Romy wordt veel wakker door nachtmerries, ik heb een keertje bij haar gezeten en gewoon naar dr gekeken als ze sliep. buiten het feit dat ze zo vreselijk mooi en perfect was zag ik dat ze heel onrustig was, in het ademhalen in het plotseling bewegen. Niet het bekende wapperen maar haar hele lichaam. en de uitdrukkingen in haar gezicht zijn ook zo vreemd... Dan lachen en ineens over in bijna huilen en boos, zo menselijk en volwassen... We kwamen laatst op straat iemand tegen die we absoluut niet kende en die zei zonder dat ze ons kende dat mijn kindje in een vorig leven enorm veel heeft meegemaakt en dat als hele grote last met zich meebrengt. Nou geloof ik niet in de medium gebeuren en ik bemoei me meestal niet met zulke mensen na alle verhalen die ik heb gehoord waarin dingen fout gingen enzo (glaasje draaien enz) Maar er moet toch een logische verklaring zijn? Waar zou een baby nou over moeten dromen? zolang staat ze nog niet in het leven... Zodra ze begint met miepen in haar slaap race ik meteen naar haar toe en wacht ik heel stilletjes naast haar bedje wat er verder gebeurt want ik wil niet dat ze zich zo naar voelt. en dan zie ik haar gezichtje steeds vertrekken en huilt ze zo enorm... ze is dan zo bang en verdrietig. het verscheurd me van binnen zo om haar zo te zien. en dan de gebroken nachten die ik krijg hierdoor... ze lijkt er overdag wel meer last van te hebben dan snachts of ik moet er doorheen slapen... overdag soms wel elke 5 min of elk kwartier...
Volgens mij is dat de REM-slaap hoor... moet je maar even op internet zoeken. Dan hebben ze ongecontroleerde bewegingen over het hele lichaam en zijn ze heel ver weg. Dit is heel normaal. Lars heeft het ook wel eens en schokt dan helemaal...
Gjalt deed dat ook toen die kleiner was... heel veel gezichtsuitdrukkingen idd lachjes en dan weer een andere uitdrukking, dan zag ik de armpjes weer bewegen enzo. Nu let ik er niet meer op, slaapt niet meer in de kamer. Maar hij wil nu 's nachts wel eens eng dromen dan wordt hij erg overstuur wakker... even troosten en dan weer verder slapen. Ik vraag mij ook wel eens af wat zo'n kleine dan droomt... zoveel engs maken ze toch niet mee overdag?