Hebben jullie hier ook last van, of ben ik weer de enige muts met m'n vage angsten Sinds de meisjes er zijn is het echt een drama voor mij om naar onze familie in het westen te rijden. Dat hele stuk over de snelweg.. pfff, ik krijg echt paniekaanvallen, vind het doodeng. Ik ben constant bang dat we een ongeluk krijgen, soms tot huilen aan toe. Niet leuk Gisteren weer naar Haarlem gereden en heb vantevoren maar een oxazepam genomen om nog een beetje relaxed te blijven. Dat hielp wel een beetje gelukkig, maar nog zie ik overal gevaren. Ik rijd dan trouwens zelf niet, m'n vriend rijdt.
ik vind het ook enger in de auto en vooral als mijn vriend rijdt. Ik zit ook nog achterin naast mijn zoontje en ik vind vanuit achterin gezien nog enger dan voorin. Denk ook wel dat het komt omdat je niet wilt dat er iets met je kinderen gebeurd. Je wordt je meer bewust van de gevaren. En als je zelf niet rijdt heb je nog minder controle.
Ik heb dit eigenlijk met van alles hoor.. Maar niet zo ernstig dat ik niet meer weg dúrf of er wat voor moet nemen..
Ik heb dit zelf niet zo... Ik weet niet of je zelf auto kunt rijden, maar misschien kan je dan zelf achter het stuur kruipen? Het idee dat je zelf overal wat meer controle over hebt kan misschien helpen...
Ik heb het niet op die manier. Ik rijd graag zelf. wat ik wel heb is dat ik soms zo verschrikkelijk boos kan worden op bestuurders die zich misdragen. dat kon ik altijd al maar nu heb ik soms zin om ze hun auto uit te trekken om ze even een lesje te leren hahaha. indd ben me meer bewust van de gevaren. Als het extreem wordt zou ik dit eens bespreken met je HA, want als dit doorslaat durf je straks helemaal niet meer weg. sterkte ermee
Ik maak me ook meer zorgen vanwege anderen en rij veel voorzichtiger (ook als ik alleen rij). Maak me ook meer boos om andere weggebruikers maar moet het vloeken echt afleren vanwege de kleine. Ik heb een Luca spiegel zodat ik Ib kan zien zitten (zo'n maxi cosi achterin en dan zie je niks) en dat vind ik echt heel prettig (en leuk). Dat kun je misschien aanschaffen (ze staan ook op de jonge gezinnen beurs) zodat je af en toe kunt kijken. Ben ook veel alerter, juist vanwege anderen. Denk dat zelf rijden ook beter is en idd misschien naar de HA want anders durf je straks helemaal niet meer! Maar ja zelf paniekerig achter het stuur zitten is ook niet veilig. Ik vind het erg vervelend voor je, maar denk dat het bij het zgn loslaten hoort, je wilt ze zo graag beschermen voor al het kwaad en nu kom je erachter dat je dit niet altijd zelf in de hand heb (misschien psychologie van de koude grond maar ben hier zelf ook nogal mee bezig...). Meis, sterkte en ik hoop dat je er wat mee kunt!
Ik ben ook zo'n angsthaas op de autobaan. Als ik bijv van Heerlen na Maastricht moet rijd ik liever 5km om dan dat ik autobaan rijdt. Dit is het ergste als ik regen. Ik ben nl als de dood voor aquaplanning. Als het droog is gaat het eigenlijk wel redelijk goed. Groetjes Vera
Ik kan zelf wel rijden, en rijd verder ook overal heen. (gewoon in de omgeving, autoweg enzo geen problemen mee) Maar op de snelweg durf ik momenteel zelf dus niet te rijden, ben bang dat ik achter het stuur ook in paniek raak en dat kan ik al helemaal niet gebruiken. Het probleem is ook een beetje dat m'n vriend zelf het liefste rijdt. Hij vindt het niet prettig als ie zelf de controle niet heeft. Haha eigenlijk wel grappig, want juist dan zou hij een beetje moeten begrijpen waarom ik soms paniekerig reageer in de auto als hij rijdt (soms wordt ie een beetje boos als ik weer roep 'pas op!' ) Ik denk dat we binnenkort even naar Groningen rijden, dat is maar een klein stukje snelweg en dan kan ik zelf ook even weer rijden. Ik ben me er idd van bewust dat ik het niet moet gaan ontwijken, dan wordt de angst alleen maar erger. Maar wel 'fijn' om te lezen dat er herkenning is onder de moeders haha.
