Eerste menstruatie dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Bloempjelief, 30 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Gelukkig red je dochter het er goed mee! Hier is het nu natuurlijk allemaal even wennen. Hou haar lekker even thuis van school om er vertrouwd mee te raken. Die maandverbandjes gaan vaak nog dubbel, waardoor het er langs gaat, dus ze moet echt opletten om optijd te verschonen. Ik hoop dat het menstruatie ondergoed gaat helpen om het wat makkelijker te maken, zeker ook voor op school.

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Wat goed van jou! En fijn te lezen dat het jou dus ook wel goed bevalt! Ik vind het nog steeds maar een gek idee en zij zelf ook, maar met zoveel positieve reacties, ook op google, moet het toch wel iets fijns zijn.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Denk bij hevig bloedverlies en/of hevige pijn (buik, hoofd, rug) ook aan een acupuncturist. Dat hoeft niet met naalden, dat vind ik zelf niks op die leeftijd maar japanse technieken met druk en magneten werken enorm efficient :) ik vind t altijd zo sneu, die jonge meiden met zoveel last.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    En die zwembroekjes werken ook echt? Wil het ook eens proberen, maar wil geen ongelukjes, zeker niet voor dochter. Al is die nog niet zover, maar ze had het laatst wel erover dat vriendinnen van haar ook menstruatieondergoed gebruiken, dus denk dat ik alvast wat bestel binnenkort. Zal geen jaren meer duren nu denk ik.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ja vriendinnen van mijn dochter gebruiken het ook naar tevredenheid. Zelf geen ervaring en dochter is nog niet zover (maar bijna 14, dus kan wel elk moment komen). Toch sneu voor je dochter al met 11.5, al is het ook weer geen rare leeftijd.

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het is even je weg vinden naar wat voor haar prettig werkt. Mijn dochter is sinds een jaar ongesteld. Eerste menstruaties waren mild, na paar maanden heviger. Laatste keer werd ze een dag voor we naar centerparcs gingen ongesteld o_O Ze wil absoluut nog geen tampons, dus ben ik snel naar Primark gereden en kleinste maat zwem bikinibroekje gekocht. Deze deed ze onder haar badpak aan en werkte prima. Werkt alleen bij lichte menstruatie en je moet natuurlijk geen hele dag in het zwembad liggen. Maar ze kon in ieder geval zwemmen. Primark verkoopt ook menstruatie ondergoed. Of dat werkt geen idee, want dochter gebruikt maandverband.

Sterkte. Lekker warme kruik op haar buik en pijnstillers

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Nou he, ik had ook echt gehoopt dat het nog wat jaartjes zou duren, maar ze was al zo aan t groeien, dat ik wel een beetje vermoedde dat t niet zo lang meer zou duren. Ze weet ook nog van niemand uit de klas ofzo die het al is, dus voelt best een beetje ongemakkelijk. Gelukkig staat ze er heel goed voor, dus wat daagjes missen zal niet uitmaken. Al hoop ik eigenlijk dat de eerstvolgende keer weer heel wat maandjes op zich laat wachten ;)

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Daar ben ik ook erg benieuwd naar! Zou dan graag een bikinibroekje voor dr willen bestellen, zeker met de zomer en vakantie voor de deur. Ze zou vandaag eigenlijk ook gaan zwemmen in t buitenbad hier, dat kon natuurlijk niet doorgaan en vond ze echt niet leuk natuurlijk, en ik ook niet :( Maarja, het werkt toch anders dan een tampon, die houdt het binnenin al tegen/neemt t op, en met dit komt het er toch wel gewoon uitlopen…

suus1983 vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ja zo sneu dan. Zeker als het straks ook warm is enz. Ik heb er ook geen ervaring mee, maar de reviews zijn wel heel goed. Al denk ik dat een hele dag zwemmen niet goed zal gaan?

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Nee, lekker thuis laten en hopelijk wacht het nog een paar maandjes idd. Weet van de jongste dat er al 2 meisjes in zijn klas ongesteld zijn met 10-11 jaar, dus ze zal vast de enige niet zijn, maar is ook spannend als niemand het erover heeft natuurlijk.

