Ik had alleen maatje 56 gekocht. En mijn zoontje was 3535 gram en 48 cm. Omdat ik het van Noppies en Prenatal had gekocht paste hij dit goed, deze merken vallen wat kleiner dan bijv. de Hema. Ik vind een iets grotere maat ook wat handiger aantrekken, vooral in het begin en eerste kindje, dan lijkt alles nog zo fragile.
mmm.. begin ik nu toch te twijfelen. Volgens de kraamzorg moet ik 4 pakjes maat 56 hebben en 4 in maat 62. Had zelf al een pakje maatje 50 gekocht, maar mijn schoonmoeder vertelde dat t zonde was van t geld. Ze is zelf jaren lang kraamverzorgster geweest en volgens haar kunnen de meeste kindjes maat 50 niet aan..? Toch voor de zekerheid er nog maar een pakje mt 50 bijhalen denk ik...
Ja, klonk idd wel een beetje maf, alsof ik een schooljuf ben die ze eens even op het matje roepen als ze erover heen zitten Ach, zoals ik eerder ookal schreef geloof ik in dit topic, het maakt mij allemaal niet zoveel uit, laat dat kind nou maar eens komen!
Ik had 2 pakjes maat 50 en 2 pakjes maat 56. Toen Bart geboren was paste hij maat 50 niet, hij was veel te dik daarvoor. Na 3 weken was maat 56 ook al te klein voor hem. Bart woog 4180 gram bij de geboorte.
hahaha na dit topic gelezen te hebben heb ik nog maar snel een pakje van maatje 56 in mn ziekenhuistas gestopt mijn jochie werd namelijk bij 40 weken al op 3700/3800gram geschat, en nu is ie nog es een week gegroeid dus denk dat ie straks niet meer in 50 gaat passen
Omdat de verloskundigen zeiden dat Kyra een klein babietje zou zijn heb ik op het laatste moment nog een paar extra kleertjes in maat 50 gekocht. Toen Kyra geboren was, bleek dat ze wel heel klein en licht te zijn dus de maat 50 was veel te groot. Ze was namelijk maar 2580 gram. We hebben toen maar wat kleertjes in maat 44 mee laten nemen, en die pasten heel goed. Maar wat ook heel belangrijk is is dat de ene maat 50 de andere niet is, sommige merken vallen erg groot uit. Daarom hebben we ook wat prenatal maat 50 aangeschaft en ondanks dat die wat groot voor haar waren verzoop ze er gelukkig niet helemaal in, omdat deze wat kleiner uitvallen.
Mijn vk vertelde me dat ik een flinke baby zou krijgen. Dus ik had maar 1 setje in maatje 50 liggen en de andere in mt56. Ben in ziekenhuis bevallen en had voor de zekerheid ook dat maatje 50 maar meegenomen, was maar goed ook want zelfs dat was te groot, onze dame was helemaal niet zo flink zoals de vk voorspelde.
Onze zoon was 4160 gram en paste nog weken maat 50 (van de prenetal tenminste dure merkkleding valt kleiner meestal) ik vind goede passende kleding wel belangrijk heel veel mensen doen dan 56 aan en dat is dan veel te groot en slaan alles om dat vind ik zelf niet mooi (dan gaat het wel wat minder lang mee als je het passend koopt maar dat valt hier onder de categorie lekker belangrijk haha)
zou maat 50 van vroeger kleiner gevallen hebben?! Mijn moeder zei dat ook al, en bij de prenatal hoorde ik laatst (duidelijk) een moeder haar dochter proberen te overtuigen, vooral maar geen 50 en weinig 56 te kopen. Kwam echt nogal 'negatief' over. Zo van; ik weet het allemaal en jij weet nog niets, je bent niet slim als je nu niet gewoon m'n advies opvolgt hoor, maaaaaar, je moet het zelf weten.... Ik moest me echt inhouden om niet eventjes mijn mening te geven. Ik zou echt een paar setjes maat 50 kopen, beter mee verlegen, dan om verlegen. En ik vind dat omslaan eigenlijk ook gewoon erg sneu bij die kleintjes, en ook niet leuk eigenlijk, ook niet op de foto's later
Hier de eerste maand maatje 50 aangehad.. Mijn moeder vond hetal vreemd dat ik het had gekocht.. ze zei.. maatje 62 is klein zat ben dus blij dat ik niet na haar heb geluisterd. Esmee was trouwens 3460 gram bij de geboorte ( 37.4dg)
Ik had ook maar 2 pakjes maat 50, maar daar had ik echt niet genoeg aan! ligt eraan hoelang je kindje is... maar ik heb echt nog iets van 3 pakjes erbij laten halen omdat ik aan 2 niet genoeg had. En Jesse heeft tot bijna 5 weken maatje 50 gehad! maar hij groeide in het begin niet zo heel hard. en ik rekende ook op kleertjes van het kraambezoek, die kregen we ook wel wat, maar allemaal veel groter! en ook heel veel speelgoed en boekjes etc...
vreemd die moeders, mijn moeder zei het ook al van "wat doe je nu weer" maar lekker toch gedaan haha en ik had lekker gelijk (misschien valt het wel groter uit als vroeger) maatje 62? haha ik geloof dat ik dat mijn zoontje aan deed vanaf 2-3 maanden ofzo? Ach meiden soms moet je lekker je hartje volgens en so what als je een pakje teveel koopt ik kan daar niet echt mee zitten hoor..
Onze zoon was 8 pond en 53cm. Maat 50 heeft hij denk ik 1 of 2 weken aangehad en toen paste het al niet meer. Ligt dus echt aan het gewicht en de lengte van je baby. Succes!
Janna heeft nu nog steeds maat 50 aan en is toch al 7 weken. 56 is zelfs soms nog te groot. Janna was bij geboorte 48 cm en 3140 gr. Ze is geboren bij 41 weken en 3 dagen.
mijn dochter had ik in maatje 50 gehesen en dat was nog iets te groot. nu 2,5 week verder kan ze alleen nog in maatje 56! Geboorte gewicht 3950 en 50 cm!
Ik en hubbie zijn beide niet echt klein, en hadden verwacht dat Tim dat dus ook niet zou zijn... Tja, toen werd hij geboren en wat bleek: Meneertje was 3000 gram en 46 cm, en verzoop in maatje 50! Hubbie is maatje 44 gaan halen, en die heeft hij nog twee weken aangehad. Nu met 9 weken zit hij net in maatje 56, hoewel hij 50 ook nog makkelijk aan kan!
Ik heb 3 pakjes maat 50 en een heleboel maat 56 en 62. Misschien waren de maten vroeger in 'onze' tijd wel anders idd. Of wij lagen gewoon allemaal in slobberende kleren. (in de jaren 80 was de baby mode sowieso vreemd...)
Ik had maar een paar pakjes maat 50, maar onze dochter woog maar 2850 gram en was 47 cm...dus ik heb mijn moeder nog een paar pakjes er bij moeten laten halen.
ik heb veel in maatje 50 gekocht, maar dat is omdat wij weten dat we een klein kindje krijgen.... veel kleertjes vallen ook vaak groot of klein.. kleren van de hema zou ik in 56 kopen...die valt nl klein! Net als Noppies valt ook erg klein. van de h&m valt juist weer groot, en name it is wel redelijk "normaal"