ik heb zelf geen rijbewijs maar maakt niet uit bij wie ik in de auto zit sinds ik zwanger ben geweest schijt ik in mijn broek in een auto is gewoon echt niet leuk! ga volgend jaar zelf beginnen met mijn rijbewijs hopen dat het dan wat minder word!
Als je echt bang bent om te rijden, of bijvoorbeeld moeite hebt met rijstrook wisselen op de snelweg, zou je ook 1 of 2 "rijlessen" kunnen nemen bij je plaatselijke autorijschool. Dit is helemaal niet raar en er zijn zat rijscholen die dit doen. Ben zelf ook rij-instructeur en heb best vaak mensen in de auto gehad die al ruime tijd hun rijbewijs hebben. Vaak gaat het dan inderdaad om de snelweg, of weer opnieuw leren inparkeren. Het viel mij altijd op dat mensen onzeker waren omdat ze denken dat ze de dingen niet goed of niet op tijd zien. Met het aanleren van een goede kijktechniek en goed gebruik van de spiegels was meestal de onzekerheid voor een groot deel weg. Misschien een idee?
Nou mijn probleem is niet dat ik mijn eigen rijstijl niet vertrouw (in tegendeel, vind dat ik prima rijd en goed overzicht heb), ik vertrouw de rest van het verkeer niet meer
Ik heb zelf geen problemen met de snelweg, maar mijn kleine meid zet het op een krijsen en houd pas op als we stoppen of de snelweg af gaan. Ik ken ondertussen alle parkeerplaatsen langs de snelwegen hier.
ik heb me rijbewijs nu al ruim 2 jaar en heb ook angst voor de snelweg. ik denk dat dit komt omdat ik als kind heb meegemaakt dat we nog net een kantelende caravan konden ontwijken en de caravan met de auto voor ons lag gewoon dwars over de weg en dus een fors ongeluk met veel schade. als ik bij mensen in de auto zit vind ik het niet eng maar als ik zelf rijdt pfff gaat alles goed tot dat ik een vrachtwagen etc in moet halen dan begin ik echt doodangsten uit te slaan. met mijn rijexamen kwam ik bij het invoegen lang een vrachtwagen te rijden en raakte helemaal in paniek want o wat als hij mijn niet ziet en ineens naar rechts komt, was toen dus ok gezakt. de 2e x dat ik opmoest was het heel rusitig op de weg en haalde me rijbewijs zo.
Ik heb er eigelijk helemaal geen last van. Ik vertouw vriend lief volledig. Komt misschien wel omdat hij hele dagen op de weg zit. En Daan ligt helemaal in een scheur in de auto die vind dat wel zo leuk.
Ja, ik heb het ook wel hoor, ik rijd wat voorzichtiger met haar in de auto. Ik ga nog wel overal heen met de auto. Sterkte en ik zou inderdaad ook weer beginnen met een kort stukje snelweg op zondagochtend ofzo en dat weer langzaam opbouwen.
Ik had met de kleine in de auto nooit geen angst, totdat ik een keer naar het sofia in rotterdam moest en vlak voor het einde van de snelweg, richting zuidplein in een zeer gevaarlijke bocht(ik reed nog minder hard dan mocht) in een slip raakte en daar zat ik samen met nick in de auto, auto total loss en drie rijbanen overdwars over gestoken. Ik durf nu niet meer te rijden op de snelweg en zie tot nu toe iemand te vinden die rijdt voor mij Dit was ff snel mijn verhaal, ik blijf erbij als je de auto ziet dat ik echt een engel heb gehad