matrasje "Fenne" van Leenbakker te dik?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Novan, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Hallo dames,

Gisteren heb ik na lang wikken en wegen en lezen op dit forum het Fenne matrasje gekocht bij Leenbakker. Dit matrasje is 15 cm dik en ik vond het er prima uit zien in de winkel. Lekker stevig.

Nu heb ik ook een Gulliver bedje van IKEA gekocht en zie tot mijn schrik dat hier slechts een matrasje in mag tot max. 12cm! Oeps!

Weet een van jullie misschien wat de reden voor deze maximum dikte is? En mocht hij echt te dik zijn, wie heeft er ervaring het het dunnere polyether matrasje van Leenbakker, de Jesse? Dan kan ik hem eventueel omruilen.

Alvast bedankt!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Kun je zien wat het probleem is waarom het niet dikker dan 12 mag zijn? Ik kan me er weinig problemen bij indenken, hoogstens misschien dat je de bodem iets lager moet doen?

3. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    Hi Loki, nee ik kan het niet zien. Ik vermoed ook dat het iets met de bodem te maken heeft. Ik hoopte dat een van de dames hier zou weten waarom het niet mocht...

4. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik denk idd dat het met de hoogte heeft te maken. Dat als je 'm dan op de hoogste stand doet, dat hij dan 3 cm boven de goede hoogte zit. (en risico bestaat dat je kindje eruit kan vallen, al schat ik die kans vrij klein in) Maar goed, je kunt natuurlijk gewoon het bedje een stand naar beneden doen. Of toch even het matrasje terug brengen en een matrasje bij Ikea kopen, dan weet je zeker dat je goed zit. Mag ik vragen waarom je uiteindelijk voor het Leenbakker matrasje hebt gekozen? Vond je de matrasjes van de Ikea niet geschikt, of had je er slechte verhalen over gehoord, oid?

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    bij de meeste bedjes is dat. op mijn bedje zitten ook 2 hoogte standen. ik gebruik alleen de laagste hoogte stand en de bodem. de hoogste hoogte stand is naar mijn mening ook met een 10 cm matras te hoog!

dus gewoon kijken of je genoeg hoogte boven het matras hebt. en zodra je baby signalen vertoont van gaan zitten de bodem naar benee.

6. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    De reden is heel simpel. Ik las verhalen van forumgebruikers die er erg enthousiast over waren en hij was 20 euro goedkoper dan een vergelijkbare van Ikea.

Bedankt voor jullie reacties in elk geval!

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Wij hebben ook het superdikke matrasje van de Leen Bakker gekocht, en ik zag meteen dat de bodem van het bedje daardoor inderdaad omlaag moet. Als je dat regelt, is het volgens mij juist lekker zo'n dik matras!

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

het gaat erom dat las het bedje op de laagste stand staat dat het aan de veiligheids eisen voldoet en je kindje er niet uit kan vallen. met een te dik matrasje is het zo dat dit dan makelijker gebeurd en vooral gevaarlijk is als een kindje zich er voorover uit laat vallen.

daarbij is een dik matrasje niet altijd beter vooral in het begin is het helemaal niet erg als er een matrasje in ligt van 8 cm oid want doordat de kidje geen "gewicht" hebben steunt een van 8 cm even goed als 1 van 30 cm bij wijze van.

9. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmm, ik had voor mijn zoontje ook dat matrasje en een ledikant 2e hans gekocht, dus geen idee of dit te dik was of niet. Maar toen het bedje helemaal naar beneden stond, is hij er nooit uitgeklommen of over de rand gevallen. Nu weer ditzelfde matras gekocht voor de baby, omdat ik het een goede prijs/kwaliteit verhouding vindt. En een ander 2e hands bedje, zal eens kijken of dat een probleem op gaat leveren...

Deel Deze Pagina