mn werk. Denk toch dat ik niet kan nadenken haha.
    Nee nog niet over nagedacht. Wil misschien een muisjestaart maken met twee kleuren muisjes en dan kijken of ze de hint snappen. Dit doe ik dan bij mijn familie. Bij de familie van mn man weet ik het nog niet. Bij 1 zwager willen wij het gaan vertellen, voor we de rest inlichten. Zij hebben pas een miskraam gehad bij 5 en een half a 6 weken.

13. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hahaha ja voor het eerst vinden we het dan niet erg om ons belaberd te voelen! Het lijkt me een vreemd gevoel, ook dat je dingen dus niet meer lekker vind die je normaal wel altijd drinkt/eet.

Nou gewoon lekker op tijd je mandje in toch, je lichaam is hard bezig een mooit wondertje te maken kost veel energie! Laat die mannen nu maar rennen hihi!

O spannend zeg, ben heel benieuwd is vast heel bijzonder om je kindje voor het eerst te zien. Ik zou ook vrij nemen inderdaad haha volgens mij zweef je de rest van de dag en komt er inderdaad niks meer uit je handen haha!

Leuk idee dat van die muizentaart. En ik snap dat jullie die zwager eerst willen inlichten, pff lijkt me heel moeilijk want zelf ben je zo gelukkig en hun zijn zo verdrietig. Nou heel veel succes daarmee in ieder geval!

Vind het erg leuk om te horen hoe het de zwangere van ons clubje vergaat haha! Je bent nog de enige, hopelijk kunnen we snel bij je aansluiten!

14. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marievs: ik haat misselijkheid maar zou ook alles voor lief nemen;). Hopelijk verdwijnt dat misselijke gevoel snel. Ik heb vandaag ook een lekker capuccino op en een lekker broodje mozzarella. Denk toch dat ik ongi ga worden. Vandaag al wat donkere afscheiding. Verwacht dus ook morgen of zondag ongi te worden. Hopelijk morgen anders zit ik er de hele week op het werk mee:(. Ik zou idd ook vrij nemen. Toch spannend. Leuk idee van die muisjestaart:).

@Joyce2013: bij jou al nieuws wat betreft zwanger of ongi?? Ik hoop ook dat wel snel bij Marievs aan kunnen sluiten:p.

@Ego: hier vandaag waqt ongikrampen en wat donkere afscheiding. Verwacht dus gewoon ongi te worden morgen of zondag. Heb dan een cyclus van 38 of 39 dagen. Dat zou kloppen met de eerste twee rondes dus dan ben ik min of meer regelmatig ongi. En dan op naar ronde 4:).

Jullie nog weekendplannen?

15. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @mz25 nee nog geen ongi te bekennen. Maar wel fijn dat je waarschijnlijk een regelmatige cyclus hebt. Is iets makkelijker knuffelen hihi!

@ ego deze hele week wel geen trek in avond eten en na het avond eten misselijk, zuur en boeren heel onvrouwelijk! En na middag eten gewoon creakers met beleg verschrikkelijke rommelende darmen. Had altijd een slechte stoelgang maar dat gaat top nu haha, sorry voor het onsmakelijke verhaal! O steken bij me baarmoeder richting me lies en opgeblazen onderbuik gevoel! Morgenochtend testen, ben benieuwd!

16. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @joyce2013: regelmatige ongi is wel fijn idd. Heb de ovulatietesten al weer in huis. Ook tarwekiemolie gekocht voor vanaf de eisprong. Kijken of dat werkt:D. Hopelijk dan nog dit jaar goed nieuws:p. Spannend zeg morgen!! Ik had de afgelopen dagen ook steekjes bij mijn liezen, veel boeren en opgeblazen gevoel. Helaas hoeft dat ook niet altijd goed nieuws te betekenen. Hoop voor jou morgen wel goed nieuws:).

17. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ik weet het je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden, maar ik wacht het af anders volgende week maandag weer me dokter bellen.

18. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Dames!

Hoe gaat het hier?
    Al getest Joyce? Het is zaterdag! Ik hoop het zo voor je!

Ik zit hier nog steeds in dezelfde onzekerheid:cool:
    Ik heb eergister echt vruchtbaar slijm gespot (niet watery zoals de dagen ervoor), maar dat was maar 1 keer. Gisterochtend was het ook een beetje maar niet zoals eergister.
    Verder voelt het glibberig aan van onderen (ook als we niet hebben geklust:p) maar de ovulatie testen blijven hetzelfde lichte streepje geven...

Vanochtend echter wel een zakking in temperatuur. Dus ik hoop dat deze vanaf morgen flink gaat stijgen.
    Slijm neemt voor mijn gevoel nu af.. We zullen het zien!

@weekend: vandaag krijgen we vrienden op bezoek en morgen komt mijn oom terug uit Suriname met zijn vriendin en 2 kindjes. De papieren zijn rond en ze emigreert dus definitief naar Nederland. Ik heb er zo'n zin in om haar en de kids te ontmoeten!

19. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou meiden omo wit hoor haha, wat een gedoe zeg dit! Naja we wachten weer een weekje af! Wel erg irritant hoor, ben er nu wel klaar mee!

20. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Jammer!! Hopelijk komt je menstruatie gauw:(

Zostraks melde ik nog dat mijn slijm afnam, nou absoluut niet hoor! Heb het nog niet zo erg gehad als nu geloof ik.

Ovulatietest nog steeds negatief. Wellicht heb ik m gemist en is vandaag de eisprong vanwege de lagere temperatuur?
    We zullen het zien de komende dagen tijdens het temperaturen.

Deel Deze Pagina