Ik werk in de zorg, was vorige week donderdag ziek, ik had toen hele erge buikkrampen.Heb toen ook een echo gehad, omdat verloskundige misschien dacht aan bbm zwangerschap. Alles was goed. Nu sinds zaterdag zo kotsmisselijk, dinsdag was ik vrij en lag ik hele dag voor pampus.Nu voel ik me weer zo belabbert, soms ook naar wc rennen, braakneiging, en zooooo moe.Heb ook nog een dochter van 16 maanden. Ik voel me kut omdat ik me heb ziekgemeld, maar trek het niet.Vraag me af hoe moet dat nu met die avond diensten, heb ik 1 x in de week tot 23.00. Ivm oppas moet ik wel 1 avonddienst draaien, maar trek dit eigenlijk niet meer. Iemand dit ook meegemaakt? Moet het ff kwijt, voel me zo lullig xx
Heel herkenbaar, ik werk ook in de zorg en ben zwanger van de tweede. Ik heb er nog een rond lopen van 11 maanden dus thuis is het ook behoorlijk zwaar. Deze zwangerschap ben ik ook dagelijks ochtendmisselijk en ik heb veel rugpijn en pijn in mijn buik. De verloskundige heeft mij ook als advies gegeven om naar je lichaam te luisteren. Je hebt nu de zorg voor 2 en niet alleen voor jezelf. Werken in de zorg als je zwanger bent is gewoon zwaar, en zeker als je nog een kleine thuis hebt. Misschien kan je met je baas overleggen om per week twee halve avonden te draaien in plaats van 1 hele? Weten ze al op je werk dat je zwanger bent? En zijn ze begripvol daar? Succes, en je bent niet de enige! Ow ja... Nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan. Groetjes, Sabrina
Hoi Sabrina, heb jij je ook al moeten ziekmelden? Ze weten het wel al op mijn werk. Je bent savonds maar met zijn 2 en, dus halve dagen is lastig. Voel me soms net of ik me aanstel, maar voel me gewoon uitgeput. Lijk wel een oud wijf soms haha pff xx
Ik heb mijzelf ook ziekgemeld en was toen evenver zwanger als jij. Ik hield het toen ook niet. Stond te tollen op mijn benen, kon niet vooruit komen. En was continu misselijk. Nu werk ik 20 uur en ik heb met mijn baas geregeld dat dit verspreid wordt door de week dus niet meerdere dagen achter elkaar. Ook draai ik alleen nog dagdiensten zodat er meer personeel aanwezig is en ik dan makkelijker een collega erbij kan roepen. Ik voelde mezelf ook een zeikerd toen ik bij haar aan het bureau zat, maar zo moet je niet denken. Je moet nu echt aan jezelf denken een ander doet het niet voor je. Als jij aangeeft het niet te trekken dan moet je gewoon met je baas gaan praten om te vragen of er iets geregeld kan worden. Want je bent nog maar 7 weken en je hebt nog heel wat weken te gaan tot aan je verlof. Het zou jammer zijn dat je je lichaam nu zo uitput dat je bij de 20 weken helemaal niets meer kan. Je hebt thuis ook de zorg voor een kleine en die wilt ook aandacht van zijn moeder. Nou meid succes! Het komt vast en zeker goed! Groetjes, Sabrina
Ik werk ook in de zorg, maar heb het gelukkig bij mijn andere 3 zwnagerschappen niet voor de hand gehad dat ik mij in de begin periode ziek moest melden. Wel vanaf 20 weken,omdat ik toen gewoon heel erg last van mijn bekken en spataderen had. Ben nu ruim 8 ewken zwnager en heb met 1,5 week terug 1x ziek moeten melden omdat ik toen alleen maar aan het overgeven was en stond te tollen op mijn benen. Verder houd ik het wel vol, maar ik werk alleen 's avonds vaak van half 4 tot 11 uur. Ik rol thuis wel meteen me bed in en de volgende dag ben ik echt heel erg moe, maar ik houd het nog vol. Hoop dat jullie je snel beter voelen en het werken nog even volhouden, maar inderdaad werken in de zorg is zwaar voor je lichaam en al helemaal als je zwnager bent. Ik hoop het deze zwangerschap ook weer tot de 20 weken vol te houden, maar helaas beginnen mijn bekken nu alweer op te spelen en anders wordt het op AT basis verder werken.
