Eerste menstruatie dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Bloempjelief, 30 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Hier zag ik het wel een beetje aankomen, maar komt toch weer onverwachts en te snel naar mn zin ;)
     
  2. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Vandaag toch helaas niet nr school. Toch weer erge buikpijn en best wat bloedverlies nog. Nu lekker naar oma, wel met dr menstruatie ondergoed, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat!
     
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Ik hoop het :) heb voor dochter zo'n zwempak besteld, nog niet uitgetest, maar met het oog op de zomervakantie en dan net ongesteld zullen zijn als je op de camping staat met een zwembad met allemaal glijbanen als 't super warm is ...

    Het staat er ook wel bij vermeld dat het alleen voor de lichtere dagen is, dus mocht het zo zijn, dan zal ze de eerste dagen niet kunnen zwemmen, maar in elk geval geen week die er door verloren gaat.

    Tampons vind ik haar met 13 jaar echt nog te jong voor. Moet zeggen dat ik ze zelf ook niet gebruik, dus maandverband is hier heel normaal om huis.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Nee hier niet. Maar hier was het ook een andere situatie ivm ernstig ondergewicht. De kinderarts vertelde wel dat het heel vaak pas komt als ze tegen de 40 kilo wegen. Maar dat is geen hard feit ofzo.
    Hier kwam het 3 maanden geleden voor het eerst en mijn dochter wordt dit jaar nog 15. Ze weegt nog net geen 40 kilo en is bijna 1.60
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Goed om het zo uit te testen of het voldoende is.
    Als ik terug denk aan de eerste menstruaties van mijn dochter dan denk ik niet dat daar menstruatie ondergoed tegenop had gekund.
    Zij verloor dan echt stukjes weefsel ( klinkt vies) en kan me niet voorstellen dat dit door zo'n onderbroekje wordt opgenomen. Ze vloeide ook gewoon enorm.
    Hopelijk voelt je dochter zich snel weer wat beter en dat het dan weer even wegblijft.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Oh hier ook geen tampons, vind ik helemaal niet prettig, maar dochter mag ze best gebruiken straks als ze dat wil, maar zo'n zwempak lijkt me fijner!
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Dat zweet is hier al sinds een jaar of 10 en dochter wordt in september 14 en nog niks, maar goed, was zelf ook bijna 15, dus geen rare situatie ofzo. Ze is 1.65 en weegt nu 46 kilo. Verder is ze af en toe wel lekker humeurig nu, maar ja, welke puber is dat niet. Ik heb gelezen dat het gemiddeld komt 2 jaar na de start van de borstgroei, dus dat is wel iets waar je rekening mee kunt houden, al gaat dat natuurlijk niet voor iedereen op.
     
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Hier was het helaas ook nog geen succes. Ze vloeide vanmorgen denk toch nog behoorlijk, en vond t toch niet zo fijn. Het werd minder snel opgenomen ofzo waardoor ze het echt voelde zitten. Einde van de ochtend dus uitgedaan en ik heb behoorlijk lang staan spoelen. Zijn de eerste menstruatie meestal heftiger? Of zegt dat ook helemaal niets?
     
  9. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    De broekjes die mijn dochter van 12 draagt (moodies, modibodi en femtis ) bevallen juist veel beter dan maandverband, lekken niet en hebben een hoog absorberend vermogen (4-5 tampons/maandverbanden).
    Ze doet in de ochtend een maandverband in naar school en haalt deze er in de pauze uit. De rest vd dag volstaat de onderbroek. En ze vloeit vrij hevig.

    ik heb ook goedkopere merken gehad en die voldeden niet.
     
    Saartje33, Athina, Anouk2005 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    kan aan het merk liggen. Wij hebben ook merken in huis gehad (o.a. Anna field geloof ik) die niet prettig voelden volgens dochter. Nu naar volle tevredenheid ‘boy short’ modellen van 3 andere merken in gebruik, die 4-5 tampons/maandverbanden ‘vervangen’.
     
  11. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Jij toevallig ook ervaring met de broekjes van Moi&Marie?
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier waren/ zijn de menstruaties bij mijn oudste dochter altijd heftig geweest. Veel bloedverlies met weefsel/ stolsels, algehele malaise met veel buikpijn. Vooral in de ochtend na het opstaan altijd heel heftig. Nu slikt ze al ruim een jaar de pil en doet zo nu en dan een stopweek en die zijn dan ook wel weer hevig maar wel veel korter. Zij gebruikt enkel tampons maar die ging ze ook pas gebruiken toen ze een jaartje of 14/ 15 was.
    Wel balen dat het bij je dochter zo hevig is. Hopelijk stopt het snel en voelt ze zich weer wat beter.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  13. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Nee die nog niet. Het andere merk wat niet beviel waren de Lotties
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Op de een of andere manier vind ik het idee van zo'n broekje gewoon een beetje vies. Een maandverband wissel je om en je bent weer schoon maar met zo'n broekje heb ik echt het idee dat je de hele dag met een bloedbroek rondloopt. Ik heb er ook helemaal geen ervaring mee maar ik ga het straks wel proberen met mijn jongste dochter. Ik hoop dat dat nog even wegblijft.
     
  15. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.009
    5.149
    113
    Hier vond ik bv Femtis juist veel sneller absorberen dan gewoon maandverband. Dat gevoel vond ik bij maandverband altijd zo’n vreselijk gevoel!
     
    Saartje33 en Butchke vinden dit leuk.
  16. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Precies dit zegt dochter ook
     
  17. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Ik menstrueer zelf niet meer, maar ik vond maandverbanden juist altijd ontzettend smerig aanvoelen.:oops: Derhalve gebruikte ik een cup.

    Dochter vind maandverband ook niet prettig voelen, zweterig en broeiend e.d. en ze geeft aan dat het lijkt alsof ze langzamer opnemen in vergelijking tot de broekjes.
    Ze vloeit 3 dagen heel hevig, dus ze start de dag met een nacht-maandverband van always en verwijdert deze na 2-3 uur. Dan kan de rest vd schooldag toe met de onderbroek. Bij thuiskomst wisselt ze van onderbroek. In de avond weer etc. Het is niet dat ze de hele dag in 1 broek loopt:D
     
    Saartje33, Anouk2005 en Bloempjelief vinden dit leuk.
  18. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Ik ga het toch nog even verder proberen hoor. Bij het pakketje wat ik vandaag binnen heb gekregen zitten ook 2 boxershorts voor de nacht, zien er niet uit, maar toen ze ze aandeed zei ze; oh dat zit lekker! Van voor tot helemaal achter de opneemlaag. Het lijkt me gewoon heel fijn voor dr als het gaat werken.
     
    Saartje33, Butchke en Anouk2005 vinden dit leuk.
  19. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.688
    1.612
    113
    Vrouw
    Die gebruik ik zelf ook voor de eerste 2 heftige nachten en zitten stiekem zo lekker!
     
    Saartje33, Butchke en Bloempjelief vinden dit leuk.
  20. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hopelijk werken die wel goed... ik vond dat voor mijn meiden ook een reden om te starten met die onderbroeken -dat je gewoon rustig kon slapen zonder dat je wakker werd en alles er weer uitgelopen was en je bed weer onder zat (zo vervelend vond ik dat) .
     

Deel Deze Pagina