Het 'zorgseizoen' voor geopend.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Maan14, 30 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Topic om te kunnen kletsen over 'zorgen' kinderen. Klink altijd zo zwaar. Maar weet zeker dat er meer mensen met hun kinderen in de 'molen' zitten.

2. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    De jongste is hier aangemeld bij Auris. Zijn articulatie loopt achter net als zijn woordenschat. Gezien dat hij volgend jaar naar de basisschool gaat willen we eerst weten hoe het er voor staat. Ivm anders school wissels etc.

Broer..... Blijft een rollercoaster. In de vakantie zijn spraak zodanig verslechterd dat wij hem niet meer goed kunnen verstaan. Hij heeft een spraak probleem dus was al bekend. Maar nu een gigantische terugval. Het grootste probleem is dat we niet weten of het ooit 'terug' komt. Neuroloog en logopedisten uit het wkz wilde filmpje. Ze hebben het gezien en lees nu net dat de logo hem tov mei onverstaanbaar vind. Het is dus niet iets wat tussen onze 'oren' zit. Maar echt duidelijk te zien/horen.

Positief blijven, maar op dit soort momenten knap lastig. Laatst met een vriendin die al jaren ken gebroken vanwegen negatieve energie en vibe die ik gewoonweg niet meer kan gebruiken. Maar wat mis ik nu iemand om te kunnen sparren. Echter kon ik dit wel tegen die gene maar luisterde ze toch niet echt naar wat ik zij.

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    #3 sabagirl, 30 aug 2023
    Laatst bewerkt: 30 aug 2023
    Herkenbaar....

Hier starten we op spraakgebied met een intensieve behandeling. Daarnaast wil kinderarts misschien toch genetisch onderzoek aanvragen omdat er toch wel wat teveel toevalligheden zijn.

En zoon gaat ook getest worden op spraakgebied dus dan maar weer afwachten wat daar uitkomt.

School zal binnenkort ook wel de eerste afspraken voorstellen en heel eerlijk, ik heb er geen energie voor... ik ben nog moe van afgelopen jaar.

4. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Dat snap ik helemaal! Hier zo ook weer de opp onderwijs revalidatie plan etc etc. De rust is 'voorbij' maar die 6 weken 'zorgen' want doordat school er niet is valt alle ondersteuning verder ver weg. Zorgt er voor dat ik idd ook helemaal uitgeblust ben. En we al weer van start gaan.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Hier het traject bewandelen van overgang naar middelbare school. Zoon heeft NAH, heel moeizaam onderwijsverleden.
    Uitgevallen op regulier in groep 3, 1,5 jaar thuis gezeten omdat men niet wist wat passend zou zijn, naar cluster 4 wat na een half jaar totaal niet passend bleek, weer 8 maanden thuis waarin we een waanzinnige onderwijsstrijd hebben gevoerd. Toen op cluster 3 gekomen en enorm opgebloeit en tit zijn recht gekomen. Nu groep 8 en weer dd strijd moeten voeren om hem naar VSO te krijgen ipv gewoon regulier. Onvoorstelbaar als je een kind zo ziet opbloeien op cluster 3 dat je denkt dat middelbaar regulier een optie is

6. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Wat frustrerend! Is er een vso die op zijn niveau is? Hier nog lang geen vso, maar ze werken meer op leeftijd. En laten ze dan tot 13 vaak op de basisschool gedeelte. Onze zoon zijn uitstroom is dagbesteding/arbeidsbeschermd. En 'gelukkig' zit er hier een vso voor naast zijn school die ook van de mytyl is.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Hier kan er inderdaad ook een groep “9” gedaan worden maar zoon gaat nu al uitstromen. Ja zijn basisschool heeft ook een VSO waar ze van basis tot aan havo niveau les geven.
    Maar doorstroom is dus niet vanzelfsprekend en de hele weg moet opnieuw behandeld worden.
    Zoon is “te goed” eigenlijk voor cluster 3, maar echt veel te slecht voor regulier. Maar nu hebben ze bedacht dat omdat hij het zo enorm goed doet op cluster 3 hij misschien wel naar regulier kan. Maar hij doet het juist zo goed op cluster 3 juist omdat dat de juiste plek is

8. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    zo frustrerend. Niks erger als de rompslomp er om heen. En wat er op papier zou moeten. Is er een orthopedagoog die aan jullie kant staat? Wij hebben dit gehad om hem idd uberhoupt op de mytylschool te krijgen. Gelukkig een orthopedagoog die aan onze kant stond en toen echt knopen door gehakt heeft.

9. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Wat frustrerend zeg. Dan wordt je eigenlijk afgestraft omdat hij het goed doet. Hopelijk krijgen jullie met de hulpverlening de papieren rond en kan hij toch vso cluster 3 blijven doen.

Deel Deze Pagina