Hallo ik heb al ruim 1 jaar een mirena spiraal en werd iedere maand alsnog (licht) ongesteld...alleen de laatste 2 maanden ben ik helemaal niet meer ongesyeld geworden...is dit normaal? Ik bedoel ik weet dat het je menstruatie kan doen stoppen maar ook als je eerst altijd ongesteld werd? Ben bang voor een zwangerschap want wil dat absoluut niet
Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel gehoord dat het mogelijk is om zwanger te raken met een spiraaltje.. Misschien kan je een zwangerschap test doen dan weet je het zeker..
Het is normaal hoor, dat je menstruatie na verloop van tijd weg blijft. Ik heb 2 keer een mirena gehad, en ik was het eerste jaar ook regelmatig nog ongesteld en daarna nog maar heeeeel soms. Tja, en soms kan je ook nog zwanger worden. Toen ik de tweede keer de mirena had, ben ik dus toch zwanger geraakt van de jongste. Inmiddels is hij bijna 2,5. Dus ik zal nooit zeggen, dat het niet kan, maar zoals jij het beschrijft is het voor mij gewoon een normaal verloop.
Geen 1 vorm van anticonceptie is 100% betrouwbaar. De kans is niet groot, maar wel aanwezig. Heb je nog andere symptomen behalve het uitblijven van menstruatie? Als je het niet vertrouwd zou ik voor de zekerheid toch even een testje wagen. Als je zwanger zou zijn, zul je nu wel een positieve test moeten hebben als je nu al een paar keer geen menstruatie hebt gehad. Succes en ik duim met je mee dat het loos alarm is
ja je ongesteldheid kan ineens stoppen met de mirena, had ik ook en ik dacht ook meteen dat ik zwanger was! (niet dus) even voor de zekerheid een testje doen want je kán wel zwanger worden met een mirena.
Ja hoor dat is normaal! Net zoals de meeste andere voorbehoedsmiddelen is de Mirena ook niet 100% betrouwbaar, dus zwanger worden is mogelijk. Misschien even een test doen, als je bang bent dat je toch zwanger bent....
Hier ook na bijna 1 jaar niet meer vloeien, ideaal toch! Over het zwanger raken is door de andere al duidelijk vermeld. Ik heb voor 4 maanden geleden ook dat vermoeden gehad, test gedaan omdat ik ook vage klachten had die op een zwangerschap leken. Maar er kwam niets uit de test. Naar de huisarts gegaan. Urine ingeleverd, bleek blaas ontsteking.
Je menstruatie kan idd minder worden of je word het helemaal niet meer. Maar het kan natuurlijk ook dat hij is verschoven/verplaats. (In mijn geval was hij in me buikholte terecht gekomen wat heel weinig voor komt. Gelukkig niet zwanger geworden in die tussen tijd.) Je kan altijd even een testje doen om het uit te sluiten.
Dat is 1 van de bijwerkingen van de mirena, dat je niet meer ongesteld wordt. Ik heb de mirena nu bijna 4 maanden, en vloei al ruim 2 maanden niet meer. Zoals er al gezegd is, geen enkele anticonceptie 100% betrouwbaar. Als je twijfelt kan je altijd een test doen.
Pfff ik ga voor de zekerheid zo een testje kopen dan....stelt me in ieder geval gerust dat je ook opeens niet meer o gesteld word na een land tijd de mirena te hbben. Dit is de tweede keer dat ik de mirena heb. De eerste heb ik denk ik 1,5 jaar ghad en toen altijd ongesteld geworden...tweede heb ik al ruim 1 jaar en was dus altijd ongesteld tot 2 maanden geleden dan...duim voor me dat het loos alarm is
Pfeeww gelukkig negatief...heb al 4 kids waarvan de jongsten 16 maanden en we zijn compleet dus ben superblij dat er niets is