Hai allemaal, Donderdag ochtend heb ik een inwendig onderzoek gehad en ze heeft toen samples genomen. (en later op de middag ook een scan, hartslag van 172 en mooi 8 weken gemeten) Met het inwendig onderzoek verloor ik wat bloed wat normaal is. Vrijdag avond had ik wat oranje/bruine afscheiding en nu vandaag wat helder rood bloed. Is dit okay/normaal een paar dagen na het onderzoek? Ik heb 6 maanden geleden een miskraam gehad en dit zit me nu helemaal niet lekken
Ik kan me voorstellen dat dit akelig is zeg! Wat zal je in spanning zitten. Ik zou zelf toch even met je verloskundige of verlosafdeling overleggen, er is toch een bepaalde indicatie dat je inwendig onderzoek hebt gehad neem ik aan, dat is niet standaard... Sterkte!
Hi, dank jullie wel voor de reacties. Ik woon in Amerika en hier zijn die inwendige onderzoeken blijkbaar normaal. Ze heeft misschien ook zelfs een uitstrijkje gemaakt. In ieder geval wat gesampled. Als ik wist dat dit in Nederland niet de norm was had ik absoluut geprotesteerd! Ze zei tijdens het onderzoek dat het allemaal goed doorbloed was en dat ze zag dat de cervix wou gaan bloeden en dat deed het dus ook tijdens het onderzoek. Maar dat is dus 2 dagen geleden. Ik had de verpleegster gebeld en kreeg het standaard verhaal dat zolang ik niet veel bloed en geen krampen heb het goed is. Ze hebben hier ook bloed geprikt voor alle ziektes waarvan ik als kind ingeent ben, HIV en sexuele overdraagbare ziektes. Doen ze hier ook standaard met de eerste afspraak. Ik had zelfs verteld dat ik in Nederland al alle inentingen en tests gehad had maar maakte niets uit. Hier kreeg ik zelfs een stomme vragen lijst om te kijken of je wel gelukkig bent en niet slachtoffer bent van geweld en wat je ouders van de zwangerschap vinden, ik ben 37 dus ik had echt zoiets van wat is dit.
Het is heel normaal hoor dat je wst bloed verliest na zo'n inwendig gefrunnik! Het is daar nu wat gevoeliger en goed doorbloed. Neem aan dat je geen krampen hebt gehad enz. Je kan voor de zekerheid even bellen maar denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Zou het wel even in de gaten houden maar zolang je geen krampen krijgt zou het goed moeten gaan.. Heb zelf geen ervaringen met miskramen of bloedverlies dus kan niet uit ervaring spreken maar heb in het begin aardig wat af gegegoogld naar miskramen en overal stond dat je echt flinke krampen moet krijgen. En als je het allemaal echt niet vertrouwd dan gewoon blijven bellen. Jij kent jou lichaam het beste en je hebt haas al eens te maken gehad met een miskraam dus je weet hoe dat voelt. Ik hoop dat het bloeden snel over gaat. Probeer niet te veel te stressen erover.
Bloed onderzoeken doen ze hier in NL geloof ik ook hoor, iig voor bijvoorbeeld rode hond, dat is wel belangrijk. Maar hier bij ons is een inwendig onderzoek inderdaad niet nodig. Als ze dit alle consulten willen gaan doen, dan zou ik aangeven dat je het niet nodig vind en niet wilt - en je staat ook in je recht om dat te weigeren!
Voor zover ik weet kan een dergelijk onderzoek geen miskraam opwekken, maar ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Mijn ervaring met een mk is dat het erg veel bloedverlies is, en hele gemene krampen, niet te missen zeg maar. Zolang je bloedverlies minimaal is en je geen krampen hebt denk/hoop ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Sterkte!
Tja ik weet niet. Al mijn miskramen begonnen met bloedverlies zonder pijn of krampen. Pijn en krampen begonnen op t moment dat t vruchtje echt loskwam. Verder gebruik ik elke zs (zit ondertussen op nr.5) 2 soorten bloedverdunners, maar heb nooit bloedverlies gehad van inwendig onderzoek. Tis een btje dubbelop, maar houdt t in de gaten en blijf de vk bellen als t aanhoudt. Succes!
Dank jullie wel voor de reacties. Zo onzeker dit. Ik heb gisteravond alleen nog donker geel/oranje gloed afscheiding gehad. Ik denk dus afscheiding gemengd met ietjepietje oud bloed.
Ik had een oproep voor baarmoederhalskanker.. Waar ze dan ook een uitstrijke maken. maar dat doen ze in NL absoluut niet als je zwanger bent hoor... Wat vreemd..zou ze zeker even bellen en als je er echt niet gerust op bent maar even checken of alles goed blijft zitten zonder gefrummel grr