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Nee dat lijkt mij ook niet en ook niet op de hevige dagen? Het loopt er dan toch gewoon uit?

12. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    255
    332
    63
    Vrouw
    Even inbrekend, maar kijk ook zeker even naar Lotties menstruatie ondergoed. Dat gebruik ik en bevalt me erg goed, vooral fijn, zeker voor zo'n jong meisje, dat ze veel verschillende modellen (en voor verschillende heftigheden) hebben. Wel aan de prijs dus uitproberen met een goedkoper merk kan ik zeker aanraden

13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Thnx! Ik heb nu een pakket gekocht met 3 slipjes en 2 boxershort voor de nacht. Heb van Libresse ook goede verhalen gelezen, dus wil die, als ze weer op voorraad zijn en ze vind het fijn, ook nog los erbij kopen.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Die hebben wij nog niet geprobeerd

Bloempjelief en suus1983 vinden dit leuk.
  15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hopelijk voelt ze zich prettig met het ondergoed. Onze dochter van bijna 15 alweer - gebruikt het nu ruim 2 jaar (thinx) . Inmiddels in combinatie met tampons - dan komt ze ook dagen van 7.30 tot 20.30 door zonder te wisselen, dat is wel fijn. Maar zonder werkte het ook prima, verschoonde ze uit school op de ergste dagen.
    Dochter had de eerste 1,5 jaar weinig last - de laatste 3x ofzo - is ze toch de 1e dag wel echt beroerd helaas.
    Warmtepleisters vind ze hier trouwens ook fijn voor de buikpijn (die lagen regelmatig bij de aldi hier in zo'n afprijzingsbak, maar volgens mij heeft action ze ook).
    sterkte voor jullie - hopelijk heeft ze er niet te veel last van verder... en komen haar menstruaties met de vakantie etc een beetje gunstig qua datum...

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn jongste heeft een gewone menstruatie onderbroek onder haar badpak gedragen (en daarover nog een zwembroekje) en dat ging prima. Was op de camping, meteen daarna naar de wc om te wisselen en uit te spoelen.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Vind het toch wel fijn om ervaringen te lezen merk ik :)
    Ik krijg morgenavond het pakketje van Moi&Marie binnen, maar zag vandaag de broekjes van Libresse liggen bij de Kruidvat, dus heb er eentje gekocht om te kijken of t wat is. Vandaag gewassen en gedroogd. Ze is nu 2 dagen thuis geweest van school, maar wil morgen wel graag weer gaan, ze is niet ziek natuurlijk. Goed teken dus! Maar ze wil eigenlijk niet verschonen. Begreep ook van dr dat er helemaal geen prullenbakjes of hygiënezakjes aanwezig zijn, daar ga ik nog wel even achteraan. Maargoed, durf ik het aan dat ze morgen met enkel die onderbroek gaat? ;) Vind t best spannend. Aan de andere kant; ik werk morgen zelf ook en dat is in school, dus mocht er wat zijn kan ze de sleutel komen halen en naar huis gaan. Maar ik twijfel nog omdat we het nog niet getest hebben…

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik
    Ik weet niet hoe heftig het bij haar is? Mijn dochter redt het makkelijk op 1 schooldag. Voor dr eigen gevoel doet ze na school een schone aan, maar zou niet per se hoeven nog.

19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Ik vind dat ze het best heftig is, zeker gister. Vandaag wel iets minder, maar toch. Vannacht was helemaal drama, niet doorgelekt gelukkig want had er al 2 ingedaan, maar werkelijk helemaal doordrenkt.

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb het er toevallig van de week met mijn 9-jarige dochter over gehad om haar alvast iets voor te bereiden.
    Ik hoop dat ze er niet zoveel last van krijgt als ik zelf had. Vreselijk!

Merkte jullie aan jullie dochters dat het eraan zat te komen?
    Mijn dochter ruikt al een tijdje enorm naar (puber) zweet.
    Ze is al 1.57m maar ze weegt maar 32 kilo.

Sterkte voor alle meiden met zoveel buikpijn!

Deel Deze Pagina