Damien drinkt de laatste tijd wel erg veel... ong om de 2 uur a 2n half uur... hij is de hele dag door huilerig.... en er zit nu zelf een snee onder me tepel.. (tot bloedens) dit is al zeker anderhalve week... ik dacht eerst aan een sprongentje maar dat duurt nu toch te lang of niet... overigens ligt hij geregeld aan me tepel te sabbelen.. (hij pakt speen niet) ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten doen als hij de fles krijgt... waarmee hou ik hem dan rustig? hij heeft btw wel genoeg plasluiers... maar jah wat wil je als je bijna 12 uur per dag aan de tiet hangt... snacht slaapt hij ong 5 a 6 uur achter elkaar door... eerst was dat zeker 7 a 8 uur soms moest ik hem zelfs wakker maken moet ik overgaan op fles?
Misschien is kolven een optie als je bv wilt blijven geven? En als het echt zo zwaar is, zou ik toch overgaan op de fles denk ik.
ik heb zelf een handkolf van Avent... maar ik moet zeggen ik krijg niet eens de tijd om te kolven want dan hangt damien er weer aan en die zuigt het weer leeg... en als ie savonds slaapt kan ik er net 80 a 100 ml uit halen... en dan komt er niks meer maar het blijkt dat met kolven er minder uit komt als dat je bv geeft
ik heb het probleem juist met afkolven en bovendien is Deborah ontzettend snel afgeleid tijdens de bv. Ben sinds eergister aan het afbouwen en als het niet te snel terug loopt, dan hoop ik tot 5.5 maand te geven. Mij werd toen verteld toen ik haar te veel aanlegde dat ze juist dan te weinig krijgen., omdat ze iedere keer kleine beetjes drinken. Weet niet of dat bij jou ook het geval is, maar als de speen niet helpt is dat lastig. ik kan je ook niet echt tips geven, sterkte er mee.
Quinn krijgt ook bv maar dan via de fles. Hij komt de laatste 2 weken om de 3 uur, soms redt hij het tot 3,5 uur terwijl hij daarvoor om de 4 a 4,5 kwam. Heb het aantal cc geprobeerd te verhogen, maar hij drinkt zoiezo zn flesje al niet leeg ( hij krijgt 150 cc 5 x per dag) Volgens mij is er nu wel een sprongetje dat een aantal weken duurt, zal oei ik groei er eens bij pakken. Ik weet hoe vervelend die sneetjes zijn en ook hoe pijnlijk je tepels kunnen worden Ik heb tot bloedens toe zitten kolven. Nu is het allemaal gelukkig weer wat beter. Misschien kan je beginnen 1 voeding te vervangen door flesvoeding? succes meid!
Is het niet een idee om 1 of 2 voedingen te vervangen door kunstvoeding? Misschien zonde hoor want borstvoeding is natuurlijk beter maar ik vind dat je ook een beetje aan jezelf moet denken. Mijn meisje in ook 4 maanden en ik ben begin december gaan afbouwen (ook omdat de borstvoeding niet goed meer ging, maar ook vanwege werk). Inmiddels geef ik enkel de fles. Ik kolf nog wel 1 keer per etmaal. Het gaat bij mij veel beter omdat ik nu eindelijk een ritme heb in haar voedingen. Helaas komt mijn dochtertje nog wel voor een nachtvoeding, maarja.... Groeten!
ik heb vandaag besloten om af te gaan bouwen met BV... vanaf morgen gaan we beginnen.... ook inderdaad voor mezelf... want het neemt veel tijd in beslag BV... alhoewel ik de band met me kind wel ga missen... maar hij werd vanavond al om half 10 wakker terwijl hij normaal van 7 tot 1 slaapt.... ik hou jullie op de hoogte
Deed ik eerst ook. Dat ging ongeveer 3 weken goed, maar daarna begon mijn BV terug te lopen. Toen werd ik inderdaad ook bang dat ik die band zou gaan missen en wilde het weer gaan opvoeren, maar dat werkte niet. Nu geef ik alleen nog maar de fles en wat een verschil! I.p.v. 3X per nacht, hoef ik er nu nog maar 1X per nacht uit. Voorheen zat hij op 6 a 7 voedingen per etmaal, nu op 5. Hij heeft veel meer ritme gekregen, slaapt beter, is een stuk vrolijker en van die band....ik merk helemaal geen verschil!
Nee maar het moment dat je lekker BV ligt te geven.. het hoofdje lekker bij jou rust.. dat ie lekker ligt en vaak rustig in slaap valt... zun handje op je borst.... dat zal ik erg gaan missen maar jah rustig afbouwen 1 keer per week een voeding eraf....
Oke dames.... ik heb de voeding van 6 uur vervangen door een fles.... dit omdat hij anders elke 2 uur nog blijft vragen om drinken... snachts geef ik nog steeds BV... het ging echt perfect... de fles pakte hij in een keer en drink 160 ml weg zag ook aan zun oogjes die bijna dichtvielen dat ie moe was... heb nog even lekker met een schemerlampje met hem op schoot gezeten.. even met een sleutelbos gespeelt... en zachtjes een liedje gezogen... tot hij een zeurderig buitje kreeg en ging wrijven in zun oogjes... ben rustig naar bedje gelopen... wakker in bed gelegt... dekentje over slaapzakje... kusje op het voorhoofdje... (hor)gordijntjes dicht.... aan muziekschaapje getrokken... (lavalamp aangelaten.... hij heeft geen kick gegeven... en ligt echt lekker te slapen.. heb net zun lavalampje uitgedaan ging perfect.... ik ga vanavond de stuwing wegkolven.. dan heb ik weer wat voor in de vriezer
goed hoor, ik heb totaal geen stuwing. Heb nu 2 voedingen vervangen en dat blijf ik twee weken doen, tenzij het terug loopt.
