Eerste maand temperaturen, wie wil even meekijken?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by SpringOf84, Mar 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SpringOf84

Mar 12, 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond!

Nieuw op dit forum, las al langer mee maar nu geregistreerd en ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

We hebben 2 kinderen, beide keren was ik direct bij de eerste poging zwanger. We zijn 9 maanden geleden begonnen met proberen voor een derde kindje. De laatste 3 maanden heb ik ovulatietesten gebruikt maar die waren nooit positief. Wel erg donker en dan ineens weer licht.
    Nu ben ik deze maand begonnen met de temperatuurmethode en er is een eisprong gevonden een stuk later in mijn (heel regelmatige) cyclus dan waar ik altijd vanuit ging. Dit verklaart waarschijnlijk waarom de ovulatietesten nooit positief waren, ik heb gewoon niet lang genoeg doorgetest. Ik dacht omdat ie van donker (maar niet positief) naar licht ging omdat ik de piek had gemist. Heb hier geleerd dat er meerdere pieken kunnen zijn zonder dat het ei springt.

Nu hier mijn temperatuurkaartje. Ik heb dus mijn eisprong gehad maar nu daalt ie alweer met 0.1.. is dit normaal of een slecht teken? Ben ook bang dat de fase tussen ovulatie en menstruatie te kort is? Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen.

Graag jullie gedachten! Bedankt!

Attached Files:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,020
    15,627
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had ook altijd cycli van 28 dagen en mijn eisprong op dag 16-17. Ik had dus een lf van 10-11 dagen.
    Wellicht dat dat bij jou ook zo is ;)

Dat je temo nu dipt komt ws door het gele lichaam. Wanneer deze progesteron gaat aanmaken in grote getale, kan je temp even dippen.
    Dit gebeurd dan tussen 1 en 4 dpo ;)

Je kaartje ziet er prima uit.

3. SpringOf84

Mar 12, 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je duidelijke reactie, erg blij mee! Ik ben echt een newbie wat het temperaturen betreft. Termen als gele lichaam en lutale fase zijn nieuw voor me :)

Nu hopen dat ie weer wat gaat stijgen!

4. MamaLara

MamaLara Bekend lid

Dec 22, 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Sluit ik me bij aan, ziet er prima uit hoor :)

5. SpringOf84

Mar 12, 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, mamaLara!! Goed om te horen.

Nu heb ik een vraagje adhv mijn kaartje hoe hij er nu uit ziet: als mijn temperatuur morgen hetzelfde is als vandaag, is er dan sprake van een zogenaamd 'driefasig patroon'? Niet dat ik verwacht dat ik ineens zwanger ben, maar ik vind het wel leuk om hey de volgende cyclus zelf te kunnen herkennen :)

Bedankt voor het meekijken weer!

Attached Files:

6. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Volgens mij wel..
    Hoewel sommige dames vinden dat 3fasig patroon dus alleen na je ei plaatsvind ipv 1 fase voor ei en 2 na (zoals bij jou mogelijk kan gebeuren)

7. Ashelke

Ashelke Actief lid

Mar 4, 2016
    121
    1
    18
    Huisvrouw
    Stein
    Ik ben nu ook pas begonnen met tempen en 5 tot 10 menstruatie gehad, 10e was mijn tem 37.3 11e 37.1 12e niet gemeten 13e 36.8 14e 37.1 en 15e 37.1 en vandaag ook,

8. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Ga het bijhouden in een Appje of grafiekje.. Dan zie je het beter! Vind je temp wel wat hoog nog eigenlijk..
    Temp je wel elke ochtend voor het opstaan en rectaal?

9. Ashelke

Ashelke Actief lid

Mar 4, 2016
    121
    1
    18
    Huisvrouw
    Stein
    Zodra ik wakker ben meteen, er zijn meerdere die zeggen dat mijn temperatuur hoog ligt

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,020
    15,627
    113
    Nabij Utrecht
    Maar dus wel elke dag op dezelfde tijd en rectaal/anaal

11. Ashelke

Ashelke Actief lid

Mar 4, 2016
    121
    1
    18
    Huisvrouw
    Stein
    Iedere dag zelfde tijd,

12. SpringOf84

Mar 12, 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ashelke zou je alsjeblieft je eigen onderwerp kunnen aanmaken? :) Ineens begin je een heel eigen onderwerp binnen de mijne, niet zo handig.. thnx!!

13. SpringOf84

Mar 12, 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje, eerst maar eens afwachten wat ie morgen doet dus :)

14. Ashelke

Ashelke Actief lid

Mar 4, 2016
    121
    1
    18
    Huisvrouw
    Stein
    Tis niet mijn bedoeling, maar als ik zo naar jullie temp kijk vind ik die laag.. Het is voor mij namelijk ook de eerste keer

15. SpringOf84

Mar 12, 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen heeft een eigen basale lichaamstemperatuur. Wat voor jouw laag lijkt is voor mij kennelijk verhoogd. Jij hebt misschien van jezelf een wat hogere temperatuur.

16. Jdk

Jdk Actief lid

Jul 28, 2015
    288
    16
    18
    En hoe staat je temperatuur er nu voor SpringOf84? :) Het leek een begin van driefasig te zijn.. Maar FF zegt dat trouwens zelf ook wanneer ie een 3fasig patroon ziet ;)

17. SpringOf84

Mar 12, 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief dat je ernaar vraagt! Het is dus niet driefasig geworden! Ik had gisteren ongesteld moeten worden, of vandaag. Soms heb ik een cyclus van 27 en soms 28 dagen. Mijn temperatuur was vanochtend verder omhoog gegaan, kaartje zal ik bijvoegen.

Ff vindt dat ik donderdag moet gaan menstrueren maar dat komt waarschijnlijk doordat de app nog geen informatie over eerdere maanden heeft, want ik menstrueer zeer regelmatig. Tijdens mijn vorige zwangerschappen was ik ook telkens een paar dagen ninder ver dan berekend, dus waarschijnlijk een iets korter dan gemiddelde luteale fase.

Iemand een idee of zo'n stijging op dit moment iets kan betekenen?

Attached Files:

18. water27

water27 Fanatiek lid

Jan 11, 2013
    2,733
    189
    63
    Je temp zegt helaas nog niets over een zwangerschap. Je temp kan namelijk omlaag gaan op de dag dat je ongesteld wordt. Maar vooralsnog een mooi kaartje hoor! Maar als je overtijd bent dan kun je toch al testen? Ik duim voor je!

19. water27

water27 Fanatiek lid

Jan 11, 2013
    2,733
    189
    63
    Oh ja en nog even over je afscheiding die je hebt ingevuld bij FF.. Weet je zeker dat dat eggwhite is? Dat heb je als het goed is een paar dagen voor je eisprong en dan niet meer..

20. SpringOf84

Mar 12, 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie! Icm het overtijd zijn is het wel verdacht, maar ik test pas een paar dagen overtijd. Zaterdag denk ik. Heb er de afgelopen maanden al zoveel doorheen gejast dat ik het nu pas wil doen als het bijna niet anders kan dan zwanger, haha..

Over die afscheiding ja.. vind dat zo een lastig verhaal. Al die opties. Het is wittig dus ik vul maar eggwhite in, maar het is ook best sticky en creamy :s

Share This Page