Ik Weet Het Echt Niet Meer!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jewel22, Sep 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi hoi,

Ik ben radeloos.. Mali eet gewoon niet.. (Bijna 9 Maanden)En eigenlijk nooit goed gedaan!
    Maar ze eet geen brood en geen avondeten.. Heb alles geprobeerd! Zelf koken..Aan tafel..Niet aan tafel.. Potjes.. Niets helpt.. Ze vind het gewoon vies want als ik een koekje geef wilt ze hem zo opeten.. Nou heb ik haar vandaag gewogen en ze is dus in 1,5 maand tijd meer dan een kilo afgevallen.. Ik maak me zo'n zorgen.. Herkent iemand dit en weet iemand wat ik eraan kan doen? Want zo gaat het echt niet goed..
    Ik hoop echt dat iemand dit leest die er wat op weet.
    Alvast bedankt!

XxX Eline

2. Dushi

Dushi Niet meer actief

Geen koekjes meer geven.

Ze is je aan het manipuleren.... ze wil volgens mij alleen nog maar koekjes eten.

Ik heb alleen ervaring met katten, maar ook zij eten niet meer als ze iets anders lekkerder vinden... de aanhouder wint in dat geval... wie weet werkt het ook zo op dit moment bij jullie kleine.

Eet ze echt niets meer dan zou ik toch echt een arts raadplegen.

Sterkte met de kleine.

Groetjes Danielle

3. Haha zoiets zei mijn moeder ook al inderdaad haha.. En ik moet zeggen..Zou erg bij haar karakter passen haha.. Alleen ik geef soms 2 dagen nix en dan eet ze nog niet.. Maar ik moet denk ik inderdaad gewoon volhouden.. Maar ik ben zo geschrokken omdat ze is afgevallen ik wil niet dat haar gezondheid erop achteruit gaat..

4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar die van mijn zus wilde vroeger ook niet eten. Als mijn moeder dan op hem paste, stopte ze vaak in het voorbijgaan eten in zijn mond.
    Ze ging er dus niet voor zitten, en praatte er niet eens over maar stopte af en toe wat in zijn mond terwijl hij zat te spelen.
    Hij at het dan zonder morren op.

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Leuke, creatieve tip!

6. Tnx! Dat ga ik inderdaad proberen morgen!

7. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    :) ik hoop dat je er wat aan hebt!

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan wilde ook geen groente enzo. En weet je wat me ma zei gooi er eerst zoveel appelmoes in dat je allee de appelmoes maar proef en er steeds minder bij doen. Zo heeft ze dat bij ons ook gedaan. Ik ben er mee begonnen en Daan eet nu groente en fruit zonder appelmoes

9. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ben geen arts, maar houd het gewichtsverlies goed in de gaten. Als het meer dan 10% van het gewicht is, dan moet je toch langs een arts. Dit geldt voor kindjes tot een jaar of 2, dus niet alleen bij pasgeboren babies.

Succes met Anabella's tip, dat wil nog wel eens helpen.

Groet van Kiki

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als een kind van deze leeftijd in een maand een kilo afvalt dan moet je naar de huisarts. Ze hoort te groeien. Stilstaan is een ding, maar afvallen mag niet, en bij 1 kilo moeten gewoon alle alarmbellen gaan rinkelen!

11. sim

sim Niet meer actief

ik denk dat ik ook een arts zou bellen, als je al twee dagen geen koekje heb gegeven en ze eet nog niet, dan zou ze toch al wel honger moeten hebben..

krijgt ze ook nog flessen en pap? anders is het misschien een idee om wat meer pap te geven als ze geen brood eet..

12. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    mijn zontje had dit ook en die had dus enorme opgezette keelamendelen en een pussige neusamandel.
    Die kon dus niet eten en at alleen wat hij echt lekker vond (doe je zelf ook als je ziek bent)
    Na 3 weken aanmodderen zijn we meteen doorverwezen naar de KNO arts en de volgende dag werd hij geopereerd. Hij was de jongste die er was maar het was echt nodig.
    Sindsdien is het een betere eter en slaapt hij ook goed.

13. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Stopt ze die koekjes zelf in haar mond? Dan kun je dat misschien ook eens proberen met een boterham. In repen snijden zodat het makkelijk vast te houden is werkt goed. Hugo heeft altijd goed gegeten, maar 2 maanden geleden werd het minder met zijn eetlust. Tenzij hij het zelf in zijn mond mocht stoppen. De helft komt op de grond, maar de andere helft dus in zijn buik.

Heel veel succes! En als ik jou was, zou ik met zoveel gewichtsverlies toch even naar een arts gaan hoor!

Liefs Nala

14. Mama van Maud

Sep 12, 2007
    92
    0
    0
    Zorgkundige
    Gelderland
    Als zo'n kleintje afvalt, zou ik inderdaad ook meteen naar de HA gaan.
    Het kan best dat ze je aan het manipuleren is, maar na twee dagen geen eten, nog niet willen eten en afvallen, is echt niet goed voor zo'n kleintje.

Ik kan mij ook goed voorstellen, dat je je zorgen om haar maakt. Je wilt dat ze goed eet.

Succes en laat je nog even weten hoe het met haar gaat

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Britt heeft ook een tijd gehad dat ze bar slech at en ik negeerde het gewoon, ging de strijd neit meer aan. En dus kreeg ze geen aandacht en ging ze op een gegeven mom gewoon eten. En zien eten doet eten, dus ik ging altijd gezellig bij haar zitten eten

Maar als ze zoveel afval zou ik toch is langs de ha gaan.

16. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    idd maar even naar de HA ik vindt het niet gezond als een meisje van haar leeftijd in een maand 1,5 kg afvalt.
    Of het echt manupileren is weet ik niet.
    Ze is nu 9 maandjes en als ze honger heeft zou ze echt wel moeten eten.

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ik zou indd contact opnemen met de ha als ze een kilo is afgevallen

18. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik vind niet dat je het brood/avond eten te snel moet opgeven.
    Tuurlijk vinden ze het vies, ze zijn de smaken niet gewent.
    Eliza vond het ook smerig, maar als je haar nu ziet eten, ze vind alles lekker.
    Maar dat heeft mij toch veel tijd en energie gekost.
    Maar weer proberen, elke keer huilen en uitspugen.
    Maar het heeft zijn vruchten afgeworpen.
    Ik zou zeggen niet opgeven. Je kindje heeft nu nog niet een ijzersterke wil.. dus het is nu wel het moment om het te leren.

Share This Page