mijn borsten werden echt heel hard gisteren avond... heb hem om 12 uur dus ook weer de borst gegeven (toen werd hij wakker) en sávonds weer hetzelfde liedje... gillen krijzen en om 6 uur lachen gieren brullen.... meneer was klaar wakker... het word steeds vroeger.... terwijl hij om half 7 naar bed ging... hoe kan ik ervoor zorgen dat hij gewoon wat langer blijft slapen....
deborah krijgt nu om half zeven haar eerste voeding. als ze 's nachts wakker wordt geef ik haar speentje, maar sinds een week is het zo dat als ik haar na de voeding terug leg ze gaat praten en kreetjes geven en ook klaarwakker is. Zolang ze niet jammert ga ik niet heen en telkens na ongeveer een half uur is het stil en valt ze in slaap. Ze is ook een paar keer wakker geworden door kramp en ik denk dat dat komt door de voeing.
Hoi Sjarrel, Hier is het het zelfde verhaal. Silvester is net 4 maanden oud en hij wil ook om de 2, 2 en een half uur drinken. Weet dat je kindje rustig blijft, op het moment dat jij dat ook bent, want ze voelen het zo goed aan als jij gestressed bent. Wat ik met Silvester heel goed merk, is dat hij gewoon langer uit zijn bedje wil blijven. Hij wil gewoon meemaken wat er beneden allemaal gebeurd. Hij is nu wat ziekjes (grieperig en behoorlijk verkouden) maar als hij straks beter is, ga ik het 's nachts anders aanpakken. We leggen heb bij ons in bed en als hij dan wakker wordt, dan wil ik heb troosten (alleen geen borst geven als het maar 2 uurtjes geleden is) en daarna moet hij verder gaan slapen. Heb dit al een keertje geprobeerd toen hij nog niet echt ziek was en hij huilt dan wel een hele tijd, maar als hij om 0:10 uur heeft gegeten en om 01:45 uur weer komt, dan kan hij toch geen honger hebben he. Ik geloof dat hij het bijna een uur vol heeft gehouden en dat hij daarna is slaap was gevallen. Hij kwam pas om 05:05 uur....... Ik wil heb heel graag borstvoeding blijven geven, in ieder geval tot hij een half jaar is. Zo krijgt hij alle goede dingen binnen die hij nodig heeft en krijgen allergieen minder kans. Ik laat hem nu ook zo lang drinken als hij wil, soms is dat 10 minuutjes, maar andere keren drinkt hij ook een half uur aan 1 borst. Succes met je keuze om over te gaan op kunstvoeding, ik zou het echt heel zwaar vinden als ik die keuze zou moeten maken (vooral omdat je met de borstvoeding zijn darmflora zo optimaal mogelijk hebt gemaakt nu). Veel liefs, Qwizzle.
Sem wil ook niet meer na iedere voeding slapen, ik hou hem nu overdag gewoon in de box, of in de schommelstoel. Om 6:00 krijgt hij zijn eerste fles weer en dan doe ik hem nog wel in bed en dan slaap hij tot ongeveer 9:30. Dan krijgt hij van mij een fruithapje en fruitdrink om 9:45/10:00 en daarna dan wil hij alleen maar spelen, gillen en brabbelen in de box, op schoot of in de schommelstoel. Hij gaat pas weer slapen na zijn potje groente en danoontje en dat is om ongeveer 18:30/19:00 en slaapt tot 21:30. Dan krijgt hij zijn laatste fles met volledig 3 eetlepels nutrix erin en slaapt weer door tot 6:00 meestal moeten wij hem wakker maken. Maar voorheen sliep hij veel meer, echt na ieder flesje, 2 tot 3 uurtjes wel! Kan je zien dat ze groot worden En de ene baby heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan de andere, zolang ze maar tevreden zijn en goed groeit is er niks aan de hand!
was gisteren bij CB, en heb verteld over dat ik ga minder/overstappen op FV... toen ze hem gewogen had zei ze inderdaad dat het goed was... hij was veel minder aangekomen dat ie moest, en idd me BV was dus terug gelopen! nu heeft ie vanacht 1 keer gevraagt om voeding om 6 uur sochends vanaf kwart over 12.... en daarna weer lekker geslapen tot half 10 HEERLIJK!
Yara was ook te weinig aangekomen en moest ook overgaan op flesvoeding, Sinds maandag krijgt ze de fles en je raadt het nooit ze is 280 gram al aangekomen in 3 dagen. Ik kolf nog wel maar merk dat er niet veel meer uit komt. Lekker flessen voor ons dus voortaan!
Dat is mooi dat damien nu beter heeft doorgeslapen, krijg je zelf ook je rust. Ik ben nu ook aan het afbouwen maar Milou wil de fles niet. Moet ik het gewoon zolang in dr mondje houden totdat ze het pakt? Ze zit gewoon een beetje te bijten op de speen en niet te zuigen.
sjarrel: zo zie je maar, moedergevoelens liegen niet! Ik heb die neusspray gehaald om het te bevorderen. Als dit niet lukt, dan wordt het definitief afbouwen.
brennied wat voor een fles gebruik je en wat voor een speen daarop? Er zijn een aantal spenen die wat breder zijn en een vergelijking met een borst/tepel schijnen te hebben. Ik gebruik zelf de brede spenen en flessen van difrax. Heb de smallere ook al eens geprobeerd, maar die weigert mijn zoon. succes!