Weet iemand of een borstkolf altijd om je borst heen past? Ik heb erg grote borsten, 80F, en ben nog niet eens begonnen met BV, dus misschien groeien ze nog een maat als ons mannetje eenmaal drinkt. Ik vraag me dit af, omdat kledingwinkels bv ook over het algemeen de standaard bh-maten hebben, A tm D. Zijn de kolven die je bv bij de Thuiszorgwinkel haalt ook die maten, dus te klein misschien?
Je zet het schild van de kolf alleen op je tepel, dus voor zover ik weet maakt het niet uit hoe groot de borst is die aan die tepel vastzit . Ik heb ook nog nooit maten in kolven gezien. Maar ik weet niet of er dames zijn die andere ervaringen hebben.
De kolf gaat inderdaad maar over een deel van de borst. De tepel, tepelhof en een klein stukje borst. Er bestaan overigens wel meerdere maten schilden (dit is het gedeelte dat over de borst heengaat). Een te klein schild zorgt er namelijk voor dat de tepel langs het plastic beweegt, en dat doet pijn. Het heeft dus niets te maken met je cupmaat, maar met de afmetingen van je tepel. Ik heb zelf de medela freestyle. Hier staat meer informatie over de verschillende maten borstschild: De juiste maat borstschild Toevoeging: hier staan duidelijke foto's: BORSTSCHILDEN | BorstKolfWinkel MoedermelkNetwerk