ook ik werk in de zorg(wel thuis zorg,huishoudelijk) en ik heb me ook ziek gemeld bij mijn 1e zwangerschap omdat ik gewoon te misselijk was en overgeven en stond te wankelen op me benen.. liefs
logisch toch? jij telt nu samen met je kleintje, de eerste 12 weken zijn voor mij ook zwaarder geweest dan de rest van mijn vorige zwangerschap, ik begrijp je dus volkomen! hopelijk voel je je snel weer een beetje fit
Net mijn afdelingshoofd gesproken, ik janken aan de tel, voel me zo verrot. Zei ze ja we moetern maar eens gaan praten, want dit is je 5 e ziekmelding dit jaar. De laatste paar kwamen door zwangerschap. Ze begreep het niet echt, zit nu helemaal een potje te janken. Kan ik straks nog op het matje komen op mijn werk
Dit is volgens mij een standaard procedure hoor, als je je vaker dan 3x hebt ziek gemeld. Ik zou me er niet te druk om maken. Je hebt het zeker toch niet voor de lol gedaan?! Als je het gewoon rustig uitlegt is er volgens mij niks aan de hand..... dit is gewoon een bijzondere situatie.
Echt?? Balen zeg.. Mijn ervaring met werkgevers is dat ze toch wel begripvol zijn na zwangeren toe. Meid.. maar als je op gesprek gaat blijf dan wel goed en duidelijk aangeven dat je graag wilt werken maar dat het op deze manier niet gaat. Eventueel kan je je laten doorsturen naar de arboarts. Die kan je misschien tijdelijk 50% ziekmelden en dat mag je werkgever niet weigeren. Ik begrijp dat het heel moeilijk is. Maar gespreken aan de telefoon kunnen ook anders overkomen dan een gesprek in het echt. Je weet niet wat die werkgever vandaag allemaal al mee gemaakt heb. Misschien zit ze wel met persooneelstekort. Ik weet het is geen reden om dit via de telefoon op jou af te reageren. Maar zo gaat dit meestal wel. Ik wil je veel sterkte wensen met deze situatie. Groetjes, Sabrina
Ik wilde ook zeggen dat ik die avonddiensten niet meer trek tot 23.00, en dat durfde ik niet meer. Ze zei ja als je kan moet je gewoon komen, terwijl ik huilde aan de tel, en nog zei hoe erg ik het vond. Vorige week was ik ook ziek, zulke maagkrampen dat ik zelfs een echo kreeg of alles wel goed was. Maand ervoor ook maagkrampen. Denk vorige week door zw schap, gewoon sneller vatbaar. En ik heb een keer blaasontsteking gehad, toen ging ik ziek naar huis. Voel me nu nog meer klote, snap wel dat het standaard is , maar als je zwanger bent ligt het toch ff anders vind ik xx
Heel begrijpelijk. En als je zwanger bent komen zulke dingen nog harder aan. Probeer toch in het gesprek rustig uit te leggen dat je wel wilt maar dat het echt niet gaat. Je krijgt tenslotte ook niet zomaar een extra echo. Ik zou je echt aanraden naar de arboarts te gaan, deze kijkt er op een hele andere manier tegen aan.
Ik heb geprobeerd de bedrijfsarts te bellen, was in gesprek, belt me nog terug. Is toch zelfde als arbo arts?Kan ik wel achter rug om van afdelingshoofd overleggen? Tnx meiden xx
arbo arts is inderdaad hetzelfde, achter de rug om kan niet, je werkgever betaald de rekening voor het consult maar hij zal nooit te weten komen wat je hebt besproken als jij dat niet wilt.
opzich geeft dat niet, maar dat ik zelf de arbo inschakel, vind ik aan ene kant lullig, maar ik wil gewoon weten hoe of wat
nou je kunt het ook zien als pro-actief toch? je gaat vrijwillig naar de bedrijfsarts voor advies, alleen maar goed voor beide partijen.
Inderdaad wat er gezegt wordt. Je laat zien dat je wat aan de situatie wil doen door contact op te nemen met de bedrijfsarts. Ik hoop dat deze je snel terug belt. Al is het maar dat je gerustgesteld bent. Groetjes, Sabrina
had de arboarts gebeld, die zei je zal wel misselijk zijn van wat anders. En moe zijn kan nog niet zo vroeg in de zwangerschap zei ze.\ Raar he. Niks mee opgeschoten
Tijdens mijn 3 zwangerschappen lag ik er met week 6 weken zwanger al uit, kotsmisselijk steeds overgeven. Ik werk ook in de zorg, maar hier wel begrip en arbo arts ook ze zagen wel dat ik echt niet kon werken. Als je ziek bent ten gevolge van de zwangerschap kost dit het werk niets maar word je uitbetaald door het UWV. Sterkte meid denk aan jezelf
Wat erg dat er zo gereageerd wordt. Je kan er zeker niets aan doen. Denk echt aan jezelf en aan je kindje. En probeer toch uit te leggen aan de arboarts en aan je werk gever dat je echt wilt maar het dus echt niet kan.