kleine meid wil niet alleen spelen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by knor1981, Mar 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    #1 knor1981, Mar 2, 2016
    Last edited: Mar 2, 2016
    Ons meisje is nu ruim 6 maanden. Sinds een weekje wil ze niet meer alleen spelen. Ze ligt in de box of op de grond op het speelkleed. Eerst ging het altijd goed, de laatste week begint ze na vijf minuten te schreeuwen en word ze niet stil. Als ik haar dan in de box leg en de mobile aan vergeet ze haar verdriet even en is het goed. Zodra ze mij weer ziet is het huilen en wil ze al een meer met mij op het speelkleed of bij mij op schoot. in de wipstoel kijken als ik het huishouden doe is ook eventjes goed maar daarna begint het weer.
    Is dit een fase en wat doe ik eraan? Krijg zo helemaal niks gedaan.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik lees mee.
    Hier ook een dochter van net 6 maanden die na 5 minuten gaat lopen jammeren en alleen stil is als ze op schoot zit

3. Koon

Koon Niet meer actief

Alleen leren spelen is een heel proces. Dat is geen vaardigheid die kinderen vanaf de geboorte bezitten.
    Je verwacht echt te veel van een baby van 6 maanden.
    Mijn zoon van 3,5 heeft er soms nog moeite mee.
    Ik neem aan dat je kindje nog regelmatig slaapt overdag. Dan kan je dan toch doen wat je moet doen?

4. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Tot vorige week ging het prima.

5. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Je gaat de fase in van eenkennigheid en verlatingsangst, hoort erbij, komt weer goed. Gewoon meegaan in haar behoeften, dat heeft ze nu nodig.

6. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,488
    113
    dit en inderdaad kleine kindjes kunnen nog niet zelf spelen. Ze kunnen wel afgeleid worden, maar soms is niets wat je doet goed, alleen maar bij je houden.
    In dit soort situaties pak ik vaak mijn draagzak/draag doek erbij. dan kun je toch gewoon door gaan met koken zonder dat die kleine de hele boel bij elkaar huilt.

7. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mijn zoontje is 11 maanden en wil niet eens alleen spelen!
    6 maanden is nog erg jong hoor, komt van zelf

8. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Tot vorige week ging het prima.

Sorry dubbele post. Kan het niet verwijderen

9. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Hier hetzelfde hoor. Eerder kon hij echt wel een tijdje alleen maar tegenwoordig is het al gauw huilen. ;) Soms leidt een speeltje met geluid hem af, maar verder doe ik mijn best alles te doen met hem of even tussendoor etc. Wat ik bijvoorbeeld doe is hem op de grond leggen en naast hem gaan zitten, dingen snijden etc of was vouwen... Of inderdaad even in de draagzak, vooral eind van de middag.

Dat het eerder niet zo was heeft volgens mij te maken met ontwikkeling. Verlatingsangst. Je kindje begint het te beseffen als je er niet bent en wil je dichtbij zich hebben.

10. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    dl van bijna 6 maanden wil altijd liever entertaint worden dan dat ze zichzelf vermaakt.
    komt vast wel een keer dat ze even alleen met zichzelf kan spelen zonder dat ik gekke bekken moet trekken of de mobiel elke 2 minuten op moet draaien

11. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Ja bij mij waren het fases.

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

Sep 19, 2014
    1,516
    0
    36
    Is een fase. Wat wij deden is veel kiekeboe spelen. En soms moet je eventjes weg voor bijvoorbeeld even naar de wc te gaan. Ik vertelde dan (nu nog) dat ik even naar de wc moet want mama's en papa's hebben geen luier waar we het in kwijt kunnen ;) En dat werkt nog steeds.
    En nu is het soms nog zo dat het alleen spelen niet leuk is omdat er een tandje doorkomt of in een sprongetje. Dan ga ik er naast zitten en bouw dan een toren van de stapelbekers of duplo.. en dan wordt dat weer omgegooid. Of ik pak een hydrofiele doek en leg die over mijn hoofd, dan komt onze boef die van je gezicht halen en gaat dan zelf zich verstoppen ;)

Share This Page